BRDM -1, -2, -3

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

gaborv

Member
2013. február 2.
141
11
18
Arról valaki hallott már infót, hogy milyen logika alapján építettek egy bonyolult mankókerék rendszert a brdm-be ahelyett, hogy egyszerűen 3 tengelyes lett volna mint angol kortársai?
 
  • Tetszik
Reactions: enzo

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
49 743
89 920
113
Modernizált grúz BRDM-2 változat az NTC "Delta"
1212048_900.jpg

1212619_900.jpg

1212312_900.jpg

1212791_900.jpg

1213260_900.jpg

1213609_900.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 943
73 260
113
Végre valakinek volt annyi esze hogy kiszélesítse ezt az imbolygó konzervdobozt:
CH4-CTLWcAA7m5u.jpg:large
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
49 743
89 920
113
BRDM-2
https://www.youtube.com/watch?time_continue=19&v=eEfmg1HatRg
 

R0kaúr

Well-Known Member
2017. január 2.
373
377
63
Szudánban helyileg valósult meg az szovjet BRDM-2-es felderítő páncélosok korszerűsítése. Ennek az egyik legfontosabb eleme a 140 lóerős GAZ-41 V-8 vízhűtéses benzinmotor lecserélése. Az új motor az Isuzutól érkezik és a 6HH-1 jelzést viseli. A hathengeres dízel erőforrás 210 lóerejével 30 lóerő/tonnára elemi ez előd által nyújtott 20 lóerő/tonna értéket, így jelentősen növelve a BRDM-2-es mozgékonyságát. Az 50 éves páncélos a Military Industry Corporation által végzett munkálatok során némi tömegcsökkentést is elkönyvelhet, mivel a mankókerekek és az orra szerelt, vízi átkeléseknél használatos hullámtörő lemez egyaránt leszerelésre került, mivel ezeket az afrikai országban feleslegesnek vélték.

(netarzenal)
 
  • Tetszik
Reactions: enzo and antigonosz

notaricon

Well-Known Member
2016. január 7.
3 555
12 917
113
Valakinek van arról infója, hogy mit tud a Dunán hegymenetben? Gondolom nem túl acélos a sebessége, de egyáltalán képes felfelé haladni, vagy csak átkelésre alkalmas?
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 943
73 260
113
Ha jól rémlik valami 7-8 km óránként a sebessége vízen. A Duna meg ha jól rémlik 5-7km/h. Talán ahol nincs nagy sodrás ott tudna minimálisan előre is haladni, valahol tán Mohács táján. Bár lehet megforgatná egy - egy hullám vagy örvény ilyen vánszorgás közepette. Na meg szerintem örül aki keresztben átér egy ilyen lélekvesztővel. Btr-50 talán gyorsabb, meg laposabb, de nem hiszem van még üzemképes itthon belőle.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and notaricon

Telak2

Well-Known Member
2016. október 28.
1 096
1 216
113
Arról valaki hallott már infót, hogy milyen logika alapján építettek egy bonyolult mankókerék rendszert a brdm-be ahelyett, hogy egyszerűen 3 tengelyes lett volna mint angol kortársai?
Valszeg úton jobban megfelelt akkoriban a 4*4
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 898
15 529
113
Szerintem a belső tér miatt. A keré rengeteg helyet vesz el a jármű belsejéből.
 

Telak2

Well-Known Member
2016. október 28.
1 096
1 216
113
Hát ez nem igazán győzött meg. Talán mélységben kevéssé lóg a beltérbe, de összességében nagyjából hasonló köbcentis az elfoglalt beltér.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 943
73 260
113
A behúzható, és bonyolult hajtásrendszerű két pár mankókerék szerintem semmivel nem jobb ezesetben.
Mondjuk a kétéltűség miatt is lehetett oka, meg nem is olyan hosszú gép hogy igényeljen harmadik tengelyt. De talán még így olcsóbb is volt, vagy a használat volt olcsóbb a gumi kopás miatt, mint pl a nyergeseken amelyik bogis. De pl a kanyarodás is így könnyebb mint ha 3 tengelyes volna de csak elől kormányozható.
Itt talán találsz pár választ, hogy milyen kritériumok lehetnek.
http://www.mogi.bme.hu/TAMOP/futomu_rendszerek_mechatronikaja/index.html
 

Telak2

Well-Known Member
2016. október 28.
1 096
1 216
113
Én ezért is írtam, hogy a kor színvonalán jobban megfelelt. A BRDM-1 ha jól tudom kb 50-60-as évek. A későbbiek pedig ezen alváz módosításával lettek kifejlesztve. Gondolom legalább gyártástechben egymásra épültek.
A 4*4 alap a műutakon, könyebb terepeken biztos előnyösebb, míg komoly terepre meg csak leengedték, és máris jobb lett a talajnyomás+ nem akadt fel a pocija.

Ha jól tudom ezek a mankó kerekek tömörgumisak voltak, ergo a kopás sem olyan vészes tényező (hasonlóan a targoncákhoz)
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 587
8 462
113
Belarus BRDM-upgrade. Már Afrikába eddig 140 db exportáltak?? Állítólag több ország (szegényebbek) érdeklődnek iránta.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
32 251
141 838
113
Belarus BRDM-upgrade. Már Afrikába eddig 140 db exportáltak?? Állítólag több ország (szegényebbek) érdeklődnek iránta.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ez amúgy Pofás gép lett-
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 587
8 462
113
Még ezt az egy normálisabb videót találtam róla. A 4 db ülés közötti távolság szerintem kicsi. Vagy a kamera felvétele miatt tűnne úgy. Valahogy nekem is bejön ez a gép. Amolyan mindenes PSZH jelegű. szerintem valami hasonlóval kellene itthon is próbálkozni a Komondor helyett,mellett. Mert ez még használható is lenne szerintem.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 943
73 260
113
Szép a kárpit. Az vajon extra? :) Érdekes így látni, egy halom rakasz van benn eredetileg a PKT -hoz meg a KPVT-hez. Itt meg 4 db pont ott ahol régen hátra tudtál jutni. Ha jól rémlik akkor volt 2 kicsi ülés elöl kettő oldalt hátul, a másik felén meg a fegyverkezelő helye. Szerintem ez egy értelmes fejlesztés, főleg ha a motor repült. Valamennyivel stabilabb is így a jármű, a KPVT meg amúgy is sok volt neki. Erre felhúzhatnák azt a +200db brdm-et ami elvileg itthon volt még nemrég.
 
  • Tetszik
Reactions: Törppapa

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 587
8 462
113
Szép a kárpit. Az vajon extra? :) Érdekes így látni, egy halom rakasz van benn eredetileg a PKT -hoz meg a KPVT-hez. Itt meg 4 db pont ott ahol régen hátra tudtál jutni. Ha jól rémlik akkor volt 2 kicsi ülés elöl kettő oldalt hátul, a másik felén meg a fegyverkezelő helye. Szerintem ez egy értelmes fejlesztés, főleg ha a motor repült. Valamennyivel stabilabb is így a jármű, a KPVT meg amúgy is sok volt neki. Erre felhúzhatnák azt a +200db brdm-et ami elvileg itthon volt még nemrég.
A motor teljesen új disel. Elvileg 170 lóerős. De 200+ is választható hozzá ha jól értelmeztem a gyári honlapot. A lényeg teljes új disel motort és hajtást kapott.
Egyébként a régieket akarták először felturbozni. De időközben teljes új kontsrukció született. Tehát nem maradtak a régiek foldozgatásánál. Csináltak egy használható újat. Hát nem tudom. Én ezt itthon is licencbe (gyártásba) simán el tudnám képzelni. Ránézésre egyszerű,használható konstrukciónak tűnik. Őszeszerelde beindítására,tapasztalat szerzésre ideális lehetne.