A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Ha tippelnem kéne, azért mert nincs olyan kategória amire ajánlatot tehetnek és még nincs helyette leszerződve másra . Feltéve, hogy ők már tudják mit veszünk ami nincs bejelentve.

Mihu pótlás szerintem nem volt tervben. Lehet most el lehetne gondolkodni dedikát támadó helikopteren ennek az ERIP programnak a részeként?
Ahogy a cikket olvasom dedikált cél az európai konkurencia kiszorítása annak érdekében hogy amerikai termékeket vegyenek ezek az országok főleg helikopterek esetében.

"But it also hits a key priority for the Trump administration: Increasing the sale of U.S. weapon systems abroad. While ERIP funding may be a one-time burst for these countries, it’s enough to get them going on a specific system. If they buy four American helicopters with ERIP funding, they are likely to keep buying that helicopter, not turn towards another supplier such as a European solution."

Csehek 4 db AH-1Z-t vettek tartalék hajóművekkel meg pár darab hellfore rakétával 205 millió dollárért.
https://www.dsca.mil/major-arms-sales/czech-republic-ah-1z-attack-helicopters

Ha a falét az amcsik fizetik és kapnánk 205 millióért 8 db AH-1Z-t az már lehet megérné.
Persze ez csak egy ötlet :)
 
Mihu pótlás szerintem nem volt tervben. Lehet most el lehetne gondolkodni dedikát támadó helikopteren ennek az ERIP programnak a részeként?
Ahogy a cikket olvasom dedikált cél az európai konkurencia kiszorítása annak érdekében hogy amerikai termékeket vegyenek ezek az országok főleg helikopterek esetében.

"But it also hits a key priority for the Trump administration: Increasing the sale of U.S. weapon systems abroad. While ERIP funding may be a one-time burst for these countries, it’s enough to get them going on a specific system. If they buy four American helicopters with ERIP funding, they are likely to keep buying that helicopter, not turn towards another supplier such as a European solution."

Csehek 4 db AH-1Z-t vettek tartalék hajóművekkel meg pár darab hellfore rakétával 205 millió dollárért.
https://www.dsca.mil/major-arms-sales/czech-republic-ah-1z-attack-helicopters

Ha a falét az amcsik fizetik és kapnánk 205 millióért 8 db AH-1Z-t az már lehet megérné.
Persze ez csak egy ötlet :)

Lesz 36 helikopterünk, ha a mihu-kat szétvágják. Ha nem akkor 40db. Nincs ennyi pilótánk összesen helikopterre. Inkább valami légvédelmi cuccot kéne nézni. Abból fosul állunk.
 
  • Tetszik
Reactions: Loken
Lesz 36 helikopterünk, ha a mihu-kat szétvágják. Ha nem akkor 40db. Nincs ennyi pilótánk összesen helikopterre. Inkább valami légvédelmi cuccot kéne nézni. Abból fosul állunk.

Ebben totál igazad van csak a légvédelem nagyon drága és én ahogy olvastam a cikket és nézem a számokat a szlovákoknak jóváhagyott 50 millió dollár a legmagasabb összeg. Légvédelem esetén meg repkednek a milliárdok... valahogy nem hiszem hogy megfinanszíroznák a felét. Ha megnézed nem is említ a cikk csak hekilopter meg ifv beszerzést.
 
Mihu pótlás szerintem nem volt tervben. Lehet most el lehetne gondolkodni dedikát támadó helikopteren ennek az ERIP programnak a részeként?
Ahogy a cikket olvasom dedikált cél az európai konkurencia kiszorítása annak érdekében hogy amerikai termékeket vegyenek ezek az országok főleg helikopterek esetében.

"But it also hits a key priority for the Trump administration: Increasing the sale of U.S. weapon systems abroad. While ERIP funding may be a one-time burst for these countries, it’s enough to get them going on a specific system. If they buy four American helicopters with ERIP funding, they are likely to keep buying that helicopter, not turn towards another supplier such as a European solution."

Csehek 4 db AH-1Z-t vettek tartalék hajóművekkel meg pár darab hellfore rakétával 205 millió dollárért.
https://www.dsca.mil/major-arms-sales/czech-republic-ah-1z-attack-helicopters

Ha a falét az amcsik fizetik és kapnánk 205 millióért 8 db AH-1Z-t az már lehet megérné.
Persze ez csak egy ötlet :)
Nem kapnak 8 at 205 millaert. A cikkbe is le van irva par db os rendelesnel kapnak egy ket gepet gratisz.../potalkatreszek nelkul./
A masik opcio a dologban amit az albanok csinaltak a multkor ennek a programnak a keretebe /azthiszem egy honapja./ megpedig hogy vettek szazvalahany hmmwv t jobban momdva csak a szallitasi koltsegeket es a szervizt kellett kifizetni nekik /afganbol vagy irakbol.../tobb ezer jarmu van lerakatba.../ hogy mennyire jo uzlet majd kiderul. Hasznalt jarmuvek... Aszallitas es szerviz draga csak amerikai ceg vegezheti... A jarmuvek bizonyitottan nem a legjobb komstrukciok /pancelozas utan mar nem.../ az alkatresz hozzajuk eleg draga es ahogy jopik usa keszlet ugy dragulni is fog...

Nem rosszak ezek az "ingyen fegyver" programok de nincsenek ingyen... Aszamla vegosszege meg akar huzossabb is lehet.
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti and zeal
Ebben totál igazad van csak a légvédelem nagyon drága és én ahogy olvastam a cikket és nézem a számokat a szlovákoknak jóváhagyott 50 millió dollár a legmagasabb összeg. Légvédelem esetén meg repkednek a milliárdok... valahogy nem hiszem hogy megfinanszíroznák a felét. Ha megnézed nem is említ a cikk csak hekilopter meg ifv beszerzést.

Nem tudjuk, hogy milyen légvédelmet nézett ki a kormány, ha amúgy is amerikait, megfontolandó, de ebbe mindig jobban bele kell gondolni.
 
Nem tudjuk, hogy milyen légvédelmet nézett ki a kormány, ha amúgy is amerikait, megfontolandó, de ebbe mindig jobban bele kell gondolni.
Így van nem szabad elkapkodni semmit sem. Nem hajt a tatár. Eddig ügyesen lavíroztunk. Nekünk elsősorban az EU-s tagállamoktól kellene vásárolgatni, geopolitikai és nemzetgazdasági okokból is. Ha az USA-tól (mint nagyhatalomtól) vásárolunk akkor egyúttal függőséget is vásárolunk. Ha már egyszer amcsi nyomásra (Oroszország elleni szankciók), részben megszabadultunk az orosz függőségtől. Nem hiszem, hogy keblünkre kellene ölelnünk az USA-tól való függést bármilyen téren is. A kormány is hasonló állásponton lehet, mert eddig ezt nagyjából sikerült elkerülni. Nehogy aztán úgy járjunk mint a románok. Nekünk nincsenek kiaknázatlan gázmezőink ellentételezésként...
 
  • Tetszik
Reactions: svajcibeka
Kadét meg honvédelmi alapismeretek oktatás miatt nem igazán előnyös nyírtelek szerintem. Nyíregyen azért van bőven közép iskola meg egyettem is. Helyben jobb szerintem.
Igazából Nyírtelekre fillérekért és gyorsan kivisz a vonat, vagy a busz a Búza térről. Ezzel szemben szerintem is jobb lett volna a Damjanich laktanya megmaradt épülete, esetleg valamely lőtérre könnyűszerkezetes épületek felhúzása, vagy ott van kitűnő példaként a Tiszavasvári úton a Bencs, vagy az Esélycentrum példája, hogy milyen szépen rendbe lehet szedni a laktanyaépületeket. Mindenesetre a választott iskola, a lakótelep közepén...
 
...Nem rosszak ezek az "ingyen fegyver" programok de nincsenek ingyen... Aszamla vegosszege meg akar huzossabb is lehet.
Amennyire emlékszem az ingyen használt Huey-kből is azért nem lett semmi, mert az olasz/török heli újan ugyanannyiba került volna mint az ingyen amcsi.
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya
A német gyorsreagálásúak picit mocorogtak. Lehet stipi-stopizni! :rolleyes::D

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
"Lövei Csaba (független) pedig úgy fogalmazott: jó, hogy az épületnek lesz gazdája, megindító érzés, hogy a városba települ a tartalékos ezred vezetése, lesz egy aktív honvédségi erő. A keleti határ közelében eddig csak Debrecenben volt hatékony erő, megnyugtató a változás Nyíregyháza életében, köszönet, hogy megyénkre gondoltak."
 
Mis

Csaba...mit is írtál most, ami cáfol bármi korábbi állításomat? Azt állítom, h nem egy ördöglakat ezeket előállítani. A gyártott mérettel jössz...oké, de ez megint blődség; igen nem tudunk 12 m széles lemezt gyártani, de minek is?! Itt arról ment a vita, h "hű de high-tech" a páncéllemez gyártás, én meg azt állítom h rohadtúl nem az. Nem osztottam az észt, bár néha lehet, hogy nem ártana...ha mást nem a helyesírást lehet javítaná. Minőségbiztosítási mérnök vagy? Akkor még szerencse, h nem mentünk bele jobban a metalográfiába, tuti megennél reggelire :)

Amennyiben ezt személyednek szóló kioktatásnak vennéd, természetesen MESSZE NEM az volt a szándékom......
Az a probléma, s nem csak Veled kapcsolatban, hogy nagyon sok itt kommentelő nem képes belátni, hogy az utóbbi cirka 15-20 évben akkora fokú specializáció ment végbe az egész iparban ( a fokozottan beruházás igényes fém előállító és alap feldolgozó iparban végképp és még régebb óta), hogy sokan el sem tudják képzelni az iparon kívül.
Hogy konkrét példám legyen, s megpróbáljam a laikusoknak is elmagyarázi, van konkrét példám is.
A munka helyem az Alcoa-Arconic Köfémben van Fehérváron (38 éve vagyok hőkezelő).
Ugyan ennek a cégnek Birmingham elővárosában Kitt's Green-ben van egy csak alu repülőgép szárny előtermék előállítására szolgáló hengerműve.
A konkrét számok .
- Kitt's Green, 10-12 000 tonna baromi drága szárny alap anyag, Köfém 82-86 000 tonna alapvetően kereskedelmi termék, bár ebből 20 000 tonna környékén már konkrét autóipari beszállítás. Nos, az angliusok több pénzt hoznak a cégnek
- Berendezések, az Angol meleg henger sor képes arra, hogy az első pár szúrásban széltében és hosszában is hengereljen (a tuskót forgatják hozzá 90°-al. Mi nem, mert a kereskedelmi minőségek 1500 (col-ban 1524)mm-nél véget érnek. A szárny meg nem.
- Alap anyag. Alu iparban ltezik az edzhető-nemesíthető ötvözet család (durál "parasztosan"), ezt használják a repülő gép iparba, nálunk meg csak NEM nemesíthető ötvözetek vannak (alapvetően azért specializálódtunk az AlMg-s nagy szilárdságú termékekre).
- Következmények: A szárny előállításhoz használt egyetlen gép sor sem alkalmas másra, s a mi egyetlen gépsorunk sem alkalmas a szárny gyártás egyetlen műveletére sem.
- Szakértelem: Az angol kollégám profi a hőkezelésben, és én is. A tanult szakértelmünk alapján mind a ketten elméletileg tudjuk a másik munkáját végezni, csak a gyakorlatban meg BAROMIRA NEM!
- Konklúzió: Amennyiben itt bár ki is azt gondolja, hogy gondolunk egyet és hip-hop előállítunk a Hovédség részére valamilyen cuccot (speckó fegyver alkatrész vagy alap anyag), akkor jól tenné ha előtte meghallgatna valakit akinek van releváns ipari tapasztalata.
Hogy Dunaúj-ra is kitérjek. Tehát, igen elméletileg alkalamasak páncél lemez előállításra, gyakorlatilag alig 1-2 eszközük használható erre, szakértelem meg elméletben hatalmas, gyakorlatban meg nulla....
Dunauj és a Köfém is kereskedelmi célú termékek gyártására lett kialakítva, annak minden berendezésével és technológiájával no és szakértelmével.
A valamikori páncél lemez minőséget előállítani képes acélmű az talán Ózd volt? (nem vagyok benne biztos, lehet hogy Diósgyőr) Bezárták, szakik nyuggerek lettek, vagy sajnos meghaltak, a gépek meg kuka.
 
Amennyiben ezt személyednek szóló kioktatásnak vennéd, természetesen MESSZE NEM az volt a szándékom......
Az a probléma, s nem csak Veled kapcsolatban, hogy nagyon sok itt kommentelő nem képes belátni, hogy az utóbbi cirka 15-20 évben akkora fokú specializáció ment végbe az egész iparban ( a fokozottan beruházás igényes fém előállító és alap feldolgozó iparban végképp és még régebb óta), hogy sokan el sem tudják képzelni az iparon kívül.
Hogy konkrét példám legyen, s megpróbáljam a laikusoknak is elmagyarázi, van konkrét példám is.
A munka helyem az Alcoa-Arconic Köfémben van Fehérváron (38 éve vagyok hőkezelő).
Ugyan ennek a cégnek Birmingham elővárosában Kitt's Green-ben van egy csak alu repülőgép szárny előtermék előállítására szolgáló hengerműve.
A konkrét számok .
- Kitt's Green, 10-12 000 tonna baromi drága szárny alap anyag, Köfém 82-86 000 tonna alapvetően kereskedelmi termék, bár ebből 20 000 tonna környékén már konkrét autóipari beszállítás. Nos, az angliusok több pénzt hoznak a cégnek
- Berendezések, az Angol meleg henger sor képes arra, hogy az első pár szúrásban széltében és hosszában is hengereljen (a tuskót forgatják hozzá 90°-al. Mi nem, mert a kereskedelmi minőségek 1500 (col-ban 1524)mm-nél véget érnek. A szárny meg nem.
- Alap anyag. Alu iparban ltezik az edzhető-nemesíthető ötvözet család (durál "parasztosan"), ezt használják a repülő gép iparba, nálunk meg csak NEM nemesíthető ötvözetek vannak (alapvetően azért specializálódtunk az AlMg-s nagy szilárdságú termékekre).
- Következmények: A szárny előállításhoz használt egyetlen gép sor sem alkalmas másra, s a mi egyetlen gépsorunk sem alkalmas a szárny gyártás egyetlen műveletére sem.
- Szakértelem: Az angol kollégám profi a hőkezelésben, és én is. A tanult szakértelmünk alapján mind a ketten elméletileg tudjuk a másik munkáját végezni, csak a gyakorlatban meg BAROMIRA NEM!
- Konklúzió: Amennyiben itt bár ki is azt gondolja, hogy gondolunk egyet és hip-hop előállítunk a Hovédség részére valamilyen cuccot (speckó fegyver alkatrész vagy alap anyag), akkor jól tenné ha előtte meghallgatna valakit akinek van releváns ipari tapasztalata.
Hogy Dunaúj-ra is kitérjek. Tehát, igen elméletileg alkalamasak páncél lemez előállításra, gyakorlatilag alig 1-2 eszközük használható erre, szakértelem meg elméletben hatalmas, gyakorlatban meg nulla....
Dunauj és a Köfém is kereskedelmi célú termékek gyártására lett kialakítva, annak minden berendezésével és technológiájával no és szakértelmével.
A valamikori páncél lemez minőséget előállítani képes acélmű az talán Ózd volt? (nem vagyok benne biztos, lehet hogy Diósgyőr) Bezárták, szakik nyuggerek lettek, vagy sajnos meghaltak, a gépek meg kuka.

Na igen nem vitatható, hogy bizony teljesen új gyártósor szükséges mondjuk páncélzat előállításhoz, kezdetben külsős szakembergárda segítségével amit idővel hazai vált fel, a kérdés az leginkább van-e olyan nagyobb hadiipari cég (leginkább külföldi)akinek beszállíthatunk a magyar-honvédségen mellett természetesen, hogy ezáltal biztosítva legyen a további termelés, ne csak mondjuk 3-400 ifv-re legyártunk aztán áll 15 évet a gyártósor a szakemberek meg szétszélednek. ezeket a feltételeket meg kell keresni/teremteni és utána ha van ilyen jellegű komoly kilátások és együttműködések akkor bele lehet vágni.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
[QUOTE="A valamikori páncél lemez minőséget előállítani képes acélmű az talán Ózd volt? (nem vagyok benne biztos, lehet hogy Diósgyőr) Bezárták, szakik nyuggerek lettek, vagy sajnos meghaltak, a gépek meg kuka.[/QUOTE]

Én úgy tudom Dunaújvárosban volt a pancél lemez gyártás. Ezt még itt olvastam:
https://lazarbibi.blog.hu/2016/05/0..._gyartasa_magyarorszagon_a_szocialista_eraban
A FUG fejlesztését és gyártását tárgyalja. De nem tudom mennyire mérvadó.

"A gyártás megszervezésénél 1962-1965-re 3180 db gyártásával számoltak exporttal együtt. Az exportigény (NDK, Csehszlovákia, Lengyelország), aztán lényegesen csökkent. A program 295 millió Ft beruházást kapott, viták, csúszások, felkészületlenség miatt végül 326 millió Ft lett a végösszeg. A beruházási program szerint a Csepel Autógyárban 1360 db/év aggregát-, a Wilhelm Piecknél 1500 db/év páncéltest-, a Dunai Vasműben 3200 tonna/év páncéllemez-gyártási kapacitás létesült. A polgári termelésre azonban igénybe vettek kapacitásokat, így a tényleges kapacitás évi 500 db FUG előállítására volt alkalmas."

Ettől függetlenül amit írsz mind igaz. Csak gondoltam elküldöm neked amit erről hallottam ha már kérdezeted :)
 
61398903_616941725478735_4330845017544327168_n.png