A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

K

kamm

Guest
Ahhoz hogy megfelelő minőségű lemezt gyártsál ahhoz a jelenlegi nehéz ipari háttér nincs meg hozzá.
Ez nem így működik hogy hasra ütünk oszt vásárolunk technológiát. Bár így menne. Teljes technológia transzfer kellene hozzá. Magyarán új modern kohó,kohók. Hengersorok,Szakemberek és így tovább..... Na az ember talán még akadna is itthon hozzá. De háttér. Most ne a Dunafferből meg az ózdi hengersorból induljunk ki. Szerinted mennyibe fájna ez így?? Kurva sokba. Ráadásul mire beüzemelnéd az is idő.
Olcsóbban és minőségileg egyenletesebben jössz ki ha a piacról megbízható gyártótól vásárolsz megfelelő alapanyagot. (lemezt) És abból gyártasz. Ja az ipar támogatása. Szerinted csak úgy olyan könnyen ki lehet törni a piacra (páncél lemez stb) Ez nem így megy.
De hát minek itt okoskodni amikor vannak itt akik szerint flottul menne minden. Hát fejben lehet is álmodozni.

Airbus Helicopters SAS disagrees with you... :)

Majdnem :) . Amit jelenleg hozzá tudunk adni szerintem az a váltó, függesztés, hajtás és a megfelelő minőségű lemezből történő gyártás (összehegesztés il legozás) majd el ne felejtsem az itthoni autóipari beszállítoktól. Amit szerintem vennünk kellene az a torony beleértve a fegyverzetet és elektronikát és persze a lemezt. Különböző aktív és passzív védelem. Ja és motor. De abban is lenne hazai beszállítói háttér hiába külfi lenne. Pl a német osztrák motoroknál biztos hogy van hazai beszállítás. Belegondolva az a 50-70% os hazai hozzáadott gyártási háttér-érték meglenne.

En 50%-nal mar boldog lennek.
 
  • Tetszik
Reactions: fedett_mókus

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 704
6 486
113
Majdnem :) . Amit jelenleg hozzá tudunk adni szerintem az a váltó, függesztés, hajtás és a megfelelő minőségű lemezből történő gyártás (összehegesztés il legozás) majd el ne felejtsem az itthoni autóipari beszállítoktól az előbb felsoroltakat. Amit szerintem vennünk kellene az a torony beleértve a fegyverzetet és elektronikát és persze a lemezt. Különböző aktív és passzív védelem. Ja és motor. De abban is lenne hazai beszállítói háttér hiába külfi lenne. Pl a német osztrák motoroknál biztos hogy van hazai beszállítás. Belegondolva az a 50-70% os hazai hozzáadott gyártási háttér-érték meglenne.
Kivéve a szenzorokat meg az elektronikát, fegyvert, tűzvetető rendszert :D
legyen de 50% alá nem megyek :D amúgy régen volt egy jó kis tűzvezető rendszerünk :rolleyes::oops: nem lehet ma is összehozni valamit ?(vagy mondjuk inkább a kövi 4-5 éveben :D ) szenzorokkal meg már nem tudom hogy állunk. A fegyvert oké hogy hozni kell :) ( mondjuk ha a rezsi röfi megbolondul még azt is elhozza a csehektől ide :D )
POnt azt mondom, hogy ha normalis az ajanlat, akkor joval egyszerubb orszagon belulrol elhappolni a munkaerot (persze, ettol nem lesz boldogabb a kisceg, akitol elszedik, de ez egy ilyen mufaj.)
jaa, így értem , így egyetértünk , máshogy értettem amit mondtál
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 471
46 380
113
Szerintem idehaza nagyjából 1, max. 1,5 óra az az utazás, amit bevállal bárki is egy jó állásért.
Mondjuk a "varrónőkre" pont az a megfejtés, hogy hagyni kell ott őket, ahol vannak, csak a bugyik helyett gyakorlót fognak gyártani. De szerintem erre a hozzánk települt gyártók fel vannak készülve. Itt nem a munkás megy, hanem a munkát kell eléjük tenni. Érdekes módon ez az autóiparban (sok kis részegység) idehaza beválik...
 

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 332
2 414
113
Ahhoz hogy megfelelő minőségű lemezt gyártsál ahhoz a jelenlegi nehéz ipari háttér nincs meg hozzá.
Ez nem így működik hogy hasra ütünk oszt vásárolunk technológiát. Bár így menne. Teljes technológia transzfer kellene hozzá. Magyarán új modern kohó,kohók. Hengersorok,Szakemberek és így tovább..... Na az ember talán még akadna is itthon hozzá. De háttér. Most ne a Dunafferből meg az ózdi hengersorból induljunk ki. Szerinted mennyibe fájna ez így?? Kurva sokba. Ráadásul mire beüzemelnéd az is idő.
Olcsóbban és minőségileg egyenletesebben jössz ki ha a piacról megbízható gyártótól vásárolsz megfelelő alapanyagot. (lemezt) És abból gyártasz. Ja az ipar támogatása. Szerinted csak úgy olyan könnyen ki lehet törni a piacra (páncél lemez stb) Ez nem így megy.
De hát minek itt okoskodni amikor vannak itt akik szerint flottul menne minden. Hát fejben lehet is álmodozni.

Aluminium és 70 éve létező hengermű hozzá kis hazánkban (éves kapacitás 80 000 tonna felett).
Sem a technológiánk (berendezések), sem egyébb adottságaink nincsenek meg hozzá hogy páncél lemez minőségű, vagy repülő gép iapri célú aluminium hengerelt terméket biztosítsunk a két szakág számára. Üzi az álmodóknak, veled egyet értve, hogy baromira nem egyszerű az amit 5 szóban megálmodnak.....
 

yangwenli

Well-Known Member
2015. június 19.
1 209
2 689
113
Ez a vita mar tobbszor lezajlott, amiket osszeirtak eddig:

1. nincs manapsag olyan uzem, amely kepes pancellemez acel gyartasara - kesz.
2. barmit letre lehet hozni technologiai es eszkoztranszfer segitsegevel zoldmezos projektkent - barmit - a kerdes csupan az ara es az akrat - kesz. Ebbol nem tudjuk mennyi all rendelkezesre, megerne-e egyaltalan stb. De ezekhez hatterinfok kellenek amik senkinek nincsenek meg.

Osszegzes - ugyis csak az lesz amit a vegen latunk vagy hallunk a bejelentesekkor.
Szerintem ezt igy le is lehetne zarni es folytatni erdekesebb temaval. Ezt a szalat meg athelyezni az ipar topicba vagy hova...:hadonaszos:
 

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 589
16 191
113
Aluminium és 70 éve létező hengermű hozzá kis hazánkban (éves kapacitás 80 000 tonna felett).
Sem a technológiánk (berendezések), sem egyébb adottságaink nincsenek meg hozzá hogy páncél lemez minőségű, vagy repülő gép iapri célú aluminium hengerelt terméket biztosítsunk a két szakág számára. Üzi az álmodóknak, veled egyet értve, hogy baromira nem egyszerű az amit 5 szóban megálmodnak.....
Mikor jártál a Dunaújvárosi vasműben? Milyen vaskohászat számodra a modern (eljárás)? Al-gyártásnak 90%-a a világon egy technológián alapul. Ne beszéljünk mellé...bárki a világon (majdnem) képes jó minőségben acélokat gyártani, de minek? A környék piaca dönti el, h az uszkve 8-9000 szabványos acélból mit éri meg üzemszerűen gyártani. Tény, h sem nekünk, sem másnak közel-távol nem éri meg, ezért főleg szerkezeti acélok gyártása folyik (de pl darukhoz nagyszilárdságú és ütőmunkájú acél is megy).
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 053
10 144
113
Mikor jártál a Dunaújvárosi vasműben? Milyen vaskohászat számodra a modern (eljárás)? Al-gyártásnak 90%-a a világon egy technológián alapul. Ne beszéljünk mellé...bárki a világon (majdnem) képes jó minőségben acélokat gyártani, de minek? A környék piaca dönti el, h az uszkve 8-9000 szabványos acélból mit éri meg üzemszerűen gyártani. Tény, h sem nekünk, sem másnak közel-távol nem éri meg, ezért főleg szerkezeti acélok gyártása folyik (de pl darukhoz nagyszilárdságú és ütőmunkájú acél is megy).
Azért az acélgyártás nem ennyire egyszerű..
Bizonyos ötvözeteket nem egyszerű legyártani, nagy acélgyártók is küzdenek ezzel. Vasúti sínt gyárt a VoestAlpin, de a kitérő középrészének mangán ötvözetét sokadik próbálkozásra sem tudja legyártani, spanyoloktól veszik (régen meg Diósgyőrből). A Thyssen-Krupp egy kis acélgyártótól veszi a szervokormány bizonyos alkatrészeit, többször is próbálta sajátra cserélni, nem sikerül. Pedig ők értenek az acélhoz..
Kína sem tudja ezt ilyen gyorsan megugrani, nem véletlen szenvednek a hajtóművekkel évtizedek óta...
Mi majd biztosan megugorjuk ezt. Amúgy 1000járműbe kell ~40e tonna acél (kevesebb), tíz évere elosztva évi 4e, egy rendes acélműnek kerekítési hiba.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 233
33 690
113
Azért az acélgyártás nem ennyire egyszerű..
Bizonyos ötvözeteket nem egyszerű legyártani, nagy acélgyártók is küzdenek ezzel. Vasúti sínt gyárt a VoestAlpin, de a kitérő középrészének mangán ötvözetét sokadik próbálkozásra sem tudja legyártani, spanyoloktól veszik (régen meg Diósgyőrből). A Thyssen-Krupp egy kis acélgyártótól veszi a szervokormány bizonyos alkatrészeit, többször is próbálta sajátra cserélni, nem sikerül. Pedig ők értenek az acélhoz..
Kína sem tudja ezt ilyen gyorsan megugrani, nem véletlen szenvednek a hajtóművekkel évtizedek óta...
Mi majd biztosan megugorjuk ezt. Amúgy 1000járműbe kell ~40e tonna acél (kevesebb), tíz évere elosztva évi 4e, egy rendes acélműnek kerekítési hiba.
Ozd.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 233
33 690
113
Mis fejleszteni akarunk az oreg max fejleszteni akar... 60 milla € van ra most hirtelen... A technologiat ha license nem kell megvenni a szakemberek szerte nemetbe csehbe auszrtiaba magyarorszagon rendelkezesre allnak... A melosok helyben vannak ozdon... Ha szukseges az allam mint resztulajdonos ra dob egy kissebb osszeget. Meg nyernek majd valami eus palyazaton...
 

yangwenli

Well-Known Member
2015. június 19.
1 209
2 689
113
Azért az acélgyártás nem ennyire egyszerű..
Bizonyos ötvözeteket nem egyszerű legyártani, nagy acélgyártók is küzdenek ezzel. Vasúti sínt gyárt a VoestAlpin, de a kitérő középrészének mangán ötvözetét sokadik próbálkozásra sem tudja legyártani, spanyoloktól veszik (régen meg Diósgyőrből). A Thyssen-Krupp egy kis acélgyártótól veszi a szervokormány bizonyos alkatrészeit, többször is próbálta sajátra cserélni, nem sikerül. Pedig ők értenek az acélhoz..
Kína sem tudja ezt ilyen gyorsan megugrani, nem véletlen szenvednek a hajtóművekkel évtizedek óta...
Mi majd biztosan megugorjuk ezt. Amúgy 1000járműbe kell ~40e tonna acél (kevesebb), tíz évere elosztva évi 4e, egy rendes acélműnek kerekítési hiba.

Elbeszeltek egymas mellett.

Akik azt irjak lehetseges nem azt irjak, hogy ok akarjak kifejleszteni a technologiat, eljarasokat, ontvenyosszeteteleket stb.
Ha XY ceg ezt mar tudja es hajlando atadni tokkal vonoval penzert a gepeket,eljarasokat, akkor nem kell fejleszteni meg kiserletezgetni semmivel.

DE -> teleszemetelitek a topikot.:hadonaszos:
 

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 589
16 191
113
Azért az acélgyártás nem ennyire egyszerű..
Bizonyos ötvözeteket nem egyszerű legyártani, nagy acélgyártók is küzdenek ezzel. Vasúti sínt gyárt a VoestAlpin, de a kitérő középrészének mangán ötvözetét sokadik próbálkozásra sem tudja legyártani, spanyoloktól veszik (régen meg Diósgyőrből). A Thyssen-Krupp egy kis acélgyártótól veszi a szervokormány bizonyos alkatrészeit, többször is próbálta sajátra cserélni, nem sikerül. Pedig ők értenek az acélhoz..
Kína sem tudja ezt ilyen gyorsan megugrani, nem véletlen szenvednek a hajtóművekkel évtizedek óta...
Mi majd biztosan megugorjuk ezt. Amúgy 1000járműbe kell ~40e tonna acél (kevesebb), tíz évere elosztva évi 4e, egy rendes acélműnek kerekítési hiba.
Basszus...ok, de még egyszer; a páncél acél kutya közönséges alacsonyan ötvözött acél (c 0,4 alatt, meg van benne mangán a martenzit képzés miatt), nem szuperötvözet! Kap egy hőkezelést (a kitett oldalon) és kész. Nem űrtechnika, még csak komoly üstmetallurgia sem kell. Max azt tudom elképzelni, h öntés közben vagy argon vagy vákuumkezelik (dezoxidációs zárvány miatt). Ezért kérdeztem erre rá korábban is, h ne ez legyen a megugorhatatlan know-how...
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár

alba

Active Member
2016. augusztus 15.
136
90
28
Ha megvettük a légvédelmi rakétákat azok vajon egy helyen lesznek? Lsd Győr meg mostanában nagyon hallgatnak a rámpás teherszállító repülőgépekről! Ennek mi lehet az oka?
 
  • Tetszik
Reactions: emel