Ez az angol nyelvű fórum?
2017-ben F-117-eseket vetettek be a közel-keleten. Pedig 2008-ban kivonták őket. Szíriában és Irakban bombáztak SDB-vel.
Az a kérdés, hogy miért. Akkor már volt F-22 és F-35 is, amit oda lehetett volna küldeni.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Ez az angol nyelvű fórum?
Köszönöm, ezek szerint a pihentetés alatt még integráltak fegyvereket hozzá.2017-ben F-117-eseket vetettek be a közel-keleten. Pedig 2008-ban kivonták őket. Szíriában és Irakban bombáztak SDB-vel.
Az a kérdés, hogy miért. Akkor már volt F-22 és F-35 is, amit oda lehetett volna küldeni.
Kérdés, hogy ekkor ez valós lehet?2017-ben F-117-eseket vetettek be a közel-keleten. Pedig 2008-ban kivonták őket. Szíriában és Irakban bombáztak SDB-vel.
Az a kérdés, hogy miért. Akkor már volt F-22 és F-35 is, amit oda lehetett volna küldeni.
Inkább CIA műveletekre gyanakszom.Az nem lehet, hogy a RAF pilotai kaptak lehetoseget kiprobalni a gepet? Nekik kinaltak ha jol emlekszem atvetelre.
HóóóóóóóÚjra repül a nemlétező harci gép...
Az „őslopakodó” többszöri feltámadása: lehet, hogy ezek a gépek már nem tartoznak a légierőhöz... De harcoltak-e valóban 2017-ben Szíriában is?
Lehet, hogy most már nem a légierő pilótái repülik (fotó: The Aviationist)
Egy eltéveszthetetlen sziluett, amint végig hasít a kaliforniai Halál Völgye felett: ismét feltűnt, az elmúlt napokban többször is, az amerikai légierő legendás csapásmérője, az első szolgálatba állított alacsony észlelhetőségű harcigép – amelyet már sok éve kivontak a flottából.
Tévedés kizárva, a különös szárnyalak a pillangó-vezérsíkokkal, a fekete festés mellett talán még az is az azonosítást segíti, hogy a gép alacsonyan ugyan, de más gépekkel ellentétben kemény fordulók nélkül repült a terep felett – az F-117-est nem manőverező légiharcra tervezték...
A fura, de az Öböl-háborúban főszerepet játszó gép a jelek szerint másodszor támad fel halottaiból. Hatvannégy példányából egyet veszített el harci körülmények között, a lelövése 1999-ben, a koszovói háború idején Dani Zoltán, a szerbiai hadsereg ezredese nevéhez fűződik. Szerepét a sikeres bevetések sokasága ellenére alaposan lecsökkentette a „lopakodók” következő generációjának belépése, különösen miután az F-22-es ötödik generációs típus is megkapta a földi célpontok elleni támadó képességet. Most pedig, az F-35-ösök korában különösen idejétmúltnak számít a konstrukció.
A 2008-ban hadrendből kivont típus néhány példányát, a törvényhozás döntése értelmében, megtartották és lekonzerválták, majd 2014-ben Tonopah légibázis körzetében, a támaszpont fedett, de elölről és hátulról nyitott kiszolgáló részlegeiben is feltűnt a jellegzetes gép, nem beszélve a gurulókon és a pályán fotózott példányokról. De 2016-ban a kongresszus szakbizottsága újabb döntést hozott arról, hogy minden még megmaradt/lekonzervált példányt át kell szállítani abba az arizonai központba, ahol a leselejtezett gépek szétbontása zajlik.
A lekonzervált F-117-eseket is szétbontásra ítélték...
Ehhez képest jelent meg egy vagy több F-117-es, teljesen vitathatatlan minőségű és hitelességű felvételen, sőt: a Scramble magazin értesülése szerint, és a hírt persze rögtön átvette a sajtó, a csapásmérő négy példánya vett állítólag részt a szíriai hadműveletekben 2017-ben, sőt, a „lopakodók nemcsak Szíriában repültek, de leghíresebb bevetéseik helyszínén, Irakban is támadták az Iszlám Állam objektumait.”
Ottani felvételek nem készültek, ennek az akciónak tehát nincs vitathatatlan bizonyítéka, de a dél-kaliforniai repülésekről több is készült. Mint azt a The Aviationist című mértékadó katonai repülési portál hírül adta, a Death Valley felett áthúzó F-117-est F-16-osok kísérték, egy szerencsés fotós pedig ilyen jó minőségű képet tudott készíteni róla, hogy kivehető rajta a farokjel.
Ehhez képest ez a remek felvétel a Scramble magazin szerint a napokban készült
De innentől kezdve minden csak feltételezés. Például azt is csak valószínűsítik, hogy a gépet vagy gépeket nem az amerikai légierő, hanem a gyártó Lockheed pilótái repülik. Nem kizárt, ezt két Tonopah betonját fotózott gép antenna-elrendezéséből következtetik, hogy kísérletek történtek az F-117-es távirányítású, ember nélkül változatának alkalmazására is.
2017-ben a szétbontás helyszíne felé tartó F-117-est észleltek Nevada felett, majd egy nappal később egy másik (?) gép repült egészen másfelé egy kétüléses F-16-os kíséretében. Tavaly ismét Tonopah körzetében látták kirajzolódni a különleges körvonalakat.
Ha a megfigyelt gépek átkerültek a légierő állományából a Lockheedhoz, ezzel tulajdonképp teljesítettnek fogható fel a kongresszusi döntés, miszerint az amerikai fegyveres erők kötelékéből tűnjön el a típus. Ugyanakkor a gyártó különféle fontos tesztekhez használhatja a gépeket, például radarok, infravörös és optikai érzékelők kipróbálásához, esetleg új, radarabszorbens festési metodikák kidolgozásához, illetve az F-117-es teheti próbára új légtérellenőrzők vagy akár már a hatodik generációs harci gépek képességeit. Végül az sem kizárható, hogy a „szerződéses” alapon repülő gépek részesei lehetnek az olyan nagyszabású gyakorlatoknak, mint az évenkénti Red Flag, természetesen az ellenség/agresszor szerepkörében.
http://iho.hu/hir/ujra-repul-a-nemletezo-harci-gep-190304
Az nem lehet, hogy a RAF pilotai kaptak lehetoseget kiprobalni a gepet? Nekik kinaltak ha jol emlekszem atvetelre.
Hóóóóóóó
- Én úgy tudom, hogy összevissza egyetlen gépet szedtek szét, az volt a techdemója a bontási technológia alkalmazásának.
- Néhány példányt láttak sokszor repülni.
- De tudtommal minden más, ha nem röpképes, de vagy simán betolva van tárolva (?), de egy részük (vagy mind?) szakszerűen konzerválva.
Igen, 30+ éve. Most ezeket átvenni 0 értelme van úgy, hogy már érkeznek az F-35B-k...
Inkább CIA műveletekre gyanakszom.
Az is egy opció!Az izraeliek is nagyon szerettek volna megkapni a tipust a kivonasa utan.
Hát az nem mostanság volt, ma már Izrael F-35-öket kap így kétlem hogy az F-117 picikét is érdekelné őket ...Az izraeliek is nagyon szerettek volna megkapni a tipust a kivonasa utan.
Néhány részlet az F-117 lelövéséről Dani Zoltántól. Kitüntetést nem kapott mert engedély nélkül állította át a radart, de a pilóta hálás neki amiért lelőtte.
https://index.hu/video/2019/03/22/lopakodo_nighthawk_f117_szerbia_1999_szekelykeve/
Ő nem ezt mondta.Azért nem kapott kitüntetést mert magyar.
Ő nem ezt mondta.
Nem jött el, a Belgrád melletti Székelykevén él.Szerinted miért jött el Yugoból, mert olyan jó volt neki.
Szerinted miért jött el Yugoból, mert olyan jó volt neki.
Azért nem kapott kitüntetést mert magyar.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..