J-35 Gyrfalcon / J-31 / FC-31 (Shenyang, Kína)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
A saját hajtómű WS-13 egy másik nagyon régi sztori. Majd meglátjuk.
És kitartóan rajta vannak.Minek,ha nem kell nekik?Egy vagy megveszik majd,vagy nem exportgépbe egyszerűbb lenne venni hajtóművet.A fejlesztési kapacitást meg a nekünk kell tipusra összpontositani.Túl sokba kerül a fejlesztés,biztos vagyok benne,hogy megrendelésre megy.JF17 sem saját szakállra ment,hanem paki megrendelésre.Pedig az sokkal olcsóbb fejlesztés.A Super Mirage 4000 volt az utolsó,amit megrendelés nélkül repülőképes protóig jutott-és az közel sem volt olyan alapvetően új gép.A Mirage III sokadik továbbgondolása volt csak-mint a JF17 a MiG21nek,és a Mirage 2000 felnagyitott változata-mint a IV-es a III-nak.A J31 meg egy alapvetően új gép.És mindene új lesz,a kerekektől a hajtóművön át a harcelektronikáig.Ez egy mocsok drága fejlesztés.Ez szerintem a J10 utóda lesz,és hordozó-fedélzeti gép.Kinai JSF,csak a helyből felszálló változat nélkül.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
És kitartóan rajta vannak.Minek,ha nem kell nekik?Egy vagy megveszik majd,vagy nem exportgépbe egyszerűbb lenne venni hajtóművet.A fejlesztési kapacitást meg a nekünk kell tipusra összpontositani.Túl sokba kerül a fejlesztés,biztos vagyok benne,hogy megrendelésre megy.JF17 sem saját szakállra ment,hanem paki megrendelésre.Pedig az sokkal olcsóbb fejlesztés.A Super Mirage 4000 volt az utolsó,amit megrendelés nélkül repülőképes protóig jutott-és az közel sem volt olyan alapvetően új gép.A Mirage III sokadik továbbgondolása volt csak-mint a JF17 a MiG21nek,és a Mirage 2000 felnagyitott változata-mint a IV-es a III-nak.A J31 meg egy alapvetően új gép.És mindene új lesz,a kerekektől a hajtóművön át a harcelektronikáig.Ez egy mocsok drága fejlesztés.Ez szerintem a J10 utóda lesz,és hordozó-fedélzeti gép.Kinai JSF,csak a helyből felszálló változat nélkül.
Ha csak ilyen szinten megy akkor reptechnikában jobb lenne ha nem sűrűn nyilatkoznál, javasolom inkább a kérdezés/érdeklődés üzemmód alkalmazását. Attól hogy a JF-17 egyes fedélzeti rendszerében bizonyos berendezés/ek a MiG-21-ről származnak, attól a gép se aerodinamikailag, se repüléstechnikai szempontból, se műszakilag, se fegyverzet és harcászati képesség, se üzemeltetési tekintetben NEM a MiG-21 továbbgondolása!! Tudod, ha egy Skodába beleteszik a Vw olajszivattyúját, benzinszűrőjét, ventilátorát meg lengéscsillapítóját, attól az még nem lesz továbbgondolt/modernizált Volkswagen ...
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Ha csak ilyen szinten megy akkor reptechnikában jobb lenne ha nem sűrűn nyilatkoznál, javasolom inkább a kérdezés/érdeklődés üzemmód alkalmazását. Attól hogy a JF-17 egyes fedélzeti rendszerében bizonyos berendezés/ek a MiG-21-ről származnak, attól a gép se aerodinamikailag, se repüléstechnikai szempontból, se műszakilag, se fegyverzet és harcászati képesség, se üzemeltetési tekintetben NEM a MiG-21 továbbgondolása!! Tudod, ha egy Skodába beleteszik a Vw olajszivattyúját, benzinszűrőjét, ventilátorát meg lengéscsillapítóját, attól az még nem lesz továbbgondolt/modernizált Volkswagen ...
A gépnek van egy története.A 80as évek végén a Grumman a MiG21böl fejlesztette nekik a Super 7t.Az a terv volt a kiinduló alapja a JF17nek.Többszöri áttervezés után lett az a gép,ami ma repül.A Super7 közvetlen leszármazottja a JL9.Szóval de,a MiG21 továbbgondolása,csak nem közvetlenűl.Mint ahogy a Mirage F1 a Mirage III továbbgondolása,pedig teljesen más a szárny aerodinamikája.Az elöbbi az utóbbi gép törzse,egy kisérleti gép szárnyaival és futóművével.
Viszont a mai Porsche 911 VW bogár leszármazottja akkor is,ha egyetlen közös alkatrészük sincs már.
 
  • Tetszik
Reactions: rappali_

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 187
13 457
113
Én arra vagyok kíváncsi, hogy lesz-e olyan középhatalom, aki rendszeresíteni fogja? Pakisztán elméletileg szóba jöhet, ugyebár törököknél kérdéses a dolog, de ha kihúzzák alóluk az F-35 programot választaniuk kell majd Szu-57 meg J-31 közül.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Én arra vagyok kíváncsi, hogy lesz-e olyan középhatalom, aki rendszeresíteni fogja? Pakisztán elméletileg szóba jöhet, ugyebár törököknél kérdéses a dolog, de ha kihúzzák alóluk az F-35 programot választaniuk kell majd Szu-57 meg J-31 közül.
Szerintem lesz.És tudják mellé adni olcsóbb támogatógépnek a JF17st.Amit szerintem logisztikailag össze fognak fésülni az export változatú J31el.És azon se lepődnék meg,ha kijönnének a FTC2000 egyszemélyes változatával a még szegényebbeknek.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 314
13 358
113
Én arra vagyok kíváncsi, hogy lesz-e olyan középhatalom, aki rendszeresíteni fogja? Pakisztán elméletileg szóba jöhet, ugyebár törököknél kérdéses a dolog, de ha kihúzzák alóluk az F-35 programot választaniuk kell majd Szu-57 meg J-31 közül.

Sok sikert, alig várom, hogy a sok nagyszájú fejlesztő belefusson az 5.th gen szintű gépeket jelentő technikai kihívásokba... 2030 előtt ezek a programok nagyon nem lesznek bevethetőek...
Fejleszteni marha mókás papíron, aztán jön a valóság. A top liga is beleszakad a fejlesztésekbe minden szempontból...
 
  • Tetszik
Reactions: Rotten878

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Sok sikert, alig várom, hogy a sok nagyszájú fejlesztő belefusson az 5.th gen szintű gépeket jelentő technikai kihívásokba... 2030 előtt ezek a programok nagyon nem lesznek bevethetőek...
Fejleszteni marha mókás papíron, aztán jön a valóság. A top liga is beleszakad a fejlesztésekbe minden szempontból...
A kinai J31 lehetséges jövőjén analgunk.És pont azért gondolom,hogy ez nagyon is saját kinai felhasználásra tervezett gép,mert ez nem egy kétfilléres program.Komplett az egész gép új fejlesztés,és szép csendben,de kitartóan fejlesztik.Egy-kétszáz db-sorozatú exportgépnek egyszerüen nem éri meg fejleszteni,vagy veszteséges lenne,vagy eladhatatlanul drága.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 427
18 844
113
New stealth jet project moving ahead on pace
By ZHAO LEI | China Daily | Updated: 2019-07-09 07:13
f_art.gif
w_art.gif
in_art.gif
more_art.gif


5d23ce24a31058950191bfc4.jpeg

A Chinese FC-31 stealth fighter jet takes off during a demonstration flight ahead of the 10th China International Aviation and Aerospace Exhibition, also known as Airshow China 2014, in Zhuhai, Guangdong province, on Nov 10, 2014. [Photo by SONG FAN/FOR CHINA DAILY]

Military aircraft in development will be able to carry out air, land, sea attacks

China's development of the FC-31, the country's second stealth fighter jet, is proceeding smoothly and on schedule, according to its chief designer.

Sun Cong, president of the Chinese Aeronautical Establishment under Aviation Industry Corporation of China, said at a news conference on Thursday in Shenyang, Liaoning province, that people should be patient and wait for good news from the project.

"You will see its latest developments in due course, in the near future," said Sun, who is also the chief researcher at AVIC's Shenyang Aircraft Design and Research Institute.

Sun's comments indicated that China has never wavered in its attempts to develop and build a second series of stealth combat aircraft after the J-20 entered service with the People's Liberation Army Air Force in 2017.

His remarks are likely to reassure anyone concerned about the fate of FC-31 because of its virtual disappearance from public view over the past two years.

The twin-engine, radar-evading fighter jet was unveiled in October 2012 when a prototype made its maiden flight, becoming China's second 5th-generation fighter jet, following the J-20.

The FC-31 has a high survivability rate, a low radar signature, advanced electronic countermeasures, strong information gathering and handling capacity, outstanding situational awareness and beyond-visual-range combat capability.

In addition to air combat, it can also carry out strikes against land and sea targets, according to its designers.

The aircraft has a large weapons bay and can carry multiple external missiles.

According to AVIC specifications, the FC-31 has a maximum takeoff weight of 25 metric tons, a combat range of 1,200 kilometers and a top speed of Mach 1.8, or 2,205 kilometers per hour. It can carry 8 tons of weapons and has a designed life span of up to 30 years.

The FC-31 will enter service in the PLA as the Shenyang institute and Shenyang Aircraft Corp's latest major accomplishment, following the J-15 carrier-based fighter jet and the half-century-old J-8 series fighter jet.

Last week in Shenyang, AVIC marked the 50th anniversary of the J-8's maiden flight, as well as the 10th anniversary of J-15's first flight.

The J-8 was China's first domestically developed combat plane capable of executing high-altitude, high-speed operations, and the series has several variants still in service with the PLA Air Force and PLA Navy. The J-15 is the spearhead of the Navy's carrier battle group and has taken part in many long-distance combat exercises over open seas.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
20 676
32 314
113
Ha így folytassák a tempót akkor a j31 -ből is csak két proto. lesz 2022-ig.
A 2. Hordozo most szeptemberbe lessz kessz teljesen /tesztek vege./ az uj hordozok tesztjei meg messze... Amikor elkeszul az elso lapos es valoszinuleg azzal egy idobe fog elkeszulni az elso ra valo 31 es... A tesztjeik parhuzamosan fognak zajlani ha minden igaz /31 talan par het csuszassal./ mar kezpenzkent kezelik a 31 hajofedelzeti geppe valo alakitasat.../a20 as ugyaneere a celra valot kacsazzak :) / be fog indulni a program csak amedig nincs min tesztelni addig a gepnek se sok ertelme.../a fobb teszteket mar a 31 en elvegeztek.../ valoszinuleg ezzel egy idobe jon nagyjabol a hejbol felsgallo valtozat./annak a tesztjei valoszinuleg huzottabb lessz./

Kvazi egy f18 as gep lessz a 31 /dedikalt haditengereszeti hordozos gep./

A nagyobb kerdes most sok kinai oldalon forumon hogy a q5 osok helyett mi lessz.../mondjuk en nem varialnek sokat es a jf17 bol csinalnak egy alacsonytamado gepet es csokolom./
 
  • Tetszik
Reactions: Roni