A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

a
Nem tudom srácok, ez nekem iszonyatos pazarlásnak tűnik. Miért nem jó a Gripen? Mert nem tud lopakodni? Minek nekünk F-35?
Minek nekünk hadsereg? szomszédainkhoz képest Leo2 is overkill, pzh2000 is, a bren is, sőt valószínűnek tartom, hogy a lérak is az lesz.
Amúgy abba belegondoltatok már, hogy 7 év múlva nem lesz a miénk a gripen ha nem fizetünk érte, 7 év múlva valószínűleg inkább az e/f kellene nekünk aminek szintén olyan 80 misi körül lesz majd az ára akárcsak most az f35-nek.
Másik érdekesség ezt az f35-t eddig csak a média húzta fel, gondolom innen a fórumról vett találgatások alapján.
 
Pl a kiegészitő páncélzattal ellátott Pumát szemböl.

Az nem alapfelszereles a kozepes sulyu verzion es csak a flank extra tolja fel 40 tonnara a legnehezebb verziot? Vagy a B verzio vegul el sem keszult...? :(

Pl a kiegészitő páncélzattal ellátott Pumát szemböl.Gyengébb járgányokat messzebbről kilőheti.Masszivabb támogatótüzet biztosit.Légvédelmi feladatokat is elláthat ,beleértve a dronokat is,És oldalrol a hk-kra is veszélyes.
Grozniji harcok után az oroszok megállapitották,hogy városharcban a 30milis kevés.Az újgenerációs nyugati IFVk szemböl állják a tüzét,és az újabb ATGMekkel felszerelt helik a lőtávján kivülröl tüzelhetnek.57milis gá-ban találták meg a megoldást.
De bónuszként lemásolják hozzá a svéd 3P irányitottt gránátot.Meg egy APFSDS lőszert,ami várhatóan igen jó páncélátütési jellemzőkkel fog birni.A sima ppáncélgránátja 120milit üt át,amit 60 évvel ezelött terveztek.

Nem tudom, nalunk hadrendben van-e meg, de lefogadom, az oroszoknal meg mindig szolgal az SzPG-9 is...
 
Gripent jól kiveséztük; gyenge sárkány, gyenge hajtómű, gyenge hasznos teher, gyenge dogfight (bővebben az ex-29-es pilotáktól), gyenge passzív védelem, stb... Ami kimagasló (7 év múlva is az lesz?!) az az elektronika. Nem véletlen, h a gyártó sürgősen fejleszti az NG-t. Árban meg molni szépen összeszedte h rohadt drága. Én elengedném...jöjjön az f35 (bár a raptor ék felségjellel...ütne). ;)
Bár annak állítólag még sokkal drágább az üzemeltetése. Valami nem gromek a bevonatával ami gyakori és drága karbantartást igényel (bár ezt valami Balrad nevű oldalon olvastam).
"F–22-es alkalmazásával kapcsolatban számos problémára derült fény, ellentétben több más repülőgéppel, melyek idővel kinövik gyermekbetegségeiket, hadrendbe állítása után nem csökken, sőt, növekszik a meghibásodások száma. A legtöbb a radarabszorbens bevonattal kapcsolatos, ez sokkal kevésbé bírja az esős időjárást, mint ahogyan azt tervezték, javítása pedig meglehetősen bonyolult, a javítóanyag egy napos száradást igényel. A kabintető az elvárt 800 repült óra helyett már átlagosan 330 óra után elkezdi átlátszóságát és szilárdságát veszíteni, emiatt cserére szorul. A szárny és a törzs csatlakoztatására használt titánelemek nem megfelelő minőségűek, emiatt előre meghatározott időszakonként átvizsgálásra szorulnak.
A repülőgépek hadrafoghatósága a felmerülő problémák miatt igen alacsony, 55-64% közötti, az egy repült órára eső karbantartásigényük 2004 és 2008 között 20-ról 34 órára nőtt. Átlagosan 1,7 repült óránként jelentkezik kritikus hiba a repülőgépekben, melyek javítás nélkül alkalmatlanná teszik a bevetésre. A megnövekedett karbantartásigény miatt egy repült óra költsége 44-49 ezer USD, ami lényegesen magasabb, mint az előd F–15 Eagle 30 000 dolláros értéke……
"
Megkerestem, lehet, hogy kamu az egész, valójában nem is cikk, csak komment...

Én szerintem a Jas39-ről azt sem tudjuk marad e cseheknél? Vagyis ha nem lesz európai alkalmazója, akkor érdemes lehet továbblépni.
A térségbeli légifölényhez jelenleg nincs más játékos. Mindenki beerősít, így jelenleg az F-35 az ideális jelölt.
Én mondjuk tartanám még a Gripent, persze nem tudjuk milyen ajánlatot kaphatnánk a gépekre, különösen milyen átvétellel.
 
Gripent jól kiveséztük; gyenge sárkány, gyenge hajtómű, gyenge hasznos teher, gyenge dogfight (bővebben az ex-29-es pilotáktól), gyenge passzív védelem, stb... Ami kimagasló (7 év múlva is az lesz?!) az az elektronika. Nem véletlen, h a gyártó sürgősen fejleszti az NG-t. Árban meg molni szépen összeszedte h rohadt drága. Én elengedném...jöjjön az f35 (bár a raptor ék felségjellel...ütne). ;)

Az az NG ma mar E/F es mar elindult a sorozatgyartasa: https://www.janes.com/article/86960/assembly-of-first-brazilian-gripen-ng-advances
 
Én szerintem a Jas39-ről azt sem tudjuk marad e cseheknél?

Utolsó cikkeik alapján olvassák a Népszavát az beindíthatott valamiféle elmozulást F-35 felé náluk is :D

Mondjuk szerintem a lengyel F-35 miatt hamarabb(nehogy már a lengyeleknek előkelőbb gépük legyen stb. )
 
Gripent jól kiveséztük; gyenge sárkány, gyenge hajtómű, gyenge hasznos teher, gyenge dogfight (bővebben az ex-29-es pilotáktól), gyenge passzív védelem, stb... Ami kimagasló (7 év múlva is az lesz?!) az az elektronika. Nem véletlen, h a gyártó sürgősen fejleszti az NG-t. Árban meg molni szépen összeszedte h rohadt drága. Én elengedném...jöjjön az f35 (bár a raptor ék felségjellel...ütne). ;)
Jéééééézusom, azért mennyi bugyutaság van itt.

Kérlek fejtsd már ki ezt a sok "gyenge" jelzőt.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas and Robur
Utolsó cikkeik alapján olvassák a Népszavát az beindíthatott valamiféle elmozulást F-35 felé náluk is :D

Mondjuk szerintem a lengyel F-35 miatt hamarabb(nehogy már a lengyeleknek előkelőbb gépük legyen stb. )
Viszont a svédek is kivonják a típust. Szerintem ha egy Gripen cseh-szlovák-magyar-"bolgár" vonal lenne, nem lenne kérdés, hogy mi maradjon, de így egyszerűen az amerikai nyomulás (inkább csörtetés) és a hülye svéd külpolitika nagyon aprítja a CD-k jövőképét. Egyenlőre még használtan sem tudták értékesíteni, lássuk be.
 
Az nem alapfelszereles a kozepes sulyu verzion es csak a flank extra tolja fel 40 tonnara a legnehezebb verziot? Vagy a B verzio vegul el sem keszult...? :(



Nem tudom, nalunk hadrendben van-e meg, de lefogadom, az oroszoknal meg mindig szolgal az SzPG-9 is...
A 30milis gá elleni védelem szemböl a nehezzebb IFVk szabvány követelménye manapság.
SzPG-9 meg ma már legfeljebb a területvédelmi erőknél lehet releváns.Carl Gustav M3/4 hozza a teljesitményét,sokkal kisebb méretben
 
a

Minek nekünk hadsereg? szomszédainkhoz képest Leo2 is overkill, pzh2000 is, a bren is, sőt valószínűnek tartom, hogy a lérak is az lesz.
Amúgy abba belegondoltatok már, hogy 7 év múlva nem lesz a miénk a gripen ha nem fizetünk érte, 7 év múlva valószínűleg inkább az e/f kellene nekünk aminek szintén olyan 80 misi körül lesz majd az ára akárcsak most az f35-nek.
Másik érdekesség ezt az f35-t eddig csak a média húzta fel, gondolom innen a fórumról vett találgatások alapján.

Jól hangzik hogy a régió legerősebb hadserege és nem is baj hogy normális felszerelése lesz végre a Honvédségnek, csak arra kellene még rájönni a teljes képhez, hogy még kinek és miért hatalmas üzlet ezek a beszerzések a német gyártókon kívül. (sikerdíj vagy bármi más miatt)
 
  • Tetszik
Reactions: Karak95
Jól hangzik hogy a régió legerősebb hadserege és nem is baj hogy normális felszerelése lesz végre a Honvédségnek, csak arra kellene még rájönni a teljes képhez, hogy még kinek és miért hatalmas üzlet ezek a beszerzések a német gyártókon kívül. (sikerdíj vagy bármi más miatt)
Miert fontos ez? Más nem így csinálja? A teljes kephez ez nem kell. Illetve ha valaki ezert jutalekot kap akkor mas megitélés alá esnek ezek a beszerzések?
 
Miert fontos ez? Más nem így csinálja? A teljes kephez ez nem kell. Illetve ha valaki ezert jutalekot kap akkor mas megitélés alá esnek ezek a beszerzések?

Csak hogy miért csak most lett fontos a Honvédség és miért a következő években költenek rá ennyit. Én sem tudom a választ. De igazad van, az a lényeg hogy végre lesz valami.
 
Személyes véleményem,de ez a hirtelen nekibuzdulás a hadseregfejlesztésének politikai alapú.De nem védelempolitikai,hanem "csak" külpolitikai.Afféle szimpátiavásárlás.És nem fogja a térség meghatározó hadseregét eredményezni.Mégcsak honvédelmi szempontbol is kevés.De 20évnyi elhanyagolás után azért kétségtelenül előrelépés.De ha olyan felemás módon történnek a dolgok továbbra is,mint a Gripen esetében-kérdéses lesz a gyakorlati értéke.
 
Bár annak állítólag még sokkal drágább az üzemeltetése. Valami nem gromek a bevonatával ami gyakori és drága karbantartást igényel (bár ezt valami Balrad nevű oldalon olvastam).
"F–22-es alkalmazásával kapcsolatban számos problémára derült fény, ellentétben több más repülőgéppel, melyek idővel kinövik gyermekbetegségeiket, hadrendbe állítása után nem csökken, sőt, növekszik a meghibásodások száma. A legtöbb a radarabszorbens bevonattal kapcsolatos, ez sokkal kevésbé bírja az esős időjárást, mint ahogyan azt tervezték, javítása pedig meglehetősen bonyolult, a javítóanyag egy napos száradást igényel. A kabintető az elvárt 800 repült óra helyett már átlagosan 330 óra után elkezdi átlátszóságát és szilárdságát veszíteni, emiatt cserére szorul. A szárny és a törzs csatlakoztatására használt titánelemek nem megfelelő minőségűek, emiatt előre meghatározott időszakonként átvizsgálásra szorulnak.
A repülőgépek hadrafoghatósága a felmerülő problémák miatt igen alacsony, 55-64% közötti, az egy repült órára eső karbantartásigényük 2004 és 2008 között 20-ról 34 órára nőtt. Átlagosan 1,7 repült óránként jelentkezik kritikus hiba a repülőgépekben, melyek javítás nélkül alkalmatlanná teszik a bevetésre. A megnövekedett karbantartásigény miatt egy repült óra költsége 44-49 ezer USD, ami lényegesen magasabb, mint az előd F–15 Eagle 30 000 dolláros értéke……
"
Megkerestem, lehet, hogy kamu az egész, valójában nem is cikk, csak komment...

Én szerintem a Jas39-ről azt sem tudjuk marad e cseheknél? Vagyis ha nem lesz európai alkalmazója, akkor érdemes lehet továbblépni.
A térségbeli légifölényhez jelenleg nincs más játékos. Mindenki beerősít, így jelenleg az F-35 az ideális jelölt.
Én mondjuk tartanám még a Gripent, persze nem tudjuk milyen ajánlatot kaphatnánk a gépekre, különösen milyen átvétellel.


Az F-22-n már olyan festést alkalmaznak mint az F-35-ön.


Ez nem a cseh légierő hivatalos oldala, de ők így látják:

http://czechairforce.com/news/mozno...zu-stroju-jas-39c-d-gripen-vzdusnych-sil-acr/
 
Ez nekem is feltűnt de én arra gondoltam, hogy az afrikai nagyrészt homokos terepen ez jobban boldogul és könnyebb karbantartani. Csiguszék ugye azt tekintik saját terepnek.
Nem tudon, rejtély. Talán @Lator meg tudná mondani.
Szerintem mert olcsóbb,(itt arra is gondolok hogy mennyi kárt okozhat egy láncos jármű a terepen vagy úthálózatban) egyszerűbb, gyorsabb általában, jobban lehet egységesíteni az utánpótlás bázist. Amúgy sok öregkatona visszasírja a láncosokat is.
 
Szerintem mert olcsóbb,(itt arra is gondolok hogy mennyi kárt okozhat egy láncos jármű a terepen vagy úthálózatban) egyszerűbb, gyorsabb általában, jobban lehet egységesíteni az utánpótlás bázist. Amúgy sok öregkatona visszasírja a láncosokat is.
Mondjuk így belegondolva nemtudom valójában mennyivel lehet olcsóbb mert egy Vbci gumi 3000-4000 euro körül mozog. Egy járművön meg van 8...
 
Személyes véleményem,de ez a hirtelen nekibuzdulás a hadseregfejlesztésének politikai alapú.De nem védelempolitikai,hanem "csak" külpolitikai.Afféle szimpátiavásárlás.És nem fogja a térség meghatározó hadseregét eredményezni.Mégcsak honvédelmi szempontbol is kevés.De 20évnyi elhanyagolás után azért kétségtelenül előrelépés.De ha olyan felemás módon történnek a dolgok továbbra is,mint a Gripen esetében-kérdéses lesz a gyakorlati értéke.

Politikai, de nem szimpatia kerdese - az maximum 'hozzaadott elony' -, hanem politikai realitas: Trump egy remisztoen buta senkihazi, nyiltan anti-NATO, valamint tenyleg botranyos allapotban volt a magyar hadsereg.
Mindez az oroszok nyilt teruletrablasa utan par evvel pontosan eleg volt ahhoz, hogy a kozben egyenesbe jott allamhaztartasbol a kovetkezo 10-15 evre tervezo kormany elkezdjen ra kolteni (es igen, fel is hasznalja az amugy gyakran trollkodo kulpolitikajuk tompitasa.).