A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

K

kamm

Guest
+ korszerűsítsék a meglévő Gripeneket. (radar, hajtómű, Meteor, IrisT vagy S9X és HMD)

@molinbage ez politika, nyomást gyakorolnak a svédekre. F-35........ Szerintem szó nem volt róla , na mind1
Lehet E-F szeretnénk és lehető legolcsobban lecserélni a jelenlegiket.

Egyetertek, szerintem is valoszinuleg (pnezugyileg, integralashoz stb) a legjobb ut, ha a meglevo szazad upgrade minden lehetseges foldi joval, mert ezek igen regiek (sot, ha jol emlekszem az EBS HU meg nem is C/D airframe), annyira, amennyire csak lehet (feltetelezem, hogy van bennu kmeg 10 ev), plusz melle egy uj E/F szazad, szinten minden letezo legujabb cuccal felszerelve, pilotak rendesen kikepezve... 20-30 ilyen geppel szerintem barmikor le lehetne nyomni akar 30-40 oregecske F-16-ost is a hatso udvarban. ;)
 
  • Tetszik
Reactions: Sivatagiróka

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 211
81 102
113
1., :):):D:D:D:p:p:p:p:p sok sikert ...
2., Aki megtudja
- a kettő közötti fizetés-különbséget
- és hogy csak annyit repülhet jó esetben is ÉVENTE az F-35-ön mint az utasszállítón HAVONTA - az nem biztos hogy az F-35-öt választja
Már a Gripen-toborzásnál is volt olyan jelölt aki több diplomával (közte egy angollal is!) jelentkezett, aztán mikor tájékozódott csak annyit mondott: az egy dolog hogy szar a pénz, de hogy még repülni is alig hagytok majd mer spórolás van az nálam nem műkszik, a polgári életben hobbiból, a pénzemből többet repülhetek - úgyhogy szevasztok.

Es ez biztos hogy 5-10 ev mulva is igy lesz?
 
K

kamm

Guest
Mint egy durva válóperben...

Mellekes, a de vilag legprimitivebb (csalad)jogi rendszere az amerikai (az allamok szintjen, a szovetsegi jog mas teszta), ok ehhez nagyon ertenek (egy atlagos, vitas valas altalaban 5-10 evig is eltart Amerikaban es eszmeletlen osszegbe kerulnek az ugyvedek, szakertok stb.)
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Es ez biztos hogy 5-10 ev mulva is igy lesz?
Nem vagyok jós, de a repült időben a különbség az egész világon így van ma is, meg a pénzben is, legfeljebb csak más a szorzó. Ezért van az, hogy a légierőknél manapság mindenütt komoly pilótahiány van - még azzal együtt is, hogy sok helyen fogynak a gépek is a kiöregedés miatt.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 211
81 102
113
Nem vagyok jós, de a repült időben a különbség az egész világon így van ma is, meg a pénzben is, legfeljebb csak más a szorzó. Ezért van az, hogy a légierőknél manapság mindenütt komoly pilótahiány van - még azzal együtt is, hogy sok helyen fogynak a gépek is a kiöregedés miatt.

Tudom. Egyetertek veled. Egy vadaszpilota sosem fog annyit repulni es olyan jol keresni mint egy utasszallito pilota.

De annyi varatlant huzott mar a kormany, hogy mindent el tudok kepzelni. Es az ellenkezojet is.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 731
12 259
113
Ne ess kétségbe. A gyártástechnológia ugyan az. A magyar Audit, Mercit, úgyan olyan boldogan veszik a németek, franciák, amerikaiak, mintha mindegyik Németországban készült volna. Egy minőség, nem lehet különbség. Az alkatrészbeszállítóknál detto ugyan ez van. A Bren gépkarabély, a hazai, nem lesz gyengébb mint a Cseh, ebben biztos lehetsz.

Romániában meg is szűnt a Ford összeszerelés. :D

De a törökök részt vettek az F35 programban nem? Gondolom finanszírozták is. Hogyan lesz ez elrendezve?

Így jártak a törökök, azt kész?
 

Anti

Well-Known Member
2018. december 29.
5 276
13 883
113
Ha onnan nézem hogy komplett hadsereget kell venni akkor az F-35 is "csak" egy tétel a sok közül.

dollárban:
  • helikopterek - legyen 720 millió(20/gép)
  • tankok, tüzérség - 600 millió
  • légvédelem - legalább 1 milliárd
  • IFV - legalább 1 milliárd(de inkább több)
  • APC(ha lesz) - legalább 1 milliárd
  • szállítógépek - 250 millió
  • egy század F35(ha lesz) - 1.5 milliárd körül
  • egyéb apróságok - további százmilliók
  • a már beszerzett használt repülőgépek - ???
Nyilván ezek a számok nem pontosak csak azt akartam szemléltetni hogy a jelenlegi beszerzések mellett az F-35 se egy űrhajó kategória
 
  • Tetszik
Reactions: marton

marton

Well-Known Member
2013. április 16.
1 035
702
113
Beszállnék már kicsit én is ebbe a F-35-öt a HuAf-nak vitába. Fikció? 2019-ben? Picit. Múltkor le lettem hurrogva, amikor azt írtam, hogy a szlovák minek vesz meg egy agyonpimpelt hetvenes évek beli repülőt 2019-ben,, amire jó ha 2025-ben lesz valami. „Hogy minek nekik F-35”. Az F-35 most sci-fi, de ha megnézzük abszolút semmi alternatíva. Hét év még mire lejár a Gripen lízing. Mi van, ha elkezdődött az MH-nál egy olyan dolog, hogy előre gondolkoznak? Ahogy az F-35 áll, akár tíz év(?) is lehet ,mire az első megjöhet. Ha hat év múlva kezdenének el ezen gondolkozni, akkor az volna itt sokaknak a baja. Hat év múlva mi lesz a piacon? Gripen E/F, ami véleményem szerint a C/D fogyatékosságait elhagyó gép. EF utód? Semmi nem lesz, csak egy kiforrott F35. Szomszédjaink meg nagy részénél meg akkor fog beérni egy Gripen C/D kaliberű típus.. Mindezek leírása után én is amellett lennék, hogy a hozzánk kerülő Gripeneket utána még sokáig üzemeltessük második században.
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 397
19 807
113
Ne menjünk beLE a sajtó találgatásaiba, amik feltehetően zuhanyhiradós pletykák, minden konkrétum nélkül.
 
  • Tetszik
Reactions: krisss

Robur

Well-Known Member
2018. április 9.
3 249
5 293
113
Nem tudom srácok, ez nekem iszonyatos pazarlásnak tűnik. Miért nem jó a Gripen? Mert nem tud lopakodni? Minek nekünk F-35?
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Azért arra kíváncsi vagyok, melyik jármű/célpont az, amit egy 30mm-essel nem lehet átlőni? Tartok tőle, hogy ilyen csak egy harckocsi lehet. Azt viszont szerintem nem lehet átlőni egy 57-essel se, úgyhogy talán elég az IFV-hez a 30mm + az IPTR. Szóval ezen a téren nem igazán értem Szergej igyekezetét ... okosítson már fel aki érti a miért-et.
Pl a kiegészitő páncélzattal ellátott Pumát szemböl.Gyengébb járgányokat messzebbről kilőheti.Masszivabb támogatótüzet biztosit.Légvédelmi feladatokat is elláthat ,beleértve a dronokat is,És oldalrol a hk-kra is veszélyes.
Grozniji harcok után az oroszok megállapitották,hogy városharcban a 30milis kevés.Az újgenerációs nyugati IFVk szemböl állják a tüzét,és az újabb ATGMekkel felszerelt helik a lőtávján kivülröl tüzelhetnek.57milis gá-ban találták meg a megoldást.
De bónuszként lemásolják hozzá a svéd 3P irányitottt gránátot.Meg egy APFSDS lőszert,ami várhatóan igen jó páncélátütési jellemzőkkel fog birni.A sima ppáncélgránátja 120milit üt át,amit 60 évvel ezelött terveztek.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Picivel lehet, de exponenciálisan semmiképp.

Nem, hanem a korlátozott üzemidő miatt.

Terepen pont, hogy lánctalppal vagy fürge és mozgékony és nem kerékkel. Kerék országúton mozkékonyabb ezért napjainkban inkább gyorsreagállásu erők rendszeresítik.

Rendben, de oda meg felesleges a 8x8 APC, bőven elég egy páncélautó féleség.
Hadműveleti mozgékonyságra céloztam.
Nemzetörségnek meg nemigazán kellene páncélozott jármű.Milicista területvédelmi erőő.Nem is javallott manőverező harcba nagyon bevetni.Nem nyilt csatára valók
 

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 304
16 135
113
Nem tudom srácok, ez nekem iszonyatos pazarlásnak tűnik. Miért nem jó a Gripen? Mert nem tud lopakodni? Minek nekünk F-35?
Gripent jól kiveséztük; gyenge sárkány, gyenge hajtómű, gyenge hasznos teher, gyenge dogfight (bővebben az ex-29-es pilotáktól), gyenge passzív védelem, stb... Ami kimagasló (7 év múlva is az lesz?!) az az elektronika. Nem véletlen, h a gyártó sürgősen fejleszti az NG-t. Árban meg molni szépen összeszedte h rohadt drága. Én elengedném...jöjjön az f35 (bár a raptor ék felségjellel...ütne). ;)
 

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 764
26 154
113
a
Nem tudom srácok, ez nekem iszonyatos pazarlásnak tűnik. Miért nem jó a Gripen? Mert nem tud lopakodni? Minek nekünk F-35?
Minek nekünk hadsereg? szomszédainkhoz képest Leo2 is overkill, pzh2000 is, a bren is, sőt valószínűnek tartom, hogy a lérak is az lesz.
Amúgy abba belegondoltatok már, hogy 7 év múlva nem lesz a miénk a gripen ha nem fizetünk érte, 7 év múlva valószínűleg inkább az e/f kellene nekünk aminek szintén olyan 80 misi körül lesz majd az ára akárcsak most az f35-nek.
Másik érdekesség ezt az f35-t eddig csak a média húzta fel, gondolom innen a fórumról vett találgatások alapján.
 
K

kamm

Guest
Pl a kiegészitő páncélzattal ellátott Pumát szemböl.

Az nem alapfelszereles a kozepes sulyu verzion es csak a flank extra tolja fel 40 tonnara a legnehezebb verziot? Vagy a B verzio vegul el sem keszult...? :(

Pl a kiegészitő páncélzattal ellátott Pumát szemböl.Gyengébb járgányokat messzebbről kilőheti.Masszivabb támogatótüzet biztosit.Légvédelmi feladatokat is elláthat ,beleértve a dronokat is,És oldalrol a hk-kra is veszélyes.
Grozniji harcok után az oroszok megállapitották,hogy városharcban a 30milis kevés.Az újgenerációs nyugati IFVk szemböl állják a tüzét,és az újabb ATGMekkel felszerelt helik a lőtávján kivülröl tüzelhetnek.57milis gá-ban találták meg a megoldást.
De bónuszként lemásolják hozzá a svéd 3P irányitottt gránátot.Meg egy APFSDS lőszert,ami várhatóan igen jó páncélátütési jellemzőkkel fog birni.A sima ppáncélgránátja 120milit üt át,amit 60 évvel ezelött terveztek.

Nem tudom, nalunk hadrendben van-e meg, de lefogadom, az oroszoknal meg mindig szolgal az SzPG-9 is...
 

Hegylakó

Well-Known Member
2019. január 17.
1 551
4 742
113
Gripent jól kiveséztük; gyenge sárkány, gyenge hajtómű, gyenge hasznos teher, gyenge dogfight (bővebben az ex-29-es pilotáktól), gyenge passzív védelem, stb... Ami kimagasló (7 év múlva is az lesz?!) az az elektronika. Nem véletlen, h a gyártó sürgősen fejleszti az NG-t. Árban meg molni szépen összeszedte h rohadt drága. Én elengedném...jöjjön az f35 (bár a raptor ék felségjellel...ütne). ;)
Bár annak állítólag még sokkal drágább az üzemeltetése. Valami nem gromek a bevonatával ami gyakori és drága karbantartást igényel (bár ezt valami Balrad nevű oldalon olvastam).
"F–22-es alkalmazásával kapcsolatban számos problémára derült fény, ellentétben több más repülőgéppel, melyek idővel kinövik gyermekbetegségeiket, hadrendbe állítása után nem csökken, sőt, növekszik a meghibásodások száma. A legtöbb a radarabszorbens bevonattal kapcsolatos, ez sokkal kevésbé bírja az esős időjárást, mint ahogyan azt tervezték, javítása pedig meglehetősen bonyolult, a javítóanyag egy napos száradást igényel. A kabintető az elvárt 800 repült óra helyett már átlagosan 330 óra után elkezdi átlátszóságát és szilárdságát veszíteni, emiatt cserére szorul. A szárny és a törzs csatlakoztatására használt titánelemek nem megfelelő minőségűek, emiatt előre meghatározott időszakonként átvizsgálásra szorulnak.
A repülőgépek hadrafoghatósága a felmerülő problémák miatt igen alacsony, 55-64% közötti, az egy repült órára eső karbantartásigényük 2004 és 2008 között 20-ról 34 órára nőtt. Átlagosan 1,7 repült óránként jelentkezik kritikus hiba a repülőgépekben, melyek javítás nélkül alkalmatlanná teszik a bevetésre. A megnövekedett karbantartásigény miatt egy repült óra költsége 44-49 ezer USD, ami lényegesen magasabb, mint az előd F–15 Eagle 30 000 dolláros értéke……
"
Megkerestem, lehet, hogy kamu az egész, valójában nem is cikk, csak komment...

Én szerintem a Jas39-ről azt sem tudjuk marad e cseheknél? Vagyis ha nem lesz európai alkalmazója, akkor érdemes lehet továbblépni.
A térségbeli légifölényhez jelenleg nincs más játékos. Mindenki beerősít, így jelenleg az F-35 az ideális jelölt.
Én mondjuk tartanám még a Gripent, persze nem tudjuk milyen ajánlatot kaphatnánk a gépekre, különösen milyen átvétellel.