Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Szomorú valóság !
The total air force demand for fifth-generation fighter jets is estimated at 200–250 aircraft, and it is now assumed that large-scale deliveries of the Su-57 will begin after 2025, at the end of the tests and launch into the engine of the "second stage". This approach is fraught with the fact that the first squadrons on the new aircraft did not reach combat readiness before 2027-2028, whereas by that time NATO countries in Europe, Japan and stationed in Europe and the Far East will have combat units on fifth generation fighters. East contingents of the USAF. Suffice it to say that the F-35 has already produced about 400 units as of “now”, and in the next decade they will be received, among other Air Forces not only in Poland, but already in Finland and Romania, which are lagging behind in the number of modern aircraft in Russia it would be completely indecent.
You can console yourself for a long time with the fact that the war with NATO (or their allies) “in case of anything” will be nuclear, and under these conditions it does not matter what kind of aircraft Russian pilots will have to engage in air combat. However, it is worth noting that the presence of well-equipped and numerous general-purpose forces, including the Air Force, makes it possible, firstly, to maximize the threshold for the use of nuclear weapons, and secondly, to exclude situations in which the nuclear response is still unacceptable, and "Conventional" forces are not enough.
Nem vennék mérget rá, hogy a Mig nem barkácsolt valami egyhajtóműves 5.gen. gépet.Inkább arról van szó, hogy nem lesz harmadik fokozat a lemaradás elkendőzésében. Én (most szigorúan harci repülést nézve, nem a tudmány más részeit, mint szuperszámítógépek vagy fúziós technológiák, ahol eléggé dobogósok) az orosz lemaradást 3 szakaszra bontom, amiben most jön a harmadik.
Az első szakasz volt a HH vége, az F-22 korszaka - ezt a gépet megakasztotta a békekor álma, hogy most jön a nagy happy world. Aztán nem jött. De a 750 darabos megrendelést elkaszálták és a fejlesztés is elhúzódott. Ennek köszönhetően a nyugati légierők gernice maradt a 4.th gen gépek. Így az orosz leszakadás nem volt szembetűnő, hiszen a saját vasaik ekkor kezdtek erőre kapni (főleg a Szu-27 vonal).
A második szakasz az F-35. Itt már nem ment a békekor spórolás, ellenben ment az LM tröszt-pénzéhsége meg a koncepciókavarászás - évtizedekig sehol a mass 5.th generation gép. Az oroszok közben szépen magukra találtak, Sz-27 család virágzik, megjeleni a Szu-57 kezdetleges formában. A nyugati AF gerince továbbra is 4.th gen.
A harmadikszakasz - ez van most. Az F-35 gyártásban és terjed mindenhol, és olyan fonák helyzetet teremt, hogy apró USA szövestéges államok sokkal komolyabb harcértékű típust állítanak hardrenbe, mint a RUF. Az USAF pedig gőzerővel fekszik rá a kövtkező költségvetési évtől a PCA-ra, amint a B-21 repül (Y2019-20 alapján). Az Szu-57 első százada talán 2030-ra lesz bevethető - PCA első század ugyanakkorra tervezve (jó eséllyel ebből nem lesz semmi - de sok függ ebből Kínán. Ha valami csetepatéban leszednek pár F-15-öst, zöld út a 6.th gen előtt. Az USAF szerintem titkon erre vágyik). Az orosz gazdaság ebbe a versenybe már nem tud beszállni érdemben - de nagyon helyesen főleg a légvédelmet tolják - S-300/400 és társaik. A prió nekik más.
Summa, hogy az orosz harci gép lemaradás nem most jött be, egyszerűen a nyugati haderők ilyen vagy olyan okból nem lőttek ki - gyakorlatilag elpazarolták az elműlt harminc évet, így engedtek némi felzárkózást... viszont ahogy belehúztak, kijött az eddig annyira nem látható lemaradás.
Inkább arról van szó, hogy nem lesz harmadik fokozat a lemaradás elkendőzésében. Én (most szigorúan harci repülést nézve, nem a tudmány más részeit, mint szuperszámítógépek vagy fúziós technológiák, ahol eléggé dobogósok) az orosz lemaradást 3 szakaszra bontom, amiben most jön a harmadik.
Az első szakasz volt a HH vége, az F-22 korszaka - ezt a gépet megakasztotta a békekor álma, hogy most jön a nagy happy world. Aztán nem jött. De a 750 darabos megrendelést elkaszálták és a fejlesztés is elhúzódott. Ennek köszönhetően a nyugati légierők gernice maradt a 4.th gen gépek. Így az orosz leszakadás nem volt szembetűnő, hiszen a saját vasaik ekkor kezdtek erőre kapni (főleg a Szu-27 vonal).
A második szakasz az F-35. Itt már nem ment a békekor spórolás, ellenben ment az LM tröszt-pénzéhsége meg a koncepciókavarászás - évtizedekig sehol a mass 5.th generation gép. Az oroszok közben szépen magukra találtak, Sz-27 család virágzik, megjeleni a Szu-57 kezdetleges formában. A nyugati AF gerince továbbra is 4.th gen.
A harmadikszakasz - ez van most. Az F-35 gyártásban és terjed mindenhol, és olyan fonák helyzetet teremt, hogy apró USA szövestéges államok sokkal komolyabb harcértékű típust állítanak hardrenbe, mint a RUF. Az USAF pedig gőzerővel fekszik rá a kövtkező költségvetési évtől a PCA-ra, amint a B-21 repül (Y2019-20 alapján). Az Szu-57 első százada talán 2030-ra lesz bevethető - PCA első század ugyanakkorra tervezve (jó eséllyel ebből nem lesz semmi - de sok függ ebből Kínán. Ha valami csetepatéban leszednek pár F-15-öst, zöld út a 6.th gen előtt. Az USAF szerintem titkon erre vágyik). Az orosz gazdaság ebbe a versenybe már nem tud beszállni érdemben - de nagyon helyesen főleg a légvédelmet tolják - S-300/400 és társaik. A prió nekik más.
Summa, hogy az orosz harci gép lemaradás nem most jött be, egyszerűen a nyugati haderők ilyen vagy olyan okból nem lőttek ki - gyakorlatilag elpazarolták az elműlt harminc évet, így engedtek némi felzárkózást... viszont ahogy belehúztak, kijött az eddig annyira nem látható lemaradás.
Az USA esetében a hitel nem igazán releváns. Ők nyomtatják A pénzt. Az US$ fedezete az US Navy.Az az apróságot senki nem veszi figyelembe, hogy az oroszok addig nyújtózkodnak ameddig lehet(költségvetés), míg az USA hitelből fegyverkezik.
Nem vennék mérget rá, hogy a Mig nem barkácsolt valami egyhajtóműves 5.gen. gépet.
Ezt már 1980 táján is megvolt. A BVR szándékos kihagyását leszámítva Izrael F-15+F-16, RSAF F-15, NATO F-16A vs MiG-23MF vagy legfeljebb ML...Az F-35 gyártásban és terjed mindenhol, és olyan fonák helyzetet teremt, hogy apró USA szövetséges államok sokkal komolyabb harcértékű típust állítanak hardrenbe, mint a RUF.
Fel tudom tenni, hogy már van. Bár akkor már árulnák.Barkácsolhat ! Ha abból meg 2035-ig nem lesz semmi sem![]()
Pedig mérget vehetsz rá, hogy nem. A MiG örül hogy lyuk van a seggén.Nem vennék mérget rá, hogy a Mig nem barkácsolt valami egyhajtóműves 5.gen. gépet.
A harmadikszakasz - ez van most. Az F-35 gyártásban és terjed mindenhol said:És ez min változtat teszem azt egy Hollandia vs. Oroszország reláciban?Gyengül ettől Oroszország nagyhatalmi pozíciója?Esetleg erősödik Hollandia kishatalmi* pozíciója?
*Egyáltalán van valami a nagyhatalom meg a középhatalom alatt?
Nagyn nem valószínű, ugyanis anno már Afganisztán után kijelentette az orosz légierő, hogy köszönik szépen, egyhajtóműves gépre többé nem tartanak igényt a harci sérülésekre való érzékenysége miatt. Ennek megfelelően elég fürgén ki is selejtezték az összes MiG-21-23-27 gépüket. Szóval a Mig-iroda hiába is tervezne ilyent, a nemzetközi piacon nem sok sikerre számíthatna ha még a saját légierő se rendszeresíti. Ha meg mégis, drágább, minőségi versenytársnak ott az új Gripen, olcsóbbnak a JF-17, meg stealth-kategóriában az F-35, szóval elég minimális a kimaradó piac mérete.Nem vennék mérget rá, hogy a Mig nem barkácsolt valami egyhajtóműves 5.gen. gépet.
"És ez min változtat teszem azt egy Hollandia vs. Oroszország reláciban?"
Az hogy hiába van neked stratégia bombázó meg közepes( Szu-34) meg külön földi csapásra szánt csatagéped (szu-25) meg egyéb szuperhatalmak által biszbazok ha pont az hiányzik amivel az első ütést viszik be (+ exportsiker) kisebb csetepatékban és a légi fölényt azzal vívják ki .
Moszkvában meg azon agyalnak hogy hogyan gyártsanak le 50 db tu-160 :
![]()
mert tudják,hogy ráérnek hisz nekik van a világon a legmodernebb atomarzenáljuk
Roni, jól hangzanak a nagy beszédek, valahogy el kell adni a költségvetéseket a parlamentekben, és nagyon oda kell figyelni, hogy a többi nagy mit csinál, de hagyományos fegyverzet terén józan ész mellett nem közvetlenül egymás ellen készülnek. Nem lesz holland-orosz meccs, mert az NATO-orosz lenne, kb pár nap után atomháború. Nem lesz amerikai-kínai meccs sem, hasonló okokból. Ha még is, mi itt kb azt tudjuk majd megvitatni, hogy hol igyuk meg az utolsó sörünket. Ami viszont lehet, azok beavatkozások sokkal gyengébb szomszédos vagy akár távolabbi országokban, proxi háborúk. Az oroszok költségvetésébe nem fér bele a Szu-57 erőltetett fejlesztése, viszont belefért kellő mennyiségű Szu-34, ami egy rohadt potens 4+ generációs csapásmérő. Lehetne most Szu-57-ük, 0 db Szu-34, 30 és 35 mellett. Kitörölhetnék velük a seggüket, és egy esetleges következő grúz szintű háborúban bombázhatnának a 100 millió dolláros 5. gen gépükkel. Valamit valamiért, az orosz évi 40 (vagy reálisan lehet 80 is) milliárdba ennyi fér bele. A kínai 200-ba persze, hogy sokkal több. Az amerikai 700-ról meg már ne is beszéljünk.Erre alapozva mindegy ha nem csinálnának semmit
Erre alapozva mindegy ha nem csinálnának semmit
-höz képest ha levesszük a lopakodást ami vagy működik vagy nem?Nem vennék mérget rá, hogy a Mig nem barkácsolt valami egyhajtóműves 5.gen. gépet.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..