Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
A J-31 esetében nem csodálkoznék, főleg a hajtómű miatt. Inkább valami olyasmire tippelnék, hogy csinálnak egy egyhajtóműves F-35 szerű gépet. A helyből STOVL nem tdom mennyire reális. Szerintem ár-érték rányban nem éri meg. Végig azon agyalok, hogy mennyi extra költséggel járna, ha egy dokkhajóra szerelsz egy katapultot pluszba, meg szögfedélzetet?Ez érdekes. Úgy tűnik, a J-31 kuka (tapasztalatszerzésnek biztos kitűnő volt), a Shenyang egy új 5. generációs típuson dolgozik. A hordozókra a navalizált J-20 kerül majd, ez az új típus a pletykák szerint STOVL lesz, az F-35B "párja", a kínai dokkhajókra, talán J-18 típusjelzéssel. Legalábbis ez lehet az egyik változata.
https://nationalinterest.org/blog/b...s-started-building-new-stealth-fighter-111546
Ez érdekes. Úgy tűnik, a J-31 kuka (tapasztalatszerzésnek biztos kitűnő volt), a Shenyang egy új 5. generációs típuson dolgozik. A hordozókra a navalizált J-20 kerül majd, ez az új típus a pletykák szerint STOVL lesz, az F-35B "párja", a kínai dokkhajókra, talán J-18 típusjelzéssel. Legalábbis ez lehet az egyik változata.
https://nationalinterest.org/blog/b...s-started-building-new-stealth-fighter-111546
A J-31 esetében nem csodálkoznék, főleg a hajtómű miatt. Inkább valami olyasmire tippelnék, hogy csinálnak egy egyhajtóműves F-35 szerű gépet. A helyből STOVL nem tdom mennyire reális. Szerintem ár-érték rányban nem éri meg. Végig azon agyalok, hogy mennyi extra költséggel járna, ha egy dokkhajóra szerelsz egy katapultot pluszba, meg szögfedélzetet?
Sok mindenben gyakorlatilag másolják az amerikai haderőket, szervezetileg, működésileg. Lehet, hogy ez az (egyik) oka. Az más kérdés, hogy sikerül-e. Az USA is iszonyatosat szopott az F-35B-vel úgy, hogy nemzetközi partnerek is nem kevés pénzt pumpáltak a programba.A J-31 esetében nem csodálkoznék, főleg a hajtómű miatt. Inkább valami olyasmire tippelnék, hogy csinálnak egy egyhajtóműves F-35 szerű gépet. A helyből STOVL nem tdom mennyire reális. Szerintem ár-érték rányban nem éri meg. Végig azon agyalok, hogy mennyi extra költséggel járna, ha egy dokkhajóra szerelsz egy katapultot pluszba, meg szögfedélzetet?
Az időpont szerintem nem véletlen, a J-20 most már sínen van, még ha nem is 100 %-osan, innentől kevesebb pénzt, erőforrást emészt fel. Van mit átcsoportosítani a Shenyangnak. Aztán meglátjuk, mikorra, és mikyen gépet hoznak össze.Egyrészt akkor Kína is ugyanolyan gyökér, mint az USA, vagy ott is a helyi tengerészgyalogság nagy befolyással bír - STOVL egyszerűen baromság. Tényleg olcsóbb egy nagyobb ladikot csinálni... vagy kitalálni egy jobb indítórendszert. Passz, de a gépet lebutítani emiatt nagyon logikátlan.
Az új gép logikus, csak iszonyat drága így nekiesni megint - de ugye haderőre van ott is péntz (szerintem már alulrók karcolják az USA költségvetését, csak persze nem ismerik el. R&Dvel együtt mindenképpen)
Ami a cikkben igazán érdekes, az annak a ténynek a közése, hogy Kína belassult expanzióban. Egyrészt már nem pumpálják technológiával, másodszor érződik, hogy már harcolnak ellenük, harmadszor pedig már mindenki észrevette, hogy a legszarabb velük bármiféle kapcsolatba kerülni. Ezt pedig megsínyli a haderejük is - a csodás új bombázójukat sem fogjuk addig látni, mígy a B-21 kinn nincs, hogy utána egy évre rá majd egy kiköpött ugyanolyan (csak szarabb) gépet kihozzanak...
Iránnak pont jó lesz , az egész gyárat, hajtómű gyártással együtt átvennék ha az oroszok megint szopóra veszik őket.
Mármint a J-31-nek,vagy ennek az újnak?Azért kíváncsi vagyok, hogy mi lesz a projekt sorsa? Megy majd exportra, mint a JF-17, vagy csak egy lábjegyzet lesz az 5. gen gépek történelmében?
A J-31-nek.Mármint a J-31-nek,vagy ennek az újnak?
Szerintem marad lábjegyzet, techdemo. Alap, amire a Senyang építkezhet. Értelmetlen lenne párhuzamosan két típust fejleszteni.A J-31-nek.
Múltkor (pár hónapja?) arról írtak, hogy J-31-et elengedték, új típus lesz.Egyelőre nagy kérdés, hogy ez lesz a hordozófedélzeti vadászgép, vagy egy teljesen új típus?
Igen, de valamiért inkább kivárok. Nem értem, hogy miért ezt a hajtóművet választották hozzá?Múltkor (pár hónapja?) arról írtak, hogy J-31-et elengedték, új típus lesz.
Asszem ez volt az.Múltkor (pár hónapja?) arról írtak, hogy J-31-et elengedték, új típus lesz.