A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Aztarohadt! Egyrészt a saját magad által kreált értekezést belinkelni nem túl ....hogy is mondjam.....szerencsés.
Én olvastam ezt korábban, de fel se tűnt mekkora marhaság.
Sürgősen szedd ezt ki ebből a "tanulmányból"!!!! És inkább ne hozd szóba olyan emberek előtt, akiknek van akár csak minimális gazdasági képzettségük
Először is, többszörösen meghosszabbított tartósbérleti konstrukciók alapján számolsz repült óra költséget???? Azt tudod, hogy egy tartósbérleti konstrukcióban van egy olyan kis tétel is, hogy kamat???? Meg olyan is, hogy a gép alapára, amit a bérleti díjban folyamatosan törlesztenek????
Ennek mennyiségét milyen formában számoltad bele? Mer' ám nagyon nem mindegy. A svédek arról nem tehetnek, hogy kishazánknak akkoriban kilógott a gatyából is a segge.
Ez olyan, mintha most vennénk 14 F-35-öt X Mrd forintért. Ehhez az XMrd forinthoz hozzáadjuk a felmerülő karbantartási költségeket, majd leosztjuk a 10 év alatt repült órákkal. Szerinted ez a fajlagos repült óra költséget fogja megadni???
Az egységnyi repült óra költségét nem befolyásolja, hogy mennyi volt a gép eredeti vételára. Vagy maximum akkor, ha teljes életciklusra tudsz számolni....

Ezt te írtad:
"A lízingelés egyre elterjedtebb formája az üzemeltetéseka kisebb országok számára,főleg a csak áthidaló megoldásként beszerzett gépeknél,ahogy pl. az olaszok tették az öregebb, de légtérellenőrzése bőven megfelelő F-16 vadászgépeikkel.113Magyarország ennél lényegesen hosszabb időtartamú bérlést választotta, ami meglehetősen egyedi és újszerű megoldás volt akkor. A metódus előnye a számításszempontjából, hogy ez van legközelebb a „mindent bele” üzemeltetési költséghez, hiszen a költségek döntő hányadát –amennyiben az üzemeltetési támogatást is magába foglal –tartalmazza a szerződésben szereplő összeg. Magyarország tekintetében ez azt jelenti, hogy gyakorlatilag csak a kerozint és a vadászgépet üzemeltető magyar infrastruktúra tárgyi és személyzeti költségét kell a szerződésben szereplő áron felül kalkulálni. Persze a lent bemutatott számítás nem tűpontos, de arra bőven megfelelő, hogy lássuk, amit látnunk kell.Magyarország 2003-ban 10 éves bérleti szerződést írt alá 16800 bérelt repült órával, amit 2012-ben 10 évvel és megint csak 16800 órával meghosszabbított. Az első tíz év lízing költsége kb. 240 milliárd Ft, a második 10 évé 490 milliárd Ft."
Ebben a pár mondatban mondatonként kevered egy ügyletre vonatozóan a bérlést és a lízingelést.
Nagyon nem mindegy!
Ugyebár a tartós bérletnél a gép az eladó fél/bank tulajdonában marad, amíg ki nem köhögi a vevő részletekben vagy maradványértékben. Minél tovább fizeti annál nagyobb kamatköltséget fog utána fizetni.
A lízing esetében a termék a vevő tulajdonába kerül azonnal. A vevő az ellenértéket kölcsönzi a banktól.
Az elsőnél ha bármi történik a termékkel (mint nálunk a gripenekkel) a bérlő hibáján kívül a gazdasági felelősséget az eladó félnek kell viselni.
A Lízingnél mindenki leszarja, ha lezuhant a géped, max utólag perelheted a gyártót a hibás teljesítés miatt.

Szóval kapjuk elő ezeket a költségszámításokat F-35-re, és a Gipenre még egyszer, de most inkább külső forrásra hivatkozva! Jó? ;)

  1. A Gripen FAQ mellékletét nem. A jenki gépek repórája tényadat.
  2. A gépek árát hogyan fizetjük ki, amikor a végén még külön fizetünk azért is...? Szóhasználat nem volt akkor szerencsés. Akkor béreljük a gépeket. Viszont erre kitértem.
  3. Mekkora a THM-je ennek, ha ennyi pénz kipengetése után is 15+ éves használt gépért legomboltak cirka 33M USD-t?
A nicked találó.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
46 874
90 128
113
Aztarohadt! Egyrészt a saját magad által kreált értekezést belinkelni nem túl ....hogy is mondjam.....szerencsés.
Én olvastam ezt korábban, de fel se tűnt mekkora marhaság.
Sürgősen szedd ezt ki ebből a "tanulmányból"!!!! És inkább ne hozd szóba olyan emberek előtt, akiknek van akár csak minimális gazdasági képzettségük
Először is, többszörösen meghosszabbított tartósbérleti konstrukciók alapján számolsz repült óra költséget???? Azt tudod, hogy egy tartósbérleti konstrukcióban van egy olyan kis tétel is, hogy kamat???? Meg olyan is, hogy a gép alapára, amit a bérleti díjban folyamatosan törlesztenek????
Ennek mennyiségét milyen formában számoltad bele? Mer' ám nagyon nem mindegy. A svédek arról nem tehetnek, hogy kishazánknak akkoriban kilógott a gatyából is a segge.
Ez olyan, mintha most vennénk 14 F-35-öt X Mrd forintért. Ehhez az XMrd forinthoz hozzáadjuk a felmerülő karbantartási költségeket, majd leosztjuk a 10 év alatt repült órákkal. Szerinted ez a fajlagos repült óra költséget fogja megadni???
Az egységnyi repült óra költségét nem befolyásolja, hogy mennyi volt a gép eredeti vételára. Vagy maximum akkor, ha teljes életciklusra tudsz számolni....

Ezt te írtad:
"A lízingelés egyre elterjedtebb formája az üzemeltetéseka kisebb országok számára,főleg a csak áthidaló megoldásként beszerzett gépeknél,ahogy pl. az olaszok tették az öregebb, de légtérellenőrzése bőven megfelelő F-16 vadászgépeikkel.113Magyarország ennél lényegesen hosszabb időtartamú bérlést választotta, ami meglehetősen egyedi és újszerű megoldás volt akkor. A metódus előnye a számításszempontjából, hogy ez van legközelebb a „mindent bele” üzemeltetési költséghez, hiszen a költségek döntő hányadát –amennyiben az üzemeltetési támogatást is magába foglal –tartalmazza a szerződésben szereplő összeg. Magyarország tekintetében ez azt jelenti, hogy gyakorlatilag csak a kerozint és a vadászgépet üzemeltető magyar infrastruktúra tárgyi és személyzeti költségét kell a szerződésben szereplő áron felül kalkulálni. Persze a lent bemutatott számítás nem tűpontos, de arra bőven megfelelő, hogy lássuk, amit látnunk kell.Magyarország 2003-ban 10 éves bérleti szerződést írt alá 16800 bérelt repült órával, amit 2012-ben 10 évvel és megint csak 16800 órával meghosszabbított. Az első tíz év lízing költsége kb. 240 milliárd Ft, a második 10 évé 490 milliárd Ft."
Ebben a pár mondatban mondatonként kevered egy ügyletre vonatozóan a bérlést és a lízingelést.
Nagyon nem mindegy!
Ugyebár a tartós bérletnél a gép az eladó fél/bank tulajdonában marad, amíg ki nem köhögi a vevő részletekben vagy maradványértékben. Minél tovább fizeti annál nagyobb kamatköltséget fog utána fizetni.
A lízing esetében a termék a vevő tulajdonába kerül azonnal. A vevő az ellenértéket kölcsönzi a banktól.
Az elsőnél ha bármi történik a termékkel (mint nálunk a gripenekkel) a bérlő hibáján kívül a gazdasági felelősséget az eladó félnek kell viselni.
A Lízingnél mindenki leszarja, ha lezuhant a géped, max utólag perelheted a gyártót a hibás teljesítés miatt.

Szóval kapjuk elő ezeket a költségszámításokat F-35-re, és a Gipenre még egyszer, de most inkább külső forrásra hivatkozva! Jó? ;)


Az megvan, hogy a szerződésmódosításoknál a gépek tulajdonjogának megszerzésén is folyamatosan változtattak?
Nem lesz a végén magyar tulajdon nem is akarják megvenni, magyar tulajdon lesz, nem lesz a magyar tulajdon, nem lesz magyar tulajdon de maradványértéken megvehető stb. Persze erről minden "jólinformált" mindig mást állít, attól függően hogy mi áll érdekében, a szerződés meg titkos így kb. még 30 évig nem derül ki az igazság...
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and tomcat1
K

kamm

Guest
https://444.hu/2019/05/01/alakul-az...-IbrpWiOdCyz3HUqH2cfHJtTuJMJOLBfIRTh722RaxfX4
Engem csak az érdekel, hogy miből fizetjük ki. 1db F35 az 1.5 gripen e. Rossz, vagy rosszabb?

Ez csak a szokasos talalgatas, semmi konkretum.
Milyen arat lattal a Gripenre? Ha az egyetlen hivatalos kulfoldi E/F vevot nezzuk, akkor a brazilok valami 4.6+ milliard dollarert rendeltek 36 gepett, az siman $130M per gep - igaz, szinte teljesen ellentetelezik, technologiai transzfer, maguk rakhatjak ossze, helyi gyartoi bazis, kozos fejlesztes stb. Messze jobb deal volt nekik, mint az F-35-os, de ha egyforma arban lenne a ket gep meg az uj Gripent is joval olcsobb lesz uzemeltetni.
 
  • Tetszik
Reactions: tomcat1

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 875
7 167
113
https://444.hu/2019/05/01/alakul-az...-IbrpWiOdCyz3HUqH2cfHJtTuJMJOLBfIRTh722RaxfX4
Engem csak az érdekel, hogy miből fizetjük ki. 1db F35 az 1.5 gripen e. Rossz, vagy rosszabb?
hogy értetted ezt a 1 F35 1.5 Grif dolgot pontosan ?
Az megvan, hogy a szerződésmódosításoknál a gépek tulajdonjogának megszerzésén is folyamatosan változtattak?
erről van valami cik vagy hír amiről lemaradtam volna ?
de ha egyforma arban lenne a ket gep meg az uj Gripent is joval olcsobb lesz uzemeltetni.
lehet de nincs arányban azzal hogy mennyivel jobb az F35 , megéri még ha drágább is egy picit az üzemeltetés
 
K

kamm

Guest
  1. A Gripen FAQ mellékletét nem. A jenki gépek repórája tényadat.
Link?

  1. A gépek árát hogyan fizetjük ki, amikor a végén még külön fizetünk azért is...? Szóhasználat nem volt akkor szerencsés. Akkor béreljük a gépeket. Viszont erre kitértem.
Sokfele lizing van, egyik a sok kozul FMV buyout opcioval jon a vegen. Namarmost ez egy specialis piac, tehat nem allitom, hogy ismerem - viszont hagyomanyos piacon en konkretan irtozom tole; hosszu evekig dontottem nagyobb osszegu ($200k-$1M kozotti) informatikai beszerzesekrol es szinte mindig az $1 buyout volt a legegyszerubb es legkevesbe kockazatos egy lease eseten.

  1. Mekkora a THM-je ennek, ha ennyi pénz kipengetése után is 15+ éves használt gépért legomboltak cirka 33M USD-t?

Szerintem az a baj, hogy te nem tudod elvalasztani a mi allaspontunkat a regi Gripen uzlettol - utoljara: egyikonk sem allitotta soha, hogy jo uzlet volt.
Nem volt az.
Viszont egy uj uzlet eseten egyreszt nagysagrendekkel jobb anyagi poziciobol targyalhatunk, masreszt a piac is mas, harmadreszt mar latszik, hogy mindenkeppen olcsobb lesz uzemeltetni meg az uj E/F-et is, mint ha F-35-re allnank at, hacsak nem tortenik valami csoda heteken belul DCben Orban es Trump kozott.

A nicked találó.

O legalabb ismeri magat... :p
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 547
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Szóval kb semmi extra nincs a Gripen autópályaüzemében
 

Anti

Well-Known Member
2018. december 29.
5 634
15 225
113
lehet de nincs arányban azzal hogy mennyivel jobb az F35 , megéri még ha drágább is egy picit az üzemeltetés

Még azt lenne jó tudni hogy akkor most egy századot akarnak-e hosszútávon vagy kettőt. Nem tudom 2 század F-35-öt bírnánk-e fizetni(közben meg a 2. század egy ekkora országra teljesen jogos igény).
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 547
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
No,csak találtam egy F4 az autobahnra leszállást is
 
K

kamm

Guest
Apropo, ez lemaradt:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Amugy ebbol a marketingvideobol valo, ahol a bizonyos utszeli rearming van demozva:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.