A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

hogy hozzászagoljanak Európához.
Plusz semmi közül Európához, az európai kultúrához.
Kérdés: Van-e bármi esélye hogy más cuccot is veszünk a törököktől? Túl jó véleménnyel nem vagyok róluk meg a szarjaikról, de egész sok mindent gyártanak, levegőből indítható rakéták/bombák, drónok, Rakétatüzérség, kézifegyverek. Használható minőségűek vagy sem?
 
Jól értem,hogy arról a Berlinről vam szó aki tegnap kötelezte el magár az USA mellett?Mert ha igen akkor nem nagyon értem milyen Berlin,Moszkvaés főleg Isztambul háromszögről beszéltek!
Doktor Miniszter Elnök Úr nem Berlin,Moszkva,Isztambul szövetségről beszél,hanem hozzánk közeli,ránk leginkább ható erőközpontokról.
 
Még jó, hogy blogen berakta egymás mellé/alá a Yelcin és az NMS méretetit. Böngészd csak végig alaposan!
Ha kicsit jobban megnézem, és egy kackiásat gondolok, akkor simán rámondom, hogy a 2 jármű gyakorlatilag azonos alapra készült.
Láttunk már ilyet a Volkswagennek ebből hordták össze a legyek.
Azonos alap, és 2 különböző kialakítás. (Az Ilgaz II sincs nagyon messze tőlük)
Hasonlíthat a kialakítás a Nyalával, de ha hazaértem, beteszem neked az első legyártott verziót a Jelcinről. Hááát nagyon nem ez volt.
Sajnos a képen látható Nyaláról nem találtam hirtelen tengelytáv adatokat, de ránézésre minimum 1m-rel nagyobb, mint a Jelciné. A hossza biztosan. Ezt is írtam korábban.
DE tengelytávban az 1m kurva sok! Terepjáró képességüket össze sem érdemes hasonlítani.
Ezért írtam, hogy "nem klasszikus MRAP méret". A klasszikus MRAP-okhoz képest sokkal kisebb a tengelytávja, nagyobb védettséget ad, nagyobb a LE/tömeg aránya,
Az amerikaiak a Nyalát RG-31 MK5 néven rendelték meg. Az nagyjából megegyező méretekkel, de bőven 300Le alatti motorral. 18m a fordulókörének az átmérője, a Jelcin 15-ön belül megfordul.
Ez utóbbi egy rajtaütésnél pl. alapvető különbség lehet.
Persze MRAP-MRAP, de lássuk meg a különbséget!

Nézz a Nyala meg a Yalcin alá, és rájössz, hogy mi a különbség. Aztán megbeszéljük, hogy mik az előnyei meg mik a hátrányai a változásnak.

A két török vas egymáshoz viszonyítva.
DfZTjmKXUAAEZjw.jpg

Az igazság az, hogy meguntam. Szeretném, ha megmondanád mi az ami miatt a Yalcin egy jó alapjármű lehet, és alkalmas, mondjuk a könnyű dandár konvencionális háborúba való járművének?
Ugyanitt megkérdezném, hogy az amerikaiak szerinted miért hagyják tízezer számra rohadni az Mrapokat, és miért öntenek bele baromi sok lóvét a JLTV programba?
Miből gondolod, hogy a 14 tonna tömegű, 5,6 méter hosszú, 2,5 méter széles és 2,6 méter magas Yalcin sikeresebb lesz mint a 14 tonna tömegű, 6,2 méter hosszú, 2,5 méter széles és 2,7 méter magas M-ATV?
 
  • Tetszik
Reactions: Python
Isztambul ebbe sem tartozik bele...
Már nem ( bár kb. 1100 éves kárpát medencei létünkből 300-350 évig az volt), és remélem nem is fog. De ki tudja mit hozz a jövő. Erdogan wannabe ottomán politizálása megkeverheti a szart a Balkánon. Beavatkozik Irakban, Szíriában,szájon szarja az amcsikat. Nekünk gazdaságilag, is fontos a Balkán, bár a törökök katonailag, ill. geopolitikai,gazdasági okokból sem tudnának írd és mond hódítani, tudjuk mekkora kárt okozott nekünk az exjugó államok háborúja. Én nagyon nem bratyiznék velük de Doktor Miniszter Elnök Úr jobban tudja! ;)
 
Azert a lira elegge kihatassal van a forintra. A tozsdejuk a mi touszdenkre...
A trxtil iparunk ami bar nem egy hatalmas valami de nagyon nagy % ba torokorszagra termel gyapjutol a muszalig... Az export femvso es zartszelveny betonvas exportunk szinten oda megy... Elelmiszerbol a vago marha es birka nyul... Jelentos resze... Ez nem tunik nagy valaminek de nagy gebaszt okozna az orszagba ha hirtelen ez megszunne...
Behozatalunk elsosorban a zoldseg gyumolcsot erezne meg... /ugye hozza vagyunk szokva hogy telen is elfogadhato aron lehet paradicsomot kapni vagy uborkat.../ most szezonja van de a zoldseg gyumolcs iden eleg magas aron megy nem lenne annyira jo ha a torokkel megromlana a kapcsolatunk....

Ezek nem nagy dolgok de pont azok amik sok embernek adnak munkat... Vagy sok ember alapvetomigemyeit elegiti ki...

Hogy mennyire meghatarozo ero torokorszag a tersegunkbe.... Hat nagyon... Es egyre jobban az lessz... Ehez nem kell europanak lennie...
 
Azert a lira elegge kihatassal van a forintra. A tozsdejuk a mi touszdenkre...
A trxtil iparunk ami bar nem egy hatalmas valami de nagyon nagy % ba torokorszagra termel gyapjutol a muszalig... Az export femvso es zartszelveny betonvas exportunk szinten oda megy... Elelmiszerbol a vago marha es birka nyul... Jelentos resze... Ez nem tunik nagy valaminek de nagy gebaszt okozna az orszagba ha hirtelen ez megszunne...
Behozatalunk elsosorban a zoldseg gyumolcsot erezne meg... /ugye hozza vagyunk szokva hogy telen is elfogadhato aron lehet paradicsomot kapni vagy uborkat.../ most szezonja van de a zoldseg gyumolcs iden eleg magas aron megy nem lenne annyira jo ha a torokkel megromlana a kapcsolatunk....

Ezek nem nagy dolgok de pont azok amik sok embernek adnak munkat... Vagy sok ember alapvetomigemyeit elegiti ki...

Hogy mennyire meghatarozo ero torokorszag a tersegunkbe.... Hat nagyon... Es egyre jobban az lessz... Ehez nem kell europanak lennie...

A gazdaságunkban a török hatás kb kerekíítési hiba ne viccelj már...Textilipar?Kb a legkevésbé megtérülő iparág a világon!
 
A gazdaságunkban a török hatás kb kerekíítési hiba ne viccelj már...Textilipar?Kb a legkevésbé megtérülő iparág a világon!
ez igaz de megis nagy gebaszt okozna nekunk ha mi balheznank veluk/tobb ezer munkanelkuli nem hianyozna... De ha a nemet is osszerugna veluk a port azt a nemet gazdasag nem heverne ki egy konnyen...
 
Azert a lira elegge kihatassal van a forintra. A tozsdejuk a mi touszdenkre...
A trxtil iparunk ami bar nem egy hatalmas valami de nagyon nagy % ba torokorszagra termel gyapjutol a muszalig... Az export femvso es zartszelveny betonvas exportunk szinten oda megy... Elelmiszerbol a vago marha es birka nyul... Jelentos resze... Ez nem tunik nagy valaminek de nagy gebaszt okozna az orszagba ha hirtelen ez megszunne...
Behozatalunk elsosorban a zoldseg gyumolcsot erezne meg... /ugye hozza vagyunk szokva hogy telen is elfogadhato aron lehet paradicsomot kapni vagy uborkat.../ most szezonja van de a zoldseg gyumolcs iden eleg magas aron megy nem lenne annyira jo ha a torokkel megromlana a kapcsolatunk....

Ezek nem nagy dolgok de pont azok amik sok embernek adnak munkat... Vagy sok ember alapvetomigemyeit elegiti ki...

Hogy mennyire meghatarozo ero torokorszag a tersegunkbe.... Hat nagyon... Es egyre jobban az lessz... Ehez nem kell europanak lennie...

Hát a téli paradicsomnak meg az uborkának pont semmi köze nincs a törökökhöz. Jó lesz az pl hollandnak is.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
Visszatérve az eredeti kérdésedhez
Még is milyen Berlin,Moszkva,Isztambul háromszögről beszélsz?
Azt hiszem sikerült bemutatni hogy van az üzlet mögött egyfajta ideológiai megfontolás.
A háromszög egyik sarkáról van szó (aki ráadásul erősen közeledik a háromszög másik sarkához) tehát ebbe az irányba is kell nyalni egyet.
Az üzlet mértéke - $100 milli körül - a hadiitechnikai üzletekhez képest majdnem csak jelképes nagyságú (ezel jelezzük hogy a leg kevésbé fontos sarokról van szó), de a termék kellően katonásan néz ki (jól fotózható) ezért kiváló PR-t lehet köré kanyarítani.
A katonák meg majd kezdenek vele valamit...
 
Visszatérve az eredeti kérdésedhez

Azt hiszem sikerült bemutatni hogy van az üzlet mögött egyfajta ideológiai megfontolás.
A háromszög egyik sarkáról van szó (aki ráadásul erősen közeledik a háromszög másik sarkához) tehát ebbe az irányba is kell nyalni egyet.
Az üzlet mértéke - $100 milli körül - a hadiitechnikai üzletekhez képest majdnem csak jelképes nagyságú (ezel jelezzük hogy a leg kevésbé fontos sarokról van szó), de a termék kellően katonásan néz ki (jól fotózható) ezért kiváló PR-t lehet köré kanyarítani.
A katonák meg majd kezdenek vele valamit...
szerintem ennyit nem kell beleképzelni
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag
ez igaz de megis nagy gebaszt okozna nekunk ha mi balheznank veluk/tobb ezer munkanelkuli nem hianyozna... De ha a nemet is osszerugna veluk a port azt a nemet gazdasag nem heverne ki egy konnyen...

Dehogy okozna.Emlékszel rá,hogy munkaerőhiány van az országban?Akinek ma megszűnne a munkája azért mert összerúgjuk a port a törökkel holnap dolgozna máshol annyira nincs ember!

A német gazdaságnak is kerekítési hiba Törökország.Azt ugye tudod,hogy Törökország nagy része olyan csóró amit el sem lehet képzelni.Egész egyszerűen semmi gazdasági realitása nincs annak amit írsz!
 
Torokorszag pont hogy nagy piac nemetorszagnak foleg a multicegeknek nemet auto ruha marka stb... Az a baj hogy pont azokat az agakat erintene egy ilyen lepes hazankba ahol pont nincs munkaero hiany foleg videk es videki kisvarost erintene... Persze el lehetnw koltozni csak az akkora elegedetlensegt szulne hogy csak na nem csak annak akinel kenyszerul hanem annak is aki marad... De en nem folytatom legyen neked igazad /nem vagyok oda a torokokert mint ahogy a kepmis mutatja a nevem mellett ha meg jell szakitani veluk minden kapcsolatot legyen ugy de ne csesszunk ki magunkkal es odazzuk el minel jobban mert pont most van szukseg minden eggyes piacra ahol jelen tudunk lenni.../ a jovobe lehet nelkulozheto lessz szamunkra a torok piac de en meg mindig amondo vahyok torlesszenek a torokok balhezzon veluk mas mi meg vonuljunk be a balhesok piaci helyeire akkor majd addig kell porgetni ameddig lehet azzal a tudattal hogy barmikor vege lehet.../
 
  • Tetszik
Reactions: Panzerfaust
Dehogy okozna.Emlékszel rá,hogy munkaerőhiány van az országban?Akinek ma megszűnne a munkája azért mert összerúgjuk a port a törökkel holnap dolgozna máshol annyira nincs ember!

A német gazdaságnak is kerekítési hiba Törökország.Azt ugye tudod,hogy Törökország nagy része olyan csóró amit el sem lehet képzelni.Egész egyszerűen semmi gazdasági realitása nincs annak amit írsz!
17-20. helyig van a török gazdaság GDP-ben a világranglistán. Lehet hogy szegény, de pl Kína GDP-je is sok egyéni, alapvetően alacsony értékből jön össze...
Oszt ma holnap világelső...
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_(nominal)
a 17-20 hely azért van mert a Valuta Alapnak, a Világbanknak és az Ensznek is más adatai vannak.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
A GDP elég torz képet ad.
Sztem ezt ne ragozzuk tovább. Most az a csapásirány, hogy számolunk velük. Jo vagy rossz döntés kiderül par év mulva. Hogy milyen kihatással lesz a haderőfejlesztésre azt meg első körben legkésőbb novemberben megtudjuk.
 
Nézz a Nyala meg a Yalcin alá, és rájössz, hogy mi a különbség. Aztán megbeszéljük, hogy mik az előnyei meg mik a hátrányai a változásnak.

A két török vas egymáshoz viszonyítva.
DfZTjmKXUAAEZjw.jpg

Az igazság az, hogy meguntam. Szeretném, ha megmondanád mi az ami miatt a Yalcin egy jó alapjármű lehet, és alkalmas, mondjuk a könnyű dandár konvencionális háborúba való járművének?
Ugyanitt megkérdezném, hogy az amerikaiak szerinted miért hagyják tízezer számra rohadni az Mrapokat, és miért öntenek bele baromi sok lóvét a JLTV programba?
Miből gondolod, hogy a 14 tonna tömegű, 5,6 méter hosszú, 2,5 méter széles és 2,6 méter magas Yalcin sikeresebb lesz mint a 14 tonna tömegű, 6,2 méter hosszú, 2,5 méter széles és 2,7 méter magas M-ATV?
Neked is baromi szar napod lehetett, ember!
Milyen alapjármű? Milyen könnyű dandár?
Ki beszélt ezekről? Én annyit mondtam, hogy lehet, hogy be kellene fejezni a "török csodázást". Vagy legalább is elhagyni a pejoratív felhangot.
Én ezt írtam:
A Jelcin esetén a szállítható személyek száma, pedig talán nem véletlenül 9 fő (összesen). ;)
Hány személyes is a Puma? 3+6.:)
Hány személy fér el a H-145Mben (a 2 pilótán kívül)?
9.
Ezek szerint a H-145M is alapjármű?
Nekem az a tippem, hogy az MH új alap rajmérete 9 fő lesz. De ez nem azt jelenti, hogy a Yalcin lesz az alapjármű (abban az értelemben, ahogy te használod)!
Ha kicsit is ismered a "munkásságom", akkor én "alapjárműnek" kerekesben az eredeti finn AMV-t favorizálom, láncosban pedig Pumát.
Mint kiderült nem lesz 3. normál könnyű dandár. (ha lesz is, akkor az igencsak nem most!) A Yalcin max. kiegészítő jármű lesz, missziós feladatokra. Ott is el kell vinni egy rajt, ha szükséges, az elérhető legnagyobb védelem mellett.
Én nagyon szeretném, ha a misszióba is mehetne az új 8X8-as platform (ahogy pl. a lengyelek vitték is magukkal a Rozsomákokat, a dánok a C90-eket), de egy esetleges A400M-nél kisebb gép esetén ez inkább álom, mint valóság.
Az Jelcinnel szemben az NMS sokkal alkalmasabb fegyverplatformnak és a kerekes dandár kiegészítő járművének, a légvédelmi rakétások kiegészítő járművének, de a felderítők is megkaphatják. ('ala Fennek különböző variációi)
Elsősorban az alacsonyabb építése miatt alkalmasabb.
Az alapjármű kifejezésnek 2 féle értelmezése is van.
Az AMV is alapjármű, mert egy lövészzászlóalj zömét ez adja, de a JLTV/NMS is alapjármű, mert alapot biztosít különböző specializált funkciók ellátásához.
Részletesen leírtam a véleményemet ebben a posztban.
A sikerességről:
Én azt gondolom, hogy ha feleannyit országnak eladnak belőlük NMS+Jelcin, amennyit a JLTV-ből, akkor szerintem már simán sikeres lesz.
A JLTV-ből kurva sokat le fognak gyártani, de elsősorban nem azért mert annyira non plus ultra, hanem mert nincs alternatívája az USAnak rá (ha lenne is, akkor sem fognak változtatni, a program jellege miatt). Saját fejlesztés, és az USA-nak jóval nagyobb az érdekérvényesítő képessége, mint a törököknek.
Maga a JLTV program sem volt egy fáklyásmenet, de legalább már valamennyire egyezségre jutottak, és elindultak a tömeges megrendelések, még ha csökkentett mennyiségekben is.
És az árak összehasonlításáról:
A JLTV kategóriája nem a Jelcin, hanem az NMS.

Az NMS lista ára: 175.500EUR/db
A JLTV átlag lista ára FY2020: kb. 400.000USD/db forrás

A Jelcin listaára ár: 495.000USD/db
A hasonló kategóriás RG-31-é 2011-ben a spanyoloknak 20járműre: 766.000 EUR/db

A török gépek árának a forrása.

Szerinted miért viszik a kisebb pénzű országok, mint a cukrot? A mi lehetséges kombinált 200db-os megrendelésünk bakfitty mondjuk a katar-i, üzbegisztáni (saját gyártás), és a várható pakisztáni (saját gyártás) tételekhez.
Annyiban marhaságot írtam, hogy a Jelcin csak megkapja a lövésztornyot is (bár nem értem, hogy miért). Az arabok valamiért ragaszkodnak hozzá.
 
Neked is baromi szar napod lehetett, ember!
Milyen alapjármű? Milyen könnyű dandár?
Ki beszélt ezekről? Én annyit mondtam, hogy lehet, hogy be kellene fejezni a "török csodázást". Vagy legalább is elhagyni a pejoratív felhangot.
Én ezt írtam:

Ezek szerint a H-145M is alapjármű?
Nekem az a tippem, hogy az MH új alap rajmérete 9 fő lesz. De ez nem azt jelenti, hogy a Yalcin lesz az alapjármű (abban az értelemben, ahogy te használod)!
Ha kicsit is ismered a "munkásságom", akkor én "alapjárműnek" kerekesben az eredeti finn AMV-t favorizálom, láncosban pedig Pumát.
Mint kiderült nem lesz 3. normál könnyű dandár. (ha lesz is, akkor az igencsak nem most!) A Yalcin max. kiegészítő jármű lesz, missziós feladatokra. Ott is el kell vinni egy rajt, ha szükséges, az elérhető legnagyobb védelem mellett.
Én nagyon szeretném, ha a misszióba is mehetne az új 8X8-as platform (ahogy pl. a lengyelek vitték is magukkal a Rozsomákokat, a dánok a C90-eket), de egy esetleges A400M-nél kisebb gép esetén ez inkább álom, mint valóság.
Az Jelcinnel szemben az NMS sokkal alkalmasabb fegyverplatformnak és a kerekes dandár kiegészítő járművének, a légvédelmi rakétások kiegészítő járművének, de a felderítők is megkaphatják. ('ala Fennek különböző variációi)
Elsősorban az alacsonyabb építése miatt alkalmasabb.
Az alapjármű kifejezésnek 2 féle értelmezése is van.
Az AMV is alapjármű, mert egy lövészzászlóalj zömét ez adja, de a JLTV/NMS is alapjármű, mert alapot biztosít különböző specializált funkciók ellátásához.
Részletesen leírtam a véleményemet ebben a posztban.
A sikerességről:
Én azt gondolom, hogy ha feleannyit országnak eladnak belőlük NMS+Jelcin, amennyit a JLTV-ből, akkor szerintem már simán sikeres lesz.
A JLTV-ből kurva sokat le fognak gyártani, de elsősorban nem azért mert annyira non plus ultra, hanem mert nincs alternatívája az USAnak rá (ha lenne is, akkor sem fognak változtatni, a program jellege miatt). Saját fejlesztés, és az USA-nak jóval nagyobb az érdekérvényesítő képessége, mint a törököknek.
Maga a JLTV program sem volt egy fáklyásmenet, de legalább már valamennyire egyezségre jutottak, és elindultak a tömeges megrendelések, még ha csökkentett mennyiségekben is.
És az árak összehasonlításáról:
A JLTV kategóriája nem a Jelcin, hanem az NMS.

Az NMS lista ára: 175.500EUR/db
A JLTV átlag lista ára FY2020: kb. 400.000USD/db forrás

A Jelcin listaára ár: 495.000USD/db
A hasonló kategóriás RG-31-é 2011-ben a spanyoloknak 20járműre: 766.000 EUR/db

A török gépek árának a forrása.

Szerinted miért viszik a kisebb pénzű országok, mint a cukrot? A mi lehetséges kombinált 200db-os megrendelésünk bakfitty mondjuk a katar-i, üzbegisztáni (saját gyártás), és a várható pakisztáni (saját gyártás) tételekhez.
Annyiban marhaságot írtam, hogy a Jelcin csak megkapja a lövésztornyot is (bár nem értem, hogy miért). Az arabok valamiért ragaszkodnak hozzá.
De wikin van egy ilyen is:
"On 27 August 2019, the U.S. State Department approved a possible Foreign Military Sale to Lithuania of 500 JLTVs and support for an estimated cost of $170.8 million. That same day the Defense Security Cooperation Agency notified Congress of this possible sale" a litván üzletről.
 
De wikin van egy ilyen is:
"On 27 August 2019, the U.S. State Department approved a possible Foreign Military Sale to Lithuania of 500 JLTVs and support for an estimated cost of $170.8 million. That same day the Defense Security Cooperation Agency notified Congress of this possible sale" a litván üzletről.
Frontország az oroszok ellen, esetleg ?
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag