Ezek alapján a H145M sem fér be az A400M-nél kisebb szállítógépbe.
Nekünk minek, hova kellene helikoptert szállítani?
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Ezek alapján a H145M sem fér be az A400M-nél kisebb szállítógépbe.
Hat nem tudom....Egy kis összeesküvéselmélet...
"A katonai szállítórepülő képesség kialakítására összesen 75 milliárd forint értékben vállalhat kötelezettséget a honvédelmi miniszter a 2019–2021-es költségvetés terhére – olvasható a Magyar Közlöny keddi számában."
Ez 88 milliárd USD évente. Kb. ennyi lehet az egy KC-390-esre jutó költség, ha figyelembe vesszük a szükséges kiszolgáló eszközöket, tartalék alkatrészeket, a több éves logisztikai és egyéb támogatást, a képzést stb.
Ha jól emlékszem, arról volt itt szó korábban, hogy már régen el van döntve a dolog, le van papírozva, 2019-ben jön az első, 2020-ban a második, 2021-ben a harmadik KC-390-es. A beszerzések bejelentésének időpontját meg az aktuális politikai célok határozzák meg és ez egy jó pillanatnak tűnik.
De azért azt én is nehezen tudom elképzelni, hogy a szilveszteri és a beiktatási bulik után a brazilok ezen a héten dolgoznának
És azt sem tudni, hogy a gyártótól vagy Brazíliától vették a gépeket. (Nekem még mindig az a furcsa, hogy aki egyszer is ránézett a gépre, azt már megemlítik mint potenciális vevő. )
Persze ha tényleg olyan olcsó a KC-390-es, mint ahogy a wiki írja, akkor ebbe a pénzbe még néhány C-295-ös is beleférhet.
Amúgy vannak egész bődület felhasználási módok pár embernélNekünk minek, hova kellene helikoptert szállítani?
Hat nem tudom....
Lehet csak azert ment el hogy beszeljen az Izraeli melnokkel szemelyesen. Veletlenul errol kommuniket is kiadtak, veletlenul pont megemlitettek a vedelmi egyuttmukodes szorosabbra koteset...... Ez is egy elmelet.....
Nekünk minek, hova kellene helikoptert szállítani?
Amúgy vannak egész bődület felhasználási módok pár embernél
A Bell 206-os képről jutott eszembe.
Próbálom megfejteni, hogy a különböző típusok esetén meddig terjedhet a "Bármit, bármikor, bárhová".
Ha C-295 váltja az An-26-ost, akkor a tehertér magassága miatt kb. ugyanazt lehetne szállítani repülőn, mint eddig.
Ha C-27, C-130, KC-390-et, akkor 1-3 terepjárót is lehet majd.
Van-e az 1-3 terepjárónak jelentősége? "Nekünk minek, hova kellene terepjárókat szállítani?"
Lehet, hogy tényleg a tanker funkció a fő kritérium?
A Bell 206-os képről jutott eszembe.
Próbálom megfejteni, hogy a különböző típusok esetén meddig terjedhet a "Bármit, bármikor, bárhová".
Ha C-295 váltja az An-26-ost, akkor a tehertér magassága miatt kb. ugyanazt lehetne szállítani repülőn, mint eddig.
Ha C-27, C-130, KC-390-et, akkor 1-3 terepjárót is lehet majd.
Van-e az 1-3 terepjárónak jelentősége? "Nekünk minek, hova kellene terepjárókat szállítani?"
Lehet, hogy tényleg a tanker funkció a fő kritérium?
Lusta vagyok még egyszer leírniEzt kifejtenéd bövebben.?
A hivatalos források már többször hangoztatták, hogy 3 rámpás teherszállítógép lesz beszerezve 75 milliárd forintért(erre megvannak az anyagiak). Ebből az összegből csak a C295 jön ki szerintem, meg ahogy elnézem az Airbus-os helikopteres vonalat....A Zrínyi2026 keretében szerintem 2026-ig 3 rámpás gépünk lesz így, ilyen anyagi okoból.Egy beszerzési költség- szállítókapacitás összehasonlítás szállítógépekre
@Ratamahata
Az Il-t nyilvánvaló okok miatt nem írtam de jogos amit mondasz
Az A400 annyival már azért előrébb van hogy használja màr minimum 4 légierő és már nagyjából mindenhol kijöttek a nyűgök amiket te is mondtál , ez a KC-nál még jó pàr év szerintem, annyi időnk nincs. Abban is igazad van hogy mocsok drága de talán most 1 vagy kettő utána 26-ig meg a többi csak beleférne + már sokszor le lett írva itt hogy minden csak akarat kérdése , ha olyan kedvük lenne hidd el hogy adnának már ebben az évben is pénzt 3db A400-ra . Nem tudom , szerintem az utóbbi beszerzések talán adnak okot a nagyobb álmokra.
Igazad van szerintem is felesleges lenne egy A400 kategoria. Viszont kérdés hogy a C295 elég lenne? Mármint méretre? Csapatszállitónak ott a 2 A319, technikát meg nem nagyon tudsz berakni a C295be mert kicsi. Nem tudom.... vannak akik jobban tudják reméljük jól döntenek.Ha csak nincs már rég aláírt szerződés, akkor bármit is veszünk, évek múlva fog ideérni, hiába öreg az Ancsa. A tanker képességet odafent találták ki, nyilatkoztâk, nem innen a fórumról indult az ötlet. A 10tonna honnan van? Sehol nem írtak ilyen konkrét követelményekről.
Az A400-at engedjétek már el, mi a f-nak ekkorra, drága gép? Évente, ha van 2 nagyobb szállításunk, arra ott a C-17. Még a németeknek is nagy az A400, ezért közösködnek a franciákkal, és lesz Herky is.
Lehetne vele helikoptert deszantolni.Nekünk minek, hova kellene helikoptert szállítani?
Az pedig nem fér be se a Spartanba, se a CASA-ba....Egy lényeges szempont van. Gripen konténer. Nyilván szerintem.
A táblázat alapján messze az IL76 a legjobb az A400 mocsok drága.... és még az sem kiforrott, vannak nyűgjei.
Olyan kell, amibe befér. Ez egy alapfeltétel nálunk. Ennyire legyünk már önállók, hogy egyedül tudunk települni.Az pedig nem fér be se a Spartanba, se a CASA-ba....
Olyan kell, amibe befér. Ez egy alapfeltétel nálunk. Ennyire legyünk már önállók, hogy egyedül tudunk települni.
További feltétel, hogy gyártásban van, és normál időn belül elérhető.
Szerintem.