Bár annak állítólag még sokkal drágább az üzemeltetése. Valami nem gromek a bevonatával ami gyakori és drága karbantartást igényel (bár ezt valami Balrad nevű oldalon olvastam).
"F–22-es alkalmazásával kapcsolatban számos problémára derült fény, ellentétben több más repülőgéppel, melyek idővel kinövik gyermekbetegségeiket, hadrendbe állítása után nem csökken, sőt, növekszik a meghibásodások száma. A legtöbb a radarabszorbens bevonattal kapcsolatos, ez sokkal kevésbé bírja az esős időjárást, mint ahogyan azt tervezték, javítása pedig meglehetősen bonyolult, a javítóanyag egy napos száradást igényel. A kabintető az elvárt 800 repült óra helyett már átlagosan 330 óra után elkezdi átlátszóságát és szilárdságát veszíteni, emiatt cserére szorul. A szárny és a törzs csatlakoztatására használt titánelemek nem megfelelő minőségűek, emiatt előre meghatározott időszakonként átvizsgálásra szorulnak.
A repülőgépek hadrafoghatósága a felmerülő problémák miatt igen alacsony, 55-64% közötti, az egy repült órára eső karbantartásigényük 2004 és 2008 között 20-ról 34 órára nőtt. Átlagosan 1,7 repült óránként jelentkezik kritikus hiba a repülőgépekben, melyek javítás nélkül alkalmatlanná teszik a bevetésre. A megnövekedett karbantartásigény miatt egy repült óra költsége 44-49 ezer USD, ami lényegesen magasabb, mint az előd F–15 Eagle 30 000 dolláros értéke……"
Megkerestem, lehet, hogy kamu az egész, valójában nem is cikk, csak komment...
Én szerintem a Jas39-ről azt sem tudjuk marad e cseheknél? Vagyis ha nem lesz európai alkalmazója, akkor érdemes lehet továbblépni.
A térségbeli légifölényhez jelenleg nincs más játékos. Mindenki beerősít, így jelenleg az F-35 az ideális jelölt.
Én mondjuk tartanám még a Gripent, persze nem tudjuk milyen ajánlatot kaphatnánk a gépekre, különösen milyen átvétellel.