Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Malachit lesz az is magyarul ha az eredeti orosz малахит szót nézzükAmi újdonság (nekem):
-25 légi (és/vagy?) 40 földi célpont követése
-Frontális védelem 1200-1400mm RHA (felteszem kinetikai), nyilván a testnél (amit viszont nem emelnek ki)
-Most nem tudom, hogy mennyire komoly, de az aktív védelmi rendszernél a ködgránátvetőből kiinduló elhárító-töltetet ábrázoltak. Csodálkoznék, ha így lenne (félretájékoztatás?)
-Állítják, hogy a Malacsit (helyesen magyarítottam?) ERA a 150mm-es lövedékekig hatásos, és képes (nyilván a passzív védelemmel együtt) megállítani a DM63 APFSDS lövedéket is.
Tekintve, hogy a teljes aktív T-72B (kb. 1900), T-80 (kb. 450) és T-90 (kb. 350 db) változatok összesített darabszáma úgy 2700 volt 2017-ben ez az ezerszám nettó túlzás, mert nincs 3000 db aktív hk. még papíron sem. Ha csak T-72 és T-80 '80-as évek beli változatait cserélnék le erre már az sem lenne rossz. Ez meg úgy sanszosan kb. 1000-1500 db körüli mennyiség. Ha ezt 8-10 év alatt letudnák az is elég durva lenne.Akkor érne valamit, ha ezresével rendszeresítenék.
Lejárt az 5 perces szerkesztés.A fentiekhez még tegyük hozzá, hogy akkor még nem is esett szó az A-4, A-6, A-7 gépekről, amelyek vitték a hátukon a csapásmérést az 1960-as, 70-es és 80-as években...
Én ezt érzem hangsúlyosnak. A mai korszerű eszközök használata egész egyszerűen elavulttá teszi a sorozott állományt az én szememben nagyon sok munkakörben. Évekbe telik rendesen megtanulni normálisan a komplex eszközök használatát és hónapok alatt elveszik a valódi készség szint.* Sorozott állomány legfeljebb lövésznek alkalmas, de ott is csak másodvonalas szintet képviselnek sok esetben.Oroszország képességeihez mérten 100db T-14 is jelentős tétel, pláne, ha a propagált képességek valósak (efelől azért vannak kétségeim). Egy-egy súlyosabb háborús helyzetben jelentős tényezőt képviselhet akár csak ennyi frontvonalbéli egység is. De feltehetően később is csak pár száz példány lesz, és marad a T-72B3 szint a "tömegharckocsinak". A T-14 egyszerűen túl drága és túl bonyolult ahhoz, hogy a teljes harckocsiállomány jelentős részét kiváltsák vele, pláne egy alapvetően még mindig sorállományra építő hadseregnél...
OFF
Lejárt az 5 perces szerkesztés.
Az külön vicc, hogy egy 1950-es évek végén tervezett szuboszonikus csapásmérő 600 nm hatósugara mind a mai napig a mérce, a SH-nál is az volt a cél, nem sikerült. Talán az F-35C-vel fog, mármint stealth konfigban.
Az A-6 egy mai hajtóművel és kompozit szárnyakkal erős túlzással a világból kirepülne, de hát manapság mindenáron multirole a divat. Azt 10+ évig Irakban és Afganisztánban repült a jó ég tudja hányszoros óra költségen CAS-t hosszú órákon át a sok szuperszonikus csúcsvadász, amikor egy kicsit ráncfellvart A-7E vagy A-6E TRAM is bőven jó lett volna, ami pont úgy vihette volna a LANTIRN-t, ahogy a Bomcat. Helyette repült F-14D. Biztós "olcsó" volt...
OFF
Én ezt érzem hangsúlyosnak. A mai korszerű eszközök használata egész egyszerűen elavulttá teszi a sorozott állományt az én szememben nagyon sok munkakörben. Évekbe telik rendesen megtanulni normálisan a komplex eszközök használatát és hónapok alatt elveszik a valódi készség szint.* Sorozott állomány legfeljebb lövésznek alkalmas, de ott is csak másodvonalas szintet képviselnek sok esetben.
Természetesen az USA mintájú NG és ANG, ahol főállásban is "tartalékos" (elég hülye ez így) és évi kevesebbet szolgáló együtt dolgozik az más tészta. Mert egy 30 éves airliner pilóta készségszintje több téren magasan van, ha rendszeresen beleül mondjuk egy F-16C-be vissza és ad mondjuk AP készültséget. De egy sorállományú, aki kapna kiképzést, szolgál mondjuk 1 évet és aztán eszközt nem lát 10 évig, nemhogy gyakorlatot, akkor az mire jó? Az én véleményem az, hogy szinte semmire.
* Három példa.
Ezek után mindenki fantáziájára bízom, hogy egy nem főállású menyire tudja kihasználni a data linkes, UAV-val és helikkel és más assetekkel együttműködő hk-t úgy, hogy az flottul menjen. A T-14-et a haderő kőkemény magjának kell először megkapni és minden régebbi technikát leadogatni a sorosok felé vagy a tartalékba (esetleg kukába), mert a soros állomány mérete és minősége tudtommal esik...
- Csak 4-5 hétre esek ki sérülés miatt a röplabdából és már kopni kezd a rutin. A rekord 1 év kihagyás volt, amikor bringázni tudtam mellette havi 800 km-et. Ennek ellenére az első 3 hétben minden edzés után izomlázam volt és úgy 3 hónap után kezdtem azt mondani, hogy olyan vagyok, mint korábban.
- Régen elég keményen repszimeztem. Lassan 10 éve évi pár órát, ha repültem. A rendszerek üzemeltetése megy, de dogfightben az MI lealáz és készségszinten semmi nincs meg már. Szerintem soha nem is lesz már meg az a szint.
- Az F-15 írásban benne van, hogy az Eagle pilóták a Sivatagi Pajzs idején már 2 hónap esemény nélküli BARCAP-elgetés során kezdték érezni, hogy erodálódnak a valódi harci képességek azzal, hogy csak felszállnak, köröznek, tankolnak, köröznek, tankolnak, majd leszállnak. Légi harc gyakorlás meg semmi.
"Orosz Armata harcképtelennek bizonyult" Avagy problémák az Armatával (miért rendelt kevés darabszámot(132)és miért óvatos az orosz vm)
http://in24.org/technology/37039?utm_source=warfiles.ru
Szóval ezek, de különösen a második indok miatt nekem úgy jön le, hogy simán csak drágállják/nincs most elég zseton rá.
Szerintem is !
2014-óta létezik a ptoto azóta semmi még csak arról sem hogy működik e az aktív védelmi rendszer és hogy alkalmas e a javelin és egy spike képességű rakétát elkapni
A Boomerang APC meg még jobban le van maradva.
A kurganec -25-ről még olyat is halottam(régebben) hogy az orosz védelmi minisztériumnak nem kell mert túl nagy és drága éls lesz helyette egy kisebb olcsóbb.
A Szu-57 is egy kínszenvedés nekik még csak azt képességet sem tudták elérni amit kína a j-20-sal hol van a szu-57-ről az EOTS is?
Ha hallani valamit felőlük azok is az SZ-xx csodafegyverük amit naponta lehoz egy külföldi haditechnika oldal vagy 5X
Nem azt mondom hogy egyik napról a másikra állítják hadrendben de hogy nincs meg a megfelelő tudásuk a dolgokhoz az biztos.
ha nincs elég pénzük, akkor minek basszák el olyan hülyeségekre, mint például a T-72B3, a MiG-29-esekkel idétlenkedés, meg a számtalan hasonló szarfényezés? És közben jön a süketelés a valóban új, szemmel láthatóan korszerű technikáról, hogy drága, meg jaj elektronika, meg túl nagy, meg nem tetszik a színe... Ahelyett, hogy a sok felesleges, elavult szar helyett inkább ezekre, a jövőre költenének...
A másik, a súlyosabb, hogy ugye nem úsznak a pénzben, ez érthető. Az viszont számomra már kevésbé, hogy ha nincs elég pénzük, akkor minek basszák el olyan hülyeségekre, mint például a T-72B3, a MiG-29-esekkel idétlenkedés, meg a számtalan hasonló szarfényezés? És közben jön a süketelés a valóban új, szemmel láthatóan korszerű technikáról, hogy drága, meg jaj elektronika, meg túl nagy, meg nem tetszik a színe... Ahelyett, hogy a sok felesleges, elavult szar helyett inkább ezekre, a jövőre költenének...
Ott is folyton téma, hogyan tartsák életben a hadiipart, a MiG-29K-t az indiaiak fizették ki, azért azt rendelték meg a Kuznyecovnak, mert ez volt naprakész. A Szuhoj nem kapott pénzt a Szu-27K (Szu-33) továbbfejlesztésére, így egy generációval (vagy kettővel) le van maradva a MiG-29K-hoz képest. Olcsóbb volt tehát ez a megoldás. Nem mellesleg a MiG gyártósorait kb. ez a megrendelés tartja életben.
A T-72B3 hasonló eset, a gyártósorokat ezekkel lehet életben tartani, mert a T-14 nagy számú megrendelése túl sok pénzbe kerülne, ráadásul az új technológiák kiforrása mindig időigényes dolog, és nem baj, ha van mellette bevált technika. Ez a "szovjet" gondolkodásmód, hogy igen, a frontegységek megkapták a vadonatúj T-64-est, aztán T-80-ast, de közben a tömeghadsereg is kapjon valamit, és jött a T-55AM és a T-72(B). Az új technológiák megjelennek a fronton, menet közben jönnek a tapasztalatok, és ezeket igyekeznek megoldani is (T-64 esetében az 5TD motor gondjai, T-80 esetében a GTD gázturbinák gondjai).
T-14-nek is vannak bőven gondjai, ha a pletykák igazak, beszélnek arról, hogy az új X elrendezésű motor karbantartása macerás, az alsó hengerfejekhez beépített állapotban nem lehet hozzáférni, így egy sima átellenőrzéshez is ki kell emelni a motort. Beszélnek arról, hogy az automata töltőberendezés nincs még kész, illetve erősen félkész állapotban van. Satöbbi, satöbbi.
A saját nézetem az, hogy a T-14 Armata 2015-ös debutálásakor még egy erősen prototípus változat volt. Ezzel az erővel a nyugati hadseregek a szintén prototípus szinten megvalósult járműveket mutogathatnák felvonuláson, azt állítva, hogy ezek hadrendbe álltak. Csak ennél itt nagyobb a transzparencia, így hamar kiderülne a turpisság.
Ez azért egy igen bonyolult kérdéskörnek egy finoman szólva is leegyszerűsített megközelítése szerintem részedről.Az viszont számomra már kevésbé, hogy ha nincs elég pénzük, akkor minek basszák el olyan hülyeségekre, mint például a T-72B3, a MiG-29-esekkel idétlenkedés, meg a számtalan hasonló szarfényezés? És közben jön a süketelés a valóban új, szemmel láthatóan korszerű technikáról, hogy drága, meg jaj elektronika, meg túl nagy, meg nem tetszik a színe... Ahelyett, hogy a sok felesleges, elavult szar helyett inkább ezekre, a jövőre költenének...
Tudom most lehet meg leszek kövezve, de ha ennyire macerás az X elrendezésű motor karbantartása, illetve viszonylag korlátozott a motortér mérete, akkor nem lenne mégis célszerű egy gázturbina beépítése? Vagy hasonlóan a Strv 103-hoz lenne benne CODAG (COnbined Diesel And Gas) elrendezésben egy dízelmotor meg melléje egy GTD is ami nagyobb gyorsításoknál kapcsolna be. Tudtommal a tengerészgyalogosoknak is terveztek kétéltű/partraszálló járművet a GTD-1250-el: https://vestnik-rm.ru/news/oborona-...50-zasvetilas-na-armii?utm_source=warfiles.rubeszélnek arról, hogy az új X elrendezésű motor karbantartása macerás, az alsó hengerfejekhez beépített állapotban nem lehet hozzáférni, így egy sima átellenőrzéshez is ki kell emelni a motort
Tudom most lehet meg leszek kövezve, de ha ennyire macerás az X elrendezésű motor karbantartása, illetve viszonylag korlátozott a motortér mérete, akkor nem lenne mégis célszerű egy gázturbina beépítése? Vagy hasonlóan a Strv 103-hoz lenne benne CODAG (COnbined Diesel And Gas) elrendezésben egy dízelmotor meg melléje egy GTD is ami nagyobb gyorsításoknál kapcsolna be. Tudtommal a tengerészgyalogosoknak is terveztek kétéltű/partraszálló járművet a GTD-1250-el: https://vestnik-rm.ru/news/oborona-...50-zasvetilas-na-armii?utm_source=warfiles.ru