Légimentés Magyarországon

Hirtelen az ugrott be hogy esetleg egy gép annyi de aztán rájöttem jogy nagyon sok lenne egy gépétt annyi
Arra tudok gondolni hogy esetleg elírás vagy valamiért nagyon bekellett nyalni a norvégoknak , nagyon nagyon nagyon szomorú lenne hogyha igaz lenne az hogy vehettünk volna 9 ÚJ gépet 17 milliàrdért de mi inkább vettünk 9 használtat ( 9 éves gépeket , érdekes ez a 9-es szám , na mindegy ) gépet 13 milliárdért

Az eurocopter oldalán 5,7m euró a darabára.
Úgyhogy a 17 milliárd reális.
Bár az gondolom az alap gép ára nem a mentőhelié. Úgyhogy ki tudja mennyi lenne igazából.
Bár amennyi helit vettünk tőlük mostanában az is megoldható lett volna valami jó csomagba.
 
(Most látom, hogy valaki már leírta a facebookon kb. ugyanazt mint én és még az egyik korábbi linkemet is használta... a hasonlóság a véletlen műve, nem én voltam, én nem írok a facebookra soha.)
 
Nem ismerem a részleteket, ha esetleg lesz alkalmam majd rákérdezek.. Nem tudom mennyire volt jó üzlet vagy sem... De azért az biztos, hogy a gépek most vannak itt, működnek és ha minden igaz, pár hónap múlva éjszaka és rossz időben is fognak tudni repülni. (Ami a mentés gyorsaságát, színvonalát így a beteg/sérült túlélési esélyét JELENTŐSEN növelni fogja!) Míg a másik gépek, kérdéses, hogy mikorra érkeztek volna meg, milyen árban és addig mennyit kellett volna kifizetni a cégnek.

No meg azt sem tudjuk mi van a csomagban... volt-e valami nagy javítás/felújítás, mentéstechnikai eszközök, a helikopter berendezései, alkatrészek, képzés, szerszámok.. stb. Lehet, hogy ezek mind benne vannak az árban.. és a gépek élettörténete gondolom visszakövethető.. a tárolás sem gondolom, hogy rossz helyen volt...

A régi gépek színe tökéletes, ez a világosabb szín nekem kevésbé észlelhető.. de nagyobb dolgokra nincs pénz, nem hogy festésre...

De én is jobban örülnék új gépeknek,akár új típussal.

Az eurocopter oldalán 5,7m euró a darabára.
Úgyhogy a 17 milliárd reális.
Bár az gondolom az alap gép ára nem a mentőhelié. Úgyhogy ki tudja mennyi lenne igazából.
Bár amennyi helit vettünk tőlük mostanában az is megoldható lett volna valami jó csomagba.
 
Az eurocopter oldalán 5,7m euró a darabára.
Úgyhogy a 17 milliárd reális.
Bár az gondolom az alap gép ára nem a mentőhelié. Úgyhogy ki tudja mennyi lenne igazából.
Bár amennyi helit vettünk tőlük mostanában az is megoldható lett volna valami jó csomagba.
akkor elég szomorú szerintem
 
Azt viszont valami hozzáértő megírhatná esetleg egy jól felszerelt mentőheli mennyivel drágább mint az alapgép.
Ugyan hozzáértő nem vagyok, de talán az alábbi link segíthet némi támpontot adni az árakról. (Igaz H145 és nem 135.) Ha jól emlékszem a találat @Terminator érdeme.

https://www.flugrevue.de/airbus-helicopters-bundeswehr-bestellt-h145-fuer-sar-dienst/

2018. decemberében rendelt a Bundeswehr 7 H145-t SAR feladatra. A felszereltség: csörlő, teherkampó, nagyfelbontású kamera, ELT kereső, kereső fényszórók és teljes értékű mentőfelszerelés. Pl. időjárásradart nem említik.
Az ár: beszerzés képzéssel 72.4 millió €, 9 éves átfogó logisztikai támogatás 66.1 m €.
Összesen: 138.5m €, azaz ~19.78millió €/gép.
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses
Ha jól látom a dolgokat, akkor még mindig megy a sírás, hogy nagy melegben a gépek csak korlátozottan használhatók. Holott ezek a létező legerősebb hajtóművel kapható H135-ök. Esetleg azóta fejlesztettek az Airbus-nál valamit a forgószárnyakon?
Vagy a légimentők kértek csörlőt, időjárás radart, éjjeli bevethetőséghez felszerelést stb., de ezek össz. tömege meghaladja még a legerősebb H135 képességeit is a mi klímánkon? Tehát, ők mondjuk H145-re vágytak igazából, vagy valami erősebb, nagyobb gépre?
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci
2019 április 1-től a mentőhelikopterek Szentesen, Debrecenben és Budaörsön állomásoznak.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Mokiengine
Kis szösszenet: Pletyka szinten azt hallottam, hogy már mentenek velük éjszak (én még nem hallottam, se rádión, se azt,hogy valakihez éjjel ment volna a kopter) és ha jól tudom a KR adja a pilótákat rá, akiknek van éjjeli repülésre is jogosítványuk, a csörlős részről semmi infóm.
 
Most akkor lesz rajtuk csorlo vagy csak egy emelokampo?

, a csörlős részről semmi infóm.

Szerintem nincs rajtuk csörlő. A @Terminator által berakott linken, ahol a norvégok árulták őket, egyik gépnél sincs a felszereltségnél megemlítve. Másrészt elég egy feltűnő valami, amit ezeken a képeken és videókon nem láttam:

https://commons.m.wikimedia.org/wiki/File:Eurocopter_EC135_BAS_winch_aircraft.jpg
 
Kicsit érdeklődtem:

Jelenleg NINCS éjszaka mentőhelikopter, ráadásul egyenlőre nem is tudni, hogy mikor fog indul... ha fog egyáltalán... csak éppen nincsenek erre utaló jelek,hogy valóban elindulna az éjszakai mentés.
 
Szerintem nincs rajtuk csörlő. A @Terminator által berakott linken, ahol a norvégok árulták őket, egyik gépnél sincs a felszereltségnél megemlítve. Másrészt elég egy feltűnő valami, amit ezeken a képeken és videókon nem láttam:

https://commons.m.wikimedia.org/wiki/File:Eurocopter_EC135_BAS_winch_aircraft.jpg

Szia!
Igen ezt en is lattam, hogy nincs csorlo, de tobb helyen nyilatkoztak a koteltechnikai mentes kepesseget.

Akkor valami beakasztos kampovalamire gondoltak?

Udv!
 
Kicsit érdeklődtem:

Jelenleg NINCS éjszaka mentőhelikopter, ráadásul egyenlőre nem is tudni, hogy mikor fog indul... ha fog egyáltalán... csak éppen nincsenek erre utaló jelek,hogy valóban elindulna az éjszakai mentés.



2019/S 089-212818

Ajánlati/részvételi felhívás

24 db Hajózó sisak éjjellátó készülékkel beszerzése

Ajánlatok benyújtásának határideje: 12/06/2019
 
  • Tetszik
Reactions: blogen
Valaki tud valamit az "új", (asszem') ex-norvég mentőhelikről?
Nem találkoztam mostanában hírrel velük kapcsolatban, viszont az előbb kb. Kőbánya felett megjelent a HA-HBG (fr24 szerint; színre biztosan más volt, mint a megszokott).