Még jó, hogy blogen berakta egymás mellé/alá a Yelcin és az NMS méretetit. Böngészd csak végig alaposan!
Ha kicsit jobban megnézem, és egy kackiásat gondolok, akkor simán rámondom, hogy a 2 jármű gyakorlatilag azonos alapra készült.
Láttunk már ilyet a Volkswagennek ebből hordták össze a legyek.
Azonos alap, és 2 különböző kialakítás. (Az Ilgaz II sincs nagyon messze tőlük)
Hasonlíthat a kialakítás a Nyalával, de ha hazaértem, beteszem neked az első legyártott verziót a Jelcinről. Hááát nagyon nem ez volt.
Sajnos a képen látható Nyaláról nem találtam hirtelen tengelytáv adatokat, de ránézésre minimum 1m-rel nagyobb, mint a Jelciné. A hossza biztosan. Ezt is írtam korábban.
DE tengelytávban az 1m kurva sok! Terepjáró képességüket össze sem érdemes hasonlítani.
Ezért írtam, hogy "nem klasszikus MRAP méret". A klasszikus MRAP-okhoz képest sokkal kisebb a tengelytávja, nagyobb védettséget ad, nagyobb a LE/tömeg aránya,
Az amerikaiak a Nyalát RG-31 MK5 néven rendelték meg. Az nagyjából megegyező méretekkel, de bőven 300Le alatti motorral. 18m a fordulókörének az átmérője, a Jelcin 15-ön belül megfordul.
Ez utóbbi egy rajtaütésnél pl. alapvető különbség lehet.
Persze MRAP-MRAP, de lássuk meg a különbséget!
Nézz a Nyala meg a Yalcin alá, és rájössz, hogy mi a különbség. Aztán megbeszéljük, hogy mik az előnyei meg mik a hátrányai a változásnak.
A két török vas egymáshoz viszonyítva.
Az igazság az, hogy meguntam. Szeretném, ha megmondanád mi az ami miatt a Yalcin egy jó alapjármű lehet, és alkalmas, mondjuk a könnyű dandár konvencionális háborúba való járművének?
Ugyanitt megkérdezném, hogy az amerikaiak szerinted miért hagyják tízezer számra rohadni az Mrapokat, és miért öntenek bele baromi sok lóvét a JLTV programba?
Miből gondolod, hogy a 14 tonna tömegű, 5,6 méter hosszú, 2,5 méter széles és 2,6 méter magas Yalcin sikeresebb lesz mint a 14 tonna tömegű, 6,2 méter hosszú, 2,5 méter széles és 2,7 méter magas M-ATV?