BRDM -1, -2, -3

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

gaborv

Member
2013. február 2.
141
10
18
Arról valaki hallott már infót, hogy milyen logika alapján építettek egy bonyolult mankókerék rendszert a brdm-be ahelyett, hogy egyszerűen 3 tengelyes lett volna mint angol kortársai?
 
  • Tetszik
Reactions: enzo

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 731
80 559
113
Modernizált grúz BRDM-2 változat az NTC "Delta"
1212048_900.jpg

1212619_900.jpg

1212312_900.jpg

1212791_900.jpg

1213260_900.jpg

1213609_900.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 584
63 960
113
Végre valakinek volt annyi esze hogy kiszélesítse ezt az imbolygó konzervdobozt:
CH4-CTLWcAA7m5u.jpg:large
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 731
80 559
113
BRDM-2
https://www.youtube.com/watch?time_continue=19&v=eEfmg1HatRg
 

R0kaúr

Well-Known Member
2017. január 2.
373
375
63
Szudánban helyileg valósult meg az szovjet BRDM-2-es felderítő páncélosok korszerűsítése. Ennek az egyik legfontosabb eleme a 140 lóerős GAZ-41 V-8 vízhűtéses benzinmotor lecserélése. Az új motor az Isuzutól érkezik és a 6HH-1 jelzést viseli. A hathengeres dízel erőforrás 210 lóerejével 30 lóerő/tonnára elemi ez előd által nyújtott 20 lóerő/tonna értéket, így jelentősen növelve a BRDM-2-es mozgékonyságát. Az 50 éves páncélos a Military Industry Corporation által végzett munkálatok során némi tömegcsökkentést is elkönyvelhet, mivel a mankókerekek és az orra szerelt, vízi átkeléseknél használatos hullámtörő lemez egyaránt leszerelésre került, mivel ezeket az afrikai országban feleslegesnek vélték.

(netarzenal)
 
  • Tetszik
Reactions: enzo and antigonosz

notaricon

Well-Known Member
2016. január 7.
3 661
12 355
113
Valakinek van arról infója, hogy mit tud a Dunán hegymenetben? Gondolom nem túl acélos a sebessége, de egyáltalán képes felfelé haladni, vagy csak átkelésre alkalmas?
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 584
63 960
113
Ha jól rémlik valami 7-8 km óránként a sebessége vízen. A Duna meg ha jól rémlik 5-7km/h. Talán ahol nincs nagy sodrás ott tudna minimálisan előre is haladni, valahol tán Mohács táján. Bár lehet megforgatná egy - egy hullám vagy örvény ilyen vánszorgás közepette. Na meg szerintem örül aki keresztben átér egy ilyen lélekvesztővel. Btr-50 talán gyorsabb, meg laposabb, de nem hiszem van még üzemképes itthon belőle.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and notaricon

Telak2

Well-Known Member
2016. október 28.
1 101
1 221
113
Arról valaki hallott már infót, hogy milyen logika alapján építettek egy bonyolult mankókerék rendszert a brdm-be ahelyett, hogy egyszerűen 3 tengelyes lett volna mint angol kortársai?
Valszeg úton jobban megfelelt akkoriban a 4*4
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 188
13 466
113
Szerintem a belső tér miatt. A keré rengeteg helyet vesz el a jármű belsejéből.
 

Telak2

Well-Known Member
2016. október 28.
1 101
1 221
113
Hát ez nem igazán győzött meg. Talán mélységben kevéssé lóg a beltérbe, de összességében nagyjából hasonló köbcentis az elfoglalt beltér.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 584
63 960
113
A behúzható, és bonyolult hajtásrendszerű két pár mankókerék szerintem semmivel nem jobb ezesetben.
Mondjuk a kétéltűség miatt is lehetett oka, meg nem is olyan hosszú gép hogy igényeljen harmadik tengelyt. De talán még így olcsóbb is volt, vagy a használat volt olcsóbb a gumi kopás miatt, mint pl a nyergeseken amelyik bogis. De pl a kanyarodás is így könnyebb mint ha 3 tengelyes volna de csak elől kormányozható.
Itt talán találsz pár választ, hogy milyen kritériumok lehetnek.
http://www.mogi.bme.hu/TAMOP/futomu_rendszerek_mechatronikaja/index.html
 

Telak2

Well-Known Member
2016. október 28.
1 101
1 221
113
Én ezért is írtam, hogy a kor színvonalán jobban megfelelt. A BRDM-1 ha jól tudom kb 50-60-as évek. A későbbiek pedig ezen alváz módosításával lettek kifejlesztve. Gondolom legalább gyártástechben egymásra épültek.
A 4*4 alap a műutakon, könyebb terepeken biztos előnyösebb, míg komoly terepre meg csak leengedték, és máris jobb lett a talajnyomás+ nem akadt fel a pocija.

Ha jól tudom ezek a mankó kerekek tömörgumisak voltak, ergo a kopás sem olyan vészes tényező (hasonlóan a targoncákhoz)
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 371
7 842
113
Még ezt az egy normálisabb videót találtam róla. A 4 db ülés közötti távolság szerintem kicsi. Vagy a kamera felvétele miatt tűnne úgy. Valahogy nekem is bejön ez a gép. Amolyan mindenes PSZH jelegű. szerintem valami hasonlóval kellene itthon is próbálkozni a Komondor helyett,mellett. Mert ez még használható is lenne szerintem.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 584
63 960
113
Szép a kárpit. Az vajon extra? :) Érdekes így látni, egy halom rakasz van benn eredetileg a PKT -hoz meg a KPVT-hez. Itt meg 4 db pont ott ahol régen hátra tudtál jutni. Ha jól rémlik akkor volt 2 kicsi ülés elöl kettő oldalt hátul, a másik felén meg a fegyverkezelő helye. Szerintem ez egy értelmes fejlesztés, főleg ha a motor repült. Valamennyivel stabilabb is így a jármű, a KPVT meg amúgy is sok volt neki. Erre felhúzhatnák azt a +200db brdm-et ami elvileg itthon volt még nemrég.
 
  • Tetszik
Reactions: Törppapa

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 371
7 842
113
Szép a kárpit. Az vajon extra? :) Érdekes így látni, egy halom rakasz van benn eredetileg a PKT -hoz meg a KPVT-hez. Itt meg 4 db pont ott ahol régen hátra tudtál jutni. Ha jól rémlik akkor volt 2 kicsi ülés elöl kettő oldalt hátul, a másik felén meg a fegyverkezelő helye. Szerintem ez egy értelmes fejlesztés, főleg ha a motor repült. Valamennyivel stabilabb is így a jármű, a KPVT meg amúgy is sok volt neki. Erre felhúzhatnák azt a +200db brdm-et ami elvileg itthon volt még nemrég.
A motor teljesen új disel. Elvileg 170 lóerős. De 200+ is választható hozzá ha jól értelmeztem a gyári honlapot. A lényeg teljes új disel motort és hajtást kapott.
Egyébként a régieket akarták először felturbozni. De időközben teljes új kontsrukció született. Tehát nem maradtak a régiek foldozgatásánál. Csináltak egy használható újat. Hát nem tudom. Én ezt itthon is licencbe (gyártásba) simán el tudnám képzelni. Ránézésre egyszerű,használható konstrukciónak tűnik. Őszeszerelde beindítására,tapasztalat szerzésre ideális lehetne.