1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

T-14 Armata

Diskurzus a(z) 'Harckocsik' témában - Tcat által indítva @ 2013. január 6..

  1. nyugger

    nyugger Well-Known Member

    Ha jól tudom főleg a csecsenföldi tapasztalatok tettek be rendesen a GT-k hírnevének, mert találat esetén jóval könnyebben gyulladtak ki, mint a sima dízelek. Az arktiszi klimatikus viszonyok között viszont határozottan jobbak a GT-k karakterisztikái, így ott egy ideig biztosan megmaradnak a T-80 változatok. Akkor viszont ha ennyire nem szeretik a GT-ket minek akarják bepakolni a partraszálló járműbe? (igaz lehet ez is csak egy a számos papíron ragadt koncepciók közül és csak én tekintek ennek túl nagy jelentőséget)

    Az alsó szervízajtók pedig mennyire befolyásolják negatívan az aknavédelmet? Vagy ez a személyzet külön kapszulában elhelyezése miatt már nem annyira szempont?
     
  2. Nemerson

    Nemerson Well-Known Member

    Minek alsó szervizajtó mikor ki lehet cserélni a motort egy ora alatt?
     
  3. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Lehet, hogy maradi vagyok, de a GT minden előnyének ellenére én egy tévútnak és technológiai zsákutcának tartom. A júeszék gondolt egy nagyot, akkor hipermodernek tűnt, amit ők imádnak. Ha a hh nem ér véget és lett volna egy új hk generáció, akkor lehet, hogy már lenne nem GT-s jenki hk is. Így viszont muszájból kell vele élni úgy 40 éve.
    Mert nem lehet egy 5 perces kis munka "megoldása" az, hogy "akkor motorcsere". 5 perc lenne....
    ... ha hozzá lehetne férni.

    Az F-4-esek korai változatában a rádió az egyik katapultülés alatt volt. Egy szutyok 5 perces javításhoz is eszméletlen bontást kellett megcsinálni. Ez dettó ugyanaz.
     
    notaricon, misinator and fishbed like this.
  4. Cifu

    Cifu Well-Known Member

    Tegyük fel ki kell cserélni vagy csak ellenőrizni kell valamit a hengerfejen, a felső kettőnél ez annyi, hogy kinyitják a motortér felső ajtóit, és megnézik / kijavíthatják helyből.
    Az alsónál... az alsónál fogod, kinyitod a teljes motorteret, szétkapcsolod, amit szét kell (üzemanyagrendszer, erőátvitel, olajrendszer, elektromos rendszer, stb.) daruval kiemeled a motort, hogy hozzáférj.

    Szóval a felsőnél akár az út szélén a személyzet is meg tudja csinálni, az alsónál kell mellé legalább egy T-16 vagy hasonló műszaki jármű, avagy egy szerelőbázis.

    Látod már, miért tényező egy szervízajtó megléte avagy hiánya?
     
    fip7, fishbed, Python and 1 other person like this.
  5. Nemerson

    Nemerson Well-Known Member

    Az Armatán nincsen alsó szervizajtó szóval a fejlesztőmérnökeik ezt nem tartották problémának.
     
  6. dudi

    dudi Well-Known Member

    Meddig tart szevizajtót vágni az aljára?Semeddig.Ott ráadásul az aknaeszély is minimális.
     
  7. ghostface

    ghostface Well-Known Member

    Nekem úgy tűnik, hogy a Leo2-ön a motorfedél leszedése sem megy műszaki jármű nélkül.
    Nem is hiszem egyébként, hogy a személyzet bármilyen javításnak neki állna a műszakiak nélkül.
    [​IMG]
     
    wolfram, Rotten878 and Nemerson like this.
  8. dudi

    dudi Well-Known Member

    De nem kell egy sima ellenőrzéshez levenni a mortortét tetejét,elég csak kinyitni a rajtalévő ajtókat.Ez gondolom azelőtt készült mielőtt kivették a motort.
     
    Python likes this.
  9. ghostface

    ghostface Well-Known Member

    Igen, megnéztem a képet jobban, s van is két kör alakú ajtó a fedél hátsó részén, de ahogy látom, azok pont arra elegek, hogy a légszűrő betéteket ki lehessen cserélni. Ott viszont a motorhoz hozzáférni nem lehet.
    [​IMG]
     
    Rotten878 likes this.
  10. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Egy olyan ürgétől hallottam, aki részt vett valamelyik Pajzs hadgyakorlaton, hogy ott nem javítottak semmit a motoron. Még a csavarokkal sem vacakoltak. Lángvágóval kivágták a motort, és tették be a másikat.
     
    wolfram and Nemerson like this.
  11. megazez

    megazez Well-Known Member

    Régen volt fent a tecsőn egy videó a leopard2 karbantartásáról, ott emlékeim szerint azt mondták, hogy laptoppal elindítanak valami tesztet ha az hibát mutat akkor az egész motort ki kell venni mert máshogyan nem tudnak hozzáférni a teljes motorhoz.
    [​IMG]
    ennyire lehet felnyitni és kézcsók
     
    fip7, wolfram, Python and 3 others like this.
  12. ghostface

    ghostface Well-Known Member

    Ez jókép. Kerestem ilyet , de nem találtam. Tehát mégis fel lehet nyitni a motor feletti részt is. Viszont jól látható, amit egyébként is sejtettem, hogy innen nem sok mindent lehet egy ilyen motoron javítani. Kb. a folyadék szinteket lehet ellenőrizni, esetleg utántölteni. Ennyi. Minden máshoz hajtáslánc kiszerelés. Logikus is. Így nem szükséges a hadműveleti terület közelében ezernyi alkatrészt raktározni. Mert ugye ki tudja, mi romolhat el egy ilyen hajtásláncban.. Legegyszerűbb és leggyorsabb kompletten cserélni az egészet.
     
    fip7, wolfram, fishbed and 4 others like this.
  13. dudi

    dudi Well-Known Member

    Ehhez kéne a szemléletváltás ami úgylátszik a szárazföldi erők vezetésében vagy a minisztériumban nincs meg.
     
    wolfram likes this.
  14. wolfram

    wolfram Well-Known Member

    Igen, én is hasonlóan látom.


    Így van jelenleg, de szerintem el kéne már engedniük a "szovjet gondolkodásmódot". Mert a Szovjetuniónak rég vége. Oroszország pedig egy 140 milliós ország, valahol a francia és az olasz gazdaság szintjén, a 21. században, ahol már nem a sorkatonaságos-tömeghadsereges, olcsó, de szar cuccokkal történő bohóckodások fognak csatákat, háborúkat nyerni.
    A T-72-es gyártósorokat kár életben tartani. A T-90-est még megértem, az egy jelenleg korszerűnek számító harckocsi. Van piaca a világban, el lehet adni olyan országoknak, akik valóban tudnak is fizetni és így lehet belőle komoly bevétel. Otthonra is jó addig, amíg a T-14 be nem érik.

    Ez szerintem is így van. De úgy vélem, hogy érdemes költeni rá és a szűkös források miatt inkább erre, mint a régi szarokra.


    Valóban leegyszerűsítettem. Mert sajna nem nagyon van energiám oldalakat írni. :(

    Hát, én átlátom, hogy mekkora. De azt is, hogy a gazdasága mekkora és hogy nem jut mindenre is pénz. Azt is, hogy ha a magasan képzett szakembereket ott akarja tartani, akkor ahhoz az kell, hogy a top fejlesztéseket és az ezeken dolgozó üzemeket és topszakembereket finanszírozzák, nem pedig a régi szarjaik kókányolását. Mert különben a szakik lelépnek az EU-ba, USA-ba... És úgy tudom, hogy ez létező és eléggé jelentős probléma nekik.

    Ahová nekik szerintem az elkövetkezendő 10-15 évben kellhet mondjuk harckocsi komolyabb mennyiségben, az a Kaukázus térsége, meg esetleg Ukrajna-Donbassz, ha nyíltan be akarnak avatkozni. Máshová jelenleg és a közeljövőben nem nagyon.
    Mert a NATO nem fogja megtámadni direktben Oroszországot, akármennyire is keltik a hisztit a fanok, meg az agitprop. Maximum a Kaukázusban kavarhatnak be némi támogatással az ottani oroszelleneseknek. Baltikumot már bukták szóval, hacsak ők nem akarják ott megtámadni a NATO-t, akkor oda sem kell.
    Az orosz Távol-Kelet később még esélyes konfliktuszóna lehet Kína miatt, de szerintem az még úgy két évtizedig szintén nem fog játszani.
    Szóval de, szerintem ezt az igényt le tudnák fedni a T-90-essel.

    Igen, de ott van mellette a Szu-35. Ez a két típus (plusz a Szu-34) le is fedné az igényeiket. Szu-30 verziókat csakis exportra, a többi szart meg, mint pl. a MiG-29 változatait, el kéne engedniük. Esetleg, ha akarnak rephordozókkal bohóckodni, akkor oda kifejleszteni egy új, viszonylag kisméretű típust, de pont ez az, ami a prioritási listán nagyon hátul kell-kéne, hogy legyen, ha már úgy is az a szöveg, hogy nekik a közvetlen honvédelem és nem az erőprojekció a céljuk.

    És ezzel meg is indokoltad, hogy miért nincs szükségük arra, hogy a sok réges-régen elavult ócskaság pimpelgetésére csesszék el a szűkös forrásaikat.


    Azokat az erőket, akiket a kohószökevényeikkel felőröltek, annyira pártfogolták a világ leghatalmasabb nemzetei, hogy csupán kézifegyvereik (meg amiket a szír hadseregtől szereztek technikát) voltak. Gyakorlatilag a legkomolyabb eszközük a 30+ éves TOW-2A, meg pár tucat kínai MANPADS volt. Szóval az a pártfogolás leginkább szóban ment.
    Épp ezért én nem látom ezt olyan húdenagy teljesítménynek. Kvázi csak a kötelezőt hozták.
    Persze arra jó lehet az a még megmaradt harmadvonalas technika, hogy kiszórják egy ilyen, számukra nem túl komoly konfliktusban, meg hogy odaadják segítségnyújtás gyanánt a baráti kormányoknak, de hogy pénzt-erőforrásokat szánjanak rá otthon, az szerintem pazarlás.
     
    Roni likes this.
  15. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A Szu-30 változatokról volt két hosszú komment @Allesmor Obranna és @Galcom -tól, amiből kibővítve lesz majd valami. Elvileg. ;)

    Okkal léteznek Szu-30 változatok már orosz felhasználására. A Szu-27-es hh-s változatai kiöregedtek, korszerűsíteni korlátozott mennyiségben akarták/tudták csak, mert 30 éves csillaghangár üzem után komolyan dolgozni sok öreg és leharcolt sárkányos sok értelme nincs.

    A Szu-35 még nem jött, ahogy PAK-FA sem, viszont új és sokkal korszerűbb gépek meg kellettek. Ezeket viszont tudták gyorsan gyártani hazi elektronikával, a fejlesztési költségek nagy részét megfinanszírozták már a korábbi vevők. Csak mivel két evolúciós ág volt, ezért ezzel otthon is csak nőtt a rendszer levő hajtóművek és egyéb fő elemek száma. Paff. De legalább olcsók voltak elvileg. Anno a Szuhoj topikban tettek be árat, hogy csupaszon valami 30M USD-nek megfelelő összegért vették át őket. Ez aprópénz ezen a szinten. Bolond ötlet lett volna ezt nem kihasználni bár azért lehetett volna kicsit racionalizálni. Pont a napokban írták meg itt, hogy a hh-s Szu-27-esek már csak két alauklatnál vannak a Krímben és lassan azoknak is vége. A Szu-30 hazai rendszeresítése tette ezt lehetővé.

    @zsolti
    Lásd wolfram.

    Ebben tényleg, mi a nagy szám...? Mivel lőttek volna a mezítlábas lázadók a Tu-22M és más gépekre meg Kalibr-ra...? Simán összemosod a támogatás meglétét annak mennyiségével. Ha az USAF megjelenne és prig bombázná az orosz bázis és kikötőket, akkor szerinted milyen támogatást adna az orosz? Kicsit nem egy szinten levő eszközöket vetettek be és más háttérrel.

    Valahol egészen elképedek, hogy a legkisebb orosz sikeresn is megy, hogy "váúúúúúúúúúúúúúúúúúú" mekkora spílerek. Bakker ilyen szintű eredményeket a jenkik is elértek Vietnámban, csak ameddig Vietnám hajlandó volt a darálóba még húst (emberéletek....!) benyomni a Szu meg anyagot, addig a politikai győzelem nem volt lehetséges. A mezítlábas lázadóknál hol van meg ez...? Nincs milliós bázis se nagyhatalom teljes ereje mögöttük. Sikert értek el az oroszok + a megmaradt szír erők? Nahát, ki gondolta volna..

    Nagyon nem tetszik figyelni és értelmezni...
     
    Bleroka likes this.
  16. zsolti

    zsolti Well-Known Member

    Szíriával kapcsolatban most már okos meg legyintget mindenki, mikor Asszad szorult vissza az oroszok meg megjöttek, lesajnált a őket mindenki.
     
    notaricon likes this.
  17. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Mert részben van is miért. Lásd kuzi és két lepottyant gép...
     
  18. zsolti

    zsolti Well-Known Member

    Nyilván az blama volt. Viszont az is tény, hogy a sok ütött kopott szárral az ő akaratuk érvényesül a végén, S ezt letagadni nem lehet.
     
    Kurfürst likes this.
  19. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Megint hülyeség. Ütött kopott szar? A legkorszerűbb Szu-24 változat? Vagy az új helik bevetése? Vagy a Tu-22M Kalibrral? Vagy az agyomsztárolt új bombacélzó rendszer, amiről olyan marhaságokat is állítottak egyesek, hogy szinte PGM pontossággal lehet buta bombázni? Nagyon sok új eszközüket vetették be ottan ám... Konkértan a MiG-29K is az volt..

    Te valami valami alternatív univerzumban élsz...?
     
  20. zsolti

    zsolti Well-Known Member

    Az én univerzumomban nem csak Roni, de még külföldi szaklapok is azon fanyalogtak, hogy a meló nagy részét Szu25/24 gépek végzik, nem pgm fegyverzettel. S ez igaz is volt, csak épp működik ez is.
     

Ezen oldal megosztása