A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

A sárga csík a tűzváltó kar előtt vajon mit jelent?

Passz...! De mivel már 20 éve katona koromban is hajlamos volt a tokfedél egy lehasalásnál is lerepülni a gépkarabélyról, mert olyan jó állapotban voltak, akár azt is eltudom képzelni, hogy ott kell egy gyorscsatival vagy övvel lerögzíteni, hogy le ne repüljön...! :p Nem véletlenül az AMD-65 -et adományoztuk oda bő 10 éve az afgánoknak. Mondjuk ott a lőszerhüvely kivető nyílás, szóval hülyeséget írtam...! :P
 
  • Tetszik
Reactions: BiancoGasto
Passz...! De mivel már 20 éve katona koromban is hajlamos volt a tokfedél egy lehasalásnál is lerepülni a gépkarabélyról, mert olyan jó állapotban voltak, akár azt is eltudom képzelni, hogy ott kell egy gyorscsatival vagy övvel lerögzíteni, hogy le ne repüljön...! :p Nem véletlenül az AMD-65 -et adományoztuk oda bő 10 éve az afgánoknak. Mondjuk ott a lőszerhüvely kivető nyílás, szóval hülyeséget írtam...! :p
Lehet, hogy kezdőknek referencia a tárcseréhez vagy a karhoz való nyúláshoz?
 
  • Tetszik
Reactions: Python
Passz...! De mivel már 20 éve katona koromban is hajlamos volt a tokfedél egy lehasalásnál is lerepülni a gépkarabélyról, mert olyan jó állapotban voltak, akár azt is eltudom képzelni, hogy ott kell egy gyorscsatival vagy övvel lerögzíteni, hogy le ne repüljön...! :p Nem véletlenül az AMD-65 -et adományoztuk oda bő 10 éve az afgánoknak. Mondjuk ott a lőszerhüvely kivető nyílás, szóval hülyeséget írtam...! :p
A sárga festék a tokfedelet nem fogja meg. A kiképzési AMD-k tokfedele le volt hegesztve, pont a szétesés veszélye miatt.
 
Na ugye. Van még AMD-65 is készleten.

20190904_%C3%96TT_S%C3%A1rospatak-14-1000x640.jpg

Nincs,az csak hatástalanított mint a többi mellette.
 
Sem katonai,sem politikai ereje, gazdasági ereje meg pláne nincs a törököknek ahhoz,hogy hozzászagoljanak Európához.Nézd már meg mit szerencsétlenkednek a Közel-Keleten!

Soha nem mondtam,hogy a vajda hülye de ez az Isztambulos véleménye baromság kategória!Már fentebb kifejtettem,hogy miért mondhatott ekkora blődséget(tudod a FIDESZ szavazónak könnyebb teherbe esni mint gondolkodóba!).
Se politikai, se gazdasági ereje nincs? Melyik kontinensen elsz öcsém?
 
Ez a konfig is több szerintem, mint 6t. A HMMWV csak maga valami 4,5.

Nincs HMMWV ~5,5 tonna fölött.
A képen sanszosan egy M1152A1 van, amiknek a megengedett legnagyobb tömege 12100lb (~5,5t).
Ha nem, akkor a megengedett legnagyobb tömeg 11500lbs (M1113). Régebbi nem lehet, mert a lámpák már nincsenek egybeépítve a motorház tetővel.
 
Nincs HMMWV ~5,5 tonna fölött.
A képen sanszosan egy M1152A1 van, amiknek a megengedett legnagyobb tömege 12100lb (~5,5t).
Ha nem, akkor a megengedett legnagyobb tömeg 11500lbs (M1113). Régebbi nem lehet, mert a lámpák már nincsenek egybeépítve a motorház tetővel.
Még ez is lehet.
Csak hogy most jobban utánanéztem, látom, hogy nem 6t (5670kg) a függeszthető teher H225M-en, hanem jóval kisebb.
A hivatalos oldal szerint: 4750kg
Az 5670kg az az össz. hasznos terhelése lehet a H225M-nek.
/Nagyon zárójelben: Különben az M1152A1B-nek a megengedett legnagyobb össztömege 6101kg, de ez ebből a szempontból lényegtelen. /
Ha meg tudnánk oldani ezt, akkor király lenne, de így azért elég meredek.
Szerintem a 4 rakéta+a kilövő maga, az nagyjából 1-1,2t lehet. Tehát egy olyan hordozó jármű kellene, amelyik belefér a 4750Kg-ba (üres tömeg, + az indító a rakétákkal), és elvisz magában 1,5-2t-át. Azért vettem nagyobbra a terhelést, mivel a járműre valószínűleg még egy külön generátor is kellhet, hogy a "linket" biztosító kommunikációs berendezést (persze ez is + súly) el tudja látni árammal. + a személyzet, bár őket nem függesztve szállítják, de a terepjáró terheléséhez hozzá tartoznak. Szóval csücskös.
Páncélozott jármű esetén ezek az arányok szinte biztosan nem jönnek össze.
 
/Nagyon zárójelben: Különben az M1152A1B-nek a megengedett legnagyobb össztömege 6101kg, de ez ebből a szempontból lényegtelen. /
Basszus nem is tudtam, hogy az amerikai meg a nemzetközi piacos gépek között van súlyban különbség. Amerikai piacra az M1152A1 w/B2 a vége de annak is 12100 lbs a maximum. Ahogy nézem a külföldi piacra mindenből ezt a nehezebb változatot kínálják. Viszont maradt a 190 lovas motor, meg a 4 sebességes automata, amik már a 600 kilóval könnyebb amerikai változatokat is közel használhatatlanná tették. Kíváncsi vagyok ezt kire tudják majd rámelegíteni.
Amerikának szánt változatok. http://www.amgeneral.com/wp-content/uploads/2016/08/M1152A1.pdf
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag