. 13 éve vannak meg a Gripenjeink, de egyetlen légi utántöltést sem végeztünk és nem is végezhetünk.
Ezt a hülyeséget honnan vetted?
https://www.honvedelem.hu/cikk/51885_a_legi_utantoltest_gyakoroltak_a_gripenpilotak
. 13 éve vannak meg a Gripenjeink, de egyetlen légi utántöltést sem végeztünk és nem is végezhetünk.
A magyar doktrína az per pillanat, hogy Magyarországnak három darab légi-utántöltő gépre van szüksége a 14 darab Gripen vadászbombázójához.Igen, USAnak, GB-nek, franciáknak, olaszoknak..... De a magyar doktrínába nem illik bele.
Ugyanakkor a 2030-as, 40--es évekre vagy hatástalanítaniuk kell tudni az alacsony észlelhetőség nyújtotta előnyt, vagy nekik is ilyen gépre lesz szükségük.most is van európai gyártás az olaszoknál , azt nem tudom de úgy hallottam mintha csak B-t gyártanának de ebben nem vagyok biztos
ami a német-francia tengelyt illeti , nem adnék neki sok esélyt sajnos :/ egyik ott van a EF másiknak meg DR
amúgy támogatnék ilyet amit mondasz


ez jogos , ebben egyetértünk, csak itt jön fel a kérdés hogy akkor mi lesz az európai válasz ? a 6 gen vas majd 2040-ben?Ugyanakkor a 2030-as, 40--es évekre vagy hatástalanítaniuk kell tudni az alacsony észlelhetőség nyújtotta előnyt, vagy nekik is ilyen gépre lesz szükségük.
Ezt kifejleszteni a szinte nulláról túlságosan nagy felelősség, munka és költség.
A hatástalanításban (lopakodók láthatóvá tétele) nagyobb rációt látnék és biztos hogy kisebb költséggel is járna, ugyanakkor szerintem ha lesz ilyen rendszer, az nem nyugati fejlesztés lesz. Hiszen egy ilyen technológiai fejlesztés egy csapásra zsákutcává tenné az egész lopakodó programot. Vagyis a legnagyobbat a nyugati cégek buknák vele, ami miatt szerintem ott gátolnák, késleltetnék, vásárolnák fel a fejlesztéseket ahol csak tudnák.![]()
HA a románoknak lesz pénzük átvenni és üzemben tartani a gépeketVisszatérve pl a magyar geopolitikára. Egy román Patriot, ATACMS rendszer ellenében jelenleg egy F-35 lehet potens válasz, ráadásul nem is olyan drága, főleg ha csak az árkülönbség mértékével drágább (mondjuk egy EF, Viper beszerzéshez viszonyítva).![]()
de amúgy potens válasz lenne az biztos , probléma hogy mellette be kéne szerezni vagy 4 dolgot még az amiktól , ha egy technikával ellőjük az összes puskaport hol lesz a meglepi ?

Csak az a probléma, hogy a Gripeneket ugyan lehet légitankolni, csak éppen nekünk nincs mivel megtenni ezt. A pilóták egy része ráadásul nem is repülhet annyit, hogy tankolási közelségbe engedjék egy NATO-tankerhez, szoci időkben meg még ennyi repülésre se adtak pénzt. Szóval a kedves eltársak olyan képességre verték el a nagy lóvét, amit nem tudunk kihasználni. Persze nekik biztos jól jövedelmezett ez a "fejlesztés".Abban a pillanatban amikor lesz közös Magyar-Japán határ én leszek a legvéresszájúbb pártfogója a légi utántöltő képességnek.
Jelenleg a kis 1.4-es autómmal 1 tankból hosszában át tudom autózni az országot földi utántöltő képesség nélkül.![]()
Ööööö komolyan úgy gondolod, hogy a készenlétis gépeket folyamatosan levegőben kell tartani?Mi a magyar doktrina?
A tango kb. 10 perc alatt szall fel... Nem luxus az, hidd el.
Na akkor 13 év alatt egyszer szükségünk lett rá más ország miatt. A balitak akkor most lecsengethetik nekünk azt a 200 milliárdot.Ezt a hülyeséget honnan vetted?
https://www.honvedelem.hu/cikk/51885_a_legi_utantoltest_gyakoroltak_a_gripenpilotak
A magyar doktrína az per pillanat, hogy Magyarországnak három darab légi-utántöltő gépre van szüksége a 14 darab Gripen vadászbombázójához.
Ugyanis minnél kisebb egy ország és minnél kevesebb repülőgépe van, annál nagyobb szüksége van légi-utántöltő gépekre. Aki ezt nem tudja felfogni azokután, hogy itt ezen a fórumon többek álltal is vagy tucatszor részletesen ki lett fejtve, hogy miért, akkor hagyja a fenébe az egészet, mert bődületes hülyeségeket írogatni teljesen fölösleges!

Azt lehet tudni, hogy a PW turbinával mi a probléma? Mert pont, hogy azok a legnagyobb teljesítményű hajtóművek az EC135-höz.
Kevered a szállítógépekkel.
Ezzel nem is vitáztam csak, hogy Magyarországnak felesleges....
A hülyeségeidet pedig nem kommentálom, tucatnyiszor részletesen ki lett fejtve, hogy mennyire megsokszorozza a Gripenek harcmező fölött töltött idejét a légiutántöltés és ez milyen kulcsfontosságú a légiuralom szempontjából. ...
Itt most ignoréra is teszlek, mert ez így fölösleges.
Nyugi @blogen ...A hadügyminiszter mondta a szállítógépekről:
"Olyan gépek beszerzésére is szükség van, melyek teherszállításra is alkalmas, mely technikai eszközöket tud cipelni és deszantolni, továbbá ha kell, légi utántöltési feladatot is végre tud hajtani."
A hülyeségeidet pedig nem kommentálom, tucatnyiszor részletesen ki lett fejtve, hogy mennyire megsokszorozza a Gripenek harcmező fölött töltött idejét a légiutántöltés és ez milyen kulcsfontosságú a légiuralom szempontjából. Mint ahogy az is, hogy nem három, hanem inkább öt-hat Gripent ér egy tanker a gyakorlatban, de már három Gripen üzemeltetési költsége is extrém módon sokszorosa egy tankerénak. Ha nem értetted meg eddig, akkor sokkal egyszerűbb dolgokkal kellene foglalkoznod és nem hülyeségeket írogatnod!
Itt most ignoréra is teszlek, mert ez így fölösleges.
A magyar doktrína az per pillanat, hogy Magyarországnak három darab légi-utántöltő gépre van szüksége a 14 darab Gripen vadászbombázójához.
Ugyanis minnél kisebb egy ország és minnél kevesebb repülőgépe van, annál nagyobb szüksége van légi-utántöltő gépekre. Aki ezt nem tudja felfogni azokután, hogy itt ezen a fórumon többek álltal is vagy tucatszor részletesen ki lett fejtve, hogy miért, akkor hagyja a fenébe az egészet, mert bődületes hülyeségeket írogatni teljesen fölösleges!

a lengyeleknek nem lesz saját tankerük az tutiIlletve, hogy a háromból mindig legyen egy bevethető...
"A Honvédség mindenre legyen alkalmas. A katasztrófa elhárítástól, a honvédelmen át, az állampolgárok távoli országokból kimentéséig."
Az meg hogy vezetőink épp lelkes NATO/EU tagok-e és részt akarnak venni a közös műveletekben vagy függetlenek akarnak lenni és csak humanitárius akciókban vesznek majd részt, az nem eldöntött, a jövőbeli lehetőségek függvényében változik.
A lengyelek hogy oldják meg a tanker kérdést? Náluk felmerült már, hogy venni kellene tankert az önállóságuk biztosításához? Vagy ők inkább a közös programokban bíznak?
https://www.defence24.com/armed-for...in-the-joint-european-air-refueling-programme
Norvégiának nincs tankere.
Dánoknak sincs tankere.
A portugáloknak sincs.
Svájcnak sincs.
Belgiumnak nincs, de majd lesz A400M.
Ausztriának nincs tankere.
Görögországnak sincs.
Cseheknek nincs, csak akkor lesz ha lesz KC-390.
Horvátország?
Bulgária?
Románia?
Persze kit érdekel, hogy másnak mi van. Nem baj az, ha többfeladatos lesz a beszerzett szállítógép.
Spanyolország, Franciaország, Egyesült Királyság, Olaszország, Törökországnak, Hollandia, Németországnak, Svédországnak van jelenleg tankere Európában.
A svédeknél is csak akkor lett átalakítva a C-130-as tankernek, amikor már nagyon el akarták adni a Gripent C-D-t.
Ha a hollandok hamarosan kivonják a KDC-10-eseiket, utána nekik is csak közös tankereik lesznek.
amúgy nem lenne rossz ötlet szerintem egy V4-es közös mondjuk 2 gépes flotta sógorékkal kiegészülve , igazából az se kell hogy kifejezett tanker legyen , vennénk 2 Herky-t aztán át lennének alakítva a költségeket meg osztjuk öttel. Ha már ennyire kell az a légi utántöltési képesség akkor szerintem ez a legegyszerűbb/költséghatékonyabb módja ( vagy csatlakozni a közös európai tanker flottához ) kicsit alibi megoldás de legalább mindenki megnyugszik és elmondhatjuk hogy megvan ez a képesség is.
éértem , svájc ugyanígy , na mindegy , biztos ők a hülyék 
Nagy is a hiány tankerekből egész Eu.ban...Illetve, hogy a háromból mindig legyen egy bevethető...
"A Honvédség mindenre legyen alkalmas. A katasztrófa elhárítástól, a honvédelmen át, az állampolgárok távoli országokból kimentéséig."
Az meg hogy vezetőink épp lelkes NATO/EU tagok-e és részt akarnak venni a közös műveletekben vagy függetlenek akarnak lenni és csak humanitárius akciókban vesznek majd részt, az nem eldöntött, a jövőbeli lehetőségek függvényében változik.
A lengyelek hogy oldják meg a tanker kérdést? Náluk felmerült már, hogy venni kellene tankert az önállóságuk biztosításához? Vagy ők inkább a közös programokban bíznak?
https://www.defence24.com/armed-for...in-the-joint-european-air-refueling-programme
Norvégiának nincs tankere.
Dánoknak sincs tankere.
A portugáloknak sincs.
Svájcnak sincs.
Belgiumnak nincs, de majd lesz A400M.
Ausztriának nincs tankere.
Görögországnak sincs.
Cseheknek nincs, csak akkor lesz ha lesz KC-390.
Horvátország?
Bulgária?
Románia?
Persze kit érdekel, hogy másnak mi van. Nem baj az, ha többfeladatos lesz a beszerzett szállítógép.
Spanyolország, Franciaország, Egyesült Királyság, Olaszország, Törökországnak, Hollandia, Németországnak, Svédországnak van jelenleg tankere Európában.
A svédeknél is csak akkor lett átalakítva a C-130-as tankernek, amikor már nagyon el akarták adni a Gripent C-D-t.
Ha a hollandok hamarosan kivonják a KDC-10-eseiket, utána nekik is csak közös tankereik lesznek.
Nincs ezzel probléma, amíg kultúrált és normális érvek vannak.

Csak margóra. Magyarországon Honvédelmi miniszter van.A hadügyminiszter mondta a szállítógépekről:
"Olyan gépek beszerzésére is szükség van, melyek teherszállításra is alkalmas, mely technikai eszközöket tud cipelni és deszantolni, továbbá ha kell, légi utántöltési feladatot is végre tud hajtani."
A hülyeségeidet pedig nem kommentálom, tucatnyiszor részletesen ki lett fejtve, hogy mennyire megsokszorozza a Gripenek harcmező fölött töltött idejét a légiutántöltés és ez milyen kulcsfontosságú a légiuralom szempontjából. Mint ahogy az is, hogy nem három, hanem inkább öt-hat Gripent ér egy tanker a gyakorlatban, de már három Gripen üzemeltetési költsége is extrém módon sokszorosa egy tankerénak. Ha nem értetted meg eddig, akkor sokkal egyszerűbb dolgokkal kellene foglalkoznod és nem hülyeségeket írogatnod!
Itt most ignoréra is teszlek, mert ez így fölösleges.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..