1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

BRDM-1, -2, -3

Diskurzus a(z) 'Páncélozott harc- és szállítójárművek' témában - Tcat által indítva @ 2013. január 6..

  1. Tcat

    Tcat Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

  2. gaborv

    gaborv Member

    Arról valaki hallott már infót, hogy milyen logika alapján építettek egy bonyolult mankókerék rendszert a brdm-be ahelyett, hogy egyszerűen 3 tengelyes lett volna mint angol kortársai?
     
  3. boki

    boki Well-Known Member

    Modernizált grúz BRDM-2 változat az NTC "Delta"
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Nemerson likes this.
  4. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Végre valakinek volt annyi esze hogy kiszélesítse ezt az imbolygó konzervdobozt:[​IMG]
     
  5. boki

    boki Well-Known Member

    BRDM-2
    https://www.youtube.com/watch?time_continue=19&v=eEfmg1HatRg
     
  6. notaricon

    notaricon Well-Known Member

    Valakinek van arról infója, hogy mit tud a Dunán hegymenetben? Gondolom nem túl acélos a sebessége, de egyáltalán képes felfelé haladni, vagy csak átkelésre alkalmas?
     
  7. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Ha jól rémlik valami 7-8 km óránként a sebessége vízen. A Duna meg ha jól rémlik 5-7km/h. Talán ahol nincs nagy sodrás ott tudna minimálisan előre is haladni, valahol tán Mohács táján. Bár lehet megforgatná egy - egy hullám vagy örvény ilyen vánszorgás közepette. Na meg szerintem örül aki keresztben átér egy ilyen lélekvesztővel. Btr-50 talán gyorsabb, meg laposabb, de nem hiszem van még üzemképes itthon belőle.
     
    endre and notaricon like this.
  8. Telak2

    Telak2 Well-Known Member

    Valszeg úton jobban megfelelt akkoriban a 4*4
     
  9. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Szerintem a belső tér miatt. A keré rengeteg helyet vesz el a jármű belsejéből.
     
  10. Telak2

    Telak2 Well-Known Member

    A behúzható, és bonyolult hajtásrendszerű két pár mankókerék szerintem semmivel nem jobb ezesetben.
     
  11. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Talán mintha kevesebb helyet foglalnak mintha egy nagy kerék lenne a helyükön
    [​IMG]
     
    misinator and endre like this.
  12. Telak2

    Telak2 Well-Known Member

    Hát ez nem igazán győzött meg. Talán mélységben kevéssé lóg a beltérbe, de összességében nagyjából hasonló köbcentis az elfoglalt beltér.
     
  13. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Mondjuk a kétéltűség miatt is lehetett oka, meg nem is olyan hosszú gép hogy igényeljen harmadik tengelyt. De talán még így olcsóbb is volt, vagy a használat volt olcsóbb a gumi kopás miatt, mint pl a nyergeseken amelyik bogis. De pl a kanyarodás is így könnyebb mint ha 3 tengelyes volna de csak elől kormányozható.
    Itt talán találsz pár választ, hogy milyen kritériumok lehetnek.
    http://www.mogi.bme.hu/TAMOP/futomu_rendszerek_mechatronikaja/index.html
     
  14. Telak2

    Telak2 Well-Known Member

    Én ezért is írtam, hogy a kor színvonalán jobban megfelelt. A BRDM-1 ha jól tudom kb 50-60-as évek. A későbbiek pedig ezen alváz módosításával lettek kifejlesztve. Gondolom legalább gyártástechben egymásra épültek.
    A 4*4 alap a műutakon, könyebb terepeken biztos előnyösebb, míg komoly terepre meg csak leengedték, és máris jobb lett a talajnyomás+ nem akadt fel a pocija.

    Ha jól tudom ezek a mankó kerekek tömörgumisak voltak, ergo a kopás sem olyan vészes tényező (hasonlóan a targoncákhoz)
     
    antigonosz likes this.
  15. tonyo

    tonyo Well-Known Member

    Belarus BRDM-upgrade. Már Afrikába eddig 140 db exportáltak?? Állítólag több ország (szegényebbek) érdeklődnek iránta.
     
    Nemerson likes this.
  16. krisss

    krisss Well-Known Member

    Ez amúgy Pofás gép lett-
     
  17. tonyo

    tonyo Well-Known Member

    Még ezt az egy normálisabb videót találtam róla. A 4 db ülés közötti távolság szerintem kicsi. Vagy a kamera felvétele miatt tűnne úgy. Valahogy nekem is bejön ez a gép. Amolyan mindenes PSZH jelegű. szerintem valami hasonlóval kellene itthon is próbálkozni a Komondor helyett,mellett. Mert ez még használható is lenne szerintem.
     
    Nemerson, tacticool and antigonosz like this.
  18. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Szép a kárpit. Az vajon extra? :) Érdekes így látni, egy halom rakasz van benn eredetileg a PKT -hoz meg a KPVT-hez. Itt meg 4 db pont ott ahol régen hátra tudtál jutni. Ha jól rémlik akkor volt 2 kicsi ülés elöl kettő oldalt hátul, a másik felén meg a fegyverkezelő helye. Szerintem ez egy értelmes fejlesztés, főleg ha a motor repült. Valamennyivel stabilabb is így a jármű, a KPVT meg amúgy is sok volt neki. Erre felhúzhatnák azt a +200db brdm-et ami elvileg itthon volt még nemrég.
     
  19. tonyo

    tonyo Well-Known Member

    A motor teljesen új disel. Elvileg 170 lóerős. De 200+ is választható hozzá ha jól értelmeztem a gyári honlapot. A lényeg teljes új disel motort és hajtást kapott.
    Egyébként a régieket akarták először felturbozni. De időközben teljes új kontsrukció született. Tehát nem maradtak a régiek foldozgatásánál. Csináltak egy használható újat. Hát nem tudom. Én ezt itthon is licencbe (gyártásba) simán el tudnám képzelni. Ránézésre egyszerű,használható konstrukciónak tűnik. Őszeszerelde beindítására,tapasztalat szerzésre ideális lehetne.
     
    Nemerson likes this.
  20. Celebra

    Celebra Well-Known Member

    Ez nem felujitáás-átépités,hanem új gyártás
     

Ezen oldal megosztása