Hogyne dobnák ki? Minek tartogatnák? Most sem használják őket.
Mi már túl későn próbáltunk tőlük megszabadulni. Egyedül a cseheknél, szlovákoknál, és a románoknál van rendszerben még pár szarrá pimpelve. De már egyik sem BMP1
Náluk is csak azért maradtak meg, mert nekik volt hozzá licence gyártásuk. Nekünk meg nem. A wiki szerint '73 és '78 között szállították le őket. 2002ben vonták ki őket. Azaz 30-35 évesen.
És mi még elég jól bántunk velük. 2 példa:
Svédország BMP-1: 12 ordered from Germany in 1993 and delivered between 1995 and 1997 for trials. 360 ordered from Germany in 1994 and delivered between 1998 and 2001 (the vehicles were modernized in Poland before being delivered).
[2] All upgraded to Pbv 501A standard. 340 in service in 2006. In the same year they were withdrawn from service and later were sold.
[58]
Azaz újonan rendeltek 360db-ot, amit '98 és 2001 között szállítottak le. Majd a lengyelekkel modernizáltatták őket még használat előtt. 2006-ig voltak rendszerben náluk, miközben még maguk is próbáltak rajta modernizálni. Szerintem csak azért modernizálták, hogy el tudják adni!

A BMP-2 lengyel sorsa:
62 BMP-2s and BMP-2Ds (all of which were designed as BWP-2) ordered in 1988 and delivered in 1989. Sold in 1994 to Angola and delivered between 1994 and 1995.
[7][8]
A lengyelek rendeltek újonan 62db BMP-2-est '88ban. '89ben megkapták. Majd nagy hirtelen '94-ben eladták Angolának, de olyan sebességgel, hogy már abban az évben elkezdték a szállítást, ami '95-re be is fejeződött... (gondolom, hogy meg ne gondolják magukat!)