A világon sehol nincs szükség tankerekre légirendészeti feladatokhoz...
A CAS Close Air Support-ot jelent magyarán a szárazföldi csapatok légi támogatását.
Ha jól sejtem te inkább CAP-ra gondoltál ami Combat Air Patrolt jelent, vagyis harci őrjáratot.
Mindenesetre abban igazad van hogy a tankert meg kell védeni.
Ennek egyik módja a HAVCAP vagyis a amikor a nagy értékű eszközök védelmére külön vadászokat rendelnek.
Ezenkívül a tankerek mindig hátrébb vannak a vonva a veszélyzónától. A kérdés hogy mikor és mennyivel.
Pl. egy déli határ mentén 30-50 km járőröző Gripen géppárt símán el tud látni egy Pápa fölött körözö tanker amely óránként egyszer lejön délre.és az őrjárati útvonaltól É-ra 40 km-re kijelölt utántöltő légtérben (vagyis 80-100 km-re a határtól, 5 perc távolságra az őrjárati útvonaltól, esetleg egy nem véletlen oda telepített NASAMS osztály hatósugarában) végrehajtja az utántöltest, majd visszarepül Pápa fölé.
Már sokszor le lett írva...a légi utántöltésnek nem (nem csak) akkor van értelme ha távol kell CAP ot adni. Sokkal fontosabb hogy így a rendelkezésedre álló kevés gépet sokkal tovább a levegőben tudod tartani, megspórolsz egy csomó veszteség időt azzak hogy az őrjáratnak nem kell óránként visszatérni a reptérre üza. utántöltés miatt.
Nem a tanker megy közel az őrjáratozó vadászokhoz(azaz a veszélyes területhez) hanem a vadászok mennek a tankerhez...