A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 864
6 055
113
Srácok, nem lehet minden laktanyát az Alföldre telepíteni. A mostani keretet sem lehet így feltölteni mert pl Tatáról elszív BP és Győr munkaerőt, Debrecen se piskóta, ott sem csak a BMW van/lesz, ha még egy Hódmezővásárhely se bír feltölteni egy zászlóaljat akkor mit akarunk mi ezekre a helyekre + 2-3 zászlóaljnyi vagy még több embert ha nincs rá létszám. Az meg hogy valaki 3-400 km-et bumlizik mert és szeretne katona lenni, annak zöme 2 év múlva azt mondja köszi szépen, leszerelek. Tatán 20 éve kb 600 szerződéses volt, nem hiszem hogy sokkal több volna most is + a hivatásosok. Dunántúlon a Cell-Ajka-Tapolca térségben van kicsit gond, onnét sokan buszoznak 50km-eket nem túl jól fizető multicégekhez. Tatáról egy két fantom zászlóaljat igazán rápróbálhatnának oda telepíteni. Nem egy akkora távolság mint mikor Szolnokról volt odapaterolva egy zászlóalj papíron. Természetesen fel kell alaposan mérni, előkészíteni, de ugye hagyománya is van arrafelé a seregnek még egy két generációval korábbról. Dél Dunántúlról megint csak nem sok hír érkezik fejlesztések terén. Ott semmi katonai mozgolódás nincs. Olyan településeken ahol korábban ezredek ,dandárok voltak. Nagykanizsa, Nagyatád, Marcali, Kaposvár,Szigetvár, Pécs, Lenti, Sárbogárd, Szekszárd,Dombóvár most így hirtelen. Tabot, Keszthelyt, Sármelléket a Balaton miatt nem említem, bár vendéglátós se lehet mindenki. Az Alföldön mi van ami kiesik? Ott van délen Szentes-Hódmezővásárhely (érdekes hogy egy Szegeddel a szomszédban se megy a feltöltés). Felette Kecskemét kb 50Km. Attól jobbra 40km Szolnok. Attól jobbra Debrecen kicsit odébb. Ettől a vonaltól északra semmi. Hatvan,Gyöngyös,Eger,Mezőkövesd, Miskolc,Nyíregyháza,Nyírbátor, Sárospatak,Salgótarján,Ózd,Balassagyarmat mind ott van és nem úgy rémlik hogy munkaerőhiány lenne. Na és BP? közel 2 milliós város. Ott él az ország 1/5-e. Hány katona van ott?

Balassagyarmat környékéről származom, sokan leléptek külföldre, Bp-re, aki maradt, az szépen megél a környéki melóhelyeken, van nem egy multi + kisebb cégek, állandóan hirdetnek, versenyeznek a mâsik munkaerejének elcsábításával, megye másik végéből vannak buszjáratok stb. Szabad munkaerő itt is már csak a nagyon léhűtők és a "rejtett erőforrás" van. Ha nem lenne itt az eléggé elmaradott Felvidéki rész, elég nagy kakiban lennének a cégek...
Salgótarjân felejtős, mindenki menekül, durván csökken a népesség, Ózdról, Miskolcról próbálkoztak betelepítésekkel, de gondolhatjátok, nagyrészt kik jöttek...
 

tomsinner

Well-Known Member
2015. június 13.
1 470
1 874
113
Akkor nálatok vagy elég jól fizetnek vagy nem Budapest környéki a cég. Itt lassan már számonkérni sem lehet a dolgozón semmit (pl. valamilyen dokumentáció rendszeres és pontos kitöltése), mert azonnal elmegy és ha jön, már csak olyan jön a helyére, aki leginkább semmire sem alkalmas. Pontosan tudja a dolgozó, hogy azonnal talál másik munkát.
A világ, de az ország sem Budapestből áll. :)
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 864
6 055
113
Az egyik gyártósorunk teljesen üres. Más osztályokról jönnek át a népek, ahol épp nincs, vagy alacsony volumenben megy a gyártás. Több tíz ember is jöhetne akár.

De ez nem általános minden cégnél. Nálam, jelenlegi és előző helyemen is, úgy tudtam eljönni szabira pl, ha a két másik műszakos kollega bevállalta a 12 órázást. Ha elmenne 4-5-6 ember katonáskodni, megállna az élet, a németek elég morcosak lennének
 

tomsinner

Well-Known Member
2015. június 13.
1 470
1 874
113
Srácok, nem lehet minden laktanyát az Alföldre telepíteni. A mostani keretet sem lehet így feltölteni mert pl Tatáról elszív BP és Győr munkaerőt, Debrecen se piskóta, ott sem csak a BMW van/lesz, ha még egy Hódmezővásárhely se bír feltölteni egy zászlóaljat akkor mit akarunk mi ezekre a helyekre + 2-3 zászlóaljnyi vagy még több embert ha nincs rá létszám. Az meg hogy valaki 3-400 km-et bumlizik mert és szeretne katona lenni, annak zöme 2 év múlva azt mondja köszi szépen, leszerelek. Tatán 20 éve kb 600 szerződéses volt, nem hiszem hogy sokkal több volna most is + a hivatásosok. Dunántúlon a Cell-Ajka-Tapolca térségben van kicsit gond, onnét sokan buszoznak 50km-eket nem túl jól fizető multicégekhez. Tatáról egy két fantom zászlóaljat igazán rápróbálhatnának oda telepíteni. Nem egy akkora távolság mint mikor Szolnokról volt odapaterolva egy zászlóalj papíron. Természetesen fel kell alaposan mérni, előkészíteni, de ugye hagyománya is van arrafelé a seregnek még egy két generációval korábbról. Dél Dunántúlról megint csak nem sok hír érkezik fejlesztések terén. Ott semmi katonai mozgolódás nincs. Olyan településeken ahol korábban ezredek ,dandárok voltak. Nagykanizsa, Nagyatád, Marcali, Kaposvár,Szigetvár, Pécs, Lenti, Sárbogárd, Szekszárd,Dombóvár most így hirtelen. Tabot, Keszthelyt, Sármelléket a Balaton miatt nem említem, bár vendéglátós se lehet mindenki. Az Alföldön mi van ami kiesik? Ott van délen Szentes-Hódmezővásárhely (érdekes hogy egy Szegeddel a szomszédban se megy a feltöltés). Felette Kecskemét kb 50Km. Attól jobbra 40km Szolnok. Attól jobbra Debrecen kicsit odébb. Ettől a vonaltól északra semmi. Hatvan,Gyöngyös,Eger,Mezőkövesd, Miskolc,Nyíregyháza,Nyírbátor, Sárospatak,Salgótarján,Ózd,Balassagyarmat mind ott van és nem úgy rémlik hogy munkaerőhiány lenne. Na és BP? közel 2 milliós város. Ott él az ország 1/5-e. Hány katona van ott?
Ózd mindig is egy nagy feketelyuk volt. Esküszöm, ha eltűnne a térképről, senki nem venné észre, mert nincs ott semmi. De tavaly arrafelé jártam Szentendrére, és a négysávost nagyon építették az autópálya felől abba az irányba. Akár még az én életemben is rá csatlakozhat erre az útra Ózd, és onnantól kezdve már a multiknak is megérné oda települni (állítólag szarok az utak, meg messze az autópálya, azért nem mennek oda). Elképesztő a munkanélküliség azokon a vidékeken. Konkrétan laknak arrafelé rokonaim is, illetve laktak. Van aki életvitelszerűen már kint él, valaki csak szezonálisan dolgozik külföldön, mert amúgy nem lehet ott megélni. Esküszöm neked, amit írtál Észak-magyarországi települést, nem hogy több multit kitudna szolgálni, de laktanyákat is.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

tomsinner

Well-Known Member
2015. június 13.
1 470
1 874
113
De ez nem általános minden cégnél. Nálam, jelenlegi és előző helyemen is, úgy tudtam eljönni szabira pl, ha a két másik műszakos kollega bevállalta a 12 órázást. Ha elmenne 4-5-6 ember katonáskodni, megállna az élet, a németek elég morcosak lennének
Persze, amit írtam azért írtam, mert az volt a téma, hogy ha elmegy egy pár ember katonáskodni, megállna az élet (és mivel más hang nem volt, úgy tűnhet, mintha általános lenne ez), de nem így van.
 
  • Tetszik
Reactions: kaktusz

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 347
96 736
113
A legfőbb ok az hogy Németországban már tényleg nincs nekik munkaerő,viszont a termelékenység meg max.-ra járatva. Az 1000 magyar melós még mindig negyed annyi bérköltség mint Németországban lenne. Jól érzik itt magukat, a mindenkori kormány minden igényüket próbálja kielégíteni és ez így is marad. Kb bármilyen törvényt kérhetnek a döntéshozók meghozzák, valamint kapják a milliárdos támogatást, amit Németországban nem adna az állam.

Ezekben a német multikban van kőkemény német állami tulajdonrész. Tehát bőven kapnak hazai állami hátszelet. Ezért lehet velük bizniszelni a hadseregfejlesztés kapcsán. Pár Leo és heli meg ért egy BMW gyárat. Mert nekik igazából Kelet-Európán belül mindegy hova viszik. Nincs jelentős különbség a szlovák-magyar-lengyel-cseh bérek közt.
A német, nyugati termelékenység papíron jobb mint a magyar. Több pénzért, kevesebbet dolgoznak, xarabb mentalitással. A híres német termelékenység azért lesz jobb, mert német anyacég minden terméket túlszámláz, két-háromszoros áron veszi meg a magyar cége. Fordítva meg áron alul veszik meg. Mi a gyáraink annyira nyereségesek, hogy a német melós bérébe is beszállunk.
A robotizáció terén nincs különbség egy multi magyar és német gyára közt. Sőt mivel a magyar gyárak újabbak sokszor a berendezések is korszerűbbek.
A csehektől azért hozzák el a gyártást, mert már végképp nincs szakember. Ugyanúgy van elvándorlás, a maradék meg már a németek cseh gyáraiban melózik. Ott történelmi okokból ( Skoda ) már előbb felpörgött az autóipar. Nálunk Kelet-Mo. bőven elbír még egy iparosítást.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 211
81 102
113
Ezekben a német multikban van kőkemény német állami tulajdonrész. Tehát bőven kapnak hazai állami hátszelet. Ezért lehet velük bizniszelni a hadseregfejlesztés kapcsán. Pár Leo és heli meg ért egy BMW gyárat. Mert nekik igazából Kelet-Európán belül mindegy hova viszik. Nincs jelentős különbség a szlovák-magyar-lengyel-cseh bérek közt.
A német, nyugati termelékenység papíron jobb mint a magyar. Több pénzért, kevesebbet dolgoznak, xarabb mentalitással. A híres német termelékenység azért lesz jobb, mert német anyacég minden terméket túlszámláz, két-háromszoros áron veszi meg a magyar cége. Fordítva meg áron alul veszik meg. Mi a gyáraink annyira nyereségesek, hogy a német melós bérébe is beszállunk.
A robotizáció terén nincs különbség egy multi magyar és német gyára közt. Sőt mivel a magyar gyárak újabbak sokszor a berendezések is korszerűbbek.

"Ezekben a német multikban van kőkemény német állami tulajdonrész."

Ezt a részt kifejtenéd bővebben? Esetleg konkrét példával.


 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 347
96 736
113
"Ezekben a német multikban van kőkemény német állami tulajdonrész."

Ezt a részt kifejtenéd bővebben? Esetleg konkrét példával.

Pl.a Volkswagennek minimum 20%-os tulajdonosa a német állam Alsó-Szászországon keresztül. Ezáltal felügyeli az Audit, a Porschet, a SEAT-ot, a Skodát is.Ezek mind a VW-hez tartoznak.
Azért írok minimumot, mert különböző intézményeken keresztül még lehet érintettség.
A legnagyobb tulajdonos papíron a Porsche, de ugye a VW felvásárolta a Porschet, így saját maguk tulajdonosai.
A Qatar Holding meg a katari államot jelenti. :)
hertherth_1.png
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 211
81 102
113
Pl.a Volkswagennek minimum 20%-os tulajdonosa a német állam Alsó-Szászországon keresztül. Ezáltal felügyeli az Audit, a Porschet, a SEAT-ot, a Skodát is.Ezek mind a VW-hez tartoznak.
Azért írok minimumot, mert különböző intézményeken keresztül még lehet érintettség.
A legnagyobb tulajdonos papíron a Porsche, de ugye a VW felvásárolta a Porschet, így saját maguk tulajdonosai.
A Qatar Holding meg a katari államot jelenti. :)
hertherth_1.png
Köszönöm szépen! :)
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD

Ferkó84

Active Member
2018. október 2.
81
165
33
Azért mert nincs ember aki menjen.
De most istenem! Hát kihalt az ország?:hadonaszos:
Hadjuk ezt a külföldi céges dolgot, ha ki települ külföldre egy magyar cég akkor köteles az ottani törvényeket illetve munkatörvényt betartani nem de? Ha itt azt mondják a multinak hogy Kis Dezső tartalékos mitugrásznak be ke vonuni de üstölést akkor nem tehet mást engednie kell.:eek:
Törvényben kell ezt rögzíteni. Amúgy hadjuk ezt a kormány közeli statisztikai adatokat mert ha arra alapozunk akkor mi vagyunk Európa szíve lelke, annyira pöppecitt minden. Nem akarok vitatkozni de más az amit egy statisztikai emberke látt látt és más amit itt tapasztalni:rolleyes:
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 443
84 374
113
De most istenem! Hát kihalt az ország?:hadonaszos:
Hadjuk ezt a külföldi céges dolgot, ha ki települ külföldre egy magyar cég akkor köteles az ottani törvényeket illetve munkatörvényt betartani nem de? Ha itt azt mondják a multinak hogy Kis Dezső tartalékos mitugrásznak be ke vonuni de üstölést akkor nem tehet mást engednie kell.:eek:
Törvényben kell ezt rögzíteni. Amúgy hadjuk ezt a kormány közeli statisztikai adatokat mert ha arra alapozunk akkor mi vagyunk Európa szíve lelke, annyira pöppecitt minden. Nem akarok vitatkozni de más az amit egy statisztikai emberke látt látt és más amit itt tapasztalni:rolleyes:

Azt kell megérteni,hogy ezeknek a multiknak köszönhetkük,hogy nem halunk éhen.Nincs olyan elmeháborodott kormány aki keresztbe tenne nekik.Esszük nem esszük amíg nem létezik olyan,hogy magyar jelentős ipar magyar cégekkel addig marad az a helyzet ami most van.
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 828
4 126
113
A jégtelenítésben különböző kategóriák vannak.
A H225 alapból fel van szerelve jégtelenítővel, az opcióként rendelhető szerintem a FIKI minősítésű megerősített változatra vonatkozik.
A FIKI azt jelenti hogy a gép minden ismert jegesedési viszonyok között repülhet.

Ez tuti? Hogy a rotorlapátok alapból rendelkeznek vele?
Mert még itt is csak azt írják, hogy "De-icing kit" és "Kit for flight in icing conditions".

https://www.airbushelicoptersinc.com/images/products/H225/H225-brochure-2018.pdf

Csak kérdezem, mert a repülő gépeknél vegyszert szórnak a gép szárnyára, a helikopternél ez hogy működik?

Korábban már írták, de jellemzően a rotorlapátok és a stabilizátorok (általában elektromos) fűtését jelenti, hogy ne tudjon rajtuk jég képződni.
 
  • Tetszik
Reactions: koppany

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 347
96 736
113
De a legnagyobb baj az,hogy azt a majd egymillió magyart aki úgy döntött,hogy a Lajtán túli életet választja nem akraja és nem is tudja hazahozni a kormány.Márpedig az a majd egymillió fő nagyon hiányzik a magyar munkaerőpiacról.

Ez az egy millio egy legenda, a legvalószínűbb becslés 600.000. Persze sokakban ez az egymillió marad meg, mert a propagandában ( ez most kivételesen nem a kormánypárti, hanem az ellenzéki :) ) ez megy. Ez amúgy nem állandó szám. Hisz nagyon sokan 1-3 év után hazajönnek. Mások kimennek, valaki állandóan ingázik. Tehát a tényleges emberveszteség nem ennyi, hanem kevesebb.
Amíg kint ugyanazért a melóért kétszer,, háromszor annyit lehet keresni, vagy marhasokat túlórázva ( mondjuk 400 túlórával :) ) pár év alatt megkeresheted egy lakás árát, addig ez így marad Illetve szerencsére Kelet-Európában nálunk a legalacsonyabb ez az arány. Ez nem magyar jelenség, hanem az egész régióra jellemző.
Más országoknál tényleg szinte katasztrófális milliós a veszteség. Pl. Románia, Horvátország. ( ez mondjuk nekünk stratégiailag jó hír. Így a régióban úgy erősödünk, hogy más jobban gyengül! :) )
Itt vannak a kivándorlási százalékok országonként. Nálunk 6% a kivándorlási arány.
migracioterkep.jpg
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 347
96 736
113
Azt kell megérteni,hogy ezeknek a multiknak köszönhetkük,hogy nem halunk éhen."

Akikkel jó üzletet kötöttünk. Akikkel meg nem, azoknak köszönhetjük a hazai ipar leépítését, Ők csak piacot vettek. Megvették a magyar céget, amit tudtak berendezést, tudást kivitték haza magukhoz. Majd otthonról immár konkurens nélkül, magasabb áron ellátják a magyar piacot. Plusz így függő viszonyba kerültünk. A helyzet nem fekete vagy fehér.
Ezek mögött a multik mögött az esetek többségében állami érdekek, pénz és tulajdonrész is áll. Így a legkönnyebb gazdasági, politikai és katonai befolyást szerezni egy másik ország fölött, ha sok pénzed van!
Elkerülni a multikkal az együttműködést nem tudjuk, de okosan és óvatosan kell csinálni. És aki csak kárt okoz, azt ki kell vágni. Erre az utóbbi évekből szerencsére volt példa.
A cél egyébként a magyar multik felépítése lenne. Hogy rajtuk keresztül mi is tudjunk a szomszédainknál befolyást vásárolni. Ehhez viszont erős hadsereg is kell. A pénz mögé kell katonai erőt is felmutatni, ha vki ezeknek a gazdasági érdekeknek keresztbe tesz. Ez elsősorban nem konkrét háborút jelent, hanem nyomásgyakorlást. Ezért van most haderőfejlesztés. Két szomszédunk nyíltan is szembemegy velünk. Ukrajnát nem kell magyarázni, Horvátország meg a MOL ( így a magyar állam ) érdekeit veszélyezteti. És akkor még a románok szokásos kettős játékait nem is említettem...