T-14 Armata

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 660
27 820
113
Amennyire én olvastam, az orosz hadsereg harckocsizó tábornokai nem rajonganak a gázturbinákért, túl sokat fogyasztanak, túlságosan is karbantartásigényesek és így tovább. Szóval ők határozottan diesel-pártiak...

A karbantartási problémák inkább tervezési hiányosságok, ha a teknő alsó részén lennének kialakított szervízajtók, akkor az említett probléma se létezne, de ilyen csak utólag merült fel.
Ha jól tudom főleg a csecsenföldi tapasztalatok tettek be rendesen a GT-k hírnevének, mert találat esetén jóval könnyebben gyulladtak ki, mint a sima dízelek. Az arktiszi klimatikus viszonyok között viszont határozottan jobbak a GT-k karakterisztikái, így ott egy ideig biztosan megmaradnak a T-80 változatok. Akkor viszont ha ennyire nem szeretik a GT-ket minek akarják bepakolni a partraszálló járműbe? (igaz lehet ez is csak egy a számos papíron ragadt koncepciók közül és csak én tekintek ennek túl nagy jelentőséget)

Az alsó szervízajtók pedig mennyire befolyásolják negatívan az aknavédelmet? Vagy ez a személyzet külön kapszulában elhelyezése miatt már nem annyira szempont?
 
M

molnibalage

Guest
Amennyire én olvastam, az orosz hadsereg harckocsizó tábornokai nem rajonganak a gázturbinákért, túl sokat fogyasztanak, túlságosan is karbantartásigényesek és így tovább. Szóval ők határozottan diesel-pártiak...

A karbantartási problémák inkább tervezési hiányosságok, ha a teknő alsó részén lennének kialakított szervízajtók, akkor az említett probléma se létezne, de ilyen csak utólag merült fel.
Lehet, hogy maradi vagyok, de a GT minden előnyének ellenére én egy tévútnak és technológiai zsákutcának tartom. A júeszék gondolt egy nagyot, akkor hipermodernek tűnt, amit ők imádnak. Ha a hh nem ér véget és lett volna egy új hk generáció, akkor lehet, hogy már lenne nem GT-s jenki hk is. Így viszont muszájból kell vele élni úgy 40 éve.
Minek alsó szervizajtó mikor ki lehet cserélni a motort egy ora alatt?
Mert nem lehet egy 5 perces kis munka "megoldása" az, hogy "akkor motorcsere". 5 perc lenne....
... ha hozzá lehetne férni.

Az F-4-esek korai változatában a rádió az egyik katapultülés alatt volt. Egy szutyok 5 perces javításhoz is eszméletlen bontást kellett megcsinálni. Ez dettó ugyanaz.
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 047
10 153
113
Minek alsó szervizajtó mikor ki lehet cserélni a motort egy ora alatt?

Tegyük fel ki kell cserélni vagy csak ellenőrizni kell valamit a hengerfejen, a felső kettőnél ez annyi, hogy kinyitják a motortér felső ajtóit, és megnézik / kijavíthatják helyből.
Az alsónál... az alsónál fogod, kinyitod a teljes motorteret, szétkapcsolod, amit szét kell (üzemanyagrendszer, erőátvitel, olajrendszer, elektromos rendszer, stb.) daruval kiemeled a motort, hogy hozzáférj.

Szóval a felsőnél akár az út szélén a személyzet is meg tudja csinálni, az alsónál kell mellé legalább egy T-16 vagy hasonló műszaki jármű, avagy egy szerelőbázis.

Látod már, miért tényező egy szervízajtó megléte avagy hiánya?
 

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
8 678
34 565
113
Az Armatán nincsen alsó szervizajtó szóval a fejlesztőmérnökeik ezt nem tartották problémának.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 787
75 825
113
Meddig tart szevizajtót vágni az aljára?Semeddig.Ott ráadásul az aknaeszély is minimális.
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 845
9 665
113
Nekem úgy tűnik, hogy a Leo2-ön a motorfedél leszedése sem megy műszaki jármű nélkül.
Nem is hiszem egyébként, hogy a személyzet bármilyen javításnak neki állna a műszakiak nélkül.
800px-A_recovery_vehicle_lifts_the_engine_panel_from_a_Leopard_2_MBT.jpg
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 787
75 825
113
Nekem úgy tűnik, hogy a Leo2-ön a motorfedél leszedése sem megy műszaki jármű nélkül.
Nem is hiszem egyébként, hogy a személyzet bármilyen javításnak neki állna a műszakiak nélkül.
800px-A_recovery_vehicle_lifts_the_engine_panel_from_a_Leopard_2_MBT.jpg

De nem kell egy sima ellenőrzéshez levenni a mortortét tetejét,elég csak kinyitni a rajtalévő ajtókat.Ez gondolom azelőtt készült mielőtt kivették a motort.
 
  • Tetszik
Reactions: Python

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 845
9 665
113
De nem kell egy sima ellenőrzéshez levenni a mortortét tetejét,elég csak kinyitni a rajtalévő ajtókat.Ez gondolom azelőtt készült mielőtt kivették a motort.

Igen, megnéztem a képet jobban, s van is két kör alakú ajtó a fedél hátsó részén, de ahogy látom, azok pont arra elegek, hogy a légszűrő betéteket ki lehessen cserélni. Ott viszont a motorhoz hozzáférni nem lehet.
p53.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Rotten878

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 417
23 610
113
Régen volt fent a tecsőn egy videó a leopard2 karbantartásáról, ott emlékeim szerint azt mondták, hogy laptoppal elindítanak valami tesztet ha az hibát mutat akkor az egész motort ki kell venni mert máshogyan nem tudnak hozzáférni a teljes motorhoz.
9ff-GTronic-gegen-Leopard-2-1200x800-09cb886ce77770d4.jpg

ennyire lehet felnyitni és kézcsók
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 845
9 665
113
Régen volt fent a tecsőn egy videó a leopard2 karbantartásáról, ott emlékeim szerint azt mondták, hogy laptoppal elindítanak valami tesztet ha az hibát mutat akkor az egész motort ki kell venni mert máshogyan nem tudnak hozzáférni a teljes motorhoz.
9ff-GTronic-gegen-Leopard-2-1200x800-09cb886ce77770d4.jpg

ennyire lehet felnyitni és kézcsók

Ez jókép. Kerestem ilyet , de nem találtam. Tehát mégis fel lehet nyitni a motor feletti részt is. Viszont jól látható, amit egyébként is sejtettem, hogy innen nem sok mindent lehet egy ilyen motoron javítani. Kb. a folyadék szinteket lehet ellenőrizni, esetleg utántölteni. Ennyi. Minden máshoz hajtáslánc kiszerelés. Logikus is. Így nem szükséges a hadműveleti terület közelében ezernyi alkatrészt raktározni. Mert ugye ki tudja, mi romolhat el egy ilyen hajtásláncban.. Legegyszerűbb és leggyorsabb kompletten cserélni az egészet.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 787
75 825
113
Ez jókép. Kerestem ilyet , de nem találtam. Tehát mégis fel lehet nyitni a motor feletti részt is. Viszont jól látható, amit egyébként is sejtettem, hogy innen nem sok mindent lehet egy ilyen motoron javítani. Kb. a folyadék szinteket lehet ellenőrizni, esetleg utántölteni. Ennyi. Minden máshoz hajtáslánc kiszerelés. Logikus is. Így nem szükséges a hadműveleti terület közelében ezernyi alkatrészt raktározni. Mert ugye ki tudja, mi romolhat el egy ilyen hajtásláncban.. Legegyszerűbb és leggyorsabb kompletten cserélni az egészet.

Ehhez kéne a szemléletváltás ami úgylátszik a szárazföldi erők vezetésében vagy a minisztériumban nincs meg.
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 852
4 132
113
Pontosan erről van szó ! A légerőben is ez a felállás .

Igen, én is hasonlóan látom.

Ott is folyton téma, hogyan tartsák életben a hadiipart, a MiG-29K-t az indiaiak fizették ki, azért azt rendelték meg a Kuznyecovnak, mert ez volt naprakész. A Szuhoj nem kapott pénzt a Szu-27K (Szu-33) továbbfejlesztésére, így egy generációval (vagy kettővel) le van maradva a MiG-29K-hoz képest. Olcsóbb volt tehát ez a megoldás. Nem mellesleg a MiG gyártósorait kb. ez a megrendelés tartja életben.

A T-72B3 hasonló eset, a gyártósorokat ezekkel lehet életben tartani, mert a T-14 nagy számú megrendelése túl sok pénzbe kerülne, ráadásul az új technológiák kiforrása mindig időigényes dolog, és nem baj, ha van mellette bevált technika. Ez a "szovjet" gondolkodásmód, hogy igen, a frontegységek megkapták a vadonatúj T-64-est, aztán T-80-ast, de közben a tömeghadsereg is kapjon valamit, és jött a T-55AM és a T-72(B). Az új technológiák megjelennek a fronton, menet közben jönnek a tapasztalatok, és ezeket igyekeznek megoldani is (T-64 esetében az 5TD motor gondjai, T-80 esetében a GTD gázturbinák gondjai).

T-14-nek is vannak bőven gondjai, ha a pletykák igazak, beszélnek arról, hogy az új X elrendezésű motor karbantartása macerás, az alsó hengerfejekhez beépített állapotban nem lehet hozzáférni, így egy sima átellenőrzéshez is ki kell emelni a motort. Beszélnek arról, hogy az automata töltőberendezés nincs még kész, illetve erősen félkész állapotban van. Satöbbi, satöbbi.

A saját nézetem az, hogy a T-14 Armata 2015-ös debutálásakor még egy erősen prototípus változat volt. Ezzel az erővel a nyugati hadseregek a szintén prototípus szinten megvalósult járműveket mutogathatnák felvonuláson, azt állítva, hogy ezek hadrendbe álltak. Csak ennél itt nagyobb a transzparencia, így hamar kiderülne a turpisság.


Így van jelenleg, de szerintem el kéne már engedniük a "szovjet gondolkodásmódot". Mert a Szovjetuniónak rég vége. Oroszország pedig egy 140 milliós ország, valahol a francia és az olasz gazdaság szintjén, a 21. században, ahol már nem a sorkatonaságos-tömeghadsereges, olcsó, de szar cuccokkal történő bohóckodások fognak csatákat, háborúkat nyerni.
A T-72-es gyártósorokat kár életben tartani. A T-90-est még megértem, az egy jelenleg korszerűnek számító harckocsi. Van piaca a világban, el lehet adni olyan országoknak, akik valóban tudnak is fizetni és így lehet belőle komoly bevétel. Otthonra is jó addig, amíg a T-14 be nem érik.

A saját nézetem az, hogy a T-14 Armata 2015-ös debutálásakor még egy erősen prototípus változat volt. Ezzel az erővel a nyugati hadseregek a szintén prototípus szinten megvalósult járműveket mutogathatnák felvonuláson, azt állítva, hogy ezek hadrendbe álltak. Csak ennél itt nagyobb a transzparencia, így hamar kiderülne a turpisság.

Ez szerintem is így van. De úgy vélem, hogy érdemes költeni rá és a szűkös források miatt inkább erre, mint a régi szarokra.


Ez azért egy igen bonyolult kérdéskörnek egy finoman szólva is leegyszerűsített megközelítése szerintem részedről.

Valóban leegyszerűsítettem. Mert sajna nem nagyon van energiám oldalakat írni. :(

Egyfelől azt nem látjátok át sokan, hogy Oroszország kurva nagy! Nem egyszerűen csak nagy, a legnagyobb területű ország a világon, akkora mint több kontinens együtt(pl. Európa+Ausztrália) meg még egy kicsi... Egyszerűen kell a darabszám, hogy legalább mutatóba jusson ide is meg oda is egy kevés, pláne úgy hogy egyre több irányból szerintem joggal érezhetik úgy, hogy kóstolgatják, csipegetik őket - pl. a hagyományosan az Ő befolyásuk alatt álló területeken, ex Szu tagköztársaságokban megjelent a NATO (Baltikum, Ukrajna, Grúzia), van ahol meg zavargások vannak - ezért oda nem is elég csak mutatóban erőt összpontosítani.
Ekkora igényt meg be kell látni, azzal a gazdasági teljesítménnyel ami nekik van, nem lehet nem hogy T-14 ből, de még T-90 ből sem kiadni nekik.

Hát, én átlátom, hogy mekkora. De azt is, hogy a gazdasága mekkora és hogy nem jut mindenre is pénz. Azt is, hogy ha a magasan képzett szakembereket ott akarja tartani, akkor ahhoz az kell, hogy a top fejlesztéseket és az ezeken dolgozó üzemeket és topszakembereket finanszírozzák, nem pedig a régi szarjaik kókányolását. Mert különben a szakik lelépnek az EU-ba, USA-ba... És úgy tudom, hogy ez létező és eléggé jelentős probléma nekik.

Ahová nekik szerintem az elkövetkezendő 10-15 évben kellhet mondjuk harckocsi komolyabb mennyiségben, az a Kaukázus térsége, meg esetleg Ukrajna-Donbassz, ha nyíltan be akarnak avatkozni. Máshová jelenleg és a közeljövőben nem nagyon.
Mert a NATO nem fogja megtámadni direktben Oroszországot, akármennyire is keltik a hisztit a fanok, meg az agitprop. Maximum a Kaukázusban kavarhatnak be némi támogatással az ottani oroszelleneseknek. Baltikumot már bukták szóval, hacsak ők nem akarják ott megtámadni a NATO-t, akkor oda sem kell.
Az orosz Távol-Kelet később még esélyes konfliktuszóna lehet Kína miatt, de szerintem az még úgy két évtizedig szintén nem fog játszani.
Szóval de, szerintem ezt az igényt le tudnák fedni a T-90-essel.

Ugyan ez lesz a helyzet a Szu-57-el is.

Igen, de ott van mellette a Szu-35. Ez a két típus (plusz a Szu-34) le is fedné az igényeiket. Szu-30 verziókat csakis exportra, a többi szart meg, mint pl. a MiG-29 változatait, el kéne engedniük. Esetleg, ha akarnak rephordozókkal bohóckodni, akkor oda kifejleszteni egy új, viszonylag kisméretű típust, de pont ez az, ami a prioritási listán nagyon hátul kell-kéne, hogy legyen, ha már úgy is az a szöveg, hogy nekik a közvetlen honvédelem és nem az erőprojekció a céljuk.

Oroszország nem Kína, ha a gazdaságuk teljesítményét, termelékenységét nézzük, s a haderejük a realitások talaján maradva főleg az atomütőerővel - ami viszont fiatal és bőven elégséges a szerepe betöltésére - fog még jó ideig garancia lenni arra, hogy ép eszű ellenfél nem próbálja majd megtámadni őket.

És ezzel meg is indokoltad, hogy miért nincs szükségük arra, hogy a sok réges-régen elavult ócskaság pimpelgetésére csesszék el a szűkös forrásaikat.

Hozzáteszem sokan leírták az oroszokat az ütött kopott Szu-24/25, Tu-22 és Mi-17/35 vonallal Szíriában hogy ez mind ex Szu kóhószökevény, meg olvastam a sok okosságot hogy nincs POD, nincs okos bomba, sisakcélzó, aztán úgy tűnik mégis a világ leghatalmasabb nemzetei által pártfogolt erőket szépen lassan de felőrlik azok akiket ők választottak.

Lehet akkor számolgatni a fentiek fényében, hogy kell e másod, meg harmadvonalas technika egy olyan országnak, ami akkora mint több kontinens? Szerintem ott van rá példának Szíria rögtön, hogy igen...


Azokat az erőket, akiket a kohószökevényeikkel felőröltek, annyira pártfogolták a világ leghatalmasabb nemzetei, hogy csupán kézifegyvereik (meg amiket a szír hadseregtől szereztek technikát) voltak. Gyakorlatilag a legkomolyabb eszközük a 30+ éves TOW-2A, meg pár tucat kínai MANPADS volt. Szóval az a pártfogolás leginkább szóban ment.
Épp ezért én nem látom ezt olyan húdenagy teljesítménynek. Kvázi csak a kötelezőt hozták.
Persze arra jó lehet az a még megmaradt harmadvonalas technika, hogy kiszórják egy ilyen, számukra nem túl komoly konfliktusban, meg hogy odaadják segítségnyújtás gyanánt a baráti kormányoknak, de hogy pénzt-erőforrásokat szánjanak rá otthon, az szerintem pazarlás.
 
  • Tetszik
Reactions: Roni
M

molnibalage

Guest
Igen, de ott van mellette a Szu-35. Ez a két típus (plusz a Szu-34) le is fedné az igényeiket. Szu-30 verziókat csakis exportra, a többi szart meg, mint pl. a MiG-29 változatait, el kéne engedniük. Esetleg, ha akarnak rephordozókkal bohóckodni, akkor oda kifejleszteni egy új, viszonylag kisméretű típust, de pont ez az, ami a prioritási listán nagyon hátul kell-kéne, hogy legyen, ha már úgy is az a szöveg, hogy nekik a közvetlen honvédelem és nem az erőprojekció a céljuk.
A Szu-30 változatokról volt két hosszú komment @Allesmor Obranna és @Galcom -tól, amiből kibővítve lesz majd valami. Elvileg. ;)

Okkal léteznek Szu-30 változatok már orosz felhasználására. A Szu-27-es hh-s változatai kiöregedtek, korszerűsíteni korlátozott mennyiségben akarták/tudták csak, mert 30 éves csillaghangár üzem után komolyan dolgozni sok öreg és leharcolt sárkányos sok értelme nincs.

A Szu-35 még nem jött, ahogy PAK-FA sem, viszont új és sokkal korszerűbb gépek meg kellettek. Ezeket viszont tudták gyorsan gyártani hazi elektronikával, a fejlesztési költségek nagy részét megfinanszírozták már a korábbi vevők. Csak mivel két evolúciós ág volt, ezért ezzel otthon is csak nőtt a rendszer levő hajtóművek és egyéb fő elemek száma. Paff. De legalább olcsók voltak elvileg. Anno a Szuhoj topikban tettek be árat, hogy csupaszon valami 30M USD-nek megfelelő összegért vették át őket. Ez aprópénz ezen a szinten. Bolond ötlet lett volna ezt nem kihasználni bár azért lehetett volna kicsit racionalizálni. Pont a napokban írták meg itt, hogy a hh-s Szu-27-esek már csak két alauklatnál vannak a Krímben és lassan azoknak is vége. A Szu-30 hazai rendszeresítése tette ezt lehetővé.

@zsolti
Hozzáteszem sokan leírták az oroszokat az ütött kopott Szu-24/25, Tu-22 és Mi-17/35 vonallal Szíriában hogy ez mind ex Szu kóhószökevény, meg olvastam a sok okosságot hogy nincs POD, nincs okos bomba, sisakcélzó, aztán úgy tűnik mégis a világ leghatalmasabb nemzetei által pártfogolt erőket szépen lassan de felőrlik azok akiket ők választottak.

Lásd wolfram.

Azokat az erőket, akiket a kohószökevényeikkel felőröltek, annyira pártfogolták a világ leghatalmasabb nemzetei, hogy csupán kézifegyvereik (meg amiket a szír hadseregtől szereztek technikát) voltak. Gyakorlatilag a legkomolyabb eszközük a 30+ éves TOW-2A, meg pár tucat kínai MANPADS volt. Szóval az a pártfogolás leginkább szóban ment.
Épp ezért én nem látom ezt olyan húdenagy teljesítménynek. Kvázi csak a kötelezőt hozták.

Ebben tényleg, mi a nagy szám...? Mivel lőttek volna a mezítlábas lázadók a Tu-22M és más gépekre meg Kalibr-ra...? Simán összemosod a támogatás meglétét annak mennyiségével. Ha az USAF megjelenne és prig bombázná az orosz bázis és kikötőket, akkor szerinted milyen támogatást adna az orosz? Kicsit nem egy szinten levő eszközöket vetettek be és más háttérrel.

Valahol egészen elképedek, hogy a legkisebb orosz sikeresn is megy, hogy "váúúúúúúúúúúúúúúúúúú" mekkora spílerek. Bakker ilyen szintű eredményeket a jenkik is elértek Vietnámban, csak ameddig Vietnám hajlandó volt a darálóba még húst (emberéletek....!) benyomni a Szu meg anyagot, addig a politikai győzelem nem volt lehetséges. A mezítlábas lázadóknál hol van meg ez...? Nincs milliós bázis se nagyhatalom teljes ereje mögöttük. Sikert értek el az oroszok + a megmaradt szír erők? Nahát, ki gondolta volna..

Nagyon nem tetszik figyelni és értelmezni...
 
  • Tetszik
Reactions: Bleroka

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 416
44 029
113
A Szu-30 változatokról volt két hosszú komment @Allesmor Obranna és @Galcom -tól, amiből kibővítve lesz majd valami. Elvileg. ;)

Okkal léteznek Szu-30 változatok már orosz felhasználására. A Szu-27-es hh-s változatai kiöregedtek, korszerűsíteni korlátozott mennyiségben akarták/tudták csak, mert 30 éves csillaghangár üzem után komolyan dolgozni sok öreg és leharcolt sárkányos sok értelme nincs.

A Szu-35 még nem jött, ahogy PAK-FA sem, viszont új és sokkal korszerűbb gépek meg kellettek. Ezeket viszont tudták gyorsan gyártani hazi elektronikával, a fejlesztési költségek nagy részét megfinanszírozták már a korábbi vevők. Csak mivel két evolúciós ág volt, ezért ezzel otthon is csak nőtt a rendszer levő hajtóművek és egyéb fő elemek száma. Paff. De legalább olcsók voltak elvileg. Anno a Szuhoj topikban tettek be árat, hogy csupaszon valami 30M USD-nek megfelelő összegért vették át őket. Ez aprópénz ezen a szinten. Bolond ötlet lett volna ezt nem kihasználni bár azért lehetett volna kicsit racionalizálni. Pont a napokban írták meg itt, hogy a hh-s Szu-27-esek már csak két alauklatnál vannak a Krímben és lassan azoknak is vége. A Szu-30 hazai rendszeresítése tette ezt lehetővé.

@zsolti


Lásd wolfram.



Ebben tényleg, mi a nagy szám...? Mivel lőttek volna a mezítlábas lázadók a Tu-22M és más gépekre meg Kalibr-ra...? Simán összemosod a támogatás meglétét annak mennyiségével. Ha az USAF megjelenne és prig bombázná az orosz bázis és kikötőket, akkor szerinted milyen támogatást adna az orosz? Kicsit nem egy szinten levő eszközöket vetettek be és más háttérrel.

Valahol egészen elképedek, hogy a legkisebb orosz sikeresn is megy, hogy "váúúúúúúúúúúúúúúúúúú" mekkora spílerek. Bakker ilyen szintű eredményeket a jenkik is elértek Vietnámban, csak ameddig Vietnám hajlandó volt a darálóba még húst (emberéletek....!) benyomni a Szu meg anyagot, addig a politikai győzelem nem volt lehetséges. A mezítlábas lázadóknál hol van meg ez...? Nincs milliós bázis se nagyhatalom teljes ereje mögöttük. Sikert értek el az oroszok + a megmaradt szír erők? Nahát, ki gondolta volna..

Nagyon nem tetszik figyelni és értelmezni...
Szíriával kapcsolatban most már okos meg legyintget mindenki, mikor Asszad szorult vissza az oroszok meg megjöttek, lesajnált a őket mindenki.
 
  • Tetszik
Reactions: notaricon
M

molnibalage

Guest
Nyilván az blama volt. Viszont az is tény, hogy a sok ütött kopott szárral az ő akaratuk érvényesül a végén, S ezt letagadni nem lehet.
Megint hülyeség. Ütött kopott szar? A legkorszerűbb Szu-24 változat? Vagy az új helik bevetése? Vagy a Tu-22M Kalibrral? Vagy az agyomsztárolt új bombacélzó rendszer, amiről olyan marhaságokat is állítottak egyesek, hogy szinte PGM pontossággal lehet buta bombázni? Nagyon sok új eszközüket vetették be ottan ám... Konkértan a MiG-29K is az volt..

Te valami valami alternatív univerzumban élsz...?
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 416
44 029
113
Megint hülyeség. Ütött kopott szar? A legkorszerűbb Szu-24 változat? Vagy az új helik bevetése? Vagy a Tu-22M Kalibrral? Vagy az agyomsztárolt új bombacélzó rendszer, amiről olyan marhaságokat is állítottak egyesek, hogy szinte PGM pontossággal lehet buta bombázni? Nagyon sok új eszközüket vetették be ottan ám... Konkértan a MiG-29K is az volt..

Te valami valami alternatív univerzumban élsz...?
Az én univerzumomban nem csak Roni, de még külföldi szaklapok is azon fanyalogtak, hogy a meló nagy részét Szu25/24 gépek végzik, nem pgm fegyverzettel. S ez igaz is volt, csak épp működik ez is.