A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 993
29 504
113
Az állam nem tud és nem is akar versenyezni a multikkal mert ha túl magasra teszi a béreket az állam elmennek a multik és akkor itt mindenki éhenhal aki nem tud külföldre menni.

Dehogy mennek el a multik! Hatalmas befektetéseik nem beáldozhatóak csak úgy, előbb kapnak vendégmunkásokat ezrével az állam segítségével, mintsem, hogy munkaerőhiányuk kritikussá váljon. Ezenkívül a hadseregnek úgy húszezer főnyi átfedése lehet az ipar és szolgáltatások felé az emberanyagában, ebből néhány ezer fővel részesednek a multik! Nincs a hadsereg és a multik között nagy verseny, mi több, ez a két szereplő tud a legkönnyebben együttműködni, mert hosszú távra terveznek.

Ráadásul egy jól dizájnolt ÖMT program pont, hogy a multikat is erősítené, mert azt a munkaerőt stabilizálná az ÖMT programmal könnyen együttműködni tudó multiknál, amelyre a seregnek is szüksége van tartalékosként. Egy win-win szituáció lenne. A multi garantálja a tartalékos szolgálatot, cserébe a tartalékosnak a legoptimálisabb munkahelye a multinál van. A tartalékos ráadásul az ÖMT-es havi százasával és a multinál keresekett két-háromszázával nagyon szépen elvan, még azt is megteheti, hogy egyáltalán ne túlórázzon, ha nem akar!

Egy jó ÖMT programnak nem a multikkal lenne konfliktusa, hanem a kisebb magyar kkv-al és a nagyobb magyar vállalkozásokkal, mert azok a multikkal ellentétben nem törvénytisztelőek, a multiknál sokkalta jobban kizsákmányolja a magyar munkaadó a magyar munkavállalót. Dehát a magyar vállalkozók meg is érdemlik, tanuljanak tisztességet!

Magyarországon két jó munkaadó van, az állam és multik, de keresni csak az utóbbinál lehet általánosságban. Ezen kell a hadseregnek változtatnia és a multikkal együttműködve egy jó ÖMT-s ajánlatot letennie a munkaadók és munkavállalók asztalára!
 

Telak2

Well-Known Member
2016. október 28.
1 096
1 216
113
Nem akartam de nem tudom megállni szóval leírom max lehurrognak.
Picit furcsának tartom ezt a nincs ember nincs munkás dumát néha. Én inkább úgy fogalmaznék a jelenlegi gazdasági szerkezettel nincs. Miért is áll minden metró megállóba 2-3 muki hogy ellenőrizze a jegyeket? Évek óta ígérik a beléptető kapukat... Múltkor bementem a hivatalba babakötvényt kötni előttem vagy mögöttem senki nem volt de 1 asztalnál ült 2 hölgy nyomtattak vagy 15 papírt meg mindent kitöltöttek helyettem, lehet 1 hölgy is elég lenne.. de inkább kitölteném én magam ügyfélkapun és akkor egyáltalán nem lenne ott rájuk szükség, meg nekem sem kéne bemenni a hivatalba.. biztos kell az az egymillió közszolga? Az új BMW gyárban 1000 ember fog dolgozni, Kecskeméten mikor megépült a Merci 2000 munkahelyet hoztak létre egy kb ugyan ekkora kapacitású gyárnak. Nem hiszem hogy meglepőt mondok de nagyon sok munkát ki lehetne váltani robotokkal amit ma emberek végeznek. Ott ahol dolgozom most épp mi is ezt csináljuk.. persze minek ruháznának be a cégek és vennének miliős gépeket amíg jön valaki és havi 80 ezerért megcsinálja, mi sem tettük amíg sorban álltak melóért a népek. Építőipart szóba sem hozom inkább... Egy szóval a termelékenységünk a béka segge alatt... Sokkal kevesebb melóval is meglehetne termelni még többet is ha a hatékonyság növekedne. Nagyon messze van az még hogy nincs már melós, csak az a gazdasági szerkezet ami most van elérte a határát. Másképp kell termelni változtatni kell. Persze ez fájdalmas lesz, ez emberek alapvetően nem szeretik a változást, elkényelmesednek, és egy idő után már nem nagyon akarnak új dolgokat tanulni. Na meg mennyivel kényelmesebb a hivatalban ücsörögni nyolc órát, pénteken délután kettőkor lelépni közben meg nincs pénztáros a közértben.. persze lehet nem is lenne szükség pénztárosra pár helyen már működik hogy magamnak lehúzom amit vettem fizetek és pá.
Ez szép és jó, de a jelenleg itt lévő, vagy közeljövőben ide települő cégek pont az olcsó munkaerő és a bőséges állami támogatás miatt jönnek/jöttek. Nem is érdekük ezen változtatni a közeljövőben. A BMW/Merci/Audi otthon is tudna robotizálni, miért itt csinálnák?
 

tomsinner

Well-Known Member
2015. június 13.
1 470
1 874
113
Csak,hogy tisztázzuk:Attila magát hunnak nevezte,Árpád saját magát magyarnak.Az,hogy a nyugatiak miket aggatak ránk meg legyen az ő bajuk.
A nyugatiak a németekre aggatták a hun jelzőt. (elég csak I. vh-s filmeket nézned, vagy játékokkal játszanod, visszaköszön majd). A magyarságtudatnak mindig is része volt az, hogy rokoni kapcsolatban álltunk a hunokkal, és ez újra előkerült azzal, hogy történészeknél megint téma lett a magyarság eredete a régészeti leletek tükrében. Oké, hogy az ember baromságnak tartja pl a dákóromán elméletet, vagy a magyar-sumér kapcsolatokat, de a magyar-hun kapcsolat az nem ilyen.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

tomsinner

Well-Known Member
2015. június 13.
1 470
1 874
113
Egyébként ha már szóba kerültek az elnevezések, akkor magasabbegység szintjén a két legfontosabb név nekünk Attila és Árpád nagyfejedelmek. Ha a tervezett létszám alapján a magasabbegység neve hadosztály, akkor ezekkel a nevekkel kell gazdálkodni.

A királyok közül katonai alakulatot a katonaszentekről és nagy hódítókról lehetne elnevezni: Szent László, Anjou (Nagy Lajos), Corvin (Hunyadi Mátyás) dandárok például. Nyilván Szent László egy könnyűgyalogos vadászezred lehet, ahogy az Anjou pedig közepes (az anjou királyok lovagi és kun lovasságára emlékezve), míg a Corvin valamilyen nehéz erő, de az már van elnevezve az édesapjáról. Debrecent a török kollaboráns, hazaáruló, az ottomán hódoltságot már kortársai szerint is vagy ötven évvel meghosszabbító Bocskay helyett inkább Anjou Nagy Lajosra keresztelném át.

A kormányzók közül csak Horthy és Hunyadi jöhet szóba, de mivel nincs flottánk, ezért a legjelentősebb hajóosztálynak nevet adni tudó Horthy kiesik, marad a páncélosaink között már komoly hagyománnyal rendelkező Hunyadi név, mint a nehézdandár neve. Tatát szerintem át kell keresztelni Hunyadi dandárra, míg a Klapka nevet az egyik gépesített lövészzászlóalj vihetné tovább ugyanitt.

Azután jönnek a hadurak/hadvezérek. Szerintem közülük a most tervezett méretű haderőben a következő személyek méltók dandár, vagy ezred elnevezésére, esetleg valamilyen specifikus alakulat esetében zászlóalj névadójának, csak néhány példa, mert az rendben van, hogy a világháborús hősök ezrei közül kiválasztunk néhányat, de ne ezredeket, meg zászlóaljakat nevezzünk el róluk, amikor a legjelentősebb hadurakról nincs elnevezve semmi, mint például:

Ozorai Pipó - tatai gl.zlj névadója lehetne
Kinizsi Pál - tatai gl.zlj. névadója lehetne
Dobó István - az észak-magyarországi ÖMT kelet dandár névadója lehetne
Zrínyi Miklós - a dunántúli ÖMT nyugat dandár névadója lehetne
Pálffy Miklós - felderítő/páncéltörő zlj. névadója lehetne Debrecenben
Nádasdy Ferenc
Alvinci József
Hadik András - a tatai felderítő/páncéltörő zászlóalj vihetné a nevet.
Hertelendy Gábor
Görgei Artúr - a fővárosi és DT közi ÖMT közép dandár névadója lehetne
Damjanich János - dél-magyarországi ÖMT dél gépesített dandár névadója lehetne
Bem József
Gábor Áron - róla nevezném el a tartalékos D20-as tüzérezredet.
Kövess Hermann - róla pedig a szerződées tüzérezredet, amit nagyon remélem terveznek!
Bertalan Árpád - már van elnevezve róla megfelelő alakulat.

Akikről valamilyen formában meg kellene emlékezni, de nevükhöz, részben önhibájukon kívül nagy szerencsétlenség is fűződik. Laktanyákat lehetne róluk elnevezni mondjuk:
Szilágyi Mihály
Tomori Pál
Stromfeld Aurél - ÖMT kiképzőközpont névadója lehetne
Miskolcon rendőrlaktanyát hívnak Stromfeldnek. Simán lenne hely arrafelé ÖTT-s laktanyának is.
 
  • Tetszik
Reactions: Ferkó84

thomashewitt

Active Member
2015. március 21.
471
165
43
Ez szép és jó, de a jelenleg itt lévő, vagy közeljövőben ide települő cégek pont az olcsó munkaerő és a bőséges állami támogatás miatt jönnek/jöttek. Nem is érdekük ezen változtatni a közeljövőben. A BMW/Merci/Audi otthon is tudna robotizálni, miért itt csinálnák?
A TESLA-nak se nagyon jött be a Model3 automatizált gyártása, csak egyre tolták kifelé a beígért db-szám beindulását, a magyart lehet folyamatos munkarendben gályáztatni, attól mivel jobb a robot?
 
  • Tetszik
Reactions: Telak2

Dactilus

Active Member
2018. november 10.
89
175
33
Borzasztóan dillettáns módon álltok hozzá. Túlságosan magas az elvárásotok. Ha más országokban sikeresen működik a “hétvégi hobbikatonáskodás”, akkor nálunk mi vele a probléma? Kevesek számára vonzó az évi 20- 30 napi szolgálat, főleg nem az amúgyis munkavállaló hiánnyal küzdő munkáltatók számára. Árvízeket, illetve egyéb katasztrófa helyzeteket felesleges említeni, csekély a számuk, és még kevesebb az olyan katasztrófahelyzet, ahol a tartalékosoknak napokat kellene szolgálniuk, ahol a munkáltatót tetemes kár érné. Egy kompetens, simulékony és hajlékony tartalékos rendszert kellene létrehozni, bár a jelenlegi változtatások a megfelelő irányba tendálnak. Ahol egy részekben is elvégeztő alapkiképzést évente 10-15 munkanapra eső foglalkozás/továbbképzés és hétvégi hobbikatonáskodás egészít ki. Persze megfelelő havi “készenléti díj” fejében, úgy gondolom ez területisként olyan 30k körül van. Persze, ehhez megfelelő felszerelési biztosítással, hisz tagadhatatlan, hogy egy laikust könnyebb becsábítani, ha BREN-t és 2015M (vagy legalábbis arra hajazó “modern” használt gyakorlót) nyomunk a kezébe, mintha bociban és egy “kalasnyikovval” kéne rohangálnia. Hülyén hangzik, de nagy hangsúlyt kellene fektetni a csapatépítésre és a “játékossággra” is, a katonai képességek megmaradásával, hogy presztízse legyen tartalékosnak lenni, és hogy “buli” legyen.
 

tomsinner

Well-Known Member
2015. június 13.
1 470
1 874
113
A cég termelni akar,olyan ember kell neki akivel tud tervezni.Olyan ember nem jó neki akit tavasszal meg ősszel elrángatnak árvízre ha éppen van,az ilyen emberrel nem lehet tervezni és ezt a tervezhetetlenséget nem lehet kompenzálni semmivel.A cég termelni akar,az a jó neki ha termelhet.Akompenzáció és a termelés köz nincs az a barom cégvezető aki a kompenzációt választaná mert hossszútávon csődbeviszi a cége.
Momentán multinál dolgozok, és rálátok a létszámszervezésre is. Ha az ember nincs pozícióban, hanem csak sima szalagmunkás, azt könnyedén lehet pótolni, akkor is, ha adott műszakkezdésre nyomtalanul eltűnik. Namármost ha tudod, hogy ekkor meg ekkor foglalkozáson leszel, akkor meg sima ügy a pótlása.
 

Telak2

Well-Known Member
2016. október 28.
1 096
1 216
113
Mert még nem fizetik meg. Addig nem is lesz, amíg lesz olyan szerződéses, aki 250-300 alatt keres! És ÖMT se lesz használható minőségben, ha nem kapi legalább egy százast havonta azért, hogy műveleti tartalékoskodik! Szaré-hugyé nem lesz. Nincs értelme se Leopardot venni, se Airbus helikoptereket, ha a dandárok nincsenek feltöltve hozzá megfelelő minőségű emberanyaggal. A mostani fizetés mellett a hidegháborús roncsok is tökéletesek a megélhetési katonáknak. Az új technika mellé új fizetés is kell és igen, a tartalékosnak is egy tisztességes összeget kell havonta fizetni!
Ha 250-300 at lehet keresni a seregben már megyek is felszerelni. Nem tudom hol élsz, milyen végzettségű vagy, de itt közép-kelet Mo.-n 160-200 az átlag.
Ilyen arányokkal nem a BMW-től félnének a cégek, hanem a laktanyáktól.

Egyébként a tartalékos behívásánál kiesett termelést miként konpenzálnád? A pénz nem játszik,mert azt nem tudja az ügyfeled beépíteni a termékébe. Túlórázzam le? (szarkazmus)
 

Telak2

Well-Known Member
2016. október 28.
1 096
1 216
113
Momentán multinál dolgozok, és rálátok a létszámszervezésre is. Ha az ember nincs pozícióban, hanem csak sima szalagmunkás, azt könnyedén lehet pótolni, akkor is, ha adott műszakkezdésre nyomtalanul eltűnik. Namármost ha tudod, hogy ekkor meg ekkor foglalkozáson leszel, akkor meg sima ügy a pótlása.
Aha, és műszakonként hány emberig is tudod ezt megoldani? 1-2? 10-20?
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 993
29 504
113
Ha 250-300 at lehet keresni a seregben már megyek is felszerelni. Nem tudom hol élsz, milyen végzettségű vagy, de itt közép-kelet Mo.-n 160-200 az átlag.
Ilyen arányokkal nem a BMW-től félnének a cégek, hanem a laktanyáktól.

Egyébként a tartalékos behívásánál kiesett termelést miként konpenzálnád? A pénz nem játszik,mert azt nem tudja az ügyfeled beépíteni a termékébe. Túlórázzam le? (szarkazmus)

Arról beszélünk, hogy kellene keresni. A behívásnál meg úgyis leáll a gyár, háború egy ilyen kis területen, mint a Kárpát-medence erősen korlátozza az ipari termelést!
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 878
82 454
113
Momentán multinál dolgozok, és rálátok a létszámszervezésre is. Ha az ember nincs pozícióban, hanem csak sima szalagmunkás, azt könnyedén lehet pótolni, akkor is, ha adott műszakkezdésre nyomtalanul eltűnik. Namármost ha tudod, hogy ekkor meg ekkor foglalkozáson leszel, akkor meg sima ügy a pótlása.

Akkor nálatok vagy elég jól fizetnek vagy nem Budapest környéki a cég. Itt lassan már számonkérni sem lehet a dolgozón semmit (pl. valamilyen dokumentáció rendszeres és pontos kitöltése), mert azonnal elmegy és ha jön, már csak olyan jön a helyére, aki leginkább semmire sem alkalmas. Pontosan tudja a dolgozó, hogy azonnal talál másik munkát.
 

Shadow

Well-Known Member
2018. október 29.
1 328
4 537
113
Ez szép és jó, de a jelenleg itt lévő, vagy közeljövőben ide települő cégek pont az olcsó munkaerő és a bőséges állami támogatás miatt jönnek/jöttek. Nem is érdekük ezen változtatni a közeljövőben. A BMW/Merci/Audi otthon is tudna robotizálni, miért itt csinálnák?

A legfőbb ok az hogy Németországban már tényleg nincs nekik munkaerő,viszont a termelékenység meg max.-ra járatva. Az 1000 magyar melós még mindig negyed annyi bérköltség mint Németországban lenne. Jól érzik itt magukat, a mindenkori kormány minden igényüket próbálja kielégíteni és ez így is marad. Kb bármilyen törvényt kérhetnek a döntéshozók meghozzák, valamint kapják a milliárdos támogatást, amit Németországban nem adna az állam. Persze lesz aki megy pl nemrég volt hír hogy elmegy a Lear Gyöngyösről, igen neki mér tényleg túl drágák voltunk és inkább elmennek ukrajnába na de ők kábelkorbácsokat gyártottak nem autót. Ezt is megértük, kábelkorbácsot már nem éri meg itt gyártani... na de attól még messze vagyunk hogy autót ne érje meg. A Csehek már elérték pl Volkswagen akar egy új gyárat de megmondták hogy Csehország biztos nem lesz helyszín mert túl drága a munkaerő. lehet irigykedni...

https://www.portfolio.hu/vallalatok...en-magyarorszag-is-versenyben-van.305667.html

"Fontos hangsúlyozni, hogy Hans Dieter Pötsch, a Volkswagen-csoport fb-elnöke szerint még nem született konkrét döntés arról, hogy új helyszínre kerüljön a termelés. Herbert Diess vezérigazgató ezt annyival egészítette ki, hogy jelenlegi gyárak is szóba kerülhetnek, a Škoda jelenlegi gyárait viszont elvetették, mivel az utóbbi években megdrágult a helyi munkaerő"

Ott sincs munkaerő ami van az meg túl drága mégsem hallani hogy el akarná vinni a Skoda gyártást pl Romániába... de új gyárat már nem épít. Sajnos mi még ettől messze vagyunk. Észak Alföldön vagy Dél Dunántúlon pl még sok ember van munka nélkül. Na nem offolok tovább...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 957
85 574
113
Borzasztóan dillettáns módon álltok hozzá. Túlságosan magas az elvárásotok. Ha más országokban sikeresen működik a “hétvégi hobbikatonáskodás”, akkor nálunk mi vele a probléma? Kevesek számára vonzó az évi 20- 30 napi szolgálat, főleg nem az amúgyis munkavállaló hiánnyal küzdő munkáltatók számára. Árvízeket, illetve egyéb katasztrófa helyzeteket felesleges említeni, csekély a számuk, és még kevesebb az olyan katasztrófahelyzet, ahol a tartalékosoknak napokat kellene szolgálniuk, ahol a munkáltatót tetemes kár érné. Egy kompetens, simulékony és hajlékony tartalékos rendszert kellene létrehozni, bár a jelenlegi változtatások a megfelelő irányba tendálnak. Ahol egy részekben is elvégeztő alapkiképzést évente 10-15 munkanapra eső foglalkozás/továbbképzés és hétvégi hobbikatonáskodás egészít ki. Persze megfelelő havi “készenléti díj” fejében, úgy gondolom ez területisként olyan 30k körül van. Persze, ehhez megfelelő felszerelési biztosítással, hisz tagadhatatlan, hogy egy laikust könnyebb becsábítani, ha BREN-t és 2015M (vagy legalábbis arra hajazó “modern” használt gyakorlót) nyomunk a kezébe, mintha bociban és egy “kalasnyikovval” kéne rohangálnia. Hülyén hangzik, de nagy hangsúlyt kellene fektetni a csapatépítésre és a “játékossággra” is, a katonai képességek megmaradásával, hogy presztízse legyen tartalékosnak lenni, és hogy “buli” legyen.

Ahhoz olyan ember kellene.
 
  • Tetszik
Reactions: Karak95

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 943
73 245
113
Srácok, nem lehet minden laktanyát az Alföldre telepíteni. A mostani keretet sem lehet így feltölteni mert pl Tatáról elszív BP és Győr munkaerőt, Debrecen se piskóta, ott sem csak a BMW van/lesz, ha még egy Hódmezővásárhely se bír feltölteni egy zászlóaljat akkor mit akarunk mi ezekre a helyekre + 2-3 zászlóaljnyi vagy még több embert ha nincs rá létszám. Az meg hogy valaki 3-400 km-et bumlizik mert és szeretne katona lenni, annak zöme 2 év múlva azt mondja köszi szépen, leszerelek. Tatán 20 éve kb 600 szerződéses volt, nem hiszem hogy sokkal több volna most is + a hivatásosok. Dunántúlon a Cell-Ajka-Tapolca térségben van kicsit gond, onnét sokan buszoznak 50km-eket nem túl jól fizető multicégekhez. Tatáról egy két fantom zászlóaljat igazán rápróbálhatnának oda telepíteni. Nem egy akkora távolság mint mikor Szolnokról volt odapaterolva egy zászlóalj papíron. Természetesen fel kell alaposan mérni, előkészíteni, de ugye hagyománya is van arrafelé a seregnek még egy két generációval korábbról. Dél Dunántúlról megint csak nem sok hír érkezik fejlesztések terén. Ott semmi katonai mozgolódás nincs. Olyan településeken ahol korábban ezredek ,dandárok voltak. Nagykanizsa, Nagyatád, Marcali, Kaposvár,Szigetvár, Pécs, Lenti, Sárbogárd, Szekszárd,Dombóvár most így hirtelen. Tabot, Keszthelyt, Sármelléket a Balaton miatt nem említem, bár vendéglátós se lehet mindenki. Az Alföldön mi van ami kiesik? Ott van délen Szentes-Hódmezővásárhely (érdekes hogy egy Szegeddel a szomszédban se megy a feltöltés). Felette Kecskemét kb 50Km. Attól jobbra 40km Szolnok. Attól jobbra Debrecen kicsit odébb. Ettől a vonaltól északra semmi. Hatvan,Gyöngyös,Eger,Mezőkövesd, Miskolc,Nyíregyháza,Nyírbátor, Sárospatak,Salgótarján,Ózd,Balassagyarmat mind ott van és nem úgy rémlik hogy munkaerőhiány lenne. Na és BP? közel 2 milliós város. Ott él az ország 1/5-e. Hány katona van ott?
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74 and krisss

Telak2

Well-Known Member
2016. október 28.
1 096
1 216
113
A legfőbb ok az hogy Németországban már tényleg nincs nekik munkaerő,viszont a termelékenység meg max.-ra járatva. Az 1000 magyar melós még mindig negyed annyi bérköltség mint Németországban lenne. Jól érzik itt magukat, a mindenkori kormány minden igényüket próbálja kielégíteni és ez így is marad. Kb bármilyen törvényt kérhetnek a döntéshozók meghozzák, valamint kapják a milliárdos támogatást, amit Németországban nem adna az állam. Persze lesz aki megy pl nemrég volt hír hogy elmegy a Lear Gyöngyösről, igen neki mér tényleg túl drágák voltunk és inkább elmennek ukrajnába na de ők kábelkorbácsokat gyártottak nem autót. Ezt is megértük, kábelkorbácsot már nem éri meg itt gyártani... na de attól még messze vagyunk hogy autót ne érje meg. A Csehek már elérték pl Volkswagen akar egy új gyárat de megmondták hogy Csehország biztos nem lesz helyszín mert túl drága a munkaerő. lehet irigykedni...

https://www.portfolio.hu/vallalatok...en-magyarorszag-is-versenyben-van.305667.html

"Fontos hangsúlyozni, hogy Hans Dieter Pötsch, a Volkswagen-csoport fb-elnöke szerint még nem született konkrét döntés arról, hogy új helyszínre kerüljön a termelés. Herbert Diess vezérigazgató ezt annyival egészítette ki, hogy jelenlegi gyárak is szóba kerülhetnek, a Škoda jelenlegi gyárait viszont elvetették, mivel az utóbbi években megdrágult a helyi munkaerő"

Ott sincs munkaerő ami van az meg túl drága mégsem hallani hogy el akarná vinni a Skoda gyártást pl Romániába... de új gyárat már nem épít. Sajnos mi még ettől messze vagyunk. Észak Alföldön vagy Dél Dunántúlon pl még sok ember van munka nélkül. Na nem offolok tovább...
Mintha pont ugyan ezt mondtam volna. Jobban megéri nálunk biorobottal dolgoztatni, mint otthon robotizálni.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 538
132 428
113
Srácok, nem lehet minden laktanyát az Alföldre telepíteni. A mostani keretet sem lehet így feltölteni mert pl Tatáról elszív BP és Győr munkaerőt, Debrecen se piskóta, ott sem csak a BMW van/lesz, ha még egy Hódmezővásárhely se bír feltölteni egy zászlóaljat akkor mit akarunk mi ezekre a helyekre + 2-3 zászlóaljnyi vagy még több embert ha nincs rá létszám. Az meg hogy valaki 3-400 km-et bumlizik mert és szeretne katona lenni, annak zöme 2 év múlva azt mondja köszi szépen, leszerelek. Tatán 20 éve kb 600 szerződéses volt, nem hiszem hogy sokkal több volna most is + a hivatásosok. Dunántúlon a Cell-Ajka-Tapolca térségben van kicsit gond, onnét sokan buszoznak 50km-eket nem túl jól fizető multicégekhez. Tatáról egy két fantom zászlóaljat igazán rápróbálhatnának oda telepíteni. Nem egy akkora távolság mint mikor Szolnokról volt odapaterolva egy zászlóalj papíron. Természetesen fel kell alaposan mérni, előkészíteni, de ugye hagyománya is van arrafelé a seregnek még egy két generációval korábbról. Dél Dunántúlról megint csak nem sok hír érkezik fejlesztések terén. Ott semmi katonai mozgolódás nincs. Olyan településeken ahol korábban ezredek ,dandárok voltak. Nagykanizsa, Nagyatád, Marcali, Kaposvár,Szigetvár, Pécs, Lenti, Sárbogárd, Szekszárd,Dombóvár most így hirtelen. Tabot, Keszthelyt, Sármelléket a Balaton miatt nem említem, bár vendéglátós se lehet mindenki. Az Alföldön mi van ami kiesik? Ott van délen Szentes-Hódmezővásárhely (érdekes hogy egy Szegeddel a szomszédban se megy a feltöltés). Felette Kecskemét kb 50Km. Attól jobbra 40km Szolnok. Attól jobbra Debrecen kicsit odébb. Ettől a vonaltól északra semmi. Hatvan,Gyöngyös,Eger,Mezőkövesd, Miskolc,Nyíregyháza,Nyírbátor, Sárospatak,Salgótarján,Ózd,Balassagyarmat mind ott van és nem úgy rémlik hogy munkaerőhiány lenne. Na és BP? közel 2 milliós város. Ott él az ország 1/5-e. Hány katona van ott?
Amúgy egész sokan vannak pesten.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 943
73 245
113
Az a helyőrség dd díszelgésen meg őrzésen kívül mit csinál? Mi a valós feladata? Városi harc ha leszállna pár repülő Skorzenyivel vagy Moszad ügynökökel?