[HUN] Magyar katonai pilóták képzése

De mindegyik f1 es pilota gokartozott mielott f1 pilota lett...
Igy nem kuldunk ki potyara embert kanadaba aki stoppolta egy nalla jobb kepesegu elott a helyet csak mert az elso elmeletileg alkalmasabb volt...aztan meg nem.

Fel lehet merni rendesen a pilotak kepeseget es valoban a legjobbakat kepezni vadaszra es lovagolja a pumat a gyengebbek meg mehetnek a tevekre... Hogy hany pilota kell evente? Ha tenyleg akarnak megegy szazad vadaszt 2026 prpgramba es igaz az hogy a teherszallito se legcsavaros lessz... Kell majd jo par...
 
De mindegyik f1 es pilota gokartozott mielott f1 pilota lett...
Igen, gokartozott, kisgyerekként. Mutass olyan F1 pilótát, aki gokarttal meg ki edzeni versenypályán verseny hétvégén.

Elképesztő, hogy az albás 29-es és vegetálás milyen gondolatokat táplál még ma is...

Ezért léteznek iskolagépek, de aztán nem azon repül tovább a kiképzett pilóta harcászati századnál. Menj fel az aircraft interview csatornára és csak egy olyan pilótát mutass, aki a harcászati századnál iskolagéppel bohóckodott. Nonszensz, ilyen nincs.

Igy nem kuldunk ki potyara embert kanadaba aki stoppolta egy nalla jobb kepesegu elott a helyet csak mert az elso elmeletileg alkalmasabb volt...aztan meg nem.
Csókolom, ez volt a Jak-52. Ehhez nem Hawk, meg M 346 Master kellenek.

Mi lenne, ha első körben utána néznétek annak, hogy az elmúlt 40 évben hogyan zajlotott a kiképzés nyugaton?

Az F-104G-es német csóka is repült kb. 100 órát T-37-en aztán T-38-on és onnan már F-104G volt. Aztán 500-600 óra után már oktatni ment a gépet. Aztán volt F-4F. Mikor ült vissza Ginára vagy más szubszonikus vasra? Segítek, soha. Vagy a 29-es német pilóta mikor? Vagy bármelyik?

Elnézést, de kezd kurvára lerepülni a gépszíj nálam azon a tömény hülyeségen, amit ide írnak egyesek.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas
Biztos hogy a frissen kiképzett Gripen pilóta fog visszaülni L-39-re repülni?

Nem inkább az fog L-39-en repülni, aki még a Gripen képzésre vár? Illetve előtte még arra, hogy megüresedjen egy gripenes hely és kiküldjék végre Svédországba. Mert szállítóra mehetne, de nem akar. (parkolópálya, puffer)

Aki megkapta a gripenes átképzést, az majd kezdetben repül évi 10-30 órát és adja a keszit, a maradék időben meg szimulátorozik.
Ha megüresedik egy hely, akkor átkerül egy másik "gripenes csoportba", ahol majd többet repülhet és összetettebb feladatokat gyakorolhat. Erre elég évente a 14 gép és a kb. 2000 óra repidő.

A kiöregedő Gripen pilóták meg előbb-utóbb átülnek a Falcon 7-esekre. Vagy a KC-390-esekre. Aki meg nem akar, vagy nem alkalmas rá, annak meg keresnek valamilyen beosztást és repülhet még évi néhány órát az L-39NG-n. És elmondhatja, mennyit változott a típus az L-39ZO óta, amin a 90-es évek közepén megtanult repülni.

Az L-39 puffer lesz. Minden pilótajelöltet (aki nem helikopteres akar lenni), Zlin után átül az L39-re és ott addig repül, amíg nem lesz egy hely valahol (Gripen/szállító).
Szállítógépes pilótaképzéshez nem sugárhajtású kiképzőgépet szoktak alkalmazni, de nálunk a többség Gripen pilóta akar lenni, amíg meg nem unja majd a megüresedő helyre várakozást.
 
Csak azt nem értem, hogy erről miért itt vitatkozunk és nem a "A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai" topikban.
Vagy valamelyik másik magyar vonatkozású topikban.
Vagy az Alpha Jet topikban, ahová napokkal ezelőtt belinkeltem a belga hírt (minden más magyar blogot/fórumot megelőzve ), amiből ez az egész vita újra fellángolt... o_O
 
Biztos hogy a frissen kiképzett Gripen pilóta fog visszaülni L-39-re repülni?

Nem inkább az fog L-39-en repülni, aki még a Gripen képzésre vár? Illetve előtte még arra, hogy megüresedjen egy gripenes hely és kiküldjék végre Svédországba. Mert szállítóra mehetne, de nem akar. (parkolópálya, puffer)

Aki megkapta a gripenes átképzést, az majd kezdetben repül évi 10-30 órát és adja a keszit, a maradék időben meg szimulátorozik.
Ha megüresedik egy hely, akkor átkerül egy másik "gripenes csoportba", ahol majd többet repülhet és összetettebb feladatokat gyakorolhat. Erre elég évente a 14 gép és a kb. 2000 óra repidő.

A kiöregedő Gripen pilóták meg előbb-utóbb átülnek a Falcon 7-esekre. Vagy a KC-390-esekre. Aki meg nem akar, vagy nem alkalmas rá, annak meg keresnek valamilyen beosztást és repülhet még évi néhány órát az L-39NG-n. És elmondhatja, mennyit változott a típus az L-39ZO óta, amin a 90-es évek közepén megtanult repülni.

Az L-39 puffer lesz. Minden pilótajelöltet (aki nem helikopteres akar lenni), Zlin után átül az L39-re és ott addig repül, amíg nem lesz egy hely valahol (Gripen/szállító).
Szállítógépes pilótaképzéshez nem sugárhajtású kiképzőgépet szoktak alkalmazni, de nálunk a többség Gripen pilóta akar lenni, amíg meg nem unja majd a megüresedő helyre várakozást.

Ugye ez most nem volt komoly?
 
A Gripennek tudtommal nincs ARM/SEAD képessége. Fentebb írta valaki, hogy majd a Gripen végez az ellenséges SAM rendszerekkel. A kérdésem csak az, hogy hogyan....
 
Igen, gokartozott, kisgyerekként. Mutass olyan F1 pilótát, aki gokarttal meg ki edzeni versenypályán verseny hétvégén.

Elképesztő, hogy az albás 29-es és vegetálás milyen gondolatokat táplál még ma is...

Ezért léteznek iskolagépek, de aztán nem azon repül tovább a kiképzett pilóta harcászati századnál. Menj fel az aircraft interview csatornára és csak egy olyan pilótát mutass, aki a harcászati századnál iskolagéppel bohóckodott. Nonszensz, ilyen nincs.


Csókolom, ez volt a Jak-52. Ehhez nem Hawk, meg M 346 Master kellenek.

Mi lenne, ha első körben utána néznétek annak, hogy az elmúlt 40 évben hogyan zajlotott a kiképzés nyugaton?

Az F-104G-es német csóka is repült kb. 100 órát T-37-en aztán T-38-on és onnan már F-104G volt. Aztán 500-600 óra után már oktatni ment a gépet. Aztán volt F-4F. Mikor ült vissza Ginára vagy más szubszonikus vasra? Segítek, soha. Vagy a 29-es német pilóta mikor? Vagy bármelyik?

Elnézést, de kezd kurvára lerepülni a gépszíj nálam azon a tömény hülyeségen, amit ide írnak egyesek.

Molni mar bocs nyomod itt nekem a rizsat hogy itt sw ott se ulnek vissza vadaszpilotak gyakorlogepre..,
Ez oke. De ki irt errol mert en nem...

A mondandom lwnyege hogysugarhajtasuval rendesen fel lehet merni a pilotak kepesseget. ki valo vadaszra ki airbusra ami szinten lokhajtasos vagy a vip gepre ami szinten... Es ki a szallitogepre. /ami egyesek szerint szinten lokhajtasos lessz./

Ez hany pilota is /nem csak a vadaszpilotakat akarjak kepezni haho!!!!./
 
Ne ragadj le a vadaszgepnel. Eleg tudasod van kisegitok teren is... /legiflottat akartal vagy nem? Az te is tudod hogy nem csak vadaszbol all./
 
Molni mar bocs nyomod itt nekem a rizsat hogy itt sw ott se ulnek vissza vadaszpilotak gyakorlogepre..,
Ez oke. De ki irt errol mert en nem...

A mondandom lwnyege hogysugarhajtasuval rendesen fel lehet merni a pilotak kepesseget. ki valo vadaszra ki airbusra ami szinten lokhajtasos vagy a vip gepre ami szinten... Es ki a szallitogepre. /ami egyesek szerint szinten lokhajtasos lessz./

Ez hany pilota is /nem csak a vadaszpilotakat akarjak kepezni haho!!!!./
Ez már NTFC. Ennyi. Ezért kurvára felesleges gépet venni oda, ahol évi egy számjegyű pilótát képeznek és abból sem a 10-hez közel.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas
Uj gepeinkhez mindhez kell pilotatkepeznunk. Nem evi 1 et majd x ev mulva amikor feltoltodik minden beosztas majd lessz minden evbe 1 de addig nem. /airbuson hany evet tippelsz egy pilcsinek?./
 
Kioregedettek meg mennek a kikepzokre lokhajtas majd vegen zlin. /ez eletpalya modell?/
 
A kikepzesnel te nem is gondolsz masra csak a vadaszgepre. /airbusokra is lehet berkepezni kikepezni./
 
Alair 5 evet letoltetnek vele 3 at elmegy civilbe mivel elobb lelepett visszafizeti a kikepzsenek a dijat a civil nagy zs bol vagy a visszamaradt toredeket. /elarulom nem tul sok havi fizuja./ a MH meg hidd el mindemt olyan szepen kiszamol mimdennek meg van a htk ja.

Tehat airbus pilotabol eleg surun kell majd kepezni.az fix. A vip futarra is. Egyebkent.
 
Repter bovites kozos repter. Nem all ossze a kep? /a honvedsegnek is lehet egy kis mellekese./
 
Pilotahiany van a vilagon... Nem csak europaba hanem vilagszinten...

A pilótaképzéshez Magyarország speciel nem a legszerencsésebb - sűrűn lakott, vagyis nem lehet alacsonyan nagy sebességgel száguldozni (ezek itt semmi zajt nem bírnak, Ferihegyet sem), nincsenek nagy, lakatlan zónák a nagysebességű dolgokra, a vészhelyzetizésre. Alapból nincsenek nagy katonai légterek, fegyverhasználatra - simán fullon van a légtér így is :S
Erre az ország már csak földrajzilag totálisan alkalmatlan.
És ez csak egy ok, de többet most semmi kedven írni
 
A pilótaképzéshez Magyarország speciel nem a legszerencsésebb - sűrűn lakott, vagyis nem lehet alacsonyan nagy sebességgel száguldozni (ezek itt semmi zajt nem bírnak, Ferihegyet sem), nincsenek nagy, lakatlan zónák a nagysebességű dolgokra, a vészhelyzetizésre. Alapból nincsenek nagy katonai légterek, fegyverhasználatra - simán fullon van a légtér így is :S
Erre az ország már csak földrajzilag totálisan alkalmatlan.
És ez csak egy ok, de többet most semmi kedven írni

Ezt azért linkeltem be, hogy a görögök is egyre több pilótát küldenek az "európai" közös pilótaképzőbe. Pedig náluk minden adott a pilótaképzéshez.
Erről ment a vita valamelyik topikban, de nem találtam már meg, hogy melyikben.
 
Ezzel viszont nem értek egyet. Mutass egy komoly légierőt, ahol az elsővonalas szuperszonikus vadászgép pilótája "gyakorlat" megszerzéséért iskolagépen bohóckodik. Én ilyenről nem tudok. Az F1 pilóta sem gokarton gyakorol...
Lehet hogy tisztázni kéne mit is értünk szuperszonikus vadászgép pilótáján és mit iskolagépen
- Szuperszónikus vadászgép pilóta nálam az akinek van érvényes típusa egy szuperszonikus vadászgépre, vagyis megszerezte azt és évente elegendő óraszámot repül ahhoz hogy fenntartsa a jogosítását. Ez az én fogalmaim szerint még messze nem jelenti azt hogy az a pilóta bármikor bevethető az adott típussal szóba jöhető bármilyen harci feladatra.
- iskolagép: én nem iskolagépről beszéltem hanem korszerű, jól felszerelt gyakorló / könnyű harci gépről. Óriási különbség.. az iskola gép olyan mint a Zlin. Egy korszerű gyakorló / könnyű harci gép meg olyan mint - Advanced Hawk, M-346FA, FA50, ALCA. Vagyis van (lehet) radarjuk, korszerű önvédelmi rendszerük, datalinkjük. Lehet rájuk célmegjelölőt akasztani és cca. két tonna fegyverzetet.

Miért fontos ez? Általános szabály a repülésben hogy minél többet repül valaki annál nagyobb biztonságban van a levegőben. Az viszont nincs sehol kőbe vésve hogy csakis egy típuson szabad repülni a lehetőség szerint minél több órát. Ha van egy olyan típusod ami maximálisan alkalmas a harcfeladatok gyakorlására akkor nem muszály kizárólag a szuperszonikus típuson gyakorolni. A fegyverzet használatát jelentős részben úgyis szimulátorban sajátítják el és gyakorolják, a fennmaradó rész esetében jöhet szóba a gyakorlógép.
Videó - mit is tud egy Advanced Hawk
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

De ennek csakis akkor van értelme ha szoros összefüggésben kezeled a hozzászólásom első részével.
Vagyis el kéne dönteni hogy békeidős légierőt akarunk vagy ténylegesen azt várjuk el a légierőtől hogy egy hasonló nagyságrendű ellenséggel szemben meg tudja védeni a légteret.
Ha a mostanihoz hasonló békeidős légierőben gondolkozunk akkor az egész fenti eszmefuttatásnak nincs jelentősége. Akkor elég az néhány Gripen ami van a légirendészeti feladatok ellátására. Hadgyakorlatokon steril körülmények között képesek eltalálni LGB-vel egy konténert a lőtér jól ismert pontján, de ez a maximum.
Ezek alapján remélem senki nem gondolja a jelenlegi légierőnk egy háborúban bármilyen komolyabb feladatra alkalmas lenne…

Ha azt az elvárást támasztjuk amit a honvédelmi miniszter jelenleg úton-útfélen hangoztat - vagyis hogy a cél hogy honvédség képes legyen megvédeni az országot - akkor el lehet gondolkodni azon hogy ezt a feladatot hogy lehet a leg hatékonyabban megoldani és ekkor komolyan szóba jöhetnek a fenti gyakorló / könnyű támadó típusok.

A Gripennek tudtommal nincs ARM/SEAD képessége. Fentebb írta valaki, hogy majd a Gripen végez az ellenséges SAM rendszerekkel. A kérdésem csak az, hogy hogyan....
Olvasd el ezt...