Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 744
4 492
113
640 ezer dízeles autót hív vissza a Mazda világszerte
A motorok szeleprugóit fogják javítani. Mindezt egy héttel azután jelentette be a cég, hogy a Subaru is hasonló okból rendelt el visszahívást - utóbbinak egy egész éves profitja bánja a tervezési hibát.
640 ezer autó javítás miatti visszahívását jelentette be csütörtökön a Mazda Motor Corp - írja a Reuters. A tájékoztatás szerint dízelmotoros modellek szeleprugóival van probléma, ezeket fogják kijavítani.
A japán cég a legtöbb járművet, 230 ezret hazájában hívja vissza. A világ többi pontján 410 ezer hibás alkatrésszel szerelt Mazdát értékesítettek. Kivételt képez az Egyesült Államok, ahol a cég nem forgalmaz dízeles modelleket.
Egy héttel korábban a Subaru jelentette be, hogy - szintén szeleprugók tervezési hibája miatt - 400 ezer autót hív vissza. A Subarunak mindez egy egész évi profitját emészti fel.

https://nepszava.hu/3014486_640-ezer-dizeles-autot-hiv-vissza-a-mazda-vilagszerte
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 468
19 041
113
https://sg.hu/cikkek/auto/133794/felbolygatna-az-autopiacot-a-byton

A Byton annak a tesztje, hogy korlátlan mennyiségű kínai pénzt nyugati tudással ötvözve lehetséges-e fölényt elérni egy jelenleg még tőkehiányos, de hatalmas fejlődési lehetőségek előtt álló piacon. A startup - már ha ezt az erős állami hátszéllel induló céget lehet annak hívni - szeretné, ha a járműve megfelelne a 21. század digitális követelményeinek.
 

Luthero

Well-Known Member
2010. április 25.
1 721
2 487
113
Elég kompak megoldás tetszik.
Villanyautó-motort mutatott be a ZF

21283514_561c393779077a3db98bf3793972bf6c_fb.jpg

zf_villanyauto-motor
 

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 744
4 492
113
Jól halad a Hódmezővásárhely-Szeged tramtrain építése

2020 késő nyarán elkezdődhet a próbaüzem, 2021-ben, tanévkezdéskor pedig már használhatják az utazók a szerelvényeket – közölte Lázár János az MTI-vel.


A beruházásért felelős kormánybiztos elmondta, az Európai Unió és a magyar állam összesen 71 milliárd forintot fordít arra, hogy a két várost villamos kösse össze, segítve ezzel napi 5-10 ezer ingázó boldogulását.

Az elmúlt 150 év legnagyobb hódmezővásárhelyi beruházása soha nem látott lehetőségeket biztosít a városban élőknek – hangsúlyozta a térség országgyűlési képviselői posztját is betöltő politikus, aki a fejlesztést 2022-ig tartó képviselői ciklusa legfontosabbikának tartja.

A beruházás mintaprogram, a megoldást – ha beválik – alkalmazhatják a budapesti elővárosi közlekedésben, illetve más nagyvárosok esetében is – közölte.

A fejlesztés három fő részből áll: az új villamosvonal kiépítéséből Hódmezővásárhely belterületén, a nagyvasúti pálya korszerűsítéséből a két település között, valamint a vasút és a szegedi villamosvonal összekapcsolásából – tudatta Lázár János.

A Stadler német minta alapján Spanyolországban 8+4 szerelvényt gyárt, ezek közül az elsőként elkészülővel 2020 késő nyarán elindulhat a próbaüzem. A tervek szerint csúcsidőben a szerelvények 10 percenként járnak majd 30 perces menetidővel a két város között – mondta a kormánybiztos.

A kormány gazdasági tartalékként tekint a térségre. A versenyképesség javításához szükség van a közlekedési infrastruktúra javításához – jelentette ki a politikus, aki kormánybiztosként feladatul kapta a Gyula-Békéscsaba-Hódmezővásárhely, valamint a Szeged-Szabadka-Baja vasútvonal korszerűsítésének vizsgálatát is.

A Szeged és Szabadka közötti vonal rekonstrukciójához az engedélyes tervek már elkészültek. Az óránként 120-160 kilométeres sebességre, és később villamosközlekedésre is alkalmas pálya kialakításával a két város közötti menetidő a korábbi két óráról 31 percre csökkenthető – közölte a politikus, megemlítve, ki kell dolgozni a schengeni külső határon szükséges ellenőrzések technikáját.

A beruházásról – amelynek célja Szabadka és térsége megtartóerejének növelése is – a jövő héten egyeztet Pásztor Istvánnal, a Vajdasági Magyar Szövetség elnökével, majd később a szerb kormánnyal – mondta Lázár János. Hozzátette: a Szeged-Szabadka-Baja vasútvonal kiépítésének költsége mintegy 150 milliárd forint, melyet uniós, szerb és magyar költségvetési forrásokból fedeznének.

https://magyaridok.hu/gazdasag/jol-halad-a-hodmezovasarhely-szeged-tramtrain-epitese-3658415/
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 047
10 154
113
Volt szó korában a közlekedési kultúráról. Na most itt van pár összevetés, hol miként reagálnak a szirénázó mentőautóra. Azt hiszem Indiában inkább halottaskocsit hivatnék, nem mentőautót... :)

 

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 744
4 492
113
Kálvin térig robogó HÉV, alagút a Déli és a Nyugati között
A szombati Magyar Közlönyben nagyszabású tervek előkészítését írta elő a kormány Budapest közlekedésének fejlesztésére, számolt be a Portfolio.

  • Alagúttal kötnék össze a Déli és Nyugati pályaudvarokat. Ha elkészül, akkor a Déli felszíni részeit be lehetne zárni, és a Nyugati lenne a legfontosabb budapesti pályaudvar.
  • A kelenföldi és a ferencvárosi pályaudvart összekötnék, ehhez egy új vasúti hídra is szükség lesz, és új megállók épülnének Nádorkertnél, a Közvágóhídnál és a Népligetnél.
  • A ráckevei - csepeli HÉV-et a föld alatt behoznák a Kálvin térig. Hosszú távon pedig össze lehetne kötni a szentendrei HÉV-vel, és ez az észak-budai - dél-pesti vonal lenne egyszer majd az 5-ös metró maga.
  • A gödöllői - csömöri HÉV-et összekapcsolnák a 2-es metróval az Őrs vezér terénél.
  • Nagy fejlesztési programokat terveznek a Rákóczi-híd pesti hídfőjéhez. Kollégiumok, sportpályák, stb.
Egyelőre csak arról van szó, hogy megvizsgálják, hogy e tervek részletesebb elkészítéséhez hogyan lehet EU-s pénzt szerezni, vagyis ezek a dolgok nem mostanában épülnek meg, hanem inkább csak a merész elképzelések irányát jelölték ki. (portfolio.hu)

https://444.hu/2018/11/11/kalvin-terig-robogo-hev-alagut-a-deli-es-a-nyugati-kozott
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 744
4 492
113
Nem egyesülhet a Siemens és az Alstom
Az Európai Bizottság nem engedélyezi, hogy létrejöjjön az Airbus mintájára, a "Railbus", azaz a két európai vasútépítő óriáscég, a német Siemens és a francia Alstom, írja a Politico.

A lap két forrásból is úgy tudja, az Európai Bizottság azzal indokolta a fúzió elutasítását, hogy az összeegyeztethetetlen lenne az európai belső piaccal, konkrétan megszűnne a verseny a vasútépítés és fejlesztés piacán.

A bizottság a döntését nem kommentálta nyilvánosan, levélben értesítette a két céget.

A fúzió mellett pedig mind a német, mind a francia vezetés is kiállt: Angela Merkel júniusban beszélt arról, hogy felül kéne vizsgálni az európai piaci szabályozást, ha az európai cégek a globális piacon akarnak versenyezni például a kínai óriásvállalatokkal. A francia pénzügyminiszter, Bruno Le Maire szintén arról ábrándozott, hogy létrejöjjön a világ legnagyobb vasúti vállalata.

A Bizottság versenyjogi biztosa szerint ugyanakkor, az európai cégeknek most éppen arra van szükségük, hogy versenyezzenek, és ezáltal erősek maradjanak: „Európa bajnokait nem elkényeztetni kell, nem arra van most szükség, hogy megszabadítsuk őket a versenykényszertől.”

A két cég a bizottsági döntés ellenére nem adták fel az egyesülésről szőtt terveket, terveik szerint 2019 első felére kedvező döntés is születhet az ügyben. (Politico)

https://444.hu/2018/11/13/nem-egyesulhet-a-siemens-es-az-alstom
 

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 070
9 190
113
Na, ez nagy szopás lehetett:

A Párizsból november 10-én késő este Sanghaj felé startoló Air France #AF116 járatot repülő B777-es műszaki okokból Irkutszkba divertált. OK, egyértelműen mentesítő gép az utasokért, de a 11-én délután Irkutszk irányába elstartoló B777-es is műszaki hibás lett és az első géppel együtt még ma is Irkutszkban van az FR24 adatok alapján. A 2. mentesítő járat azóta viszont már rendben elfuvarozta az Oroszországban rekedt utasokat Kínába, UTC időzóna szerint ma kora délelőtt értek Sanghajba.

1. gép: https://www.flightradar24.com/data/...zhzyigqz93xwakzcnbqy5xpeagu8hl82kccy#1e83ab23
2. gép: https://www.flightradar24.com/data/...7tz23ekjonr8ehsowbbymvh9j_xjl7biahs8#1e84ca40
3. gép: https://www.flightradar24.com/data/...kgrs8guuuxstfsub1k9dbjxfu9i-morjh5n8#1e8a7904