A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 715
17 056
113
Aluminium és 70 éve létező hengermű hozzá kis hazánkban (éves kapacitás 80 000 tonna felett).
Sem a technológiánk (berendezések), sem egyébb adottságaink nincsenek meg hozzá hogy páncél lemez minőségű, vagy repülő gép iapri célú aluminium hengerelt terméket biztosítsunk a két szakág számára. Üzi az álmodóknak, veled egyet értve, hogy baromira nem egyszerű az amit 5 szóban megálmodnak.....
Mikor jártál a Dunaújvárosi vasműben? Milyen vaskohászat számodra a modern (eljárás)? Al-gyártásnak 90%-a a világon egy technológián alapul. Ne beszéljünk mellé...bárki a világon (majdnem) képes jó minőségben acélokat gyártani, de minek? A környék piaca dönti el, h az uszkve 8-9000 szabványos acélból mit éri meg üzemszerűen gyártani. Tény, h sem nekünk, sem másnak közel-távol nem éri meg, ezért főleg szerkezeti acélok gyártása folyik (de pl darukhoz nagyszilárdságú és ütőmunkájú acél is megy).
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 137
10 465
113
Mikor jártál a Dunaújvárosi vasműben? Milyen vaskohászat számodra a modern (eljárás)? Al-gyártásnak 90%-a a világon egy technológián alapul. Ne beszéljünk mellé...bárki a világon (majdnem) képes jó minőségben acélokat gyártani, de minek? A környék piaca dönti el, h az uszkve 8-9000 szabványos acélból mit éri meg üzemszerűen gyártani. Tény, h sem nekünk, sem másnak közel-távol nem éri meg, ezért főleg szerkezeti acélok gyártása folyik (de pl darukhoz nagyszilárdságú és ütőmunkájú acél is megy).
Azért az acélgyártás nem ennyire egyszerű..
Bizonyos ötvözeteket nem egyszerű legyártani, nagy acélgyártók is küzdenek ezzel. Vasúti sínt gyárt a VoestAlpin, de a kitérő középrészének mangán ötvözetét sokadik próbálkozásra sem tudja legyártani, spanyoloktól veszik (régen meg Diósgyőrből). A Thyssen-Krupp egy kis acélgyártótól veszi a szervokormány bizonyos alkatrészeit, többször is próbálta sajátra cserélni, nem sikerül. Pedig ők értenek az acélhoz..
Kína sem tudja ezt ilyen gyorsan megugrani, nem véletlen szenvednek a hajtóművekkel évtizedek óta...
Mi majd biztosan megugorjuk ezt. Amúgy 1000járműbe kell ~40e tonna acél (kevesebb), tíz évere elosztva évi 4e, egy rendes acélműnek kerekítési hiba.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 867
35 248
113
Azért az acélgyártás nem ennyire egyszerű..
Bizonyos ötvözeteket nem egyszerű legyártani, nagy acélgyártók is küzdenek ezzel. Vasúti sínt gyárt a VoestAlpin, de a kitérő középrészének mangán ötvözetét sokadik próbálkozásra sem tudja legyártani, spanyoloktól veszik (régen meg Diósgyőrből). A Thyssen-Krupp egy kis acélgyártótól veszi a szervokormány bizonyos alkatrészeit, többször is próbálta sajátra cserélni, nem sikerül. Pedig ők értenek az acélhoz..
Kína sem tudja ezt ilyen gyorsan megugrani, nem véletlen szenvednek a hajtóművekkel évtizedek óta...
Mi majd biztosan megugorjuk ezt. Amúgy 1000járműbe kell ~40e tonna acél (kevesebb), tíz évere elosztva évi 4e, egy rendes acélműnek kerekítési hiba.
Ozd.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 867
35 248
113
Mis fejleszteni akarunk az oreg max fejleszteni akar... 60 milla € van ra most hirtelen... A technologiat ha license nem kell megvenni a szakemberek szerte nemetbe csehbe auszrtiaba magyarorszagon rendelkezesre allnak... A melosok helyben vannak ozdon... Ha szukseges az allam mint resztulajdonos ra dob egy kissebb osszeget. Meg nyernek majd valami eus palyazaton...
 

yangwenli

Well-Known Member
2015. június 19.
1 211
2 703
113
Azért az acélgyártás nem ennyire egyszerű..
Bizonyos ötvözeteket nem egyszerű legyártani, nagy acélgyártók is küzdenek ezzel. Vasúti sínt gyárt a VoestAlpin, de a kitérő középrészének mangán ötvözetét sokadik próbálkozásra sem tudja legyártani, spanyoloktól veszik (régen meg Diósgyőrből). A Thyssen-Krupp egy kis acélgyártótól veszi a szervokormány bizonyos alkatrészeit, többször is próbálta sajátra cserélni, nem sikerül. Pedig ők értenek az acélhoz..
Kína sem tudja ezt ilyen gyorsan megugrani, nem véletlen szenvednek a hajtóművekkel évtizedek óta...
Mi majd biztosan megugorjuk ezt. Amúgy 1000járműbe kell ~40e tonna acél (kevesebb), tíz évere elosztva évi 4e, egy rendes acélműnek kerekítési hiba.

Elbeszeltek egymas mellett.

Akik azt irjak lehetseges nem azt irjak, hogy ok akarjak kifejleszteni a technologiat, eljarasokat, ontvenyosszeteteleket stb.
Ha XY ceg ezt mar tudja es hajlando atadni tokkal vonoval penzert a gepeket,eljarasokat, akkor nem kell fejleszteni meg kiserletezgetni semmivel.

DE -> teleszemetelitek a topikot.:hadonaszos:
 

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 715
17 056
113
Azért az acélgyártás nem ennyire egyszerű..
Bizonyos ötvözeteket nem egyszerű legyártani, nagy acélgyártók is küzdenek ezzel. Vasúti sínt gyárt a VoestAlpin, de a kitérő középrészének mangán ötvözetét sokadik próbálkozásra sem tudja legyártani, spanyoloktól veszik (régen meg Diósgyőrből). A Thyssen-Krupp egy kis acélgyártótól veszi a szervokormány bizonyos alkatrészeit, többször is próbálta sajátra cserélni, nem sikerül. Pedig ők értenek az acélhoz..
Kína sem tudja ezt ilyen gyorsan megugrani, nem véletlen szenvednek a hajtóművekkel évtizedek óta...
Mi majd biztosan megugorjuk ezt. Amúgy 1000járműbe kell ~40e tonna acél (kevesebb), tíz évere elosztva évi 4e, egy rendes acélműnek kerekítési hiba.
Basszus...ok, de még egyszer; a páncél acél kutya közönséges alacsonyan ötvözött acél (c 0,4 alatt, meg van benne mangán a martenzit képzés miatt), nem szuperötvözet! Kap egy hőkezelést (a kitett oldalon) és kész. Nem űrtechnika, még csak komoly üstmetallurgia sem kell. Max azt tudom elképzelni, h öntés közben vagy argon vagy vákuumkezelik (dezoxidációs zárvány miatt). Ezért kérdeztem erre rá korábban is, h ne ez legyen a megugorhatatlan know-how...
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár

alba

Active Member
2016. augusztus 15.
136
90
28
Ha megvettük a légvédelmi rakétákat azok vajon egy helyen lesznek? Lsd Győr meg mostanában nagyon hallgatnak a rámpás teherszállító repülőgépekről! Ennek mi lehet az oka?
 
  • Tetszik
Reactions: emel

Anti

Well-Known Member
2018. december 29.
5 017
12 880
113
Nekunk lesz a legjobb mesterlovesz puskank a vilagon es ti meg ennek se tudtok orulni. :D
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses
H

Hummen23

Guest
Nem olvasol elég magyar sajtót :D

Ilyesmit tudok elképzelni:

Licence alapján gyártott hadi precíziós puska, multikaliber (308 win. 338 lapua magnum) , jó minőségű céltávcső, jó minőségű éjjellátó és/vagy hőkamera (esetleg előtétek), vagy külön, vagy beépítve távolságmérő, bipod, monopod, manfrotto tripod.
A digitális optikákon van wifi, egy tablettel lehet live streamelni.
Tádáá....szuperfegyver.
 

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 329
2 379
113
Mikor jártál a Dunaújvárosi vasműben? Milyen vaskohászat számodra a modern (eljárás)? Al-gyártásnak 90%-a a világon egy technológián alapul. Ne beszéljünk mellé...bárki a világon (majdnem) képes jó minőségben acélokat gyártani, de minek? A környék piaca dönti el, h az uszkve 8-9000 szabványos acélból mit éri meg üzemszerűen gyártani. Tény, h sem nekünk, sem másnak közel-távol nem éri meg, ezért főleg szerkezeti acélok gyártása folyik (de pl darukhoz nagyszilárdságú és ütőmunkájú acél is megy).
Mikor jártál a Dunaújvárosi vasműben? Milyen vaskohászat számodra a modern (eljárás)? Al-gyártásnak 90%-a a világon egy technológián alapul. Ne beszéljünk mellé...bárki a világon (majdnem) képes jó minőségben acélokat gyártani, de minek? A környék piaca dönti el, h az uszkve 8-9000 szabványos acélból mit éri meg üzemszerűen gyártani. Tény, h sem nekünk, sem másnak közel-távol nem éri meg, ezért főleg szerkezeti acélok gyártása folyik (de pl darukhoz nagyszilárdságú és ütőmunkájú acél is megy).

Na akkor fussunk neki!
- Székesfehérvár és Köfém, alu hengermű. Nos itt dolgozom 38 éve, s ebből 25. éve felelek a hőkezelő terület havi 10 000 tonnás mérnöki biztosításáért. Mit akarsz tudni a hengerelt aluminium termékekről???? Az aluminium iparban egy kereskedelmi minőség (közte autóipar is) és a repülőgép ipari gyártás NINCS egy hengerművön belül. Sőt már az öntödei rész sem keveredik. Tehát a Fehérvári részben NEM tudunk beruházás nélkül rep gép iparnak szállítani. Elvileg a tudásunkban meg van hogy mit kell gyártani a repülőgépek készítéséhez, gyakorlatilag meg nincs. Alu páncél lemez minőséget (AlMg5 és AlMg 6-os ötvözeteket már tudtunk gyártani 1985 környékén, de ez meg már nem használatos a jelenlegi harcjármű gyártásban. Ja és bizonyos lemez szélesség felett sem tudunk gyártani.
- A Dunai vasműben a volt szakközepes osztály társam (akivel nem szűnt meg a barátságom) a meleghenger üzem vezetője. Őutána szabadon, Dunaújban ugyan ez a helyzet amit Fehérvárral kapcsolatban írtam.
Értem hogy a fotelből baromi okos vagy, de azt válogasd azért meg hogy kinek akarsz édzt osztani bizonyos témákban.....
 

Shadow

Well-Known Member
2018. október 29.
1 325
4 519
113
Mai hír:
https://magyarnemzet.hu/belfold/szu...gPsXvgkiGi-PQBFcfDdea0UZVVqH7nx-8dzlFuzhV5Fhg

"Speciális magyar mesterlövészpuska kifejlesztésén dolgoznak a Magyar Honvédségnél – tudta meg lapunk katonai forrásból. Információink szerint a magyar „szuperfegyver” a hadsereg új szervezetének, a Magyar Honvédség Modernizációs Intézetének (MH MI) egyik nagy dobása lesz, ha elkészülhet majd az első prototípus."
 
  • Tetszik
Reactions: Anti

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 364
11 323
113
Mai hír:
https://magyarnemzet.hu/belfold/szu...gPsXvgkiGi-PQBFcfDdea0UZVVqH7nx-8dzlFuzhV5Fhg

"Speciális magyar mesterlövészpuska kifejlesztésén dolgoznak a Magyar Honvédségnél – tudta meg lapunk katonai forrásból. Információink szerint a magyar „szuperfegyver” a hadsereg új szervezetének, a Magyar Honvédség Modernizációs Intézetének (MH MI) egyik nagy dobása lesz, ha elkészülhet majd az első prototípus."
Olvasni is szoktál, vagy csak posztolsz? :D
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 642
15 001
113