A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

A hireket mindig figyelem, a kommentem csak erre vonatkozott:



Hat, azert ha valaki jobban raszorul a masikra, akkor azok az biztosan amerikai hadiipar a norvegokra: rengeteg cuccot a norvegok fejlesztenek ki, amit az amerikaiak eladnak kesobb belofoldre es exportra egyarant. A norvegok (ie Kongsberg Gruppen, Nammo) szinte mindent kepesek lennenek sajat maguk eloallitani avagy a kornyekrol beszerezni (lasd Bofors, Saab, BAE, Patria, Sisu, Volvo), szoftverben is jok a skandinavok, egyedul a fejlesztes finanszirozasaban szorulnak ra kulso partnerre (igen, a NASAMShoz is lenne raketajuk, a JSM is norveg fejlesztes.)
Azért az túlzás, h a skandináv fejlesztés olyan hűde; saab csődje? Komplett platformot kaptak a GM-től, amit addig specializáltak, h drágább és rosszabb lett (saab-vectra pl.) vagy volvo...dettó. Ha annyira topp lenne, miért nem raknak saját hajtóművet a griffbe?!
 
Azért az túlzás, h a skandináv fejlesztés olyan hűde; saab csődje? Komplett platformot kaptak a GM-től, amit addig specializáltak, h drágább és rosszabb lett (saab-vectra pl.) vagy volvo...dettó. Ha annyira topp lenne, miért nem raknak saját hajtóművet a griffbe?!
Ugye te most nem a Saab autóit próbálod meg a Saab hadiipari fejlesztéseivel összehasonlítani?
Szerintem nézz utána, pl. annak, hogy hogyan nyerte meg a Boeing/Saab konzorcium a T-X programot. Meg hogy miért rendeltek egy tesztpéldányt az amerikaiak a Gripen E AESA radarjából.
 
  • Tetszik
Reactions: torsen
A tervezett legénységi társasági egyenruha lesz állítólag.
Azok ezek lesznek:
A verzió:
60950119_2083376108626759_8937081882114260992_n.jpg



B verzió
60681623_573507539837784_3812744572916727808_n.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: blogen
Ugye te most nem a Saab autóit próbálod meg a Saab hadiipari fejlesztéseivel összehasonlítani?
Szerintem nézz utána, pl. annak, hogy hogyan nyerte meg a Boeing/Saab konzorcium a T-X programot. Meg hogy miért rendeltek egy tesztpéldányt az amerikaiak a Gripen E AESA radarjából.
ha ennyire nagy löncshús lógna a lábuk között nem kellett volna boríték anno hogy megnyerjék az itthoni tendert és akkor 28db F16 érkezhetett volna amik a sajátjaink lettek volna ...
Nem mondom hogy a Saab rossz dolgokat csinál , ellenkezőleg de azért tudjuk már hol van a helyük , amit rappali mondot teljesen igaz , full platformot kaptak anno a GM-től és ugyan nem voltak nagy elvárások , anno nem sikerült megugrani , mostanában elismerem hogy jó játékokat képesek gyártani de azért nem Isteníteném őket
 
Ugye te most nem a Saab autóit próbálod meg a Saab hadiipari fejlesztéseivel összehasonlítani?
Szerintem nézz utána, pl. annak, hogy hogyan nyerte meg a Boeing/Saab konzorcium a T-X programot. Meg hogy miért rendeltek egy tesztpéldányt az amerikaiak a Gripen E AESA radarjából.
Ha a raven ra gondolsz az olasz
 
Az számunkra lényegtelen, ha nem adják hát nem adják. Pont. Az a cuki hogy zsarolni akarnak, és mivel üzemben is kell tartani amíg rendszerben van végig zsarolni fognak vagy 30 évig. Egy ilyen kis xaros országtól ezt nem tűrhetjük, azért ne játszanak már nagy hatalmasdit mert se nem Kína se nem Oroszország vagy Usa szintjén van Norvégia.
Az a kis xaros ország tud lérak rendszert gyártani. Mi meg olyan faxok vagyunk, hogy még venni sem tudunk csak úgy, hogy az USA segítségét kérjük a norvégok meggyőzésére! Ki is a fax itt?
 
ha ennyire nagy löncshús lógna a lábuk között nem kellett volna boríték anno hogy megnyerjék az itthoni tendert és akkor 28db F16 érkezhetett volna amik a sajátjaink lettek volna ...
Nem mondom hogy a Saab rossz dolgokat csinál , ellenkezőleg de azért tudjuk már hol van a helyük , amit rappali mondot teljesen igaz , full platformot kaptak anno a GM-től és ugyan nem voltak nagy elvárások , anno nem sikerült megugrani , mostanában elismerem hogy jó játékokat képesek gyártani de azért nem Isteníteném őket
Te tényleg a svédeket okolod, amiért nincs "saját" vadászgépflottánk? Tudod, ahhoz, hogy a csokit a sajátodnak tudd, előbb ki kell fizetni...:rolleyes:o_O
 
A hajtomu es az elektrronika amerikai az onvedelmi rendszer es a fegyverzet euro. Nem kis teljesitmeny a svedektol de a nagyjat megis csak legoztak... Amugy nem edemes hozzank merni a svedeket europa legnagyobb orszaga hihetetlen asvanykincsel gazdag tengerrel amit csak zsakmanyolni kell es eszmeletlen mennyisegu faval amit szinten csak irtani kell... /svedorszag termeszeti kincsekben hihetetlen gazdag /fore csak a norvegok vannak elottuk europaba /es ez a ket orszag vilagszinten is ellovas./fo tekintetebe
 
Múltkor a riporter nagyon kérdezte Benkőt a 81mm-es aknavetőkről - volt ugye ez a 40+20-as tender.
Nem kevés ez a 60 egy kicsit? Mennyi lenne az optimális?

Románoknak van 1200+ 82mm-es...
 
Azért az túlzás, h a skandináv fejlesztés olyan hűde; saab csődje? Komplett platformot kaptak a GM-től, amit addig specializáltak, h drágább és rosszabb lett (saab-vectra pl.) vagy volvo...dettó. Ha annyira topp lenne, miért nem raknak saját hajtóművet a griffbe?!
Ugye te most nem a Saab autóit próbálod meg a Saab hadiipari fejlesztéseivel összehasonlítani?
Szerintem nézz utána, pl. annak, hogy hogyan nyerte meg a Boeing/Saab konzorcium a T-X programot. Meg hogy miért rendeltek egy tesztpéldányt az amerikaiak a Gripen E AESA radarjából.

Az hagyjan, de a Saab, aki evekkel jart mindenki elott, pont a komplett rakas hulladek, aljas GM altal lett kivereztetve. A GM minden platformja egy rakas gane volt mindig is, ne menjunk bele ebbe, en szabalyosan undorodom a GM-tol. Ha amerikai autot akarsz venni, vegyel Fordot vagy Chryslert, Teslat, akarmit, de GM szoba sem johet.
Saabek a Volvo XC megjelenese elott evekkel demoztak az amerikaiaknak egy kvazi ugyanolyan, terepre is alkalmas, megemelt, AWD wagon proto designt (magyarosan kombi), amire a nagyfeju, sotet GM fonokok csak legyintettek, hogy kinek kell ez... kicsit kesobb a versenytars Volvo tortenetenek egyik legsikeresebb modellje lett az XC70. Ok csinaltak meg a normalis AWD-t, amit sokaig nem engedett a suttyo GM hasznalni nekik (a Saab XWD neven vedette le, a Haldex-szel csinaltak w/ torque vmi 90%-ig kerekenkent plus lateral yaw control), de persze az Insigniaban azt hasznaltak. Amikor eladtak nagy nehezen es lett vevo a Saabra, a szemet GM meg ehhez sem volt hajlando hozzajarulni, mint tech transzferhez (pedig ugye a svedeke volt.)
En ultem az eppen uj 9-4X-ben, az utolso 9-5ben, sot, a sorozatgyartasra kesobb nem kerult 9-5 SportCombiban is es nagyon fejlett kocsik voltak anno 8-10 eve, nagy kar a Saab autokert. (Sosem lett volna szabad eladni az amerikaiaknak, semmit nem tudtak a sutyerak kocsijaikba atorokiteni a svedektol, nezz meg egy GM autot, az osszes egy hulladek volt mindig is, a Saab is csak tech transzferre kellett es hazavagtak.)
 
  • Tetszik
Reactions: notaricon
Ugye te most nem a Saab autóit próbálod meg a Saab hadiipari fejlesztéseivel összehasonlítani?
Szerintem nézz utána, pl. annak, hogy hogyan nyerte meg a Boeing/Saab konzorcium a T-X programot. Meg hogy miért rendeltek egy tesztpéldányt az amerikaiak a Gripen E AESA radarjából.
Saab hadiiparban mekkora részesedése is van a BAE Systemsnek? 20-százalék? Nyilván a technológia transzfer is a saabtól megy egy űripari cégbe :)