Szállítógépek váltása a MH-nél

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 585
63 983
113
Nem szeretnék senki lelkébe beletaposni, de olyan, hogy német ill. francia már nincs. A két ország harckocsigyártással foglalkozó cégei, a KMW és a Nexter pár éve összeolvadt, az új cég neve KMW + Nexter Defense System ( KNDS ). Szóval ők francia és német cég, akár Leopard 2, akár Leclerc harckocsiról lenne szó.

Olasz harckocsigyártás pedig jelenleg nincs, az Ariete C1-et az Iveco-Fiat és Oto-Melara cégek közös leányvállalata gyártotta, 2005-ben gurult le a gyártósorról az utolsó, és az olasz hadsereg 200db-os megrendelése volt az egyetlen a típus történelmében. Voltak tervek egy lépcsővel feljebb kerülő, modernizált típusról, automata töltővel, 1500le-s motorral és egyebekkel, de senki sem kért belőle. A C1-et most fogják egy feljavításnak alávetni, kiegészítő páncélzat, új éjjellátó, stb. De ebből is úgy tudom, hogy csak 2020 után lesz valami.
Úgy hallottam hogy a Kraus Maffei már a kínaiake, egyedül a harckocsi gyár maradt meg nekik a Wegman. Szóval lehet hogy kínai, francia, német koprodukcióban lesz legyartva a jövő idők panzere.
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 047
10 153
113
Úgy hallottam hogy a Kraus Maffei már a kínaiake, egyedül a harckocsi gyár maradt meg nekik a Wegman. Szóval lehet hogy kínai, francia, német koprodukcióban lesz legyartva a jövő idők panzere.

Az a Kraus-Maffei Group GmbH, egy másik cég, aki gyártószerszámokkal foglalkozik főleg.

A harckocsigyártással foglalkozó cég a Krauss-Maffei Wegmann GmbH & Co., 1999-ben váltak külön a Kraus-Maffei Group-tól.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 585
63 983
113
Köszi, de hogy valtak külön ha a név megmaradt? Na jó, annyira nem lényeges, a szerszamosat vitték a kínaiak.
Amúgy van még egyáltalán nyitott égbolt? Nem úgy volt hogy az oroszok lefújták?
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
16 934
53 519
113
Érdekes a felvetések sokasága, amikor konkrétan a harckocsik beszerzése kerül szóba. Na nem hivatalosan, hisz eddig erről nem hallottunk. Az én szubjektív véleményem a következő ebben a kérdésben.
Feltételezem, hogy világhatalomtól nem szeretnénk fegyverzetet vásárolni, mert nem akarunk teljesen elköteleződni és maximális csatlóssá válni, semmilyen vonalon. Ebből az apropóból, sem amerikai, orosz, kínai beszerzés, harckocsikból biztosan nem lesz. Középhatalmaktól elvileg vehetünk, ha adnak el nekünk. Leopárd harckocsik most új gyártásúak lehetnének, ha meg tudnánk fizetni, illetve ha a németek nem nyavalyognának és adnának el nekünk. Mivel elfekvő készlete ebből a harckocsiból, ami eladó lehet, szerintem senkinek nincs. Ugyan ez lehet farncia, vagy olasz tankok esetében is. Új gyártás beindításához persze, mennyiség is kell, nem csak pár tucat. Török harckocsi nem tudom mennyire kész, vagy nem kész. Ott biztosan tudnánk venni, ha már megy a gyártás és belefér a megrendelésünk, egy belátható időn belüli leszállításba. Marad még reálisan Dél Korea. Kérdés ott mi a helyzet a K-2 tankokkal. Milyen állapotban megy a gyártás és tudnánk-e ott rendelni ? Passz. Nem csodálkozom hogy a harckocsik nem kerülnek szóba. Ez lesz a legnehezebb szárazföldi beszerzés, ha eljutunk addig. Tüzérségi fegyverek, IFV, APC, stb., beszerzése megoldható, de harckocsi, nem könnyű eset. Majd meglátjuk.


Csak akarni kellene, és simán tudnánk venni Orosz cuccot közvetetten,az Oroszok megoldják,meg a yenkik is,ha virítjuk a dodó/rubel kötegeket.
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 047
10 153
113
Köszi, de hogy valtak külön ha a név megmaradt? Na jó, annyira nem lényeges, a szerszamosat vitték a kínaiak.

Gondolom a szétválláskor megállapodtak, hogy használhatják tovább a nevet. Nem meglepő, pláne a németeknél. Például az Aldi-ból is kettő van, miután a tulajok utódai nem tudtak megállapodni rendesen egymással. Azóta van Aldi Nord (észak-németország és nyugat- illetve észak-európa) és van Aldi Süd (dél-németország, dél- és kelet-európa, ausztrália, egyesült államok).

Amúgy van még egyáltalán nyitott égbolt? Nem úgy volt hogy az oroszok lefújták?

Persze, a Nyitott Égbolt Egyezmény több, 20 ország aláírta és ratifikálta, él és virul ma is. Utoljára 2016-ban volt egy kisebb botrány, mert a Törökök nem engedték be a légterükbe az Orosz Nyitott Égbolt repülőgépet, az egyezmény ellenére.
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 047
10 153
113
Csak akarni kellene, és simán tudnánk venni Orosz cuccot közvetetten,az Oroszok megoldják,meg a yenkik is,ha virítjuk a dodó/rubel kötegeket.

Különösen a jelenlegi politikai helyzetbe ez annyira nem volna bölcs dolog. De amúgy sem. Egy teherautónál vagy akár egy teherszállító repülőgépnél még valamennyire megmagyarázható az, hogy nem NATO forrásból vásárol szabvány eszközöket egy NATO tagország, de olyan eszközöknél, mint harckocsi, légvédelem, hadihajók, stb. már egészen más a tészta. Nem véletlen, hogy a törökök Sz-400 vásárlásánál is hápogás volt/van. Teljesen érthető okokból. Egy harckocsi esetében dettó ez a helyzet.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 535
72 542
113
Közben találtam egy ilyen információt:

"In 2017, the German Air Force purchased an Airbus A319 as its future Open Skies aircraft."

A319-133CJ, German Air Force, 15+03 (MSN 1212)
 
  • Tetszik
Reactions: arcas

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 145
5 000
113
-- a kérdéses útnál én nem állítottam, hogy megtette a repülőutat, hanem, hogy megteheti.. .. a kérdéses géppel ezt éppúgy,a hogy a Csányi féle Dassaultal megtette. Azt sem sajt zsebéből fizette. (Állami vezető sem fogadhat el ingyér szinte semmit éppen a megvesztegethetség elkerülése végett).
Ezt úgy hívjuk szaknyelven, prejudikáció.
A kérdéses géppel sem tette meg, ezt próbáltam meg felvezetni, Montenegroba ment hivatalos útra, majd a gép hazatért, gondolom üresen. Utána mentek tovább, de hogy nem az Airbussal, az is biztos.
Csányi meg nincs rászorulva egyetlen állami vezetőre sem, szíve joga hogy kit utaztat szerintem, ez egy mindennapos történet akár nyugaton is.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 371
7 842
113
Érdekes a felvetések sokasága, amikor konkrétan a harckocsik beszerzése kerül szóba. Na nem hivatalosan, hisz eddig erről nem hallottunk. Az én szubjektív véleményem a következő ebben a kérdésben.
Feltételezem, hogy világhatalomtól nem szeretnénk fegyverzetet vásárolni, mert nem akarunk teljesen elköteleződni és maximális csatlóssá válni, semmilyen vonalon. Ebből az apropóból, sem amerikai, orosz, kínai beszerzés, harckocsikból biztosan nem lesz. Középhatalmaktól elvileg vehetünk, ha adnak el nekünk. Leopárd harckocsik most új gyártásúak lehetnének, ha meg tudnánk fizetni, illetve ha a németek nem nyavalyognának és adnának el nekünk. Mivel elfekvő készlete ebből a harckocsiból, ami eladó lehet, szerintem senkinek nincs. Ugyan ez lehet farncia, vagy olasz tankok esetében is. Új gyártás beindításához persze, mennyiség is kell, nem csak pár tucat. Török harckocsi nem tudom mennyire kész, vagy nem kész. Ott biztosan tudnánk venni, ha már megy a gyártás és belefér a megrendelésünk, egy belátható időn belüli leszállításba. Marad még reálisan Dél Korea. Kérdés ott mi a helyzet a K-2 tankokkal. Milyen állapotban megy a gyártás és tudnánk-e ott rendelni ? Passz. Nem csodálkozom hogy a harckocsik nem kerülnek szóba. Ez lesz a legnehezebb szárazföldi beszerzés, ha eljutunk addig. Tüzérségi fegyverek, IFV, APC, stb., beszerzése megoldható, de harckocsi, nem könnyű eset. Majd meglátjuk.
Amit rövid határidővel tudnának exportálni az a K-1 es. Abból is talán már a legújabb A.... változatt.
Német-Francia koprudukcióhoz alaposan ki kellene nyitni a tárcát. Ez csak úgy érné meg ha legalább 400-500 db os megrendelésük van. Ezt meg csak közösben tudnánk.
Török vonal (a várható nato n belüli balhé miatt nem vennék mérgett rá)
Orosz alapbol ugrik.
Hát nem is lehetne tudni.
Újra úgy lenne esélyünk ha pár KKE ország összefogna és odavágna a németeknek egy több száz db megrendelést. Máskülönben mi állítanánk rendszerbe a világ legdrágább mbt ét.
Marad esélyes Korea.
Vagy licenszbe összefog a V4 és valahol felhúz egy gyárat vagy kiegészíti a meglévő kapacítást harckocsigyártásra. Ez jó esélyel lengyeleknél vagy a cseheknél lehetséges.
A mostani helyzetre alapozva én új mbt re nem tennénk. Legfeljebb 5-6 év múlva talán.
2-3 zászlóalj új mbt legalább 700-800 (1 milliárd?) millió euró/dollár.
Szerintem ez lesz a legutolsó tétel amit a 2026 ban talán be fogunk tudni szerezni.
 

senki

Active Member
2018. július 27.
303
228
43
Szűzmária szentjózsef, te még óvodás vagy ekkora naivitással? Ha ezt mindenki betartaná akkor nem is léteznének állami hírszerző szervezetek, akik attól a pillanattól ahogy belépnek egy másik ország területére módszereiktől függetlenül egyfolytában illegális, törvényellenes, tehát büntetendő tevékenységet folytatnak. Persze, vannak nemzetközi szabályok és törvények, vannak akik be is tartják és tartatják, de vannak olyan állami hírszerző szervezetek is amelyeket direkt ezek megsértésére hoztak létre. És működnek is, minél óvatlanabb és több lehetőséget ad nekik a másik oldal annál hatékonyabban, ezen a területen nem a bizalmi elv működteti a rendszereket. Tehát senki se bízik senkiben, mindenki őrizgeti a titkait, és az is titok mit tud már és honnan tudja a másik oldalról. Sőt, nemcsak a másik oldalról, vegyük már figyelembe hogy az USA hírszerzése még Angela Merkel és Macron telefonját is lehallgatta (talán nem is múlt időben), szóval szerintem ilyen alapon mindenkiét akiét csak tudta/tudja és számít valamit a politikában.
Gondolsz, amit akarsz.
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 590
5 198
113
Amit rövid határidővel tudnának exportálni az a K-1 es. Abból is talán már a legújabb A.... változatt.
Német-Francia koprudukcióhoz alaposan ki kellene nyitni a tárcát. Ez csak úgy érné meg ha legalább 400-500 db os megrendelésük van. Ezt meg csak közösben tudnánk.
Török vonal (a várható nato n belüli balhé miatt nem vennék mérgett rá)
Orosz alapbol ugrik.
Hát nem is lehetne tudni.
Újra úgy lenne esélyünk ha pár KKE ország összefogna és odavágna a németeknek egy több száz db megrendelést. Máskülönben mi állítanánk rendszerbe a világ legdrágább mbt ét.
Marad esélyes Korea.
Vagy licenszbe összefog a V4 és valahol felhúz egy gyárat vagy kiegészíti a meglévő kapacítást harckocsigyártásra. Ez jó esélyel lengyeleknél vagy a cseheknél lehetséges.
A mostani helyzetre alapozva én új mbt re nem tennénk. Legfeljebb 5-6 év múlva talán.
2-3 zászlóalj új mbt legalább 700-800 (1 milliárd?) millió euró/dollár.
Szerintem ez lesz a legutolsó tétel amit a 2026 ban talán be fogunk tudni szerezni.

Ez itt már elég off, de 1-2 zászlóaljról volt szó régebben, és az is ki lett tárgyalva, hogy igen, a nehéz szárazföldi cuccok, a Z2026 végén jönnek, ha be nem üt valami addig. Amúgy én még mindig a hibrid Leclerc/Leo-ra tippelek.
 

senki

Active Member
2018. július 27.
303
228
43
Jó hát persze nk-i jog védi, igen. Egy hírszerző szolgálat meg épp azért van hogy illegális eszközöket használjon.
Vannak dolgok amiket nem lehet rejtjelezni, ezért sokszor fizikailag oldják meg, hogy hogyan, kivel, mivel azt az egyszerű áp, vagy újságíró, politikus sosem tudja meg, az ún. liberális demokráciákban sem. Általában csak részinformációk birtokában vannak, a kép sosem teljes. Mindenki a rendelkezésére álló eszközökkel dolgozik, de mivel manapság az összes kérdés pénz függvénye, el lehet képzeli a lehetőségeket.
Várj egy pillanatot. Eddig a diplomáciai postáról volt szó. A hírszerzési információkat azért ne keverjük ide. Amógy milyen jól nézne ki, hogy a hírszerző odamegy a reptérre, és onnan a kormányzati gép vinné tovább az információit. Amúgy abban igazad van, hogy mindenki szeretné megismerni azokat az adatokat, míg a másik fél ezt titkosítással próbálja megakadályozni. Ez így működik.
 

senki

Active Member
2018. július 27.
303
228
43
Szűzmária szentjózsef, te még óvodás vagy ekkora naivitással? Ha ezt mindenki betartaná akkor nem is léteznének állami hírszerző szervezetek, akik attól a pillanattól ahogy belépnek egy másik ország területére módszereiktől függetlenül egyfolytában illegális, törvényellenes, tehát büntetendő tevékenységet folytatnak. Persze, vannak nemzetközi szabályok és törvények, vannak akik be is tartják és tartatják, de vannak olyan állami hírszerző szervezetek is amelyeket direkt ezek megsértésére hoztak létre. És működnek is, minél óvatlanabb és több lehetőséget ad nekik a másik oldal annál hatékonyabban, ezen a területen nem a bizalmi elv működteti a rendszereket. Tehát senki se bízik senkiben, mindenki őrizgeti a titkait, és az is titok mit tud már és honnan tudja a másik oldalról. Sőt, nemcsak a másik oldalról, vegyük már figyelembe hogy az USA hírszerzése még Angela Merkel és Macron telefonját is lehallgatta (talán nem is múlt időben), szóval szerintem ilyen alapon mindenkiét akiét csak tudta/tudja és számít valamit a politikában.
Várj, eddig nem a diplomáciai postáról beszéltünk? A hírszerzés egy másik tészta. A DP-ben általában nem szokott hírszerzési információ lenni. Ne keverjók össze ezeket.
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 371
7 842
113
Ez itt már elég off, de 1-2 zászlóaljról volt szó régebben, és az is ki lett tárgyalva, hogy igen, a nehéz szárazföldi cuccok, a Z2026 végén jönnek, ha be nem üt valami addig. Amúgy én még mindig a hibrid Leclerc/Leo-ra tippelek.
Off: 2026 ra itt már Abdul kergetés lesz. Sajna az is elképzelhető hogy a gyárak is leállnak addigra nyugaton :(
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 371
7 842
113
SŐŐT, emberevő hordák fognak német kisnyugdíjasokat sütögetni Berlin romjain!
Off: Az ismerősöm nemrég tart hazza Franciaországból. Egy havi kiküldetés után. Röviden katasztrófa van kint. A szavaival élve. Legalábbis abban a városban. Na nem szemetelem tovább a topikot.
On rámpás géppekről lehetséges befutók?
Tavaszal a C-295 ös nagyon promotálták kecson.
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 590
5 198
113
Off: Az ismerősöm nemrég tart hazza Franciaországból. Egy havi kiküldetés után. Röviden katasztrófa van kint. A szavaival élve. Legalábbis abban a városban. Na nem szemetelem tovább a topikot.
On rámpás géppekről lehetséges befutók?
Tavaszal a C-295 ös nagyon promotálták kecson.

Jah, jött a Mi-17eknek utánpótlásért (hot blade 2018), aztán ha már itt volt, körbenézték. De szerintem eddig is tudtak már mindent róla, cseh, lengyel gépekkel is találkoztak már eleget. De amúgy kuss van a taktikai gépbeszerzésről nagyon.
 

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 145
5 000
113
Várj egy pillanatot. Eddig a diplomáciai postáról volt szó. A hírszerzési információkat azért ne keverjük ide. Amógy milyen jól nézne ki, hogy a hírszerző odamegy a reptérre, és onnan a kormányzati gép vinné tovább az információit. Amúgy abban igazad van, hogy mindenki szeretné megismerni azokat az adatokat, míg a másik fél ezt titkosítással próbálja megakadályozni. Ez így működik.
Azt te nem tudhatod (biztosan) hogy másnak milyen adatra van szüksége, veled-akárkivel kapcsolatban, persze azért jó részük sejthető. Ezzel összefüggésben akár egy diploposta is tartalmazhat kurrens információt. A hírszerző általában nem megy ki a reptérre, mert elsősorban a névtelensége védi. És a futárt a relatív ismeretlensége.
Sok ügy van amit árgus szemek figyelnek, elsősorban a gazdasági adatszerzés a prioritás.
Mindig csodálom Szél Bernike hozzáértő követelőzését a paksi szerződés teljes nyilvánosságra hozása érdekében. Hát ennyire hülye nem lehet valaki, hogy egy nemzetbiztonságilag kiemelt fontosságú intézményre vonatkozó adatokat kitegyen a kirakatba. Egyes országokban visítva röhögnének rajtunk.
 

senki

Active Member
2018. július 27.
303
228
43
Azt te nem tudhatod (biztosan) hogy másnak milyen adatra van szüksége, veled-akárkivel kapcsolatban, persze azért jó részük sejthető. Ezzel összefüggésben akár egy diploposta is tartalmazhat kurrens információt. A hírszerző általában nem megy ki a reptérre, mert elsősorban a névtelensége védi. És a futárt a relatív ismeretlensége.
Sok ügy van amit árgus szemek figyelnek, elsősorban a gazdasági adatszerzés a prioritás.
Mindig csodálom Szél Bernike hozzáértő követelőzését a paksi szerződés teljes nyilvánosságra hozása érdekében. Hát ennyire hülye nem lehet valaki, hogy egy nemzetbiztonságilag kiemelt fontosságú intézményre vonatkozó adatokat kitegyen a kirakatba. Egyes országokban visítva röhögnének rajtunk.
Az, hogy egy másik ország mire kíváncsi, mindig hírigény. Azt is fel kell deríteni. Innen tudod, hogy mit kell(ene) védened fokozottan.
 

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 145
5 000
113
2-3 zászlóalj új mbt legalább 700-800 (1 milliárd?) millió euró/dollár.
Még egy ilyen kis országnak mint mi, 100+ db-ra volna szükség. Ha megvannak a kiegészítő egységek, dandárszinten. Minimum és békeidőben.
A tippem az, hogy, mivel a többi V4 se bővelkedik, lengyeleken kívül, talán összefogni volna jó. M4cz-ből sincs 30-nál több, pedig ott azért több dohány volna e célra.