F-35 Lightning II (Lockheed Martin)


So what?
Egy stealth gép esetén ha lehet, a dolog még effektívebb, mivel egy ilyen chaff felhő vagy 1000x nagyobb radar visszaverő felület, mint maga a gép. A vontatott csalival pedig összehangolva még effektívebb.
Nekem csak az a fura miért nem alapfelszerelés - gondolom pénz vagy műszaki problémák miatt a megoldásra váró dolgok listáján hátrébb került (mint a 6 rack belső raksitartó is). Vagy most lett kész a software , hogy összehangolja az ellentevékenységekkel (csalival, EW-vel, stb)
Mondjuk ez Aeotech oldal maga is érdekes, néha olyan érzésem van, fogalma nincs az írónak, miről is gépeli a cikket, annyira fura fogalmakat és gondolatmeneteket használnak.
 
Remélem ha a j-20 vagy Su-57 gépről lesz szó az is így meg lesz magyarázva a Stealth javára és nem arról lesz szó : Na az ellenlábasok még évtizedek után sem tudnak még lopakodót építeni ;)
 

Érdekes eset a procedure alkalmazásra - csak néhány kiemelve:
Amennyiben a kabinnyomás és oxigén szabályzás kuka, úgy volt-e emergency descent, vagy akad valamiféle mechanikus műszer, amiről olvashatta az értékeket? A hír alapján arra gyanakszom, hogy igen, mert nem hangsúlyozta ki, hogy gyorsan elindult lefelé - tekintve olyan magasan egy percet nem bírsz ki kihermetizálva.

A futómű beroskadásának lehetősége is érdekes. Amennyiben a kísérő jelezte, hogy a futó kinn van, akkor a kinti helyzetzár elvileg megfogja (azért van), nem a hydraulic lock tartja kinn nyilván. A futó szerkezetét nem ismerem, de ebben az esetben érdekelne, a helyzetzárnak van-e vizuálisan megfigyelhető része - vagyis a kísérő láthatja-e, hogy az rögzítette a futót. Minthogy ezen aggódott, nem bízom ebben - persze lehet csak a procedureben van benne, ha nincs 3 greens (futó helyzet visszajelzés), akkor úgy kell kezelni, az nem biztos, hogy rögzült. Vagy jó eséllyel éjszaka volt és nem lehetett vizuális megerősítés a kísérőtől - futót kicsapó nagy G terhelésű manővereket sem említett.
 
South Korea Considers Building Large Aircraft Carriers As Country Prepares To Buy More F-35s
https://www.thedrive.com/the-war-zo...arriers-as-country-prepares-to-buy-more-f-35s

Az F-35B csak hasznos lesz a végén, ha már kiszenvedték, ahogy azt többször írtam - lehetővé teszi a hordozók elterjedését (valszeg mix lesz C és B variánsokból, mivel nagyot max 1-2 darabot építenek, a kisebbekből meg valszeg többet + azok pakolhatók a deszanthajókra/helihordozókra). Mivel egy VTOL, ugrósáncos hordozót azért könyebb összekalapálni, mint egy CATOBAR-t, így többen megengedhetik maguknak - és mível Kína éppen laposfedélzetű építési lázban ég, pár évtized múlva egész komoly mennyiség fog a térségben úszkálni.
 
  • Mondjuk már a címe is tévedés, mert ez így nem igaz.
  • A legdrágább rendszer nem lehet, mert azt a fajlagos ár dönti el. Attól, mert a program költség a legnagyobb, az nem érv, mert ha sokat gyártasz le olcsó dologból, akkor a végösszeg drága. A B-2 mellett kispályás az F-35...
Úgy nagyjából korrekt videó.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Norwegian F-35s’ drag chutes are failing faster than expected

Peculiar to RNoAF F-35A, the drag chute is mounted on a pod on top of the aircraft to help slow down the jet on icy runways. It was suppose to fail one per 10,000 uses.
However, the service is encountering a lower figure for the failure rate.
F-35 JPO and Lockheed Martin say the first compliant parachute will be delivered to Norway next year.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Islandic Air Policing
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
BP190035007.jpg


Brit F-35 a HMS Queen Elizabeth fedélzetén.
 
Hátizsákban meg a 400 ezer dodós HMD sisak :p

Military hardware - simán ki kell ezt bírnia, részben azért ennyi az ára. Ha a pilóta rohanva kell a géphez érnie scramble miatt és párszor odaveri, akkor is mennie kell. Ez a gép fő kijelzője, emiatt elég kemény elvárások vannak vele szemben.
Amúgy én ennél a telómat keményebben a földhöz verem néha, és gond nélkül bírja...
 
Royal Navy Lightningok a fedélzeten, még egy év harcképességig

Először szálltak le a britek vadonatúj gépei a britek vadonatúj hordozóján. A HMS Qeeen Elizabeth az amerikai partok közelében fogadta új madarait.


(fotók: royalnavy.mod.uk)
Mint ismeretes, a királyi haditengerészet és a légierő egyaránt szolgálatba állítja az F-35-ösöket, mégpedig az ötödik generációs harci gép rövid felszállási úthosszal és függőleges leszállás képességével konstruált B-változatát.

A gépek hajóra érkezése egy hadgyakorlat részeként történt, amit a hordozóval az élen az egész harccsoport hajtott végre az amerikai kontinens keleti partvidékénél, többek közt egy romboló, egy tengeralattjáró-vadász és egy tanker kísérte a brit haditengerészet új zászlóshajóját.

A hordozó fedélzetére mindkét haderőnem pilótáiból leszállt néhány, érdekes, hogy a beszámolók, köztük a Royal Navy hivatalos anyaga, nem említi, hogy hány Lightning II. vett részt az akcióban. Egyébként nem először érkezett a Queen Elizabeth-re F-35-ös, de azok az amerikai tengerészgyalogság gépei voltak, amelyek egy tizenegy hetes tesztidőszak során ötszáz fel- és leszállást hajtottak végre a hajón.



A 2014-ben keresztelt, 65 ezer tonnás hordozó, illetve a teljes harccsoport a kezdeti harcképesség állapotát a mostani bejelentések szerint 2020-ra éri el, ebbe a Lightningokon túl beleértendők a hordozófedélzeti Merlin helikopterek is. Az első éles bevetését a kötelék 2021-ben teljesítheti.

Mindeközben beindultak a tengeri próbái a britek második új hordozójának, és néhány nappal ezelőtt a HMS Prince of Wales az Északi-tengeren elérte a 25 csomós maximális sebességét, majd két mérföld kellett ahhoz, hogy a 280 méter hosszú jármű lefékezze magát. Természetesen üres volt még a fedélzet, a meghajtást mindkét hajón négy dízel generátor és két gázturbina biztosította, két hajócsavarral, vagyis a megbízható, hagyományos meghajtást választották (a franciák Charles de Gaulle hordozóján sokat betegeskedő nukleáris helyett).



Méreteit tekintve körülbelül háromnegyede, az üzemeltetett gépek lehetséges száma szerint mintegy fele a kapacitása a britek legnagyobb hadihajójának az amerikai hordozókhoz képest, Összehasonlításképp, a kínaiak első, de csak kiképzésre használt, orosz „örökségből” kialakított hordozója, a Liaoming, több mint 300 méteres és 67 ezer 500 tonnás, de az igazi harcképességet jelentő továbbiak ötvenezer tonna körüliek lesznek és feltehetően kevesebb géppel futhatnak ki.

A két hordozó egyenként negyven gép üzemeltetésére alkalmas, a felszállást „sísánc” segíti, tehát nincs szögfedélzete. Az Egyesült Királyság utolsó „hagyományos” hordozóját, a HMS Ark Royalt több mint negyven éve, 1978-ban vonták ki a hadrendből, és tíz éve, hogy már sem a haditengerészet, sem a szárazföldi légierő nem repüli a Ligthtningok elődjének tekinthető, ugyancsak rövid nekifutással felszálló és függőlegesen leszálló Harriereket. Érdekes, hogy ezek amerikai változata, az AV-8-as továbbra is fontos típusa az amerikai tengerészgyalogságnak.




http://iho.hu/hir/royal-navy-lightningok-a-fedelzeten-meg-egy-ev-harckepessegig-191016