Szállítógépek váltása a MH-nél

Nem szeretnék senki lelkébe beletaposni, de olyan, hogy német ill. francia már nincs. A két ország harckocsigyártással foglalkozó cégei, a KMW és a Nexter pár éve összeolvadt, az új cég neve KMW + Nexter Defense System ( KNDS ). Szóval ők francia és német cég, akár Leopard 2, akár Leclerc harckocsiról lenne szó.

Olasz harckocsigyártás pedig jelenleg nincs, az Ariete C1-et az Iveco-Fiat és Oto-Melara cégek közös leányvállalata gyártotta, 2005-ben gurult le a gyártósorról az utolsó, és az olasz hadsereg 200db-os megrendelése volt az egyetlen a típus történelmében. Voltak tervek egy lépcsővel feljebb kerülő, modernizált típusról, automata töltővel, 1500le-s motorral és egyebekkel, de senki sem kért belőle. A C1-et most fogják egy feljavításnak alávetni, kiegészítő páncélzat, új éjjellátó, stb. De ebből is úgy tudom, hogy csak 2020 után lesz valami.
Úgy hallottam hogy a Kraus Maffei már a kínaiake, egyedül a harckocsi gyár maradt meg nekik a Wegman. Szóval lehet hogy kínai, francia, német koprodukcióban lesz legyartva a jövő idők panzere.
 
Úgy hallottam hogy a Kraus Maffei már a kínaiake, egyedül a harckocsi gyár maradt meg nekik a Wegman. Szóval lehet hogy kínai, francia, német koprodukcióban lesz legyartva a jövő idők panzere.

Az a Kraus-Maffei Group GmbH, egy másik cég, aki gyártószerszámokkal foglalkozik főleg.

A harckocsigyártással foglalkozó cég a Krauss-Maffei Wegmann GmbH & Co., 1999-ben váltak külön a Kraus-Maffei Group-tól.
 
Köszi, de hogy valtak külön ha a név megmaradt? Na jó, annyira nem lényeges, a szerszamosat vitték a kínaiak.
Amúgy van még egyáltalán nyitott égbolt? Nem úgy volt hogy az oroszok lefújták?
 
Érdekes a felvetések sokasága, amikor konkrétan a harckocsik beszerzése kerül szóba. Na nem hivatalosan, hisz eddig erről nem hallottunk. Az én szubjektív véleményem a következő ebben a kérdésben.
Feltételezem, hogy világhatalomtól nem szeretnénk fegyverzetet vásárolni, mert nem akarunk teljesen elköteleződni és maximális csatlóssá válni, semmilyen vonalon. Ebből az apropóból, sem amerikai, orosz, kínai beszerzés, harckocsikból biztosan nem lesz. Középhatalmaktól elvileg vehetünk, ha adnak el nekünk. Leopárd harckocsik most új gyártásúak lehetnének, ha meg tudnánk fizetni, illetve ha a németek nem nyavalyognának és adnának el nekünk. Mivel elfekvő készlete ebből a harckocsiból, ami eladó lehet, szerintem senkinek nincs. Ugyan ez lehet farncia, vagy olasz tankok esetében is. Új gyártás beindításához persze, mennyiség is kell, nem csak pár tucat. Török harckocsi nem tudom mennyire kész, vagy nem kész. Ott biztosan tudnánk venni, ha már megy a gyártás és belefér a megrendelésünk, egy belátható időn belüli leszállításba. Marad még reálisan Dél Korea. Kérdés ott mi a helyzet a K-2 tankokkal. Milyen állapotban megy a gyártás és tudnánk-e ott rendelni ? Passz. Nem csodálkozom hogy a harckocsik nem kerülnek szóba. Ez lesz a legnehezebb szárazföldi beszerzés, ha eljutunk addig. Tüzérségi fegyverek, IFV, APC, stb., beszerzése megoldható, de harckocsi, nem könnyű eset. Majd meglátjuk.


Csak akarni kellene, és simán tudnánk venni Orosz cuccot közvetetten,az Oroszok megoldják,meg a yenkik is,ha virítjuk a dodó/rubel kötegeket.
 
Köszi, de hogy valtak külön ha a név megmaradt? Na jó, annyira nem lényeges, a szerszamosat vitték a kínaiak.

Gondolom a szétválláskor megállapodtak, hogy használhatják tovább a nevet. Nem meglepő, pláne a németeknél. Például az Aldi-ból is kettő van, miután a tulajok utódai nem tudtak megállapodni rendesen egymással. Azóta van Aldi Nord (észak-németország és nyugat- illetve észak-európa) és van Aldi Süd (dél-németország, dél- és kelet-európa, ausztrália, egyesült államok).

Amúgy van még egyáltalán nyitott égbolt? Nem úgy volt hogy az oroszok lefújták?

Persze, a Nyitott Égbolt Egyezmény több, 20 ország aláírta és ratifikálta, él és virul ma is. Utoljára 2016-ban volt egy kisebb botrány, mert a Törökök nem engedték be a légterükbe az Orosz Nyitott Égbolt repülőgépet, az egyezmény ellenére.
 
Csak akarni kellene, és simán tudnánk venni Orosz cuccot közvetetten,az Oroszok megoldják,meg a yenkik is,ha virítjuk a dodó/rubel kötegeket.

Különösen a jelenlegi politikai helyzetbe ez annyira nem volna bölcs dolog. De amúgy sem. Egy teherautónál vagy akár egy teherszállító repülőgépnél még valamennyire megmagyarázható az, hogy nem NATO forrásból vásárol szabvány eszközöket egy NATO tagország, de olyan eszközöknél, mint harckocsi, légvédelem, hadihajók, stb. már egészen más a tészta. Nem véletlen, hogy a törökök Sz-400 vásárlásánál is hápogás volt/van. Teljesen érthető okokból. Egy harckocsi esetében dettó ez a helyzet.
 
Közben találtam egy ilyen információt:

"In 2017, the German Air Force purchased an Airbus A319 as its future Open Skies aircraft."

A319-133CJ, German Air Force, 15+03 (MSN 1212)
 
  • Tetszik
Reactions: arcas
-- a kérdéses útnál én nem állítottam, hogy megtette a repülőutat, hanem, hogy megteheti.. .. a kérdéses géppel ezt éppúgy,a hogy a Csányi féle Dassaultal megtette. Azt sem sajt zsebéből fizette. (Állami vezető sem fogadhat el ingyér szinte semmit éppen a megvesztegethetség elkerülése végett).
Ezt úgy hívjuk szaknyelven, prejudikáció.
A kérdéses géppel sem tette meg, ezt próbáltam meg felvezetni, Montenegroba ment hivatalos útra, majd a gép hazatért, gondolom üresen. Utána mentek tovább, de hogy nem az Airbussal, az is biztos.
Csányi meg nincs rászorulva egyetlen állami vezetőre sem, szíve joga hogy kit utaztat szerintem, ez egy mindennapos történet akár nyugaton is.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas
Érdekes a felvetések sokasága, amikor konkrétan a harckocsik beszerzése kerül szóba. Na nem hivatalosan, hisz eddig erről nem hallottunk. Az én szubjektív véleményem a következő ebben a kérdésben.
Feltételezem, hogy világhatalomtól nem szeretnénk fegyverzetet vásárolni, mert nem akarunk teljesen elköteleződni és maximális csatlóssá válni, semmilyen vonalon. Ebből az apropóból, sem amerikai, orosz, kínai beszerzés, harckocsikból biztosan nem lesz. Középhatalmaktól elvileg vehetünk, ha adnak el nekünk. Leopárd harckocsik most új gyártásúak lehetnének, ha meg tudnánk fizetni, illetve ha a németek nem nyavalyognának és adnának el nekünk. Mivel elfekvő készlete ebből a harckocsiból, ami eladó lehet, szerintem senkinek nincs. Ugyan ez lehet farncia, vagy olasz tankok esetében is. Új gyártás beindításához persze, mennyiség is kell, nem csak pár tucat. Török harckocsi nem tudom mennyire kész, vagy nem kész. Ott biztosan tudnánk venni, ha már megy a gyártás és belefér a megrendelésünk, egy belátható időn belüli leszállításba. Marad még reálisan Dél Korea. Kérdés ott mi a helyzet a K-2 tankokkal. Milyen állapotban megy a gyártás és tudnánk-e ott rendelni ? Passz. Nem csodálkozom hogy a harckocsik nem kerülnek szóba. Ez lesz a legnehezebb szárazföldi beszerzés, ha eljutunk addig. Tüzérségi fegyverek, IFV, APC, stb., beszerzése megoldható, de harckocsi, nem könnyű eset. Majd meglátjuk.
Amit rövid határidővel tudnának exportálni az a K-1 es. Abból is talán már a legújabb A.... változatt.
Német-Francia koprudukcióhoz alaposan ki kellene nyitni a tárcát. Ez csak úgy érné meg ha legalább 400-500 db os megrendelésük van. Ezt meg csak közösben tudnánk.
Török vonal (a várható nato n belüli balhé miatt nem vennék mérgett rá)
Orosz alapbol ugrik.
Hát nem is lehetne tudni.
Újra úgy lenne esélyünk ha pár KKE ország összefogna és odavágna a németeknek egy több száz db megrendelést. Máskülönben mi állítanánk rendszerbe a világ legdrágább mbt ét.
Marad esélyes Korea.
Vagy licenszbe összefog a V4 és valahol felhúz egy gyárat vagy kiegészíti a meglévő kapacítást harckocsigyártásra. Ez jó esélyel lengyeleknél vagy a cseheknél lehetséges.
A mostani helyzetre alapozva én új mbt re nem tennénk. Legfeljebb 5-6 év múlva talán.
2-3 zászlóalj új mbt legalább 700-800 (1 milliárd?) millió euró/dollár.
Szerintem ez lesz a legutolsó tétel amit a 2026 ban talán be fogunk tudni szerezni.
 
Szűzmária szentjózsef, te még óvodás vagy ekkora naivitással? Ha ezt mindenki betartaná akkor nem is léteznének állami hírszerző szervezetek, akik attól a pillanattól ahogy belépnek egy másik ország területére módszereiktől függetlenül egyfolytában illegális, törvényellenes, tehát büntetendő tevékenységet folytatnak. Persze, vannak nemzetközi szabályok és törvények, vannak akik be is tartják és tartatják, de vannak olyan állami hírszerző szervezetek is amelyeket direkt ezek megsértésére hoztak létre. És működnek is, minél óvatlanabb és több lehetőséget ad nekik a másik oldal annál hatékonyabban, ezen a területen nem a bizalmi elv működteti a rendszereket. Tehát senki se bízik senkiben, mindenki őrizgeti a titkait, és az is titok mit tud már és honnan tudja a másik oldalról. Sőt, nemcsak a másik oldalról, vegyük már figyelembe hogy az USA hírszerzése még Angela Merkel és Macron telefonját is lehallgatta (talán nem is múlt időben), szóval szerintem ilyen alapon mindenkiét akiét csak tudta/tudja és számít valamit a politikában.
Gondolsz, amit akarsz.
 
Amit rövid határidővel tudnának exportálni az a K-1 es. Abból is talán már a legújabb A.... változatt.
Német-Francia koprudukcióhoz alaposan ki kellene nyitni a tárcát. Ez csak úgy érné meg ha legalább 400-500 db os megrendelésük van. Ezt meg csak közösben tudnánk.
Török vonal (a várható nato n belüli balhé miatt nem vennék mérgett rá)
Orosz alapbol ugrik.
Hát nem is lehetne tudni.
Újra úgy lenne esélyünk ha pár KKE ország összefogna és odavágna a németeknek egy több száz db megrendelést. Máskülönben mi állítanánk rendszerbe a világ legdrágább mbt ét.
Marad esélyes Korea.
Vagy licenszbe összefog a V4 és valahol felhúz egy gyárat vagy kiegészíti a meglévő kapacítást harckocsigyártásra. Ez jó esélyel lengyeleknél vagy a cseheknél lehetséges.
A mostani helyzetre alapozva én új mbt re nem tennénk. Legfeljebb 5-6 év múlva talán.
2-3 zászlóalj új mbt legalább 700-800 (1 milliárd?) millió euró/dollár.
Szerintem ez lesz a legutolsó tétel amit a 2026 ban talán be fogunk tudni szerezni.

Ez itt már elég off, de 1-2 zászlóaljról volt szó régebben, és az is ki lett tárgyalva, hogy igen, a nehéz szárazföldi cuccok, a Z2026 végén jönnek, ha be nem üt valami addig. Amúgy én még mindig a hibrid Leclerc/Leo-ra tippelek.
 
Jó hát persze nk-i jog védi, igen. Egy hírszerző szolgálat meg épp azért van hogy illegális eszközöket használjon.
Vannak dolgok amiket nem lehet rejtjelezni, ezért sokszor fizikailag oldják meg, hogy hogyan, kivel, mivel azt az egyszerű áp, vagy újságíró, politikus sosem tudja meg, az ún. liberális demokráciákban sem. Általában csak részinformációk birtokában vannak, a kép sosem teljes. Mindenki a rendelkezésére álló eszközökkel dolgozik, de mivel manapság az összes kérdés pénz függvénye, el lehet képzeli a lehetőségeket.
Várj egy pillanatot. Eddig a diplomáciai postáról volt szó. A hírszerzési információkat azért ne keverjük ide. Amógy milyen jól nézne ki, hogy a hírszerző odamegy a reptérre, és onnan a kormányzati gép vinné tovább az információit. Amúgy abban igazad van, hogy mindenki szeretné megismerni azokat az adatokat, míg a másik fél ezt titkosítással próbálja megakadályozni. Ez így működik.
 
Szűzmária szentjózsef, te még óvodás vagy ekkora naivitással? Ha ezt mindenki betartaná akkor nem is léteznének állami hírszerző szervezetek, akik attól a pillanattól ahogy belépnek egy másik ország területére módszereiktől függetlenül egyfolytában illegális, törvényellenes, tehát büntetendő tevékenységet folytatnak. Persze, vannak nemzetközi szabályok és törvények, vannak akik be is tartják és tartatják, de vannak olyan állami hírszerző szervezetek is amelyeket direkt ezek megsértésére hoztak létre. És működnek is, minél óvatlanabb és több lehetőséget ad nekik a másik oldal annál hatékonyabban, ezen a területen nem a bizalmi elv működteti a rendszereket. Tehát senki se bízik senkiben, mindenki őrizgeti a titkait, és az is titok mit tud már és honnan tudja a másik oldalról. Sőt, nemcsak a másik oldalról, vegyük már figyelembe hogy az USA hírszerzése még Angela Merkel és Macron telefonját is lehallgatta (talán nem is múlt időben), szóval szerintem ilyen alapon mindenkiét akiét csak tudta/tudja és számít valamit a politikában.
Várj, eddig nem a diplomáciai postáról beszéltünk? A hírszerzés egy másik tészta. A DP-ben általában nem szokott hírszerzési információ lenni. Ne keverjók össze ezeket.
 
Ez itt már elég off, de 1-2 zászlóaljról volt szó régebben, és az is ki lett tárgyalva, hogy igen, a nehéz szárazföldi cuccok, a Z2026 végén jönnek, ha be nem üt valami addig. Amúgy én még mindig a hibrid Leclerc/Leo-ra tippelek.
Off: 2026 ra itt már Abdul kergetés lesz. Sajna az is elképzelhető hogy a gyárak is leállnak addigra nyugaton :(
 
SŐŐT, emberevő hordák fognak német kisnyugdíjasokat sütögetni Berlin romjain!
Off: Az ismerősöm nemrég tart hazza Franciaországból. Egy havi kiküldetés után. Röviden katasztrófa van kint. A szavaival élve. Legalábbis abban a városban. Na nem szemetelem tovább a topikot.
On rámpás géppekről lehetséges befutók?
Tavaszal a C-295 ös nagyon promotálták kecson.
 
Off: Az ismerősöm nemrég tart hazza Franciaországból. Egy havi kiküldetés után. Röviden katasztrófa van kint. A szavaival élve. Legalábbis abban a városban. Na nem szemetelem tovább a topikot.
On rámpás géppekről lehetséges befutók?
Tavaszal a C-295 ös nagyon promotálták kecson.

Jah, jött a Mi-17eknek utánpótlásért (hot blade 2018), aztán ha már itt volt, körbenézték. De szerintem eddig is tudtak már mindent róla, cseh, lengyel gépekkel is találkoztak már eleget. De amúgy kuss van a taktikai gépbeszerzésről nagyon.
 
Várj egy pillanatot. Eddig a diplomáciai postáról volt szó. A hírszerzési információkat azért ne keverjük ide. Amógy milyen jól nézne ki, hogy a hírszerző odamegy a reptérre, és onnan a kormányzati gép vinné tovább az információit. Amúgy abban igazad van, hogy mindenki szeretné megismerni azokat az adatokat, míg a másik fél ezt titkosítással próbálja megakadályozni. Ez így működik.
Azt te nem tudhatod (biztosan) hogy másnak milyen adatra van szüksége, veled-akárkivel kapcsolatban, persze azért jó részük sejthető. Ezzel összefüggésben akár egy diploposta is tartalmazhat kurrens információt. A hírszerző általában nem megy ki a reptérre, mert elsősorban a névtelensége védi. És a futárt a relatív ismeretlensége.
Sok ügy van amit árgus szemek figyelnek, elsősorban a gazdasági adatszerzés a prioritás.
Mindig csodálom Szél Bernike hozzáértő követelőzését a paksi szerződés teljes nyilvánosságra hozása érdekében. Hát ennyire hülye nem lehet valaki, hogy egy nemzetbiztonságilag kiemelt fontosságú intézményre vonatkozó adatokat kitegyen a kirakatba. Egyes országokban visítva röhögnének rajtunk.
 
Azt te nem tudhatod (biztosan) hogy másnak milyen adatra van szüksége, veled-akárkivel kapcsolatban, persze azért jó részük sejthető. Ezzel összefüggésben akár egy diploposta is tartalmazhat kurrens információt. A hírszerző általában nem megy ki a reptérre, mert elsősorban a névtelensége védi. És a futárt a relatív ismeretlensége.
Sok ügy van amit árgus szemek figyelnek, elsősorban a gazdasági adatszerzés a prioritás.
Mindig csodálom Szél Bernike hozzáértő követelőzését a paksi szerződés teljes nyilvánosságra hozása érdekében. Hát ennyire hülye nem lehet valaki, hogy egy nemzetbiztonságilag kiemelt fontosságú intézményre vonatkozó adatokat kitegyen a kirakatba. Egyes országokban visítva röhögnének rajtunk.
Az, hogy egy másik ország mire kíváncsi, mindig hírigény. Azt is fel kell deríteni. Innen tudod, hogy mit kell(ene) védened fokozottan.
 
2-3 zászlóalj új mbt legalább 700-800 (1 milliárd?) millió euró/dollár.
Még egy ilyen kis országnak mint mi, 100+ db-ra volna szükség. Ha megvannak a kiegészítő egységek, dandárszinten. Minimum és békeidőben.
A tippem az, hogy, mivel a többi V4 se bővelkedik, lengyeleken kívül, talán összefogni volna jó. M4cz-ből sincs 30-nál több, pedig ott azért több dohány volna e célra.