F-117 Nighthawk (Lockheed,USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 244
24 250
113
  • Tetszik
Reactions: fishbed

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 743
4 487
113
Újra repül a nemlétező harci gép...

Az „őslopakodó” többszöri feltámadása: lehet, hogy ezek a gépek már nem tartoznak a légierőhöz... De harcoltak-e valóban 2017-ben Szíriában is?


Lehet, hogy most már nem a légierő pilótái repülik (fotó: The Aviationist)


Egy eltéveszthetetlen sziluett, amint végig hasít a kaliforniai Halál Völgye felett: ismét feltűnt, az elmúlt napokban többször is, az amerikai légierő legendás csapásmérője, az első szolgálatba állított alacsony észlelhetőségű harcigép – amelyet már sok éve kivontak a flottából.

Tévedés kizárva, a különös szárnyalak a pillangó-vezérsíkokkal, a fekete festés mellett talán még az is az azonosítást segíti, hogy a gép alacsonyan ugyan, de más gépekkel ellentétben kemény fordulók nélkül repült a terep felett – az F-117-est nem manőverező légiharcra tervezték...



A fura, de az Öböl-háborúban főszerepet játszó gép a jelek szerint másodszor támad fel halottaiból. Hatvannégy példányából egyet veszített el harci körülmények között, a lelövése 1999-ben, a koszovói háború idején Dani Zoltán, a szerbiai hadsereg ezredese nevéhez fűződik. Szerepét a sikeres bevetések sokasága ellenére alaposan lecsökkentette a „lopakodók” következő generációjának belépése, különösen miután az F-22-es ötödik generációs típus is megkapta a földi célpontok elleni támadó képességet. Most pedig, az F-35-ösök korában különösen idejétmúltnak számít a konstrukció.

A 2008-ban hadrendből kivont típus néhány példányát, a törvényhozás döntése értelmében, megtartották és lekonzerválták, majd 2014-ben Tonopah légibázis körzetében, a támaszpont fedett, de elölről és hátulról nyitott kiszolgáló részlegeiben is feltűnt a jellegzetes gép, nem beszélve a gurulókon és a pályán fotózott példányokról. De 2016-ban a kongresszus szakbizottsága újabb döntést hozott arról, hogy minden még megmaradt/lekonzervált példányt át kell szállítani abba az arizonai központba, ahol a leselejtezett gépek szétbontása zajlik.



A lekonzervált F-117-eseket is szétbontásra ítélték...


Ehhez képest jelent meg egy vagy több F-117-es, teljesen vitathatatlan minőségű és hitelességű felvételen, sőt: a Scramble magazin értesülése szerint, és a hírt persze rögtön átvette a sajtó, a csapásmérő négy példánya vett állítólag részt a szíriai hadműveletekben 2017-ben, sőt, a „lopakodók nemcsak Szíriában repültek, de leghíresebb bevetéseik helyszínén, Irakban is támadták az Iszlám Állam objektumait.”

Ottani felvételek nem készültek, ennek az akciónak tehát nincs vitathatatlan bizonyítéka, de a dél-kaliforniai repülésekről több is készült. Mint azt a The Aviationist című mértékadó katonai repülési portál hírül adta, a Death Valley felett áthúzó F-117-est F-16-osok kísérték, egy szerencsés fotós pedig ilyen jó minőségű képet tudott készíteni róla, hogy kivehető rajta a farokjel.



Ehhez képest ez a remek felvétel a Scramble magazin szerint a napokban készült


De innentől kezdve minden csak feltételezés. Például azt is csak valószínűsítik, hogy a gépet vagy gépeket nem az amerikai légierő, hanem a gyártó Lockheed pilótái repülik. Nem kizárt, ezt két Tonopah betonját fotózott gép antenna-elrendezéséből következtetik, hogy kísérletek történtek az F-117-es távirányítású, ember nélkül változatának alkalmazására is.

2017-ben a szétbontás helyszíne felé tartó F-117-est észleltek Nevada felett, majd egy nappal később egy másik (?) gép repült egészen másfelé egy kétüléses F-16-os kíséretében. Tavaly ismét Tonopah körzetében látták kirajzolódni a különleges körvonalakat.



Ha a megfigyelt gépek átkerültek a légierő állományából a Lockheedhoz, ezzel tulajdonképp teljesítettnek fogható fel a kongresszusi döntés, miszerint az amerikai fegyveres erők kötelékéből tűnjön el a típus. Ugyanakkor a gyártó különféle fontos tesztekhez használhatja a gépeket, például radarok, infravörös és optikai érzékelők kipróbálásához, esetleg új, radarabszorbens festési metodikák kidolgozásához, illetve az F-117-es teheti próbára új légtérellenőrzők vagy akár már a hatodik generációs harci gépek képességeit. Végül az sem kizárható, hogy a „szerződéses” alapon repülő gépek részesei lehetnek az olyan nagyszabású gyakorlatoknak, mint az évenkénti Red Flag, természetesen az ellenség/agresszor szerepkörében.

http://iho.hu/hir/ujra-repul-a-nemletezo-harci-gep-190304
 
  • Tetszik
Reactions: jani22

yangwenli

Well-Known Member
2015. június 19.
1 203
2 673
113
Az nem lehet, hogy a RAF pilotai kaptak lehetoseget kiprobalni a gepet? Nekik kinaltak ha jol emlekszem atvetelre.
 
M

molnibalage

Guest
Újra repül a nemlétező harci gép...

Az „őslopakodó” többszöri feltámadása: lehet, hogy ezek a gépek már nem tartoznak a légierőhöz... De harcoltak-e valóban 2017-ben Szíriában is?



Lehet, hogy most már nem a légierő pilótái repülik (fotó: The Aviationist)


Egy eltéveszthetetlen sziluett, amint végig hasít a kaliforniai Halál Völgye felett: ismét feltűnt, az elmúlt napokban többször is, az amerikai légierő legendás csapásmérője, az első szolgálatba állított alacsony észlelhetőségű harcigép – amelyet már sok éve kivontak a flottából.

Tévedés kizárva, a különös szárnyalak a pillangó-vezérsíkokkal, a fekete festés mellett talán még az is az azonosítást segíti, hogy a gép alacsonyan ugyan, de más gépekkel ellentétben kemény fordulók nélkül repült a terep felett – az F-117-est nem manőverező légiharcra tervezték...



A fura, de az Öböl-háborúban főszerepet játszó gép a jelek szerint másodszor támad fel halottaiból. Hatvannégy példányából egyet veszített el harci körülmények között, a lelövése 1999-ben, a koszovói háború idején Dani Zoltán, a szerbiai hadsereg ezredese nevéhez fűződik. Szerepét a sikeres bevetések sokasága ellenére alaposan lecsökkentette a „lopakodók” következő generációjának belépése, különösen miután az F-22-es ötödik generációs típus is megkapta a földi célpontok elleni támadó képességet. Most pedig, az F-35-ösök korában különösen idejétmúltnak számít a konstrukció.

A 2008-ban hadrendből kivont típus néhány példányát, a törvényhozás döntése értelmében, megtartották és lekonzerválták, majd 2014-ben Tonopah légibázis körzetében, a támaszpont fedett, de elölről és hátulról nyitott kiszolgáló részlegeiben is feltűnt a jellegzetes gép, nem beszélve a gurulókon és a pályán fotózott példányokról. De 2016-ban a kongresszus szakbizottsága újabb döntést hozott arról, hogy minden még megmaradt/lekonzervált példányt át kell szállítani abba az arizonai központba, ahol a leselejtezett gépek szétbontása zajlik.



A lekonzervált F-117-eseket is szétbontásra ítélték...


Ehhez képest jelent meg egy vagy több F-117-es, teljesen vitathatatlan minőségű és hitelességű felvételen, sőt: a Scramble magazin értesülése szerint, és a hírt persze rögtön átvette a sajtó, a csapásmérő négy példánya vett állítólag részt a szíriai hadműveletekben 2017-ben, sőt, a „lopakodók nemcsak Szíriában repültek, de leghíresebb bevetéseik helyszínén, Irakban is támadták az Iszlám Állam objektumait.”

Ottani felvételek nem készültek, ennek az akciónak tehát nincs vitathatatlan bizonyítéka, de a dél-kaliforniai repülésekről több is készült. Mint azt a The Aviationist című mértékadó katonai repülési portál hírül adta, a Death Valley felett áthúzó F-117-est F-16-osok kísérték, egy szerencsés fotós pedig ilyen jó minőségű képet tudott készíteni róla, hogy kivehető rajta a farokjel.



Ehhez képest ez a remek felvétel a Scramble magazin szerint a napokban készült


De innentől kezdve minden csak feltételezés. Például azt is csak valószínűsítik, hogy a gépet vagy gépeket nem az amerikai légierő, hanem a gyártó Lockheed pilótái repülik. Nem kizárt, ezt két Tonopah betonját fotózott gép antenna-elrendezéséből következtetik, hogy kísérletek történtek az F-117-es távirányítású, ember nélkül változatának alkalmazására is.

2017-ben a szétbontás helyszíne felé tartó F-117-est észleltek Nevada felett, majd egy nappal később egy másik (?) gép repült egészen másfelé egy kétüléses F-16-os kíséretében. Tavaly ismét Tonopah körzetében látták kirajzolódni a különleges körvonalakat.



Ha a megfigyelt gépek átkerültek a légierő állományából a Lockheedhoz, ezzel tulajdonképp teljesítettnek fogható fel a kongresszusi döntés, miszerint az amerikai fegyveres erők kötelékéből tűnjön el a típus. Ugyanakkor a gyártó különféle fontos tesztekhez használhatja a gépeket, például radarok, infravörös és optikai érzékelők kipróbálásához, esetleg új, radarabszorbens festési metodikák kidolgozásához, illetve az F-117-es teheti próbára új légtérellenőrzők vagy akár már a hatodik generációs harci gépek képességeit. Végül az sem kizárható, hogy a „szerződéses” alapon repülő gépek részesei lehetnek az olyan nagyszabású gyakorlatoknak, mint az évenkénti Red Flag, természetesen az ellenség/agresszor szerepkörében.

http://iho.hu/hir/ujra-repul-a-nemletezo-harci-gep-190304
Hóóóóóóó

  1. Én úgy tudom, hogy összevissza egyetlen gépet szedtek szét, az volt a techdemója a bontási technológia alkalmazásának.
  2. Néhány példányt láttak sokszor repülni.
  3. De tudtommal minden más, ha nem röpképes, de vagy simán betolva van tárolva (?), de egy részük (vagy mind?) szakszerűen konzerválva.
Az nem lehet, hogy a RAF pilotai kaptak lehetoseget kiprobalni a gepet? Nekik kinaltak ha jol emlekszem atvetelre.

Igen, 30+ éve. Most ezeket átvenni 0 értelme van úgy, hogy már érkeznek az F-35B-k...
 

yangwenli

Well-Known Member
2015. június 19.
1 203
2 673
113
Hóóóóóóó

  1. Én úgy tudom, hogy összevissza egyetlen gépet szedtek szét, az volt a techdemója a bontási technológia alkalmazásának.
  2. Néhány példányt láttak sokszor repülni.
  3. De tudtommal minden más, ha nem röpképes, de vagy simán betolva van tárolva (?), de egy részük (vagy mind?) szakszerűen konzerválva.


Igen, 30+ éve. Most ezeket átvenni 0 értelme van úgy, hogy már érkeznek az F-35B-k...

Fuhh, majd jol a nyakunkbasozzak oket mar latom :D:D:D
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 431
18 858
113
D0xTLXTXgAAePto.jpg
 
T

Törölt tag 2361

Guest
Szerinted miért jött el Yugoból, mert olyan jó volt neki.

Alitolag meg itt van szerbiaba, van egy peksege. Ha meg el is ment, nem az elso. Tudok olyan tisztekrol is akik nagyon sokra vittek es a vegen hollandiaban vagy amerikaba kamionoznak most.

Azért nem kapott kitüntetést mert magyar.

Nagyon sok szerb tiszt sem kapot semmit. Semmi kozze nincs ahoz h magyar vagy szerb volt. Ugy is, ott egy egesz csapat dolgozot, a dani csak osszekapta a hirnevet, tobbinek nulla.