Csak nem rozsomák.remélem nem azok miatt járnak oda , más is van ám ott![]()


Mondjuk szép állat meg kell hagyni.
Csak nem rozsomák.remélem nem azok miatt járnak oda , más is van ám ott![]()


én nem mondtam semmit , csak azt hogy remélem semmi közünk a C295-hözCsak nem rozsomák.
Mondjuk szép állat meg kell hagyni.
![]()


Csak nem rozsomák.
Mondjuk szép állat meg kell hagyni.
![]()
A lengyel rozsomákokok bázisai nagyon messze vannak Krakkótól. ( Szczecin, Międzyrzecz)
Esetleg valamilyen parancsnokság lehet még Krakkóvban?
csak megválaszoltad magadnakViszont Rosomak gyár tényleg van a közelben...
"The Kołowy Transporter Opancerzony (KTO) Rosomak is 8×8 multi-role military vehicle produced by Rosomak S.A. (formerly Wojskowe Zakłady Mechaniczne) in Siemianowice Śląskie, a Polish Armaments Group company."
És a NATO Counter Intelligence Center of Exellence (CI COE) is Krakkóban van.
és csak mondom hogy a 94-es autóútjuk vagy az A4-es autópályájuk közvetlen összeköttetést biztosít a két hely között
Arra nem találtam adatot, hogy mi a KC-390 minimum sebessége...
A minimális repülési sebessége 120 KCAS (222 km/h)
Akkor még elvben versenyben van a rámpás szállítórepülőgépért ebben a tekintetben: A400M, KC-390, C-130J
Talán még ide veheted a c2-t is, mert szerintem nem véletlenül smúzolt kb. egy héttel ezelőtt a japán miniszter nemzetbiztonsági tanácsadója Benkővel.Akkor még elvben versenyben van a rámpás szállítórepülőgépért ebben a tekintetben: A400M, KC-390, C-130J

Mivel szakmai és politikai döntés születik, ezért nem csak elvben. Vannak még szempontok:Azért remélem, hogy nem csak elvben versenyez
Mivel szakmai és politikai döntés születik, ezért nem csak elvben. Vannak még szempontok:
A leendő 8x8-as APC/IFV szállításának lehetősége. Ugye mi még nem ismerjük ezt a járművet, de kizárólag a PATRIA esetében marad versenyben mindhárom, akkor is csak úgy, ha a C-130J leszerelt felépítménnyel szállítja az APC-t:
![]()
Szóval: A400M és KC-390, mert a C-130J képességei korlátozottak a legfontosabb feladatkörben a missziós csapataink adott esetben saját erőből történő ellátásában (a kiszállítás nem a mi feladatunk, az szövetségi erőforrásokat ígényel, de ellátnunk tudnunk kell, ezt tekintsük donkanyar-elvnek!).
A többi felvetett szakmai szempont már nem csökkenti a lehetséges két versenyző számát tovább. A politikai sem, mert nem tudjuk, hogy a néppárti pofáraesés után milyen érvek mentén gondolkodnak!
Jó, csak mire megyünk, ha kettesével, hármasával szállítjuk ezeket a vackokat?Szerintem attól függ, hogy elvárás-e IFV-k és komolyabb APC-k szállítása. Ha nem, akkor a C-130J is versenyez. Ha meg igen, akkor csak a KC-390 és az A400M (a KC-390 a Boxert, a lánctalpasok közül meg maximum a K21-est tudja elvinni), ahogy írod. Ha pedig Pumát vagy Lynx-et veszünk és akarunk is majd légiszállítgatni, akkor már csak az A400M marad.
Nincs szerintem. Megmondta Benkő, hogy elvárás és ezerszer olvashattad te is! És nyilvánvaló, hogy nincs szó lánctalpas APC/IFV járművekről, hiszen minek küldenénk azt misszióba! Továbbá Pumát A400M-el sem lehet szállítani, mert túl nehéz ahhoz. A mókolás, szétszerelgetés nem desszantolás.Szerintem attól függ, hogy elvárás-e IFV-k és komolyabb APC-k szállítása. Ha nem, akkor a C-130J is versenyez. Ha meg igen, akkor csak a KC-390 és az A400M (a KC-390 a Boxert, a lánctalpasok közül meg maximum a K21-est tudja elvinni), ahogy írod. Ha pedig Pumát vagy Lynx-et veszünk és akarunk is majd légiszállítgatni, akkor már csak az A400M marad.
Jó, csak mire megyünk, ha kettesével, hármasával szállítjuk ezeket a vackokat?
Nincs szerintem. Megmondta Benkő, hogy elvárás és ezerszer olvashattad te is! És nyilvánvaló, hogy nincs szó lánctalpas APC/IFV járművekről, hiszen minek küldenénk azt misszióba! Továbbá Pumát A400M-el sem lehet szállítani, mert túl nehéz ahhoz. A mókolás, szétszerelgetés nem desszantolás.

De miért beszél itt mindenki deszantolásról???Nincs szerintem. Megmondta Benkő, hogy elvárás és ezerszer olvashattad te is! És nyilvánvaló, hogy nincs szó lánctalpas APC/IFV járművekről, hiszen minek küldenénk azt misszióba! Továbbá Pumát A400M-el sem lehet szállítani, mert túl nehéz ahhoz. A mókolás, szétszerelgetés nem desszantolás.
Talán azért, mert deszantolásnak nevezünk minden közvetlen harctérre juttatást. Teljesen mindegy, hogy a harctéren leszállnak vele betonra, földes szükségpályára, kirántattják ernyővel alacsony magasságon, vagy kidobják a levegőből magasról, ahogy mindegy az is, hogy kikötnek vele a mólónál, vagy partra futnak, vagy még a vizen útnak indítják, a lényeg az, hogy a harctérre juttatják.De miért beszél itt mindenki deszantolásról???
Szállítás!
Az elmúlt és elkövetkező misszióinkban mennyire fordult elő/várható, hogy nehéz technika desszantolásra legyen szükség?
A desszantolás nem lehetetlen, csak a rámpa (alátámasztás nélküli) teherbírása határozza meg. Ez ha jól emlékszem valahol 15-19t környékén mozog az A400M-nél.
Teljesen lényegtelen szerintem a politikai háttér jelenleg.Eu-választások után:
1. Nyer a Fidesz itthon és nyernek a jobboldaliak Európában, Fidesz a Néppártban marad és vezető erő lesz: A400M
2. Nyer a Fidesz itthon, Brüsszelben minden marad a régiben, a Fideszt kirakják a Néppártból: KC-390/Hercules
3. Veszít a Fidesz itthon, Brüsszel örül..... Tante JU vagy valami orosz![]()
Fel tudnál olyan műveletett sorolni a 2. világháború óta, amikor az MH gyakorlaton kívül ilyet tett volna? Vagy egyáltalán a közeli vagy távoli jövőben ilyenre vállalkozna???Talán azért, mert deszantolásnak nevezünk minden közvetlen harctérre juttatást. Teljesen mindegy, hogy a harctéren leszállnak vele betonra, földes szükségpályára, kirántattják ernyővel alacsony magasságon, vagy kidobják a levegőből magasról, ahogy mindegy az is, hogy kikötnek vele a mólónál, vagy partra futnak, vagy még a vizen útnak indítják, a lényeg az, hogy a harctérre juttatják.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..