Szállítógépek váltása a MH-nél

Fölöslegesen nem.
Nagyon jó okkal fognak olyan gépet venni ami alkamas tankernek is.

A magyar minilégierőnek meg minek. Ha jól tudom, egyszer értük el a légi utántankolhatósági állapotot, azt is csak pár pilóta. Tavaly nem is történt ilyen "mutatvány", nyilván nem volt meg az óraszám. Se. Egy jó (teher)szállítógép kell, nem repülő (üa)kút. Feltételezném az átalakítás se két forint, kötve hiszem hogy költenének a szükséges berendezésekre később, ugyanúgy függőben volna mint a Gripen képessége. Van, de a használatra nincs pénz.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
Ez se rossz, bár én konkrétan a KC-390-el kapcsolatos tárgyalásokra gondoltam. :rolleyes:

Én ettől az ünnepi ceremóniás részvételtől nem várnék azonnali konkrétumokat. Ez most ilyen protokoll buli volt, sok résztvevővel, nem hinném, hogy most a braziloknak volt kapacitásuk 3 darab gép eladással foglalkozni. Van amúgy most kormány ott, csak elnök lett új? Plusz, az is lehet, hogy a HM-ben megvârják az Embraer-Boeing jogi kötélhúzás végét
 
Én ettől az ünnepi ceremóniás részvételtől nem várnék azonnali konkrétumokat. Ez most ilyen protokoll buli volt, sok résztvevővel, nem hinném, hogy most a braziloknak volt kapacitásuk 3 darab gép eladással foglalkozni. Van amúgy most kormány ott, csak elnök lett új? Plusz, az is lehet, hogy a HM-ben megvârják az Embraer-Boeing jogi kötélhúzás végét
És az Ancsa mit csinál? Fürdik az örök ifjúság kútjában? :D
 
Én ettől az ünnepi ceremóniás részvételtől nem várnék azonnali konkrétumokat. Ez most ilyen protokoll buli volt, sok résztvevővel, nem hinném, hogy most a braziloknak volt kapacitásuk 3 darab gép eladással foglalkozni. Van amúgy most kormány ott, csak elnök lett új? Plusz, az is lehet, hogy a HM-ben megvârják az Embraer-Boeing jogi kötélhúzás végét

Lehet. Igazából, csak azért gondoltam, mert mi más indokolná azt, hogy Orbán odamenjen. A két ország nem tart fenn "napi" kapcsolatot egymással. Ráadásul alig pár ország képviseltette magát a beiktatáson. Mindenesetre én reménykedem, hogy nem minden hátsó szándék nélküli a smúzolás. :cool:
 
És az Ancsa mit csinál? Fürdik az örök ifjúság kútjában? :D

Mert ha most le is papírozták a 390-est, az szerinted mikorra lesz itt? Úgy, hogy még tart a berepülése. Ancsával biztos, hogy kezdenek még valamit, hogy új gépig kihúzza. Esetleg megjátszâk megint a Leo üzletet, használt pl Herky, amíg az új bejön.
 
Teszi a dolgát mint mindig. Jön-megy...szállít szinte ingyen.

Mert ha most le is papírozták a 390-est, az szerinted mikorra lesz itt? Úgy, hogy még tart a berepülése. Ancsával biztos, hogy kezdenek még valamit, hogy új gépig kihúzza. Esetleg megjátszâk megint a Leo üzletet, használt pl Herky, amíg az új bejön.

Kössz a leugatást, de pont arról beszéltem, hogy kemény évek, míg jöhet 390-es. :)
 
Mert ha most le is papírozták a 390-est, az szerinted mikorra lesz itt? Úgy, hogy még tart a berepülése. Ancsával biztos, hogy kezdenek még valamit, hogy új gépig kihúzza. Esetleg megjátszâk megint a Leo üzletet, használt pl Herky, amíg az új bejön.


Egy kis összeesküvéselmélet...

"A katonai szállítórepülő képesség kialakítására összesen 75 milliárd forint értékben vállalhat kötelezettséget a honvédelmi miniszter a 2019–2021-es költségvetés terhére – olvasható a Magyar Közlöny keddi számában."

Ez 88 milliárd USD évente. Kb. ennyi lehet az egy KC-390-esre jutó költség, ha figyelembe vesszük a szükséges kiszolgáló eszközöket, tartalék alkatrészeket, a több éves logisztikai és egyéb támogatást, a képzést stb.

Ha jól emlékszem, arról volt itt szó korábban, hogy már régen el van döntve a dolog, le van papírozva, 2019-ben jön az első, 2020-ban a második, 2021-ben a harmadik KC-390-es. A beszerzések bejelentésének időpontját meg az aktuális politikai célok határozzák meg és ez egy jó pillanatnak tűnik.

De azért azt én is nehezen tudom elképzelni, hogy a szilveszteri és a beiktatási bulik után a brazilok ezen a héten dolgoznának :D
És azt sem tudni, hogy a gyártótól vagy Brazíliától vették a gépeket. (Nekem még mindig az a furcsa, hogy aki egyszer is ránézett a gépre, azt már megemlítik mint potenciális vevő. )

Persze ha tényleg olyan olcsó a KC-390-es, mint ahogy a wiki írja, akkor ebbe a pénzbe még néhány C-295-ös is beleférhet.
 
Egy kis összeesküvéselmélet...

"A katonai szállítórepülő képesség kialakítására összesen 75 milliárd forint értékben vállalhat kötelezettséget a honvédelmi miniszter a 2019–2021-es költségvetés terhére – olvasható a Magyar Közlöny keddi számában."

Ez 88 milliárd USD évente. Kb. ennyi lehet az egy KC-390-esre jutó költség, ha figyelembe vesszük a szükséges kiszolgáló eszközöket, tartalék alkatrészeket, a több éves logisztikai és egyéb támogatást, a képzést stb.

Ha jól emlékszem, arról volt itt szó korábban, hogy már régen el van döntve a dolog, le van papírozva, 2019-ben jön az első, 2020-ban a második, 2021-ben a harmadik KC-390-es. A beszerzések bejelentésének időpontját meg az aktuális politikai célok határozzák meg és ez egy jó pillanatnak tűnik.

De azért azt én is nehezen tudom elképzelni, hogy a szilveszteri és a beiktatási bulik után a brazilok ezen a héten dolgoznának :D
És azt sem tudni, hogy a gyártótól vagy Brazíliától vették a gépeket. (Nekem még mindig az a furcsa, hogy aki egyszer is ránézett a gépre, azt már megemlítik mint potenciális vevő. )

Persze ha tényleg olyan olcsó a KC-390-es, mint ahogy a wiki írja, akkor ebbe a pénzbe még néhány C-295-ös is beleférhet.

Ez kb azt jelentené, hogy mi lennénk az első rendszeresítők, még a brazilokat is megelőzzük? Érdekes. Így érthető, hogy kell a Falcon, repkedhetnek minden bizbaszért az Embraerhez :D
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
Ez kb azt jelentené, hogy mi lennénk az első rendszeresítők, még a brazilokat is megelőzzük? Érdekes. Így érthető, hogy kell a Falcon, repkedhetnek minden bizbaszért az Embraerhez :D

Ha nem törik össze az egyik prototípust, akkor a Brazíliának már lenne egy gépe. Magyarország első gépe kb. a 3. vagy 4. szériagép lenne. De ez csak egy összeesküvéselmélet a részemről, nincs semmi alapja. És simán lehet az is hogy Trump még kiír valamit a Twitteren és ezért végül C-130J-ket vesznek.
 
Bármikor nagyon szívesen, de az nem így nézne ki.
Ezt most betudom nálad a másnaposság utóhatásának, de azé' ne molnisodjál el nagyon. Egy olyan tirpák is sok ide nekünk, mint ő... :p

Nem szeretném szétoffolni a topikot, szóval ezen a mellékszálon ez az utolsó hozzászólásom.
Köszönöm a nagylelkűséged, de nem vagyok másnapos, se tirpák. Viszont nagyon nem szeretem, ha igaztalanul csesztetnek.
Az az Ancsa múzeumba való. Szép, kedves, de öreg mint az országút, és egyetlen darab van belőle.
Az új tachtikai szállító évekkel ezelőtre kell.
 
Nem szeretném szétoffolni a topikot, szóval ezen a mellékszálon ez az utolsó hozzászólásom.
Köszönöm a nagylelkűséged, de nem vagyok másnapos, se tirpák. Viszont nagyon nem szeretem, ha igaztalanul csesztetnek.
Az az Ancsa múzeumba való. Szép, kedves, de öreg mint az országút, és egyetlen darab van belőle.
Az új tachtikai szállító évekkel ezelőtre kell.
Hozzám mindig be lehet térni egy kis nagylelkűségért. Ingyen van :)
 
C-17
C17-Cargo-Hold-Dimensions.jpg




KC-390

kc-390-image01.jpg



C-130

international-c130-3.jpg


C-27

schema-spartan.gif


C-295

CN-235.jpg