Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 683
4 438
113
640 ezer dízeles autót hív vissza a Mazda világszerte
A motorok szeleprugóit fogják javítani. Mindezt egy héttel azután jelentette be a cég, hogy a Subaru is hasonló okból rendelt el visszahívást - utóbbinak egy egész éves profitja bánja a tervezési hibát.
640 ezer autó javítás miatti visszahívását jelentette be csütörtökön a Mazda Motor Corp - írja a Reuters. A tájékoztatás szerint dízelmotoros modellek szeleprugóival van probléma, ezeket fogják kijavítani.
A japán cég a legtöbb járművet, 230 ezret hazájában hívja vissza. A világ többi pontján 410 ezer hibás alkatrésszel szerelt Mazdát értékesítettek. Kivételt képez az Egyesült Államok, ahol a cég nem forgalmaz dízeles modelleket.
Egy héttel korábban a Subaru jelentette be, hogy - szintén szeleprugók tervezési hibája miatt - 400 ezer autót hív vissza. A Subarunak mindez egy egész évi profitját emészti fel.

https://nepszava.hu/3014486_640-ezer-dizeles-autot-hiv-vissza-a-mazda-vilagszerte
 

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 130
9 671
113
Egyrészt mert szerintem jól összevágott videó, másrészt meg a nagy kedvenc fekete Air New Zealand színvariáció miatt :) (Ezt csak pár gépük kapja meg persze.)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
M

molnibalage

Guest
Retro + ritkaság. Soha nem láttam ilyet.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: anonim999

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 941
113
https://sg.hu/cikkek/auto/133794/felbolygatna-az-autopiacot-a-byton

A Byton annak a tesztje, hogy korlátlan mennyiségű kínai pénzt nyugati tudással ötvözve lehetséges-e fölényt elérni egy jelenleg még tőkehiányos, de hatalmas fejlődési lehetőségek előtt álló piacon. A startup - már ha ezt az erős állami hátszéllel induló céget lehet annak hívni - szeretné, ha a járműve megfelelne a 21. század digitális követelményeinek.
 

Luthero

Well-Known Member
2010. április 25.
1 708
2 475
113
Elég kompak megoldás tetszik.
Villanyautó-motort mutatott be a ZF

21283514_561c393779077a3db98bf3793972bf6c_fb.jpg

zf_villanyauto-motor
 

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 683
4 438
113
Jól halad a Hódmezővásárhely-Szeged tramtrain építése

2020 késő nyarán elkezdődhet a próbaüzem, 2021-ben, tanévkezdéskor pedig már használhatják az utazók a szerelvényeket – közölte Lázár János az MTI-vel.


A beruházásért felelős kormánybiztos elmondta, az Európai Unió és a magyar állam összesen 71 milliárd forintot fordít arra, hogy a két várost villamos kösse össze, segítve ezzel napi 5-10 ezer ingázó boldogulását.

Az elmúlt 150 év legnagyobb hódmezővásárhelyi beruházása soha nem látott lehetőségeket biztosít a városban élőknek – hangsúlyozta a térség országgyűlési képviselői posztját is betöltő politikus, aki a fejlesztést 2022-ig tartó képviselői ciklusa legfontosabbikának tartja.

A beruházás mintaprogram, a megoldást – ha beválik – alkalmazhatják a budapesti elővárosi közlekedésben, illetve más nagyvárosok esetében is – közölte.

A fejlesztés három fő részből áll: az új villamosvonal kiépítéséből Hódmezővásárhely belterületén, a nagyvasúti pálya korszerűsítéséből a két település között, valamint a vasút és a szegedi villamosvonal összekapcsolásából – tudatta Lázár János.

A Stadler német minta alapján Spanyolországban 8+4 szerelvényt gyárt, ezek közül az elsőként elkészülővel 2020 késő nyarán elindulhat a próbaüzem. A tervek szerint csúcsidőben a szerelvények 10 percenként járnak majd 30 perces menetidővel a két város között – mondta a kormánybiztos.

A kormány gazdasági tartalékként tekint a térségre. A versenyképesség javításához szükség van a közlekedési infrastruktúra javításához – jelentette ki a politikus, aki kormánybiztosként feladatul kapta a Gyula-Békéscsaba-Hódmezővásárhely, valamint a Szeged-Szabadka-Baja vasútvonal korszerűsítésének vizsgálatát is.

A Szeged és Szabadka közötti vonal rekonstrukciójához az engedélyes tervek már elkészültek. Az óránként 120-160 kilométeres sebességre, és később villamosközlekedésre is alkalmas pálya kialakításával a két város közötti menetidő a korábbi két óráról 31 percre csökkenthető – közölte a politikus, megemlítve, ki kell dolgozni a schengeni külső határon szükséges ellenőrzések technikáját.

A beruházásról – amelynek célja Szabadka és térsége megtartóerejének növelése is – a jövő héten egyeztet Pásztor Istvánnal, a Vajdasági Magyar Szövetség elnökével, majd később a szerb kormánnyal – mondta Lázár János. Hozzátette: a Szeged-Szabadka-Baja vasútvonal kiépítésének költsége mintegy 150 milliárd forint, melyet uniós, szerb és magyar költségvetési forrásokból fedeznének.

https://magyaridok.hu/gazdasag/jol-halad-a-hodmezovasarhely-szeged-tramtrain-epitese-3658415/
 

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 130
9 671
113
Jajj... :)
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1945

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
Volt szó korában a közlekedési kultúráról. Na most itt van pár összevetés, hol miként reagálnak a szirénázó mentőautóra. Azt hiszem Indiában inkább halottaskocsit hivatnék, nem mentőautót... :)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 683
4 438
113
Kálvin térig robogó HÉV, alagút a Déli és a Nyugati között
A szombati Magyar Közlönyben nagyszabású tervek előkészítését írta elő a kormány Budapest közlekedésének fejlesztésére, számolt be a Portfolio.

  • Alagúttal kötnék össze a Déli és Nyugati pályaudvarokat. Ha elkészül, akkor a Déli felszíni részeit be lehetne zárni, és a Nyugati lenne a legfontosabb budapesti pályaudvar.
  • A kelenföldi és a ferencvárosi pályaudvart összekötnék, ehhez egy új vasúti hídra is szükség lesz, és új megállók épülnének Nádorkertnél, a Közvágóhídnál és a Népligetnél.
  • A ráckevei - csepeli HÉV-et a föld alatt behoznák a Kálvin térig. Hosszú távon pedig össze lehetne kötni a szentendrei HÉV-vel, és ez az észak-budai - dél-pesti vonal lenne egyszer majd az 5-ös metró maga.
  • A gödöllői - csömöri HÉV-et összekapcsolnák a 2-es metróval az Őrs vezér terénél.
  • Nagy fejlesztési programokat terveznek a Rákóczi-híd pesti hídfőjéhez. Kollégiumok, sportpályák, stb.
Egyelőre csak arról van szó, hogy megvizsgálják, hogy e tervek részletesebb elkészítéséhez hogyan lehet EU-s pénzt szerezni, vagyis ezek a dolgok nem mostanában épülnek meg, hanem inkább csak a merész elképzelések irányát jelölték ki. (portfolio.hu)

https://444.hu/2018/11/11/kalvin-terig-robogo-hev-alagut-a-deli-es-a-nyugati-kozott
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
M

molnibalage

Guest
Volt szó korában a közlekedési kultúráról. Na most itt van pár összevetés, hol miként reagálnak a szirénázó mentőautóra. Azt hiszem Indiában inkább halottaskocsit hivatnék, nem mentőautót... :)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
M

molnibalage

Guest
Aztkaurva. Ez tempó.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 683
4 438
113
Nem egyesülhet a Siemens és az Alstom
Az Európai Bizottság nem engedélyezi, hogy létrejöjjön az Airbus mintájára, a "Railbus", azaz a két európai vasútépítő óriáscég, a német Siemens és a francia Alstom, írja a Politico.

A lap két forrásból is úgy tudja, az Európai Bizottság azzal indokolta a fúzió elutasítását, hogy az összeegyeztethetetlen lenne az európai belső piaccal, konkrétan megszűnne a verseny a vasútépítés és fejlesztés piacán.

A bizottság a döntését nem kommentálta nyilvánosan, levélben értesítette a két céget.

A fúzió mellett pedig mind a német, mind a francia vezetés is kiállt: Angela Merkel júniusban beszélt arról, hogy felül kéne vizsgálni az európai piaci szabályozást, ha az európai cégek a globális piacon akarnak versenyezni például a kínai óriásvállalatokkal. A francia pénzügyminiszter, Bruno Le Maire szintén arról ábrándozott, hogy létrejöjjön a világ legnagyobb vasúti vállalata.

A Bizottság versenyjogi biztosa szerint ugyanakkor, az európai cégeknek most éppen arra van szükségük, hogy versenyezzenek, és ezáltal erősek maradjanak: „Európa bajnokait nem elkényeztetni kell, nem arra van most szükség, hogy megszabadítsuk őket a versenykényszertől.”

A két cég a bizottsági döntés ellenére nem adták fel az egyesülésről szőtt terveket, terveik szerint 2019 első felére kedvező döntés is születhet az ügyben. (Politico)

https://444.hu/2018/11/13/nem-egyesulhet-a-siemens-es-az-alstom
 

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 130
9 671
113
Na, ez nagy szopás lehetett:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A Párizsból november 10-én késő este Sanghaj felé startoló Air France #AF116 járatot repülő B777-es műszaki okokból Irkutszkba divertált. OK, egyértelműen mentesítő gép az utasokért, de a 11-én délután Irkutszk irányába elstartoló B777-es is műszaki hibás lett és az első géppel együtt még ma is Irkutszkban van az FR24 adatok alapján. A 2. mentesítő járat azóta viszont már rendben elfuvarozta az Oroszországban rekedt utasokat Kínába, UTC időzóna szerint ma kora délelőtt értek Sanghajba.

1. gép: https://www.flightradar24.com/data/...zhzyigqz93xwakzcnbqy5xpeagu8hl82kccy#1e83ab23
2. gép: https://www.flightradar24.com/data/...7tz23ekjonr8ehsowbbymvh9j_xjl7biahs8#1e84ca40
3. gép: https://www.flightradar24.com/data/...kgrs8guuuxstfsub1k9dbjxfu9i-morjh5n8#1e8a7904