J-11 / J-15 / J-16 Flanker , Flying Shark (Shenyang, Kína)

Az,hogy mit kétlesz(vagy én vagy más) semmit nem bizonyít!
Fegyverzetről nem is nagyon van infónk. Mit vettek a géphez egyáltalán?
Tök jó, hogy te minden félekben kételkedsz, de a tények még mindig azt mutatják, hogy nem az oroszok vesznek kínai fegyvereket, repgépeket, hajtóműveket, hanem a kínaiak vesznek orosz hadtech cuccokat.
Hát ez az, hogy messze nem annyit mint a 90-es években. Hasonlítsd kicsit össza az akkori eladásokat a mostaniakhoz. Jelenleg miről tudunk? Su-35 és egy jelentősen elhúzódott S-400. Viszont a softwarettől eltekintve nem tudom, hogy miben nyújt plust az eddigi S-300PMU2-tpl?
Nyilván nem kapták meg a vezérlőrendszer forráskódjait.Meg kína elvileg előrébb jár IT-ben szóval ezek minek is neki?
Ha netalán meglátunk a gépeke kínai fegyvereket akkor annyi a gép forráskódjainak.
 
Tök jó, hogy te minden félekben kételkedsz, de a tények még mindig azt mutatják, hogy nem az oroszok vesznek kínai fegyvereket, repgépeket, hajtóműveket, hanem a kínaiak vesznek orosz hadtech cuccokat.

Szerinted a jenki nem venné meg egy jövőbeli volt orosz szövetségestől a szu-35-öst? Ha lenne alkalma megvenné hiába van ,hiper-szuper f-35-sük ők is kíváncsiak lennének rá .
 
Fegyverzetről nem is nagyon van infónk. Mit vettek a géphez egyáltalán?

Hát ez az, hogy messze nem annyit mint a 90-es években. Hasonlítsd kicsit össza az akkori eladásokat a mostaniakhoz. Jelenleg miről tudunk? Su-35 és egy jelentősen elhúzódott S-400. Viszont a softwarettől eltekintve nem tudom, hogy miben nyújt plust az eddigi S-300PMU2-tpl?

Ha netalán meglátunk a gépeke kínai fegyvereket akkor annyi a gép forráskódjainak.
Vagy integrálták az oroszok...Ami sokkal valószínűbb mert Tajvannal szemben állomásoznak harci ezrednél így első pillanattól kellett a fegyver,nem érnek rá évekig a kód feltörésével már ha sikerül évek alatt.
 
Hát ez az, hogy messze nem annyit mint a 90-es években. Hasonlítsd kicsit össza az akkori eladásokat a mostaniakhoz. Jelenleg miről tudunk? Su-35 és egy jelentősen elhúzódott S-400. Viszont a softwarettől eltekintve nem tudom, hogy miben nyújt plust az eddigi S-300PMU2-tpl?

Nem azt írtam, hogy nem fejlődnek a kínaiak. Fejlődnek, nem is lassan. De egyelőre még mindig ők vásárolnak az oroszoktól és nem fordítva, ergo még mindig van mit behozniuk bizonyos részeken.

Szerinted a jenki nem venné meg egy jövőbeli volt orosz szövetségestől a szu-35-öst? Ha lenne alkalma megvenné hiába van ,hiper-szuper f-35-sük ők is kíváncsiak lennének rá .

Mint ahogy vettek is ukrán és talán belorusz szuhojokat. De te láttál már bármelyik LM vagy Boeing vadászban orosz hajtóművet, sárkányt? Más megvenni, mert kell az info, és más megvenni, mert kell a saját flottába.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Hát ez az, hogy messze nem annyit mint a 90-es években. Hasonlítsd kicsit össza az akkori eladásokat a mostaniakhoz. Jelenleg miről tudunk? Su-35 és egy jelentősen elhúzódott S-400. Viszont a softwarettől eltekintve nem tudom, hogy miben nyújt plust az eddigi S-300PMU2-tpl?

Egyébként szerintem nagy szerencséje Kínának, hogy Oroszország le volt gatyásodva teljesen a 90-es években. Ha nem így lett volna, akkor talán nem is kapták volna meg a Su-27 gyártási jogát (és még pár más tervet sem), és akkor most csak a j-10 lenne nekik jó eséllyel, meg néhány újragondolt Mig-21 variáns.
 
Fegyverzetről nem is nagyon van infónk. Mit vettek a géphez egyáltalán?
Mit kellett volna? Ami integrálva van a Szu-35-höz, és export, az már volt a kínaiaknak. Max a glonass vezérlésű bomba kérdés, hogy annó integrálták-e a Szu-30MKK-hoz, eladták-e, de amennyi az oroszoknak volt, van belőle, szerintem nem. Minden mást korábban megkaptak.
Hát ez az, hogy messze nem annyit mint a 90-es években. Hasonlítsd kicsit össza az akkori eladásokat a mostaniakhoz. Jelenleg miről tudunk? Su-35 és egy jelentősen elhúzódott S-400. Viszont a softwarettől eltekintve nem tudom, hogy miben nyújt plust az eddigi S-300PMU2-tpl?
Persze, hogy nem annyit, mert nem -30 év technológiájával rendelkeznek, hanem behozták, faragtak a lemaradáson. Az sem kérdés szerintem, hogy már lenne az oroszoknak mit venniük a kínaiaktól, pl drónok, AESA radarok, hadihajó vázak, VLS rendszerek, integrált fegyverzetvezérlő programok (kínai AEGIS), precíziós fegyverzet. A kínaiaknak viszont még mindig bőven van mit tanulniuk az oroszoktól, pl hajtómű tervezés, kivitelezés, kormányvezérlő programok, légvédelmi rakétarendszerek, talán repülőgép fedélzeti integrált számítógéprendszerek. A kínaiak nem merő jó szándékból, vagy politikai manőverezésből vesznek még mindig orosz csúcs technológiát. Egyrészt megtehetik (az oroszok eladják nekik), másrészt nagyon is jól jön tanulmányozás, ötlet szerzés céljából.
Egyébként szerintem nagy szerencséje Kínának, hogy Oroszország le volt gatyásodva teljesen a 90-es években. Ha nem így lett volna, akkor talán nem is kapták volna meg a Su-27 gyártási jogát (és még pár más tervet sem), és akkor most csak a j-10 lenne nekik jó eséllyel, meg néhány újragondolt Mig-21 variáns.
Egyrészt az orosz csőd, másrészt a nyugati gazdasági nyitás, amire a multik enyhén szólva vevők voltak. Ezek nélkül talán már eljutottak volna a MiG-23 szintjéig. A brutális nyugati és orosz kifizetett, lopott, kicsalt segítség mellett egyértelműen le a kalappal a kínai mérnökök és munkások teljesítménye mellett. Amit az elmúlt 20-30 évben letettek az asztalra, olyat a világ jó 100 éve nem látott.
 
Mit kellett volna? Ami integrálva van a Szu-35-höz, és export, az már volt a kínaiaknak. Max a glonass vezérlésű bomba kérdés, hogy annó integrálták-e a Szu-30MKK-hoz, eladták-e, de amennyi az oroszoknak volt, van belőle, szerintem nem. Minden mást korábban megkaptak.

Persze, hogy nem annyit, mert nem -30 év technológiájával rendelkeznek, hanem behozták, faragtak a lemaradáson. Az sem kérdés szerintem, hogy már lenne az oroszoknak mit venniük a kínaiaktól, pl drónok, AESA radarok, hadihajó vázak, VLS rendszerek, integrált fegyverzetvezérlő programok (kínai AEGIS), precíziós fegyverzet. A kínaiaknak viszont még mindig bőven van mit tanulniuk az oroszoktól, pl hajtómű tervezés, kivitelezés, kormányvezérlő programok, légvédelmi rakétarendszerek, talán repülőgép fedélzeti integrált számítógéprendszerek. A kínaiak nem merő jó szándékból, vagy politikai manőverezésből vesznek még mindig orosz csúcs technológiát. Egyrészt megtehetik (az oroszok eladják nekik), másrészt nagyon is jól jön tanulmányozás, ötlet szerzés céljából.

Egyrészt az orosz csőd, másrészt a nyugati gazdasági nyitás, amire a multik enyhén szólva vevők voltak. Ezek nélkül talán már eljutottak volna a MiG-23 szintjéig. A brutális nyugati és orosz kifizetett, lopott, kicsalt segítség mellett egyértelműen le a kalappal a kínai mérnökök és munkások teljesítménye mellett. Amit az elmúlt 20-30 évben letettek az asztalra, olyat a világ jó 100 éve nem látott.

Miért vennének VLS-t vagy hajó vázat?Mind a kettőt tudnak gyártani(nem azért nem építenek nagy hajót mert nem tudnak hegeszteni hanem azért mert nincs miből meg nincs hol).A Mistralokat ők gyártották azaz hozzáfértek a legmodeernebb francia technológiához így ezzel bajuk nem lehet.
 
Miért vennének VLS-t vagy hajó vázat?Mind a kettőt tudnak gyártani(nem azért nem építenek nagy hajót mert nem tudnak hegeszteni hanem azért mert nincs miből meg nincs hol).A Mistralokat ők gyártották azaz hozzáfértek a legmodeernebb francia technológiához így ezzel bajuk nem lehet.
VLS technológiát azért, mert jelenleg nincs univerzális VLS-ük. Illetve talán már van, Boki mintha írta volna, hogy elkészültek vele, nem tudom. Hajótörzset, tehát hajótervet azért, mert nincs elvileg kulcsrakész 8-10 000 tonnás romboló tervezetük. Amiről én eddig hallottam, grafikát láttam, az kb 7 000 tonnás Super-Gorskov, meg a 17 000 tonnás nukleáris Lider cirkáló. Baromira hiányzik a felhozatalból az univerzális romboló kategória, amit a Super Gorskov csak nagyon alulról karcol.

Másrészt egy dolog a kész terv, más a gyártó kapacitás. Az orosz hajógyárakat jelenleg lekötik az atom tengeralattjárók, a közeljövőben pedig a Super Gorskov és Lider-osztály gyártását akarják beindítani. Jelen, közeljövő állás szerint az orosz hajógyártó és háttéripar kapacitásba más nem fog beleférni.
 
VLS technológiát azért, mert jelenleg nincs univerzális VLS-ük. Illetve talán már van, Boki mintha írta volna, hogy elkészültek vele, nem tudom. Hajótörzset, tehát hajótervet azért, mert nincs elvileg kulcsrakész 8-10 000 tonnás romboló tervezetük. Amiről én eddig hallottam, grafikát láttam, az kb 7 000 tonnás Super-Gorskov, meg a 17 000 tonnás nukleáris Lider cirkáló. Baromira hiányzik a felhozatalból az univerzális romboló kategória, amit a Super Gorskov csak nagyon alulról karcol.

Másrészt egy dolog a kész terv, más a gyártó kapacitás. Az orosz hajógyárakat jelenleg lekötik az atom tengeralattjárók, a közeljövőben pedig a Super Gorskov és Lider-osztály gyártását akarják beindítani. Jelen, közeljövő állás szerint az orosz hajógyártó és háttéripar kapacitásba más nem fog beleférni.

Van univerzális VLS-e az oroszoknak szóval ez tárgytalan.Nem nagyon akarnak abban a méretkategóriában még terv szintjén sem hajót amiben te szeetnéd.Akarnak kisebbet meg nagyobbat.
 
Van univerzális VLS-e az oroszoknak szóval ez tárgytalan.Nem nagyon akarnak abban a méretkategóriában még terv szintjén sem hajót amiben te szeetnéd.Akarnak kisebbet meg nagyobbat.
VLS akkor off, arra már nincs szükségük. Modern rombolót egy dolog, hogy nem terveznek, akarnak, más dolog, hogy ugyanúgy szükségük lenne rá, mint minden más kék vízi haditengerészetnek.
 
Vagy integrálták az oroszok...Ami sokkal valószínűbb mert Tajvannal szemben állomásoznak harci ezrednél így első pillanattól kellett a fegyver,nem érnek rá évekig a kód feltörésével már ha sikerül évek alatt.
Nem kínai fegyver van a gépeken, hanem orosz. Azt mondtam, ha egy nap megjelennek rajta kínai fegyverek.
A másik ok, hogy lehet, hogy pont azért vették őket, hogy az ilyen zűrös helyeken járőrözzenek velük.
 
Egyébként szerintem nagy szerencséje Kínának, hogy Oroszország le volt gatyásodva teljesen a 90-es években. Ha nem így lett volna, akkor talán nem is kapták volna meg a Su-27 gyártási jogát (és még pár más tervet sem), és akkor most csak a j-10 lenne nekik jó eséllyel, meg néhány újragondolt Mig-21 variáns.
Ez így van. Kapásból semmi olyat nem tudok, amit meg akartak volna venni, de az oroszok nem adták volna el nekik. És ez csak az ami látjató. A rengeteg dokumentáció, tudós stb amiket/akiket meg tudtak szerezni felbecsülhetettlen érték volt.
 
Igazabol ha annyira akartak volna mimd kettot ukrajnabol beszerezhettek volna... 16/19/+60 db ot... Szerimtem nem is akartak csak valakik azt mondtak hogy akartak az oroszoktol.
Itt írta valaki, hogy már majdnem megvolt az üzlet, amikor spontán felrobbant az adott ukrán tábornok. Szerintem a típus topicjában.
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya and gacsat
Nem lettek vele kész hamar. Erről a gépről jóval a Su-35 üzlet előtt már megjelentek képek. Most sincsenek vele kész. Még olyat is hallani lehet, hogy a J-20 program miatt elkaszálták. Ezért is kicsit vicces, hogy Su-35 klónként emlegetik, mikor ez még a gépek leszállítása előtt készen volt.
A másik dolog, hogy a sárkányon kívül semmi nincs benne olyan, ami a su-35-ből eredeztethető lenne.
.
.
Az is bőven lopás, ha a gép aerodinamikáját ellopták, mert hány munkaórát spórolnak meg maguknak számitógépek előtt, szélcsatornában, ha elvetett koncepciót nem kell kipróbálniuk, hanem egyből a végleges megoldással kezdik készen. Tehát nekem ezek szerint a lopás szélesebb körű kérdés, és nem csak a csavarról csavarra lemásolást sorolom ide. Továbbá azt is lopásnak tartom, amikor különféle helyekről összeszedett részekből létrehoznak valami látszólag újat.
 
.
.
Az is bőven lopás, ha a gép aerodinamikáját ellopták, mert hány munkaórát spórolnak meg maguknak számitógépek előtt, szélcsatornában, ha elvetett koncepciót nem kell kipróbálniuk, hanem egyből a végleges megoldással kezdik készen. Tehát nekem ezek szerint a lopás szélesebb körű kérdés, és nem csak a csavarról csavarra lemásolást sorolom ide. Továbbá azt is lopásnak tartom, amikor különféle helyekről összeszedett részekből létrehoznak valami látszólag újat.
.
.
Sőt már az is lopás ötlet szinten, hogy az újabb kinai Flanker generáció sem a Su-30 és a kacsaszárnyas változatok továbbfejlesztése, hanem visszanyúlás az eredeti Su-27-hez.