Mennyi az annyi? Mekkora része a seregnek? 1/5-e megvan?Amúgy egész sokan vannak pesten.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Mennyi az annyi? Mekkora része a seregnek? 1/5-e megvan?Amúgy egész sokan vannak pesten.
Tudja a tököm. Ott a Bp helyőrség dandár + a háttérintézmények.Mennyi az annyi? Mekkora része a seregnek? 1/5-e megvan?
Srácok, nem lehet minden laktanyát az Alföldre telepíteni. A mostani keretet sem lehet így feltölteni mert pl Tatáról elszív BP és Győr munkaerőt, Debrecen se piskóta, ott sem csak a BMW van/lesz, ha még egy Hódmezővásárhely se bír feltölteni egy zászlóaljat akkor mit akarunk mi ezekre a helyekre + 2-3 zászlóaljnyi vagy még több embert ha nincs rá létszám. Az meg hogy valaki 3-400 km-et bumlizik mert és szeretne katona lenni, annak zöme 2 év múlva azt mondja köszi szépen, leszerelek. Tatán 20 éve kb 600 szerződéses volt, nem hiszem hogy sokkal több volna most is + a hivatásosok. Dunántúlon a Cell-Ajka-Tapolca térségben van kicsit gond, onnét sokan buszoznak 50km-eket nem túl jól fizető multicégekhez. Tatáról egy két fantom zászlóaljat igazán rápróbálhatnának oda telepíteni. Nem egy akkora távolság mint mikor Szolnokról volt odapaterolva egy zászlóalj papíron. Természetesen fel kell alaposan mérni, előkészíteni, de ugye hagyománya is van arrafelé a seregnek még egy két generációval korábbról. Dél Dunántúlról megint csak nem sok hír érkezik fejlesztések terén. Ott semmi katonai mozgolódás nincs. Olyan településeken ahol korábban ezredek ,dandárok voltak. Nagykanizsa, Nagyatád, Marcali, Kaposvár,Szigetvár, Pécs, Lenti, Sárbogárd, Szekszárd,Dombóvár most így hirtelen. Tabot, Keszthelyt, Sármelléket a Balaton miatt nem említem, bár vendéglátós se lehet mindenki. Az Alföldön mi van ami kiesik? Ott van délen Szentes-Hódmezővásárhely (érdekes hogy egy Szegeddel a szomszédban se megy a feltöltés). Felette Kecskemét kb 50Km. Attól jobbra 40km Szolnok. Attól jobbra Debrecen kicsit odébb. Ettől a vonaltól északra semmi. Hatvan,Gyöngyös,Eger,Mezőkövesd, Miskolc,Nyíregyháza,Nyírbátor, Sárospatak,Salgótarján,Ózd,Balassagyarmat mind ott van és nem úgy rémlik hogy munkaerőhiány lenne. Na és BP? közel 2 milliós város. Ott él az ország 1/5-e. Hány katona van ott?
Az a helyőrség dd díszelgésen meg őrzésen kívül mit csinál? Mi a valós feladata? Városi harc ha leszállna pár repülő Skorzenyivel vagy Moszad ügynökökel?
Az egyik gyártósorunk teljesen üres. Más osztályokról jönnek át a népek, ahol épp nincs, vagy alacsony volumenben megy a gyártás. Több tíz ember is jöhetne akár.Aha, és műszakonként hány emberig is tudod ezt megoldani? 1-2? 10-20?
A világ, de az ország sem Budapestből áll.Akkor nálatok vagy elég jól fizetnek vagy nem Budapest környéki a cég. Itt lassan már számonkérni sem lehet a dolgozón semmit (pl. valamilyen dokumentáció rendszeres és pontos kitöltése), mert azonnal elmegy és ha jön, már csak olyan jön a helyére, aki leginkább semmire sem alkalmas. Pontosan tudja a dolgozó, hogy azonnal talál másik munkát.
Az egyik gyártósorunk teljesen üres. Más osztályokról jönnek át a népek, ahol épp nincs, vagy alacsony volumenben megy a gyártás. Több tíz ember is jöhetne akár.
Ózd mindig is egy nagy feketelyuk volt. Esküszöm, ha eltűnne a térképről, senki nem venné észre, mert nincs ott semmi. De tavaly arrafelé jártam Szentendrére, és a négysávost nagyon építették az autópálya felől abba az irányba. Akár még az én életemben is rá csatlakozhat erre az útra Ózd, és onnantól kezdve már a multiknak is megérné oda települni (állítólag szarok az utak, meg messze az autópálya, azért nem mennek oda). Elképesztő a munkanélküliség azokon a vidékeken. Konkrétan laknak arrafelé rokonaim is, illetve laktak. Van aki életvitelszerűen már kint él, valaki csak szezonálisan dolgozik külföldön, mert amúgy nem lehet ott megélni. Esküszöm neked, amit írtál Észak-magyarországi települést, nem hogy több multit kitudna szolgálni, de laktanyákat is.Srácok, nem lehet minden laktanyát az Alföldre telepíteni. A mostani keretet sem lehet így feltölteni mert pl Tatáról elszív BP és Győr munkaerőt, Debrecen se piskóta, ott sem csak a BMW van/lesz, ha még egy Hódmezővásárhely se bír feltölteni egy zászlóaljat akkor mit akarunk mi ezekre a helyekre + 2-3 zászlóaljnyi vagy még több embert ha nincs rá létszám. Az meg hogy valaki 3-400 km-et bumlizik mert és szeretne katona lenni, annak zöme 2 év múlva azt mondja köszi szépen, leszerelek. Tatán 20 éve kb 600 szerződéses volt, nem hiszem hogy sokkal több volna most is + a hivatásosok. Dunántúlon a Cell-Ajka-Tapolca térségben van kicsit gond, onnét sokan buszoznak 50km-eket nem túl jól fizető multicégekhez. Tatáról egy két fantom zászlóaljat igazán rápróbálhatnának oda telepíteni. Nem egy akkora távolság mint mikor Szolnokról volt odapaterolva egy zászlóalj papíron. Természetesen fel kell alaposan mérni, előkészíteni, de ugye hagyománya is van arrafelé a seregnek még egy két generációval korábbról. Dél Dunántúlról megint csak nem sok hír érkezik fejlesztések terén. Ott semmi katonai mozgolódás nincs. Olyan településeken ahol korábban ezredek ,dandárok voltak. Nagykanizsa, Nagyatád, Marcali, Kaposvár,Szigetvár, Pécs, Lenti, Sárbogárd, Szekszárd,Dombóvár most így hirtelen. Tabot, Keszthelyt, Sármelléket a Balaton miatt nem említem, bár vendéglátós se lehet mindenki. Az Alföldön mi van ami kiesik? Ott van délen Szentes-Hódmezővásárhely (érdekes hogy egy Szegeddel a szomszédban se megy a feltöltés). Felette Kecskemét kb 50Km. Attól jobbra 40km Szolnok. Attól jobbra Debrecen kicsit odébb. Ettől a vonaltól északra semmi. Hatvan,Gyöngyös,Eger,Mezőkövesd, Miskolc,Nyíregyháza,Nyírbátor, Sárospatak,Salgótarján,Ózd,Balassagyarmat mind ott van és nem úgy rémlik hogy munkaerőhiány lenne. Na és BP? közel 2 milliós város. Ott él az ország 1/5-e. Hány katona van ott?
Persze, amit írtam azért írtam, mert az volt a téma, hogy ha elmegy egy pár ember katonáskodni, megállna az élet (és mivel más hang nem volt, úgy tűnhet, mintha általános lenne ez), de nem így van.De ez nem általános minden cégnél. Nálam, jelenlegi és előző helyemen is, úgy tudtam eljönni szabira pl, ha a két másik műszakos kollega bevállalta a 12 órázást. Ha elmenne 4-5-6 ember katonáskodni, megállna az élet, a németek elég morcosak lennének
A legfőbb ok az hogy Németországban már tényleg nincs nekik munkaerő,viszont a termelékenység meg max.-ra járatva. Az 1000 magyar melós még mindig negyed annyi bérköltség mint Németországban lenne. Jól érzik itt magukat, a mindenkori kormány minden igényüket próbálja kielégíteni és ez így is marad. Kb bármilyen törvényt kérhetnek a döntéshozók meghozzák, valamint kapják a milliárdos támogatást, amit Németországban nem adna az állam.
Ezekben a német multikban van kőkemény német állami tulajdonrész. Tehát bőven kapnak hazai állami hátszelet. Ezért lehet velük bizniszelni a hadseregfejlesztés kapcsán. Pár Leo és heli meg ért egy BMW gyárat. Mert nekik igazából Kelet-Európán belül mindegy hova viszik. Nincs jelentős különbség a szlovák-magyar-lengyel-cseh bérek közt.
A német, nyugati termelékenység papíron jobb mint a magyar. Több pénzért, kevesebbet dolgoznak, xarabb mentalitással. A híres német termelékenység azért lesz jobb, mert német anyacég minden terméket túlszámláz, két-háromszoros áron veszi meg a magyar cége. Fordítva meg áron alul veszik meg. Mi a gyáraink annyira nyereségesek, hogy a német melós bérébe is beszállunk.
A robotizáció terén nincs különbség egy multi magyar és német gyára közt. Sőt mivel a magyar gyárak újabbak sokszor a berendezések is korszerűbbek.
Pl.a Volkswagennek minimum 20%-os tulajdonosa a német állam Alsó-Szászországon keresztül. Ezáltal felügyeli az Audit, a Porschet, a SEAT-ot, a Skodát is.Ezek mind a VW-hez tartoznak."Ezekben a német multikban van kőkemény német állami tulajdonrész."
Ezt a részt kifejtenéd bővebben? Esetleg konkrét példával.
Köszönöm szépen!Pl.a Volkswagennek minimum 20%-os tulajdonosa a német állam Alsó-Szászországon keresztül. Ezáltal felügyeli az Audit, a Porschet, a SEAT-ot, a Skodát is.Ezek mind a VW-hez tartoznak.
Azért írok minimumot, mert különböző intézményeken keresztül még lehet érintettség.
A legnagyobb tulajdonos papíron a Porsche, de ugye a VW felvásárolta a Porschet, így saját maguk tulajdonosai.
A Qatar Holding meg a katari államot jelenti.
![]()
De most istenem! Hát kihalt az ország?Azért mert nincs ember aki menjen.
De most istenem! Hát kihalt az ország?
Hadjuk ezt a külföldi céges dolgot, ha ki települ külföldre egy magyar cég akkor köteles az ottani törvényeket illetve munkatörvényt betartani nem de? Ha itt azt mondják a multinak hogy Kis Dezső tartalékos mitugrásznak be ke vonuni de üstölést akkor nem tehet mást engednie kell.
Törvényben kell ezt rögzíteni. Amúgy hadjuk ezt a kormány közeli statisztikai adatokat mert ha arra alapozunk akkor mi vagyunk Európa szíve lelke, annyira pöppecitt minden. Nem akarok vitatkozni de más az amit egy statisztikai emberke látt látt és más amit itt tapasztalni![]()
A jégtelenítésben különböző kategóriák vannak.
A H225 alapból fel van szerelve jégtelenítővel, az opcióként rendelhető szerintem a FIKI minősítésű megerősített változatra vonatkozik.
A FIKI azt jelenti hogy a gép minden ismert jegesedési viszonyok között repülhet.
Csak kérdezem, mert a repülő gépeknél vegyszert szórnak a gép szárnyára, a helikopternél ez hogy működik?
Ezek nagyon elrugaszkodott számok.
Ezen kívül azt sem tudom elképzelni,honnan lesz ember a sok helikopterre ...
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..