MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 077
10 698
113
Folyt köv...
  • Az ő oktatója könnyedén vette az akadályt, egész egyszerűen briliáns fickónak tartotta, pl. teljesen egyedül tanult meg angolul. Sajnos 4 év szolgálat után kiderült, hogy ő is aláírt, így nem volt maradása. A legvégén már csak 3 vagy 4 keletnémet pilóta maradt a századnál.

Nagy vonalakban ennyi volt.

Ezt nem igazán értem, kinek jelentettek volna?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 174
113
Azt ne feledjük, hogy nem csak az ágyú hangosabb önmagában, de az elhelyezése is más. A MiG-21-esen a törzs alatt van, a Phantomon az orr alatt, a Horneten a szélvédő előtt, az F-16-oson és a 15-ösön a pilóta mellett, de a fejük vonala mögött.
A Szu-27-esen szintén.
A MiG-29-esen a rövid csövű 30mm-es űrméretű gépágyú csőtorkolata pont a pilótával egy vonalban van és a rövid cső miatt a torkolt után még elég nagy a lőporgázok expanziója. Hangulatos.
 
M

molnibalage

Guest
Ezt molninak: ha cikket írsz, ilyet nem tehetsz bele, hogy ezt vagy azt a lényeges adatot egyetlen forrásból szimplán nem érted. Google a barátod.
Ez online felületre ment, 1 percnél tovább lusta voltam keresni. A saját OOB doksijaimban nem találtam meg.

Most, hogy már tudom, hogy hogy keressem, megtaláltam. Kicsit beszűkülve írtam és 5-ször hallgatásra sem értettem, hogy mit mond.
 
M

molnibalage

Guest
Lemil blogról kiegészítés.

Az interjúban emlitett 4 pilota: Kluemper ornagy, (Rainer) Hankowiak ornagy, Wolfgang Michalski, es maga Robert Hierl. A támaszpont nevével együtt elküldöm a javított részeket, hogy ez is benne legyen a cikkben.
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 845
9 665
113
25 éve érkeztek - A MiG-29-es átképzés igaz története

cikk_181001-2.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fulcrum11 and fip7