Szállítógépek váltása a MH-nél

A SAC C-17 flottája mennyire van kihasználva / leterhelve?
Én úgy tudom, hogy lett volna még igény 1-2 C-17-esre, de megszűnt a típus gyártása.
 
Pedig, ha a többször is felröppent (Simicskó/Benkő) légi utántöltési képességet is nézzük, a CASA és a Spartan kiesik a versenyből

Nekem a közepes szó miatt is kiesnek .. eddig sem volt előzetesen félrebeszélés vagy dilletantizmus jele a többi beszerzéshez kapcsolódó utalásokban. miert most lenne?

ha csak nem igernek be fut fat bokrot airbusek, en nem tudom elkepzelni hogy a c295-ot rendeljuk be. korabban valaki emlitette, hogy a csehek sem veletlenul szemezgetnek a kc390 beszerzessel a jelenlegi flotta mellett.. egyszeruen semmi erdemi nem fer abba a gepbe.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
@eevil nekem is szimpi az Atlas csak hàt igen az árcédula elég nagy , annyival viszont javítanálak hogy kb 6 ancsa ad ki egy A400-ast( az ancsa 6 tonnát visz el max az atlas meg 38-at) nem beszólás csak javítás :)
@Terminator vigyázz mert páran itt elég harapósak erre a témára :D amúgy elvileg repülnek rendesen és sanszosan újra lesz indítva a gyártás , idő-pénz és akarat kérdése csak mert az amiknak is kellene mèg belőle elvileg pár század
 
Ja, és azt se felejtsük el, hogy bármit is veszünk szállítógépnek, az megint kb. 25-35 évre szól!! Szóval nem kellene valami olyanba ölni a pénzt, hogy 10-15 év múlva megint csak a szenvedés meg a kínlódás legyen vele!
Az az érdekes hogy eddig csak használtakat vettünk. Az Airbus és a Falcon is az. Én C- 295-re tippelek, csak a használt dolgok kavarnak be, még az is lehet C-160 lesz pár évre? :)
 
A SAC C-17 flottája mennyire van kihasználva / leterhelve?
Én úgy tudom, hogy lett volna még igény 1-2 C-17-esre, de megszűnt a típus gyártása.
Még lett rá megrendelés nem gyártják még? Csak be lett lengetve a gyártás beszüntetése. Vagy legyártott pár darabot a gyár saját szakállra, és ezzel keverem??
 
Olvastam itt az A400-ról és pironkodva bevallom, hogy beszerzés/logisztika és politika szempontjából nekem is az a legszimpatikusabb, de ká nagy. Ha azt vesszük, hogy három Ancsa ellátta szőr mentén a szállítási feladatokat, akkor kapacitástöbbletre lehet saccolni az A400-zal. Persze nekem is egyből eszembe jutott a bérbeadás. Okéé, de kinek? Akiknek a környéken esetleg jól jöhet, azoknak szintén túl nagy (elképzelem, ahogyan a magyar A400-as körbejár egyszerre több kisméretű szállítmánnyal, mint a tejesautó. :D), akiknek meg méretben jó, azoknak meg van saját. Arról nem is beszélve, hogy Pápán települve van a nehéz szállítási kapacitás.

Paraszti logikával, nulla utánajárással én erre jutottam.

(Tudom, hogy nem A400-ról írtál, csak a méret és bérbeadás téma miatt kapcsolódik.)
A repülősök istene, Ikarosz mentsen meg minket az A-400-tól. Egyrészt rohadt drága, másrészt nagyon úgy tünik, hogy konstrukciós problémák is nehezítik az üzemeltetését, ezért friss, éppcsak bejáratott tipus létére brutál gyenge a hadrafoghatósága/üzemképessége.
 
Az az érdekes hogy eddig csak használtakat vettünk. Az Airbus és a Falcon is az. Én C- 295-re tippelek, csak a használt dolgok kavarnak be, még az is lehet C-160 lesz pár évre? :)
Törzs-keresztmetszetét nézve a C-295 elég karcsú (benézhettem anno Kecsón), inkább utasszállítónak felel meg, arra meg ugye van a két Airbus. A C-160-ak meg még az Acsánál is régebbiek, és rendesen szét is vannak repülve, azokkal csak tovább húznánk a szenvedést.
 
Ha csak nem igernek be fut fat bokrot airbusek, en nem tudom elkepzelni hogy a c295-ot rendeljuk be. korabban valaki emlitette, hogy a csehek sem veletlenul szemezgetnek a kc390 beszerzessel a jelenlegi flotta mellett.. egyszeruen semmi erdemi nem fer abba a gepbe.

Valamiért még is vettek még két C-295-öst a csehek a meglévő 4 mellé.... a KC-390-ről pedig még mindig nem írtak alá semmit, pedig részegységeket gyártanak hozzá.

(Mikor is lesz az EP választás, májusban? Ha ott nem úgy alakulnak az erőviszonyok, ahogy a vezér tervezi, akkor lehet hogy még A400M-et is venni kell majd a tankok és a helikopterek mellé, hogy ne érezzék indokoltnak a mindenféle szankciókat....)
 
  • Tetszik
Reactions: ms07 and antigonosz
Mikor is lesz az EP választás, májusban? Ha ott nem úgy alakulnak az erőviszonyok, ahogy a vezér tervezi, akkor lehet hogy még A400M-et is venni kell majd a tankok és a helikopterek mellé, hogy ne érezzék indokoltnak a mindenféle szankciókat....)
Még egy jó adag Taurus-t megszankciózhatnának rajtunk, Gripenre meg valami Rába alvázra :D
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
Valamiért még is vettek még két C-295-öst a csehek a meglévő 4 mellé.... a KC-390-ről pedig még mindig nem írtak alá semmit, pedig részegységeket gyártanak hozzá.

Amugy az erdekes, hogy a kb. 30 uzemeltet orszag toredeke (kb 4-5) nem tart uzemben nagyobb szallitot. Nyilvan a fenntartando kepessegek meghatarozasa strategiai kerdes, ezek az orszagok pedig amellett dontottek, hogy szukseg eseten berelnek repidot mastol, ha nagyobbat kellene szallitani. Igy is lehet donteni. En mindenesetre azt erzem a kommunikaciobol, hogy mi szeretnenk valoban kozepes meretu szallitot beszerezni - a csuszas pedig abbol adodik, hogy a KC kiforratlan es csuszik, a herki darabara ujan a csillagos eg, hasznalt es vallalhato pedig korlatozottan, vagy nem erheto el.
 
Az az érdekes hogy eddig csak használtakat vettünk. Az Airbus és a Falcon is az. Én C- 295-re tippelek, csak a használt dolgok kavarnak be, még az is lehet C-160 lesz pár évre? :)
C160 szerintem nem lesz, volt egy cikk valamikor régen, hogy a németeknél is alig pár darab bevethető aztán azokkal szívnak addig amíg az a400 le nem váltja őket valami 2020 táján. A franciák is már ki akarják dobni végleg.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
C295 tényleg kicsi, jóformán egy pufi és hosszabb ancsa
c295-parachute.jpg

AN26
040-891.JPG

KC390
preview-full-BRA-FAB_KC-390-2.jpg
 
https://infostart.hu/belfold/2019/01/04/benko-tibor-elarulta-mi-mindent-vesz-a-honvedseg-2028-ig

A másik topikban volt a riport, lényegében ez amolyan írásos kivonat. Ami ide kapcsolódik:
"három közepes csapatszállító repülőgépet szerezzünk be, kettő könnyű szállító repülőgépet, valamint három, kimondottan nehéz katonai eszközök szállítására alkalmas repülőgépet."

Szóval van a három Airbus, két Falcon meg a három ismeretlen teherszállító, ami így olvasva szerintem minimum Spartan méret lesz, de inkább nagyobb.
 
Csalódnék, ha C295 lenne, mert valóban ez nem az, mint amit kommunikálnak. Ejtőernyős deszantot gyorsan ugratni jó, meg apróságokra vinni, mint az Ancsával (láthattuk pár Mavericket meg MK-t cipelni éleslövészetre), de ennél bizony nagyobb kell. Herkules, KC és C27 közül tippelnék, ezekből is inkább az első kettőre...
 
Csalódnék, ha C295 lenne, mert valóban ez nem az, mint amit kommunikálnak. Ejtőernyős deszantot gyorsan ugratni jó, meg apróságokra vinni, mint az Ancsával (láthattuk pár Mavericket meg MK-t cipelni éleslövészetre), de ennél bizony nagyobb kell. Herkules, KC és C27 közül tippelnék, ezekből is inkább az első kettőre...
Hát az ancsát c27-re cseréljük akkor kb egy hangyafarokkal lettünk előrébb
 
@megazez
Hát az ancsát c27-re cseréljük akkor kb egy hangyafarokkal lettünk előrébb

annyival se :D de nem értik meg hogy kell a herky nagyságú gép :(
@antigonosz
Az az érdekes hogy eddig csak használtakat vettünk. Az Airbus és a Falcon is az. Én C- 295-re tippelek, csak a használt dolgok kavarnak be, még az is lehet C-160 lesz pár évre? :)
óóóóóó Isten mentsen minket attól a csodától :D az öregebb mint az ancsa és majdnem öregebb mint a herky + a németeknél is alig pár bevethető és nem hallottam róla jó dolgokat, elég nagy öngól lenne szerintem, jöjjenek azok a super herky-k aztán valami fasza légvédelem utána meg IFV-k meg a többi cucc aztán haladjunk :D
 
Hát az ancsát c27-re cseréljük akkor kb egy hangyafarokkal lettünk előrébb
A C-27 kétszer akkora, mint az Ancsa, ami bőven elég. A Herky 3 és félszer lenne nagyobb, ami már a megalomán idióták vágyálma. - Akik persze röhögnek az egészen, mert nem ők, hanem mi fizetjük az árát...! :(
 
A C-27 kétszer akkora, mint az Ancsa, ami bőven elég. A Herky 3 és félszer lenne nagyobb, ami már a megalomán idióták vágyálma. - Akik persze röhögnek az egészen, mert nem ők, hanem mi fizetjük az árát...! :(

Költségoptimalizálás szempontjából a KC-390 előnyös választás lenne, mivel ugyan az a hajtómű van szerelve a szárnyai alá, mint a mi A319 gépeinken. Valószínű, hogy a földi kiszolgáló egységeik is megegyezhetnek. Így a plusz kapacitás nem jelentene sokkal nagyobb költséget.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and svajcibeka
A C-27 kétszer akkora, mint az Ancsa, ami bőven elég. A Herky 3 és félszer lenne nagyobb, ami már a megalomán idióták vágyálma. - Akik persze röhögnek az egészen, mert nem ők, hanem mi fizetjük az árát...! :(
Amúgy szó se róla...a C-27J klassz kis gép. Az Olaszok múlt év vége óta kínálgatnak olyan tengeri járőrgép változatot aminek a szárnya alatt van függesztő pilon.
Ha az a tartó "nedves" lenne vagyis lehetne rá utántöltő konténert is tenni akkor már érdekes lehetne.
Egyenlőre a megjelent fotókon csak rakéták vannak a szárny alatti tartón.
Balt_Military_Expo_2018_Leonardo_Unveils_MPA_variant_of_the_MC-27J_ISR_2.jpg