BRDM -1, -2, -3

Arról valaki hallott már infót, hogy milyen logika alapján építettek egy bonyolult mankókerék rendszert a brdm-be ahelyett, hogy egyszerűen 3 tengelyes lett volna mint angol kortársai?
 
  • Tetszik
Reactions: enzo
Modernizált grúz BRDM-2 változat az NTC "Delta"
1212048_900.jpg

1212619_900.jpg

1212312_900.jpg

1212791_900.jpg

1213260_900.jpg

1213609_900.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson
BRDM-2
https://www.youtube.com/watch?time_continue=19&v=eEfmg1HatRg
 
Szudánban helyileg valósult meg az szovjet BRDM-2-es felderítő páncélosok korszerűsítése. Ennek az egyik legfontosabb eleme a 140 lóerős GAZ-41 V-8 vízhűtéses benzinmotor lecserélése. Az új motor az Isuzutól érkezik és a 6HH-1 jelzést viseli. A hathengeres dízel erőforrás 210 lóerejével 30 lóerő/tonnára elemi ez előd által nyújtott 20 lóerő/tonna értéket, így jelentősen növelve a BRDM-2-es mozgékonyságát. Az 50 éves páncélos a Military Industry Corporation által végzett munkálatok során némi tömegcsökkentést is elkönyvelhet, mivel a mankókerekek és az orra szerelt, vízi átkeléseknél használatos hullámtörő lemez egyaránt leszerelésre került, mivel ezeket az afrikai országban feleslegesnek vélték.

(netarzenal)
 
  • Tetszik
Reactions: enzo and antigonosz
Valakinek van arról infója, hogy mit tud a Dunán hegymenetben? Gondolom nem túl acélos a sebessége, de egyáltalán képes felfelé haladni, vagy csak átkelésre alkalmas?
 
Ha jól rémlik valami 7-8 km óránként a sebessége vízen. A Duna meg ha jól rémlik 5-7km/h. Talán ahol nincs nagy sodrás ott tudna minimálisan előre is haladni, valahol tán Mohács táján. Bár lehet megforgatná egy - egy hullám vagy örvény ilyen vánszorgás közepette. Na meg szerintem örül aki keresztben átér egy ilyen lélekvesztővel. Btr-50 talán gyorsabb, meg laposabb, de nem hiszem van még üzemképes itthon belőle.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and notaricon
Arról valaki hallott már infót, hogy milyen logika alapján építettek egy bonyolult mankókerék rendszert a brdm-be ahelyett, hogy egyszerűen 3 tengelyes lett volna mint angol kortársai?
Valszeg úton jobban megfelelt akkoriban a 4*4
 
Szerintem a belső tér miatt. A keré rengeteg helyet vesz el a jármű belsejéből.
 
Hát ez nem igazán győzött meg. Talán mélységben kevéssé lóg a beltérbe, de összességében nagyjából hasonló köbcentis az elfoglalt beltér.
 
A behúzható, és bonyolult hajtásrendszerű két pár mankókerék szerintem semmivel nem jobb ezesetben.
Mondjuk a kétéltűség miatt is lehetett oka, meg nem is olyan hosszú gép hogy igényeljen harmadik tengelyt. De talán még így olcsóbb is volt, vagy a használat volt olcsóbb a gumi kopás miatt, mint pl a nyergeseken amelyik bogis. De pl a kanyarodás is így könnyebb mint ha 3 tengelyes volna de csak elől kormányozható.
Itt talán találsz pár választ, hogy milyen kritériumok lehetnek.
http://www.mogi.bme.hu/TAMOP/futomu_rendszerek_mechatronikaja/index.html
 
Én ezért is írtam, hogy a kor színvonalán jobban megfelelt. A BRDM-1 ha jól tudom kb 50-60-as évek. A későbbiek pedig ezen alváz módosításával lettek kifejlesztve. Gondolom legalább gyártástechben egymásra épültek.
A 4*4 alap a műutakon, könyebb terepeken biztos előnyösebb, míg komoly terepre meg csak leengedték, és máris jobb lett a talajnyomás+ nem akadt fel a pocija.

Ha jól tudom ezek a mankó kerekek tömörgumisak voltak, ergo a kopás sem olyan vészes tényező (hasonlóan a targoncákhoz)
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
Belarus BRDM-upgrade. Már Afrikába eddig 140 db exportáltak?? Állítólag több ország (szegényebbek) érdeklődnek iránta.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Belarus BRDM-upgrade. Már Afrikába eddig 140 db exportáltak?? Állítólag több ország (szegényebbek) érdeklődnek iránta.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ez amúgy Pofás gép lett-
 
Még ezt az egy normálisabb videót találtam róla. A 4 db ülés közötti távolság szerintem kicsi. Vagy a kamera felvétele miatt tűnne úgy. Valahogy nekem is bejön ez a gép. Amolyan mindenes PSZH jelegű. szerintem valami hasonlóval kellene itthon is próbálkozni a Komondor helyett,mellett. Mert ez még használható is lenne szerintem.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Szép a kárpit. Az vajon extra? :) Érdekes így látni, egy halom rakasz van benn eredetileg a PKT -hoz meg a KPVT-hez. Itt meg 4 db pont ott ahol régen hátra tudtál jutni. Ha jól rémlik akkor volt 2 kicsi ülés elöl kettő oldalt hátul, a másik felén meg a fegyverkezelő helye. Szerintem ez egy értelmes fejlesztés, főleg ha a motor repült. Valamennyivel stabilabb is így a jármű, a KPVT meg amúgy is sok volt neki. Erre felhúzhatnák azt a +200db brdm-et ami elvileg itthon volt még nemrég.
 
  • Tetszik
Reactions: Törppapa
Szép a kárpit. Az vajon extra? :) Érdekes így látni, egy halom rakasz van benn eredetileg a PKT -hoz meg a KPVT-hez. Itt meg 4 db pont ott ahol régen hátra tudtál jutni. Ha jól rémlik akkor volt 2 kicsi ülés elöl kettő oldalt hátul, a másik felén meg a fegyverkezelő helye. Szerintem ez egy értelmes fejlesztés, főleg ha a motor repült. Valamennyivel stabilabb is így a jármű, a KPVT meg amúgy is sok volt neki. Erre felhúzhatnák azt a +200db brdm-et ami elvileg itthon volt még nemrég.
A motor teljesen új disel. Elvileg 170 lóerős. De 200+ is választható hozzá ha jól értelmeztem a gyári honlapot. A lényeg teljes új disel motort és hajtást kapott.
Egyébként a régieket akarták először felturbozni. De időközben teljes új kontsrukció született. Tehát nem maradtak a régiek foldozgatásánál. Csináltak egy használható újat. Hát nem tudom. Én ezt itthon is licencbe (gyártásba) simán el tudnám képzelni. Ránézésre egyszerű,használható konstrukciónak tűnik. Őszeszerelde beindítására,tapasztalat szerzésre ideális lehetne.