Beszélgető

Így van. Azt birom, hogy mindenki bezzegjapánozik meg bezzegdélkoreázik meg bezzegtajvanozik, pedig ugyanígy kezdték. Szar összeszerelőüzemek, majd levedlett nyugati tipusokat kezdtek összerakni és elkezdték a tanulás és fejlesztést ezen az alapon.

Hellóóóóó ugyanezt csináljuk. Megvan az alap, most szintet léphetünk.
Hol lépünk mi szintet? Minden teljesen máshogy működik itt, mint a japánoknál vagy a dél-kelet ázsiai kis tigriseknél. Mikor fogunk mi gépkocsit gyártani?
 
Mert rossz a szemed. Az úton, amit be kell járnunk, az összeszerelés csak egy lépcsőfok. A másodvonalban már szépen kialakult egy nagyon komoly tudással rendelkező magyar beszállítói kör.
Komoly tudással rendelkező beszállítói kör? Itt is írták többen a fórumon, hogy attól a magyar beszállítók még nagyon messze vannak.
 
Persze, de önmagában az összeszerelő üzem ténye nem biztosítja azt, hogy lesz magasabb szint az összeszerelő üzemnél. Ugyanis ahhoz még kb. 600 millió egyéb paraméternek is teljesülnie kell, amiből sajnos úgy látom, hogy kb. nálunk semmi sem teljesül.
Hát akkor nyisd ki a szemed! :D
A Jaguar Land Rover az összeszerelő üzemét Szlovákiában nyitotta meg, a műszaki mérnöki támogató irodáját meg Pesten.:)
Egyébként a hazai német / japán autógyárak már rég nem összeszerelő üzemek. A 90-es és a 2000-es évek elején még azok voltak, ma már ezt bőven meghaladták. Kísérleti, fejlesztő központok is egyben. Az itteni mérnöki tapasztalat és tudás a világ minden pontján megállja a helyét. Használják is ezek a cégek nemcsak Európában, hanem Kínától át, Brazílián keresztül, egészen Mexikóig.
 
Hol lépünk mi szintet? Minden teljesen máshogy működik itt, mint a japánoknál vagy a dél-kelet ázsiai kis tigriseknél. Mikor fogunk mi gépkocsit gyártani?
Durva, de gyártunk!! Persze nem hazait. De jelen körülmények közt semmi értelme se lenne.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Értelemszerűen hazaira gondoltam.
Az a győri Audi gyár sem arról szól, hogy csak összeszerelés zajlana, van itt fejlesztés, tesztelés, mindenféle jó dolog. Kis szerencsével ez tovább fog bővülni. Győr és környéke ebből él, ne szóljuk már le! Hozzáteszem, meglátsz valahol egy szép Audit, jó eséllyel magyar kéz munkája van a motorjában, akkor is ha nem nálunk készült. Töltsön már el egy kis büszkeséggel!
 
Eddig is volt legalis migracio. Nem kell megteremteni a szabalyait, mar keszen vannak. (Eppen a kereszteny elvek menten alkottak meg.) Sajnos a mostani eu-vezetes es az arabok at akarjak irni az egeszet...

Vagyis mukodnek az eddigi szabalyok. Nem kell masoknak megmondani, hogy mi kit fogadhatunk be.
Fontolgatásból még nem következik a szabályok megváltoztatása.
 
Fontolgatásból még nem következik a szabályok megváltoztatása.
Ne is fontolgassanak ilyesmit. Páran már fontolgattak hülyeségeket a történelemben, amik aztán be is következtek rendre. Köszi, de ebből az újabból nem kérünk.
Jobb a bajt megelőzni, mint futni utána.
 
Tudod, EU, szabad munkaerő vándorlás.
Német gyárakban se németek dolgoznak nagyrészt.
Tudom, láttam én ott is csodát, nem autógyár volt, de leírtam ide is korábban a térdeplő szőnyegest...
Nálunk megkockáztatom nem csak az előnyös már mostanra nekik, hogy kevesebbért is dolgoznak itt mint ott, hanem az is hogy kevesebben kérnek naponta többször imaszünetet, és beharapják lazán a disznóhúst is a kantinban, illetve talán jól is dolgozunk. Ha ezek ugyanis nem így lennének, igaza lehetne azoknak akik azt harsogják hogy csak azért tapossák le egymást lassan a német cégek itt, mert olcsóbbak vagyunk mindenkinél. Ez egész egyszerűen NEM IGAZ. Lehetne menni keletebbre, meg Ázsiába, Afrikába, sokkal olcsóbban dolgoznának.

Mi nem a legolcsóbbak, hanem a legköltséghatékonyabbak vagyunk, mert valóban viszonylag olcsón, és ami még fontosabb MEGBÍZHATÓAN és JÓL is dolgozunk, a megfelelő INFRASTRUKTÚRA megléte mellett.
Ezt így meg én már nem tartom lesajnálásra méltónak, nagyon nem! Valóban minden kezdet nehéz, de többek közt találó volt a példa, az ázsiai mostanra fejlett országok is kb. így kezdték. Máshogy nem megy!

Az irány jó.
 
Az a győri Audi gyár sem arról szól, hogy csak összeszerelés zajlana, van itt fejlesztés, tesztelés, mindenféle jó dolog. Kis szerencsével ez tovább fog bővülni. Győr és környéke ebből él, ne szóljuk már le! Hozzáteszem, meglátsz valahol egy szép Audit, jó eséllyel magyar kéz munkája van a motorjában, akkor is ha nem nálunk készült. Töltsön már el egy kis büszkeséggel!
Rendben, eltölt egy kis büszkeséggel.:-) De a lényeg, amire utalni akartam. Ez bérmunka, akár összeszerelő akár nem. Nem látom, hogy ebből, hogy lesz saját.