Beszélgető

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag 008

Guest
..... .. Excel tábla lovagok húzzák az ívet, hogy mit és hogy kéne, akik persze egyik pozícióból röpködnek a másikba.
......
Az a baj, még ha valaki jó szakember is volt valaha, amikor följebb kerül egyre jobban elszakad a valóságól és tényleg már csak excel és powerpoint huszár lesz. Arról meg nem is beszélve amikor valaki az ott töltött sok év alatt szerzett tapasztalattal kerül valami olyan magas pozícióba amihez már fingja nincs ...és képzettsége sem. Na olyankor van 1 év rombolás mire ő is cikinek érzi és lelép.....vagy megkérik rá. Mondjuk ez utóbbi pl az összes koreai cégre jellemző.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 186
10 660
113
Ez csak pontosan arra bizonyíték, hogy az emberek nagy része sík hülye és kiadásait semmilyen módon nem tervezi. Ha van pénz, akkor sejhaj, nagy élet, ha nincs akkor meg sír a szájuk és mindenki más a hülye, csak ők nem. Bakker mérnök munkatársaim közül is annyi esze van egyeseknek, hogy mikor vesz befektetésnek (!) lakást? Amikor drágán lehet venni a terméket.

Ameddig eddig terjed az átlag gyök2 polgár tudatossága, addig miről beszélünk? Én kb. havi +/- 100 Ft pontossággal vezetem a kiadásaimat néhány éve. Sokkoló volt az, hogy előtte mennyivel mellélőttem érzés/becslésre, hogy mire és mennyit költöttem.

Ehhez képest egészen elképesztő, amikor egyes embereket hallottam sóhajtozni, hogy hogyan éljen meg havi 500-700k-ból és van n+1 hitele és hogy nincs 2 hónapnyi tartaléka sem. Ez ma az átlagember pénzügyi tudatossága. Egy imaginárius szám.


Semmiféle lenézés nem volt. Csak mivel akkor is döglődött az ipar, ha nem kell építeni, akkor szakember sem kell. A lenézés meg érdekes dolog...

... mert az én tapasztalatom az, hogy a HR, marketing és minden egyéb számomra részben értelmezhetetlen pozíció túl van fizetve - lövésem nincs milyen alapon - amikor ezek támogató dolgok nagy cég érdekében. Ezek kitalálnak minden faszságot, aztán a tervező meg szopjon.

Vagy a tervező szakértelme is. Dolgozunk X időt egy EPC projekt ajánlatadásán. Basic terv, package,ajánlatok, költségbecslés, ami kell...
...majd jön egy faszomtudja ki öltönyös juppiköcsög, aki kijelenti, hogy az annyi nem annyi és -10%-os ár a reális szerinte - egyes tételeknél - 30%. Mert csak. Aha. Na az volt az a pont, ahol kb. felálltam volna és kedvem lett volna fejberúgni az illetőt. Ha ennyire okos, akkor nem is értem miért kértek tőlünk árakat és terveket. Ha ezt ő ennyire tudja csípőből...

Nemhogy azt képzeljék egyesek, hogy az iparban csak a kétkezi melóst nézik le. Ott tartunk, hogy egy meg nem nevezett nagy cég üzemeinek vezetői között műszaki szakember kvázi lassan már nincs, legfeljebb helyettesként. Excel tábla lovagok húzzák az ívet, hogy mit és hogy kéne, akik persze egyik pozícióból röpködnek a másikba.

(Az bónusz pálya, hogy projektnek műszaki tartalma meg sokszor kvázi nincs és egyeseknek a kiviteli tervek leadása után 1,5 évvel és kivitelezés közben jönnek a "fantasztikus ötletei", hogy mit és hogyan kéne máshogy csinálni.)

Én inkább azt látom, hogy egyre inkább csak a pénzügyes vonalon mozgó akárkik (a senkiházi lehet, hogy találóbb lenne) hoznak meg túl sok döntést, amiről lövésük nincs. A siker az ő sikerük, a kudarc meg amiatt van, hogy a mérnök, költségbecslő, stb. a hülye.
Nézd, Magyarországon a fejétől bűzlik a műszaki szakemberek lenézése:
Bár vannak forgalomszámlálási adatok, meg lehet már modellezni hova kell négy sáv, de akik ezt számolják biztosan mind hülyék. Ezért lett M6 is, meg lesz Ukrajna meg Botswana felé is négy sáv, biztos ami biztos. Mielőtt valaki hiányolná: ja Lőrinc és társai már vettek gépparkot, nehogy álljon!
Politikabűnöző lettem!
Rengeteg nagy projekt tanulmánytervén dolgoztam vasúti pályás tervezőként, most meg közművesként, ha nem térül meg egy projekt akkor mindig az első a csökkentsük az egységárat 10-20%-al az EU-s támogatásért, majd persze a tervező hülye hogy egy közlekedési projekt sem fér bele a tervezett költségvetésbe.
Valamint a legmegalázóbb pillanat mikor egy sok milliárdosközlekedési projektnél, aminek a tanulmányterve is százmilliókba kerül, benyögik a megrendelő hogy a látványterv és a vezetői összefoglaló legyen jó, olyan mit egy jogász is megért! Az anyádat, azt!
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
... mert az én tapasztalatom az, hogy a HR, marketing és minden egyéb számomra részben értelmezhetetlen pozíció túl van fizetve

A jó, képzett, empatikus HR-es minden pénzt megér. Aki nem engedi bekerülni a normálisan működő közösségbe, az idiótákat, furkálódókat, törtetőket, hozzá nem értőket, pszichopatákat, akihez az emberek bizalommal fordulhatnak, megérti problémáikat és próbál segíteni.
A főnök szeretője, hr-es bujtatott semmittevők valóban nem sokat szoktak érni.
Volt szerencsém mindkettőhöz.
 
M

molnibalage

Guest
Nézd, Magyarországon a fejétől bűzlik a műszaki szakemberek lenézése:
Bár vannak forgalomszámlálási adatok, meg lehet már modellezni hova kell négy sáv, de akik ezt számolják biztosan mind hülyék. Ezért lett M6 is, meg lesz Ukrajna meg Botswana felé is négy sáv, biztos ami biztos. Mielőtt valaki hiányolná: ja Lőrinc és társai már vettek gépparkot, nehogy álljon!
Politikabűnöző lettem!
Rengeteg nagy projekt tanulmánytervén dolgoztam vasúti pályás tervezőként, most meg közművesként, ha nem térül meg egy projekt akkor mindig az első a csökkentsük az egységárat 10-20%-al az EU-s támogatásért, majd persze a tervező hülye hogy egy közlekedési projekt sem fér bele a tervezett költségvetésbe.
Valamint a legmegalázóbb pillanat mikor egy sok milliárdosközlekedési projektnél, aminek a tanulmányterve is százmilliókba kerül, benyögik a megrendelő hogy a látványterv és a vezetői összefoglaló legyen jó, olyan mit egy jogász is megért! Az anyádat, azt!
A videó melyik része releváns? Nincs kedvem 18 percet nézni ezt az embert.
 

Robur

Well-Known Member
2018. április 9.
3 249
5 293
113
Azért ilyen kártékony folyamatok, mint ami 2010 óta zajlanak tán sosem volt a magyarok több mint ezer éves történelmében. Mintha szándékosan fel akarnánk számolni az országot. A magyar megosztottsága valóban mindig jelen volt, de sosem volt még olyan, hogy ez volt a célja egy vezetésnek.

2010-ig valóban előnyben voltak a ballibsik, ami nyilván amiatt volt, mert a rendszerváltáskor a hatalmon lévők át tudták részben menteni a hatalmukat. Ugyanakkor 1990 és 2010 között eltelt annyi idő, hogy a piac kiszelektálja a nagyon rosszakat. Nem számított annyira a politikai oldal. Például Csányi vagy a megboldogult Demján akkor váltak gazdaggá. 2010 előtt a ballibsik alapvetően tisztelték a piacot és a jogállamiságot, még ha amúgy szarul is kormányoztak, és ezért mindenkinek volt hely. A mostaniak semennyire sem tisztelnek semmit sem. Csak a Fidesznek van hely.

Nekem jobboldaliként, nemzeti gondolkodásúként az a gondolkodásmód, hogy eddig az egyik oldal volt hatalmon, most a másik csinál azt amit akar, az teljesen elfogadhatatlan. Mindegy milyen oldalról van szó. Ugyanis ez nem nemzetben gondolkodás. Ráadásul ha így gondolkodunk, akkor nem lesz fejlődés, mert nem a tudás, hanem az oldalhoz tartozás dönti el a sikert. Amit időnként teljesen újra nullázódik. Ha majd bukik a Fidesz, akkor megint újrakezdünk mindent? Ezért van az, hogy nem hogy nem halad ez az ország egyről a kettőre, hanem folyamatosan csak csúszunk lefele.

Ezen a hibás gondolkodásmódon 2010-ben lett volna lehetőség változtatni. Talán az utolsó lehetőség a történelmünkben, hogy fejlődő pályára álljunk és ne süllyedjünk el. De nagyon, nagyon elkúrtuk.
Az ország felszámolása valóban jól zajlik. Bár ehhez az éppen regnáló kormánynak csak részbeni köze van. Az elkövetkező húsz évben csak demográfiai okok miatt veszítünk több mint 1 millió embert az aktívak közül, ehhez jön a kivándorlás és a külföldön születettek. Alsó hangon másfél millió. Ez az aktívak kb. negyede. Összehasonlításképp, tavaly az ágazati szakértők becsülték 200-300 ezresre a munkaerőhiányt. Ez egyjegyű szám. Közelebb a nullához mint a tízhez.

A hibás gondolkodásmódon történő változtatáshoz, az kellene ami pont ellentétes a magyar néplélekkel. Minimálisra csökkentei a központi beavatkozást és hajrá. Na ez az ami még itt a fórumon is elég népszerűtlen. Többször futottam már bele. Egyébként szerintem is elkúrtuk már az utolsó lehetőségünket is.
 
  • Tetszik
Reactions: Masztiff

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Az ország felszámolása valóban jól zajlik. Bár ehhez az éppen regnáló kormánynak csak részbeni köze van. Az elkövetkező húsz évben csak demográfiai okok miatt veszítünk több mint 1 millió embert az aktívak közül, ehhez jön a kivándorlás és a külföldön születettek. Alsó hangon másfél millió. Ez az aktívak kb. negyede. Összehasonlításképp, tavaly az ágazati szakértők becsülték 200-300 ezresre a munkaerőhiányt. Ez egyjegyű szám. Közelebb a nullához mint a tízhez.

A hibás gondolkodásmódon történő változtatáshoz, az kellene ami pont ellentétes a magyar néplélekkel. Minimálisra csökkentei a központi beavatkozást és hajrá. Na ez az ami még itt a fórumon is elég népszerűtlen. Többször futottam már bele. Egyébként szerintem is elkúrtuk már az utolsó lehetőségünket is.
Rendszerváltás kéne.Az állami rendszerek leváltása.
 
  • Tetszik
Reactions: Robur

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 186
10 660
113
A videó melyik része releváns? Nincs kedvem 18 percet nézni ezt az embert.
kb 6:45-től
„Itt egy nagyon fontos vitát zártunk le ma délután, mert Magyarországon sok közlekedési szakember nem látja indokoltnak, hogy négysávos autóút jöjjön létre. Rengeteg olyan anyagot ismerünk, amely vitatja ezt az állítást. Ma azonban a polgármester úr egyértelművé tette, hogyha csinálunk valamit, és annak azt akarjuk, hogy értelme is legyen, akkor kisebb fába nem érdemes vágni a fejszénket. (...)

Ezért úgy döntöttünk – még egyszer mondom: számos bürokratikus ellenállást is legyűrve –, hogy itt egy négysávos autóutat kell építenünk, és arra is a szavamat adtam a polgármester úrnak – majd attól függően, hogy fogom-e tartani, jövök a választási kampány időszakában ide –, hogy 2018-ra meg is kell építeni ezt a négysávos autóutat.”
Forgalom nem lenne rajta, de nem baj...
 

Matróz Kommandó

Well-Known Member
2017. március 21.
1 101
3 815
113
kb 6:45-től
„Itt egy nagyon fontos vitát zártunk le ma délután, mert Magyarországon sok közlekedési szakember nem látja indokoltnak, hogy négysávos autóút jöjjön létre. Rengeteg olyan anyagot ismerünk, amely vitatja ezt az állítást. Ma azonban a polgármester úr egyértelművé tette, hogyha csinálunk valamit, és annak azt akarjuk, hogy értelme is legyen, akkor kisebb fába nem érdemes vágni a fejszénket. (...)

Ezért úgy döntöttünk – még egyszer mondom: számos bürokratikus ellenállást is legyűrve –, hogy itt egy négysávos autóutat kell építenünk, és arra is a szavamat adtam a polgármester úrnak – majd attól függően, hogy fogom-e tartani, jövök a választási kampány időszakában ide –, hogy 2018-ra meg is kell építeni ezt a négysávos autóutat.”
Forgalom nem lenne rajta, de nem baj...
Ugye ez a megyei jogú városokat elérő 4sávos gyorsforgalmi utakról szól. Hát csak sajnálni tudlak, ha ez szerinted rossz döntés!
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 186
10 660
113
Ugye ez a megyei jogú városokat elérő 4sávos gyorsforgalmi utakról szól. Hát csak sajnálni tudlak, ha ez szerinted rossz döntés!
Sajnálhatsz.
Vannak remek(tényleg) közlekedési mérnökök, akik kiszámolják hova kell és hova nem kell 2x2 sáv, vannak hozzá szoftverek, számol a Magyar Közút forgalmat, ezeket a munkákat megrendeli az állam több száz milliókért, majd annak az államnak a miniszterelnöke azt mondja hogy ő és a polgármester jobban tudja. Legyen akkor így, de akkor minek közlekedés stratégia, minek közlekedési modellezés?!
Ebben az esetben legyen az hogy Tarlós leül Orbánnal és rajzolnak villamos hálózatot meg metrót, Orbán meg fogja vonalzót és behúzkodja hova akar utakat az országban... (csak az ujja ne lógjon le róla mint Sztálinnak (tudom hogy legenda))
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

hunter85

Well-Known Member
2015. május 10.
1 919
5 412
113
Ez már egyszer ki lett próbálva, hogy még érdemi kormányzás se volt, annyira nem volt központi beavatkozás semmi.

?
Tácoslábú Ferencékre gondolsz?
 

hunter85

Well-Known Member
2015. május 10.
1 919
5 412
113
Szerintem Robur nem az elQuróék féle balfaszkodásra gondolt ezzel (legalábbis remélem) inkább a yenki típusú államra , de ezt ő megmondja.
 
  • Tetszik
Reactions: Robur
T

Törölt tag 008

Guest
....Vannak remek(tényleg) közlekedési mérnökök, akik kiszámolják hova kell és hova nem kell 2x2 sáv, vannak hozzá szoftverek, számol a Magyar Közút forgalmat, ....
Igen, vannak elb@szott fejlesztések, de lehet a csodás mérnökök és a szoftver nem volt ott a bajorokkal, a kínaiakkal, koreaiakkal meg más nemzetekkel a tárgyalásokon, hogy hová mit építünk. Szóval ha Viktor a pusztára mutat hogy "oda 4 sáv most!" lehet, hogy most még csak birkalegelő, de azzal fogják idecsábítani valamelyik céget, hogy a seggedig megy a 2x2 sáv, a zinternet meg a közmű. Települsz? Szóval nem mindenki helikopter a kormányban.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 186
10 660
113
Igen, vannak elb@szott fejlesztések, de lehet a csodás mérnökök és a szoftver nem volt ott a bajorokkal, a kínaiakkal, koreaiakkal meg más nemzetekkel a tárgyalásokon, hogy hová mit építünk. Szóval ha Viktor a pusztára mutat hogy "oda 4 sáv most!" lehet, hogy most még csak birkalegelő, de azzal fogják idecsábítani valamelyik céget, hogy a seggedig megy a 2x2 sáv, a zinternet meg a közmű. Települsz? Szóval nem mindenki helikopter a kormányban.
Jóvan apa', én ott ülök a megbeszéléseken amikor mondod a számokat a polgármesternek, aki vörös fejjel dühöng hogy a számok azt mondják hogy egy kisváros vasútállomásra nem jó példa a Berlini főpályaudvar, mire elkezd üvölteni hogy neki a Viktor személyesen ígért 35 milliárdot...
És igen, lehet hogy van olyan amin mi nem ültünk ott, de hidd el hogy a következő évek fejlesztéseinek egy jelenős része felesleges. Egy nagyon jelentős része...
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Igazából mindegy, mert a kettőben közös, hogy a liberális "az állam rossz gazda" önmagát magyarázó gazdaságpolitikai mantrán alapuló politikát próbált követni mind a kettő. Mondom, próbálták, ebből lett a 2008-as válság és annak szomorú következményei, mert nem volt komolyan vehető pénzpiaci felügyelet.

Az USA-ban mindenféle hitelképesség és reális visszafizetési képesség nélkül kaptak tömegével az emberek jelzáloghitelt ingatlanra, amit újabb jelzáloghitelekkel váltottak ki, amíg az egész magába nem omlott. Magyarországon ugyanez ment a devizahitelekkel, boldog-boldogtalan kapta úgy, hogy minden kockázat az adósra lett telepítve.
A PSZÁF meg szépen aludt közben, pedig az ő feladatuk lett volna.

Számtalanszor bebizonyosodott már, hogy ez a modell ebben a formájában totál csőd és előbb-utóbb összeomláshoz vezet. Az hogy a kormány visszavonul, nem megoldás, mert az egyéni érdekeket követve mindig társadalmi feszültségek és válsághelyzetek fognak kialakulni. A magánszférának nincsenek koncentrált anyagi forrásai, olyan hatalomkoncentrációja, amely válsághelyzetben gyorsan és hatékonyan tud a közös társadalmi érdekek mentén fellépni, vagy amely ellensúlya lehet a magántőkekoncentrációk érdekeinek. Ezt csak kormányzati szinten lehet megoldani - nyilván nem kézi vezérelt tervgazdaság kell, de bizonyos mértékű kormányzati felügyelet, gazdasági - pénzügyi iránynak kell lennie. Elmegy a hajó egy darabon akkor is, ha a kapitány nem fogja a kormányt, de amint kitör a vihar óriási gáz lesz.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
És igen, lehet hogy van olyan amin mi nem ültünk ott, de hidd el hogy a következő évek fejlesztéseinek egy jelenős része felesleges. Egy nagyon jelentős része...

Mármint az a része, hogy a legnagyobb magyar városok normális út- és vasúthálózattal legyenek összekötve? Yup, a világ így működik, előbb megvárjuk hogy a pusztában felépül egy metropolisz, aztán viszünk oda utat, mert az egyenlet különben nem adja ki.

Bocs de nekem ez az egész mondóka most erősen azt a benyomást kelti, hogy valahol ül egy elméleti matematikus egy sötét szobában, egyik kezében a logarlöttyel és épp büszke arra, hogy ő kiszámolta, hogy Eger nem létezik.

Megjegyzem ahány közlekedésmérnököt láttam, mind ilyen. Vagy elbaszott elméleti matematikus, vagy vonatbuzi, esetleg mindkettő. Arra jó, hogy kiszámolgassa mennyit lejthet a pálya és hány köbméter földet kell oda/elvinni, de egyébként egy doboz tejért se küldeném le a boltba.
 

Matróz Kommandó

Well-Known Member
2017. március 21.
1 101
3 815
113
Mármint az a része, hogy a legnagyobb magyar városok normális út- és vasúthálózattal legyenek összekötve? Yup, a világ így működik, előbb megvárjuk hogy a pusztában felépül egy metropolisz, aztán viszünk oda utat, mert az egyenlet különben nem adja ki.

Bocs de nekem ez az egész mondóka most erősen azt a benyomást kelti, hogy valahol ül egy elméleti matematikus egy sötét szobában, egyik kezében a logarlöttyel és épp büszke arra, hogy ő kiszámolta, hogy Eger nem létezik.

Megjegyzem ahány közlekedésmérnököt láttam, mind ilyen. Vagy elbaszott elméleti matematikus, vagy vonatbuzi, esetleg mindkettő. Arra jó, hogy kiszámolgassa mennyit lejthet a pálya és hány köbméter földet kell oda/elvinni, de egyébként egy doboz tejért se küldeném le a boltba.
Sajnos így van, és erről meg (többek között) a BME tehet, ahol a közlekkar a legalja. A Magyar Közút meg szimplán sóhivatal, főleg a forgalmászok!
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 186
10 660
113
Mármint az a része, hogy a legnagyobb magyar városok normális út- és vasúthálózattal legyenek összekötve? Yup, a világ így működik, előbb megvárjuk hogy a pusztában felépül egy metropolisz, aztán viszünk oda utat, mert az egyenlet különben nem adja ki.

Bocs de nekem ez az egész mondóka most erősen azt a benyomást kelti, hogy valahol ül egy elméleti matematikus egy sötét szobában, egyik kezében a logarlöttyel és épp büszke arra, hogy ő kiszámolta, hogy Eger nem létezik.

Megjegyzem ahány közlekedésmérnököt láttam, mind ilyen. Vagy elbaszott elméleti matematikus, vagy vonatbuzi, esetleg mindkettő. Arra jó, hogy kiszámolgassa mennyit lejthet a pálya és hány köbméter földet kell oda/elvinni, de egyébként egy doboz tejért se küldeném le a boltba.
Aki a köbmétereket számolja meg a lejtést az nem közlekedés hanem építőmérnök. De nem baj, jó hogy képben vagy. Remélem a balneológus képzést is utálod mert nincsen tengerünk cetekkel..
Annak örülök hogy szerinted az építőmérnökök faszok, remélem tervezel magadnak te tartószerkezetet.
És ja vannak akik modellezik a hálózatok működését, időmegtakarításokat, ők jellemzően közlekedésmérnökök és kis részben matematikusok. És az hogy egy bizonyos forgalomnagysághoz milyen út kell bizony számolható, nagyobbat építeni pénzkidobás. És mikor azt mondja valaki hogy az ezzel foglalkozó szaki egy fasz, akkor bizony javasolom neki hogy a vakbelét is szedesse ki egy jogásszal.
(sajnos nálunk létezik hogy azt kell kihozni amit a politika megrendel, ezért gondolja mindenki amit a Viktorunk is mond: nem baj ha közlekedési szakemberek mondanak valamit, ők bizza jobban tudják, pedig nem, de legalább lesz belőle feleslegesen fenntartott infrastruktúra, míg ahova meg kellene (pl mellékutak), oda már nem marad keret)