És erre milyen bizonyítékod van? Mert ez ez kijelentés, semmi több. Majd lássuk azt, hogy mennyiért fogják valóban leszállítani az USAF Lot 11 utáni gépekhez képest azokat. Ez így rizsa. Semmi több.
Ertem en, frusztral, ha nincs rola fogalmad, de ezt nem neveletlen sutyerak stilussal kellene kompenzalni, hanem tajekozodassal - el kellene olvasgatni, mirol is szol a JSF membership (no meg igy vegkepp nem ertem, miert probalsz mindenkit leugatni a temaban, ha meg ezt sem erted):
https://crsreports.congress.gov/product/pdf/RL/RL30563/69
http://www.jsf.mil/program/prog_org_international.htm
Google a baratod, rengeteg anyag van ezugyben, meg a Wikin is voltak konkret szamok a koltsegsporolasrol, ha jol emlekszem.
Mármint, minek mihez képest? A Gripen FAQ számait nézd meg. A Gripenek itthon a világ minden ismert 4+(+) gépénél drágábban repültek. Még a mostani F-35A felett is messze, messze felette vannak.
Fogalmam sincs, mirol beszel, de szerintem rajtad kivul senki sem tudja.
FYI mi a nemzetkozi Gripen uezemeltetesi ktg vs F-35 uzemeltetesi ktg kulonbsegerol beszelunk - te mirol...?
Wut?
Minden vadászgép alkalmas airstrip üzemre.
Ki beszel airstriprol? Autoutrol volt szo.
[quote[
Nézegess erről képeket Tajvantól Finnországig. Az csak a svéd marketing agymosás eredménye, hogy egysek azt hiszik, hogy erre csak a Griff képes.
[/quote]
Link? Highwayrol mar hallottam az F-35 kapcsan, de kepet meg sosem lattam, F-35 es autoutrol viszont meg csak nem is hallottam, de konkretumokkal meggyozheto vagyok...
Az érzékenység kapcsán azért mosolygok, mert lehet, hogy alkalmas a Gripen is erre, de azért klimatizált hangárban állnak.
Gondolom azert mosolyogsz, mert eletedben nem volt a kezedben fegyver, sosem voltal front kozeleben, hibatlan armchair general vagy, aki osszeolvas mindenfelet es lelkesen szakert rola.
Ha akarcsak alapszinten kikepeztek volna, akkor ertened, mirol beszelek es nem keverned azzal, amikor bekeidoben probaljak kimelni a gepeket.
Egyébként meg semmilyen felüljáró takarásába nem lesz Gripen főleg nem M7-en, mert nincs olyan szakasza, ahol le tudna szállni. A 4,5 méteres magasságával talán elférne néhány alatt, csak az aszfalt teherbírása és a táblák és lápmák gondot okoznának...
Latom, megint a lenyeget sikerult megerteni...
ez amugy megint ilyen sajat kutfobol hulyeseg?
Kis tulzassal
akarhol leszall az autopalyan - hadd tippeljek: te nem jartal egesz eletedben minden hetvegen Balatonra, igaz?
A Gripen, hasonloan a tobbi vadaszhoz (pls F-16) amugy egy ketsavos
autouton le- es felszall:
Ez a hasonlat harcászatilag értelmezhetetlen ökrség.
O, gondolom te nagyon otthon vagy harcaszatban.
Kerdezz batran, mindig is szivesen segitettem a lassabbaknak.
Az A400 marketingese hozta a színvonalát...
Logikus, system-level gondolkodas, ervek-ellenervek latolgatasa szamodra marketing, ertjuk (es vicces.
)
35k USD egyelőre az F-35A USAF-nél, ami a 25k óra felett van. Az F-16C-k repülnek most 20-22k USD-ből, csak töredék képességgel.
Jaj hagyjuk mar ezt tipikus laikus, gyerekes hozzaallast, amikor osszevissza kiragadsz szamokat, mert keptelen vagy rendszerben gondolkodni, viszont neked a retort a fontos. Sokkal tobbrol van szo, mint az amugy is teves repuloora-szamokrol.
Miféle valós ellentételezése volt a Gripen beszerzésnek itthon?
[/qutoe]
Ez hogy jon ide? A kerdes az, hogy mi
lehet majd, ha targyalasokra kerul a sor, senki nem beszel idoutazasrol a multba...
Ez azért ebben a formában túlzás, de akkor szólok, hogy a sok károgó szerint a svéd Gripen AMERIKAI fegyverzetével ugyanez a baj. Tehát hajadra kenheted a platformot, ha a fegyverzet terén ez igaz.
Ugyan. Nem a fegyvereken van a remote control, hanem a gep szoftveren (kb embedded OS.)
A Gripen OS sved, az iranyit mindent, a fegyverzetet beleertve.
Na, ezzel egyetértek. Két típusos légierő 100 gépmennyiség alatt nettó kreténség.
Legalabb valamivel, bar a szohasznalatod olyan alpari, hogy inkabb csak halkan ertsunk egyet...