A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Szerintem idehaza nagyjából 1, max. 1,5 óra az az utazás, amit bevállal bárki is egy jó állásért.
Mondjuk a "varrónőkre" pont az a megfejtés, hogy hagyni kell ott őket, ahol vannak, csak a bugyik helyett gyakorlót fognak gyártani. De szerintem erre a hozzánk települt gyártók fel vannak készülve. Itt nem a munkás megy, hanem a munkát kell eléjük tenni. Érdekes módon ez az autóiparban (sok kis részegység) idehaza beválik...
 
Ahhoz hogy megfelelő minőségű lemezt gyártsál ahhoz a jelenlegi nehéz ipari háttér nincs meg hozzá.
Ez nem így működik hogy hasra ütünk oszt vásárolunk technológiát. Bár így menne. Teljes technológia transzfer kellene hozzá. Magyarán új modern kohó,kohók. Hengersorok,Szakemberek és így tovább..... Na az ember talán még akadna is itthon hozzá. De háttér. Most ne a Dunafferből meg az ózdi hengersorból induljunk ki. Szerinted mennyibe fájna ez így?? Kurva sokba. Ráadásul mire beüzemelnéd az is idő.
Olcsóbban és minőségileg egyenletesebben jössz ki ha a piacról megbízható gyártótól vásárolsz megfelelő alapanyagot. (lemezt) És abból gyártasz. Ja az ipar támogatása. Szerinted csak úgy olyan könnyen ki lehet törni a piacra (páncél lemez stb) Ez nem így megy.
De hát minek itt okoskodni amikor vannak itt akik szerint flottul menne minden. Hát fejben lehet is álmodozni.

Aluminium és 70 éve létező hengermű hozzá kis hazánkban (éves kapacitás 80 000 tonna felett).
Sem a technológiánk (berendezések), sem egyébb adottságaink nincsenek meg hozzá hogy páncél lemez minőségű, vagy repülő gép iapri célú aluminium hengerelt terméket biztosítsunk a két szakág számára. Üzi az álmodóknak, veled egyet értve, hogy baromira nem egyszerű az amit 5 szóban megálmodnak.....
 
Ez a vita mar tobbszor lezajlott, amiket osszeirtak eddig:

1. nincs manapsag olyan uzem, amely kepes pancellemez acel gyartasara - kesz.
2. barmit letre lehet hozni technologiai es eszkoztranszfer segitsegevel zoldmezos projektkent - barmit - a kerdes csupan az ara es az akrat - kesz. Ebbol nem tudjuk mennyi all rendelkezesre, megerne-e egyaltalan stb. De ezekhez hatterinfok kellenek amik senkinek nincsenek meg.

Osszegzes - ugyis csak az lesz amit a vegen latunk vagy hallunk a bejelentesekkor.
Szerintem ezt igy le is lehetne zarni es folytatni erdekesebb temaval. Ezt a szalat meg athelyezni az ipar topicba vagy hova...:hadonaszos:
 
Aluminium és 70 éve létező hengermű hozzá kis hazánkban (éves kapacitás 80 000 tonna felett).
Sem a technológiánk (berendezések), sem egyébb adottságaink nincsenek meg hozzá hogy páncél lemez minőségű, vagy repülő gép iapri célú aluminium hengerelt terméket biztosítsunk a két szakág számára. Üzi az álmodóknak, veled egyet értve, hogy baromira nem egyszerű az amit 5 szóban megálmodnak.....
Mikor jártál a Dunaújvárosi vasműben? Milyen vaskohászat számodra a modern (eljárás)? Al-gyártásnak 90%-a a világon egy technológián alapul. Ne beszéljünk mellé...bárki a világon (majdnem) képes jó minőségben acélokat gyártani, de minek? A környék piaca dönti el, h az uszkve 8-9000 szabványos acélból mit éri meg üzemszerűen gyártani. Tény, h sem nekünk, sem másnak közel-távol nem éri meg, ezért főleg szerkezeti acélok gyártása folyik (de pl darukhoz nagyszilárdságú és ütőmunkájú acél is megy).
 
Mikor jártál a Dunaújvárosi vasműben? Milyen vaskohászat számodra a modern (eljárás)? Al-gyártásnak 90%-a a világon egy technológián alapul. Ne beszéljünk mellé...bárki a világon (majdnem) képes jó minőségben acélokat gyártani, de minek? A környék piaca dönti el, h az uszkve 8-9000 szabványos acélból mit éri meg üzemszerűen gyártani. Tény, h sem nekünk, sem másnak közel-távol nem éri meg, ezért főleg szerkezeti acélok gyártása folyik (de pl darukhoz nagyszilárdságú és ütőmunkájú acél is megy).
Azért az acélgyártás nem ennyire egyszerű..
Bizonyos ötvözeteket nem egyszerű legyártani, nagy acélgyártók is küzdenek ezzel. Vasúti sínt gyárt a VoestAlpin, de a kitérő középrészének mangán ötvözetét sokadik próbálkozásra sem tudja legyártani, spanyoloktól veszik (régen meg Diósgyőrből). A Thyssen-Krupp egy kis acélgyártótól veszi a szervokormány bizonyos alkatrészeit, többször is próbálta sajátra cserélni, nem sikerül. Pedig ők értenek az acélhoz..
Kína sem tudja ezt ilyen gyorsan megugrani, nem véletlen szenvednek a hajtóművekkel évtizedek óta...
Mi majd biztosan megugorjuk ezt. Amúgy 1000járműbe kell ~40e tonna acél (kevesebb), tíz évere elosztva évi 4e, egy rendes acélműnek kerekítési hiba.
 
Azért az acélgyártás nem ennyire egyszerű..
Bizonyos ötvözeteket nem egyszerű legyártani, nagy acélgyártók is küzdenek ezzel. Vasúti sínt gyárt a VoestAlpin, de a kitérő középrészének mangán ötvözetét sokadik próbálkozásra sem tudja legyártani, spanyoloktól veszik (régen meg Diósgyőrből). A Thyssen-Krupp egy kis acélgyártótól veszi a szervokormány bizonyos alkatrészeit, többször is próbálta sajátra cserélni, nem sikerül. Pedig ők értenek az acélhoz..
Kína sem tudja ezt ilyen gyorsan megugrani, nem véletlen szenvednek a hajtóművekkel évtizedek óta...
Mi majd biztosan megugorjuk ezt. Amúgy 1000járműbe kell ~40e tonna acél (kevesebb), tíz évere elosztva évi 4e, egy rendes acélműnek kerekítési hiba.
Ozd.
 
Mis fejleszteni akarunk az oreg max fejleszteni akar... 60 milla € van ra most hirtelen... A technologiat ha license nem kell megvenni a szakemberek szerte nemetbe csehbe auszrtiaba magyarorszagon rendelkezesre allnak... A melosok helyben vannak ozdon... Ha szukseges az allam mint resztulajdonos ra dob egy kissebb osszeget. Meg nyernek majd valami eus palyazaton...
 
Azért az acélgyártás nem ennyire egyszerű..
Bizonyos ötvözeteket nem egyszerű legyártani, nagy acélgyártók is küzdenek ezzel. Vasúti sínt gyárt a VoestAlpin, de a kitérő középrészének mangán ötvözetét sokadik próbálkozásra sem tudja legyártani, spanyoloktól veszik (régen meg Diósgyőrből). A Thyssen-Krupp egy kis acélgyártótól veszi a szervokormány bizonyos alkatrészeit, többször is próbálta sajátra cserélni, nem sikerül. Pedig ők értenek az acélhoz..
Kína sem tudja ezt ilyen gyorsan megugrani, nem véletlen szenvednek a hajtóművekkel évtizedek óta...
Mi majd biztosan megugorjuk ezt. Amúgy 1000járműbe kell ~40e tonna acél (kevesebb), tíz évere elosztva évi 4e, egy rendes acélműnek kerekítési hiba.

Elbeszeltek egymas mellett.

Akik azt irjak lehetseges nem azt irjak, hogy ok akarjak kifejleszteni a technologiat, eljarasokat, ontvenyosszeteteleket stb.
Ha XY ceg ezt mar tudja es hajlando atadni tokkal vonoval penzert a gepeket,eljarasokat, akkor nem kell fejleszteni meg kiserletezgetni semmivel.

DE -> teleszemetelitek a topikot.:hadonaszos:
 
Azért az acélgyártás nem ennyire egyszerű..
Bizonyos ötvözeteket nem egyszerű legyártani, nagy acélgyártók is küzdenek ezzel. Vasúti sínt gyárt a VoestAlpin, de a kitérő középrészének mangán ötvözetét sokadik próbálkozásra sem tudja legyártani, spanyoloktól veszik (régen meg Diósgyőrből). A Thyssen-Krupp egy kis acélgyártótól veszi a szervokormány bizonyos alkatrészeit, többször is próbálta sajátra cserélni, nem sikerül. Pedig ők értenek az acélhoz..
Kína sem tudja ezt ilyen gyorsan megugrani, nem véletlen szenvednek a hajtóművekkel évtizedek óta...
Mi majd biztosan megugorjuk ezt. Amúgy 1000járműbe kell ~40e tonna acél (kevesebb), tíz évere elosztva évi 4e, egy rendes acélműnek kerekítési hiba.
Basszus...ok, de még egyszer; a páncél acél kutya közönséges alacsonyan ötvözött acél (c 0,4 alatt, meg van benne mangán a martenzit képzés miatt), nem szuperötvözet! Kap egy hőkezelést (a kitett oldalon) és kész. Nem űrtechnika, még csak komoly üstmetallurgia sem kell. Max azt tudom elképzelni, h öntés közben vagy argon vagy vákuumkezelik (dezoxidációs zárvány miatt). Ezért kérdeztem erre rá korábban is, h ne ez legyen a megugorhatatlan know-how...
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag
Ha megvettük a légvédelmi rakétákat azok vajon egy helyen lesznek? Lsd Győr meg mostanában nagyon hallgatnak a rámpás teherszállító repülőgépekről! Ennek mi lehet az oka?
 
  • Tetszik
Reactions: emel
Nem olvasol elég magyar sajtót :D

Ilyesmit tudok elképzelni:

Licence alapján gyártott hadi precíziós puska, multikaliber (308 win. 338 lapua magnum) , jó minőségű céltávcső, jó minőségű éjjellátó és/vagy hőkamera (esetleg előtétek), vagy külön, vagy beépítve távolságmérő, bipod, monopod, manfrotto tripod.
A digitális optikákon van wifi, egy tablettel lehet live streamelni.
Tádáá....szuperfegyver.
 
Mikor jártál a Dunaújvárosi vasműben? Milyen vaskohászat számodra a modern (eljárás)? Al-gyártásnak 90%-a a világon egy technológián alapul. Ne beszéljünk mellé...bárki a világon (majdnem) képes jó minőségben acélokat gyártani, de minek? A környék piaca dönti el, h az uszkve 8-9000 szabványos acélból mit éri meg üzemszerűen gyártani. Tény, h sem nekünk, sem másnak közel-távol nem éri meg, ezért főleg szerkezeti acélok gyártása folyik (de pl darukhoz nagyszilárdságú és ütőmunkájú acél is megy).
Mikor jártál a Dunaújvárosi vasműben? Milyen vaskohászat számodra a modern (eljárás)? Al-gyártásnak 90%-a a világon egy technológián alapul. Ne beszéljünk mellé...bárki a világon (majdnem) képes jó minőségben acélokat gyártani, de minek? A környék piaca dönti el, h az uszkve 8-9000 szabványos acélból mit éri meg üzemszerűen gyártani. Tény, h sem nekünk, sem másnak közel-távol nem éri meg, ezért főleg szerkezeti acélok gyártása folyik (de pl darukhoz nagyszilárdságú és ütőmunkájú acél is megy).

Na akkor fussunk neki!
- Székesfehérvár és Köfém, alu hengermű. Nos itt dolgozom 38 éve, s ebből 25. éve felelek a hőkezelő terület havi 10 000 tonnás mérnöki biztosításáért. Mit akarsz tudni a hengerelt aluminium termékekről???? Az aluminium iparban egy kereskedelmi minőség (közte autóipar is) és a repülőgép ipari gyártás NINCS egy hengerművön belül. Sőt már az öntödei rész sem keveredik. Tehát a Fehérvári részben NEM tudunk beruházás nélkül rep gép iparnak szállítani. Elvileg a tudásunkban meg van hogy mit kell gyártani a repülőgépek készítéséhez, gyakorlatilag meg nincs. Alu páncél lemez minőséget (AlMg5 és AlMg 6-os ötvözeteket már tudtunk gyártani 1985 környékén, de ez meg már nem használatos a jelenlegi harcjármű gyártásban. Ja és bizonyos lemez szélesség felett sem tudunk gyártani.
- A Dunai vasműben a volt szakközepes osztály társam (akivel nem szűnt meg a barátságom) a meleghenger üzem vezetője. Őutána szabadon, Dunaújban ugyan ez a helyzet amit Fehérvárral kapcsolatban írtam.
Értem hogy a fotelből baromi okos vagy, de azt válogasd azért meg hogy kinek akarsz édzt osztani bizonyos témákban.....