Azért az túlzás, h a skandináv fejlesztés olyan hűde; saab csődje? Komplett platformot kaptak a GM-től, amit addig specializáltak, h drágább és rosszabb lett (saab-vectra pl.) vagy volvo...dettó. Ha annyira topp lenne, miért nem raknak saját hajtóművet a griffbe?!
Ugye te most nem a Saab autóit próbálod meg a Saab hadiipari fejlesztéseivel összehasonlítani?
Szerintem nézz utána, pl. annak, hogy hogyan nyerte meg a Boeing/Saab konzorcium a T-X programot. Meg hogy miért rendeltek egy tesztpéldányt az amerikaiak a Gripen E AESA radarjából.
Az hagyjan, de a Saab, aki
evekkel jart mindenki elott, pont a komplett rakas hulladek, aljas GM altal lett kivereztetve. A GM minden platformja egy rakas gane volt mindig is, ne menjunk bele ebbe, en szabalyosan undorodom a GM-tol. Ha amerikai autot akarsz venni, vegyel Fordot vagy Chryslert, Teslat, akarmit, de GM szoba sem johet.
Saabek a Volvo XC megjelenese elott
evekkel demoztak az amerikaiaknak egy kvazi ugyanolyan, terepre is alkalmas, megemelt, AWD wagon proto designt (magyarosan kombi), amire a nagyfeju, sotet GM fonokok csak legyintettek, hogy kinek kell ez... kicsit kesobb a versenytars Volvo tortenetenek egyik legsikeresebb modellje lett az XC70. Ok csinaltak meg a normalis AWD-t, amit sokaig nem engedett a suttyo GM hasznalni nekik (a Saab XWD neven vedette le, a Haldex-szel csinaltak w/ torque vmi 90%-ig kerekenkent plus lateral yaw control), de persze az Insigniaban azt hasznaltak. Amikor eladtak nagy nehezen es lett vevo a Saabra, a szemet GM meg ehhez sem volt hajlando hozzajarulni, mint tech transzferhez (pedig ugye a svedeke volt.)
En ultem az eppen uj 9-4X-ben, az utolso 9-5ben, sot, a sorozatgyartasra kesobb nem kerult 9-5 SportCombiban is es nagyon fejlett kocsik voltak anno 8-10 eve, nagy kar a Saab autokert. (Sosem lett volna szabad eladni az amerikaiaknak, semmit nem tudtak a sutyerak kocsijaikba atorokiteni a svedektol, nezz meg egy GM autot, az osszes egy hulladek volt mindig is, a Saab is csak tech transzferre kellett es hazavagtak.)