Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

T

Törölt tag 1711

Guest
Okoskodó cikk:
https://totalcar.hu/magazin/kozelet...e=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link

Valóban sok a gond, de amíg olyanokat írnak le, hogy " A tulajdonos rakjon bele több pénzt, több tőkét", de közben " az állam meg az EU ne rakjon bele pénzt" addig nem tudom komolyan venni. A hazai vállalkozó környezet nagyon tőke szegény, aki a cikket írta az nincs tisztában a magyar vállalkozások realitásával.


Enyhén csúsztat itt-ott. Kravtex-et folyamatosan szívatják 2010 óta, az a szerencséjük, hogy a kormány által pátyolgatott konkurencia olyan szinten impotens, hogy nekik is csurran-cseppen valami. Ha lenne rendszeres megrendelés akkor lenne innováció meg fejlődés is náluk (bár most éppen gyárat bővítenek, szal van haladás).
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 315
54 788
113
Ooorky

Nem enyhén hanem nagyon csúsztat a cikk sok mindenben... E mellet közgazdaságilag is nonszensz amiket állít. Sajnos a probléma valós, viszont a cikk "okoskodása" meg rém gyenge... Látszik, hogy az írója nincs tisztában a valós helyzettel.
 
M

molnibalage

Guest
https://www.vezess.hu/hirek/2018/08/12/camcon-iva-digitalis-szelepvezerles/

A vezérműtengely is halottnak lett kikiáltva, bár én az életben nem vennék olyan motort amit valami gagyi elektronika és elektromotor vezérel (és nyír ki adott esetben).
Bár az autókhoz nem értek, de ez nekem túl radikálisnak tűnik. Backupnak meghagytam volna a tengelyt. A Gripen hajóvűe is FADEC, de hiba esetén visszaáll csökkentett módban hagyományos hidro-elektromech. szabályozásra.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 315
54 788
113
A vezérmű tengely nélküli motor annyiban nem új, hogy elvileg kínában gyártanak már vezérműtengely nélküli motorral szerelt autót. Csak ott a szelep mozgatása hidraulikus megoldású. Egyébként nem kínai innováció, hanem egy BMW M részlegtől jött emberé és Christian von Koenigsegg-é.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 852
15 214
113
Műszakilag jó dolog ez, a szelepvezérléssel rengeteget lehet nyerni hatékonyságban, a gond az hogy a mechanikus vezérlés általában csak egy avagy két üzemre tud optimalizálva lenni, ergo más üzemekre meg szar lesz.

A gondot én abban látom hogy tapasztalat szerint egy autó műszaki berendezési jellemzően elektronika, hidraulika és hasonlók, végül mechanika sorrendben finganak ki.. ráadásul az utóbbi kettő csak fokozatosan, előjelekkel, az elektronika viszont tegnap ment, ma nem megy alapon. Ami azért a legdrágább és legérzékenyebb cucc, a motor esetében nagyon cinkes.
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage
M

molnibalage

Guest
Műszakilag jó dolog ez, a szelepvezérléssel rengeteget lehet nyerni hatékonyságban, a gond az hogy a mechanikus vezérlés általában csak egy avagy két üzemre tud optimalizálva lenni, ergo más üzemekre meg szar lesz.

A gondot én abban látom hogy tapasztalat szerint egy autó műszaki berendezési jellemzően elektronika, hidraulika és hasonlók, végül mechanika sorrendben finganak ki.. ráadásul az utóbbi kettő csak fokozatosan, előjelekkel, az elektronika viszont tegnap ment, ma nem megy alapon. Ami azért a legdrágább és legérzékenyebb cucc, a motor esetében nagyon cinkes.
Főleg úgy, hogy egy elektronikai hiba adott esetben rövid úton több mechanikait okoz hibás működés esetén. És nincs backup...
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
T

torsen

Guest
Műszakilag jó dolog ez, a szelepvezérléssel rengeteget lehet nyerni hatékonyságban, a gond az hogy a mechanikus vezérlés általában csak egy avagy két üzemre tud optimalizálva lenni, ergo más üzemekre meg szar lesz.

Nézz utána a Valvetronic rendszernek! A vezérlés összes paraméterét (nyitás, zárás pillanata, szeleplöket) fokozatmenetesen lehet állítani mechanikusan és kiváltja a fojtószelepet is. DE a legfontosabbal, a fojtásos szabályozással az sem tud mit kezdeni. Hiába magas a hatásfok teljes terhelésen, ha a teljesítmény csökkentését a hatásfok rombolásával érik el. Erre volt kísérlet a rétegzett keverékképzéses benzinmotor, de több a hátrány, mint az előny. Másik próbálkozás a hengerlekapcsolás. Ez is inkább szemfényvesztés. Az igazi megoldás a fojtószelep nélküli, szabad szívású, változtatható lökettérfogatú motor lenne kompressziógyújtással. Ilyen nincs.
 
T

torsen

Guest
Főleg úgy, hogy egy elektronikai hiba adott esetben rövid úton több mechanikait okoz hibás működés esetén. És nincs backup...

Ez ritkán, de igaz lehet, de legtöbb esetben a rendszerek mechanikai alaphelyzetei biztosítják a védelmet. Ebben a helyzetben vannak árammentes (értsd. működő elektronika nélküli) helyzetben. A backupra meg nincs pénz. Nem bírja el a mai autó ára. Az elektronikai hibák is leginkább a fillérbaszásra vezethetők vissza. (örök érvényű amit Liam Neeson mondott a K-19 című film elején arról, hogy ő azért nem tud küzdeni az amerikaiakkal, mert valami hülye egy 10 kopejkás kapcsolót rakott a 30 kopejkás helyébe.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 339
10 697
113
Bár az autókhoz nem értek, de ez nekem túl radikálisnak tűnik. Backupnak meghagytam volna a tengelyt. A Gripen hajóvűe is FADEC, de hiba esetén visszaáll csökkentett módban hagyományos hidro-elektromech. szabályozásra.

A mai benzinmotoros autók esetében sincs nemhogy tartalék - elektronika nélküli - karburátor (gondolj a többkarburátoros; akár hengerenkénti karburátoros motorokra!), de még tartalék mechanikus (bowden, rudazat) fojtószelep vezérlés sem. S köszönik, megfelelően üzembiztosak vele.
...Ha tudnád mennyit lehetett szívni a látszólag elromolhatatlan gázrudazatokkal, bowdenekkel...

Megjegyzem, meglepő módon módon (informálisan) meglehetősen üzembiztosak pl. a Fiat MultiAir motorok, pedig azok sem a primitívségükről ismertek.

Amilyen mechanikus működés fan vagyok (lásd stabilmotorok), annyira nem vágyom vissza a mechanikus megoldásokat a hétköznapokban.
Szóval felőlem jöhet a vezérműtengelyek kihalása!
 
M

molnibalage

Guest
Talán érdekes lehet, hol is tart valójában a kb. kétéve, mint jövőbeli húzóágazatként belengetett hazai buszipar...

http://hvg.hu/gazdasag/20180801_Nezze_meg_hogy_himbalozik_az_uj_magyar_csuklos__video
Aki ezt a cikket és videók közölte sanszosan életében nem látott csuklós buszt üzem közben és nem is utazott egyen sem. Az összes jelenlegi busz csinál ilyen lengéseket, ha nagy sebességgel nagy amplitúdóju lengéseket végez. 20+ év alatt láttam már eleget. Kívülről és belülről is.

A videón meg tisztán látszanak az úthibák, kurvára nem sík ott a "terep"....
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 744
4 492
113
A bácsi privát vasúti autója a Kárpátokban, a fordítás technikai kivitelezése miatt raktam be ezt a "vasúti" videót::)
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz