A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Tesókáim, a kettős Ancsa-felújítás nekem egyértelműen azt jelenti hogy a rámpás szállítógép ki van választva/el van döntve, de többet kell rá várni mint amennyit az 1 árva Ancsával ki tudnánk húzni. Ez nekem azt is jelenti hogy egyértelműen a KC-390-ről van szó, hiszen bármelyik másik rámpás gépet sokkal gyorsabban megkaphatnánk a KC-hoz képest, esetleg tudnánk előtte bérelni is használt gépet az adott tipusból, ezzel is egyszerűsítve az átállást.
Az az orosz cég aki javitanná az ancsát annak a konzorciumnak a tagja akik elvileg az IL-112 et fejlesztik. Most ahogy rákerestem a neten.
 
  • Tetszik
Reactions: megazez
35 van eddig rendelés alatt. 30 a braziloknak, 5 meg a portugáloknak. A brazilok folyamatosan kapják, a portugálok 23-tól. Sztem nekünk is az a legkorábbi.
Mondjuk ezt annyira nem értem.
A brazoloknak érdekük lenne, hogy minnél hamarabb géphez juttassák az új megrendelőiket. Ezzel kellemesebb helyzetet teremthetnének az új rendelések felhajtásában.
Nekünk is ez lenne az érdekünk, hogy 1 gépet mihamarabb megkapjunk (1-2 éven belül), hogy a teljes flotta (3gép) megérkezéséig legalább 5-6 gépnyi személyzetet kiképezhessünk.
Az A400 esetében is a malájok 4 gépét belefűzték a gyártási sorrendbe, - hiába nem voltak fejlesztői ország - és pillanatok alatt megkapták a gépeiket.
 
Nem sok az az öt év picit? Még ha új típusról is van szó, mivel már a sorozatgyártás megindult. A szlovákok 2 év alatt állították hadrendbe a 2 C27-est, tokkal, vonóval együtt. Az Ancsára a lehető legnagyobb mértékű pocsékolás pénzt költeni. Ennél még egy C235-ös is jobb lett volna használtan.
Sorozat gyártásrol akkor beszélhetünk ha a vevőt, piacot egy bizonyos vállalt hataridőn belül képes vagy kiszolgálni ellátni az általa megrendelt termékkel. Aminek tartalmaznia kell a vevő minőségi igényeit il elvárásait is. Ha nem vagy képes rá il csak késéssel tudsz szállítani az már nem sorozat gyártás. Hanem töketlenkedés, csúszás stb......... továbbá a vevői piac nem lehet kisérleti telephely.
 
Megpróbáltam vizuálisan ábrázolni a két jármű felépítése közti különbséget. A piros a védett tér, ami a személyzet túlélőképességét biztosítja, e köré épül a harcjármű. (a két kép nem méretarányos)
Puma IFV:
ypwqxa0f5burnvndyu4t.png


Lynx IFV:

lqg3kozy01l9t71hz21v.png
 
  • Tetszik
Reactions: Hegylakó and tonyo
A portugálokra még 1-2 év késést nyugodtan lehet számolni. Jó ha a teljes kc flottájuk 2025-26 ra fel fog állni. Sajnos egy "sorozat" gyártást pláne új terméknél nem olyan könnyű beinditanni,felfutatni. Még akkor is ha bármit számításba veszel.
Persze majd jönnek azok akik szerint minden egy csetintésre menne.

A 30. brazil gépet 2026-ban akarják átadni. Az 5 gép évente. 2023-tól évi egy portugál gépet is le kell gyártani. Az már 6 gép évente.
Valaki linkelt egy írást korábban a KC-390 topikban, de nem találom, de ha a jól emlékszem 6 gép van most a gyártósoron különböző állapotban és évi 4-5 átadása a terv a következő években és utána ha lesz több rendelés akkor majd felpörgetik 12-re. Arra már régen rájöttünk hogy csak úgy lehet időben KC390 a Honvédségnél, ha nem az összes brazil gép kerül elsőnek legyártásra és utána a többi megrendelőé, azaz brazilok "lemondanak" évi egy-két gépről más megrendelők javára. Így lehet/lehetett volna a Honvédségnek 2020-2021-2022-ben 1-1-1 gépe. 2019 vége van, meglátjuk mit mond a brazil elnök ha idejön...
 
A 30. brazil gépet 2026-ban akarják átadni. Az 5 gép évente. 2023-tól évi egy portugál gépet is le kell gyártani. Az már 6 gép évente.
Valaki linkelt egy írást korábban a KC-390 topikban, de nem találom, de ha a jól emlékszem 6 gép van most a gyártósoron különböző állapotban és évi 4-5 átadása a terv a következő években és utána ha lesz több rendelés akkor majd felpörgetik 12-re. Arra már régen rájöttünk hogy csak úgy lehet időben KC390 a Honvédségnél, ha nem az összes brazil gép kerül elsőnek legyártásra és utána a többi megrendelőé, azaz brazilok "lemondanak" évi egy-két gépről más megrendelők javára. Így lehet/lehetett volna a Honvédségnek 2020-2021-2022-ben 1-1-1 gépe. 2019 vége van, meglátjuk mit mond a brazil elnök ha idejön...

A dátumokat nézve... ha a brazilok az évi 5 gépből 1-ről lemondanak a külföldi megrendelők javára (2020-21-22 magyar gépek) (2023-2027 portugál gépek), akkor a saját rendelésükből az utolsó gépet 2029-ben kapná meg. Ennyivel tovább működhetne a gyártósor, ha nem lesz több rendelés. De 10 év alatt csak rendel még valaki a sok szándéknyilatkozatos közül.
 
Azért az Öböl háború után azon örömködtek az angolok, hogy a Warriorjaik - annak ellenére, hogy sokkal magasabbak - simán szétszedték a BMP-ket saját veszteség nélkül.
 
Azért az Öböl háború után azon örömködtek az angolok, hogy a Warriorjaik - annak ellenére, hogy sokkal magasabbak - simán szétszedték a BMP-ket saját veszteség nélkül.

Mit szeretnél mondani? Szeretnél belemenni egy olyan vitába, hogy 1987-es gyártású Warrior egy felkészített profi haderő kötelékében sikert ért el a kiképzetlen, szétzilált vezetésű, iraki erők húsz évvel korábbi, vékonyabb páncélzatú, Hellfire-al megtizedelt harcjárművei ellen? Szerintem nem érdemes, nagyon összetett dolog a harcászat.
A mi esetünkben egyenlő feltételek esetén érdemes vizsgálni a járművek harci lehetőségeit, én ezt szerettem volna hangsúlyozni. Azt gondolom, hogy a Lynx is jó gyhj. lesz vagy lehet, de nagyon alaposan meg kell fontolni a szakembereknek, hogy mit választunk. Az időből nagyon kifutottunk, a BTR-ek kinyiffantak, minden forint pazarlás amit azokra költünk, minél előbb előre kell menekülni. Persze annyira nem, hogy ótvar török, vagy egyéb harmadik világbeli járművet vegyünk, remélem érted milyen optimális kompromisszumra gondolok. Tudnám sorolni a Puma hibáit is, de nem szeretném, mert parttalan vita kerekedne belőle.
 
Lynx szemből:
wyeu725eqqm6b2obtik4.png


Puma szemből:
20g00buf00b3cvvsi9dv.png

Hát a távirányítású változatban kell megvenni a Lance tornyot és nincs gáz.;) Meg a puma kiegészítő tetőpáncélját kérni rá. Egyszerűbb, mintha egy plusz futógörgőt be kéne tolni a Pumába, hogy el tudjon vinni 8 főt (persze, ha csak feltétlenül akarjuk) és akkor már tömegben is majdnem ott volna mint a Lynx. Nem is akar vele nagyon foglalkozni, pénz invesztálni a gyártó, lásd cseh tender. Nekik az is tökéletes, ha a Lynx nyer. Ausztrál, amcsi tenderen nem is indították, egyértelműen a Lynx szekerét fogják tolni a jövőben exportra.

Amúgy a KF41 alapból 35mm-es ágyúval van felszerelve, a kisebbik hordozta a 30-ast, ami a cseh tenderen is versenyzett. A nagyobbik egyenlőre egy techdemo, gurulni tud meg talán lőni. A küzdőtér kialakítása lesz a legkisebb feladat. A puma is így kezdte valamikor. :p

Hülye ausztrálok mégis megvesznek 450 darabot belőle, mert a második körbe bekerült másik, a koreai még ebben az állapotban sincs, inkább csak egy politikai gesztus, kis ingyen reklám. Meg ugye a Boxer nyert a kerekesen, hatalmas meglepetés lenne, ha nem a Lynxet választanák. Fel is gyorsulna a fejlesztése, vagy inkább a kész produktumot bemutató példány megszületése.

vELxkCQ.jpg
 
Mit szeretnél mondani? Szeretnél belemenni egy olyan vitába, hogy 1987-es gyártású Warrior egy felkészített profi haderő kötelékében sikert ért el a kiképzetlen, szétzilált vezetésű, iraki erők húsz évvel korábbi, vékonyabb páncélzatú, Hellfire-al megtizedelt harcjárművei ellen? Szerintem nem érdemes, nagyon összetett dolog a harcászat.
A mi esetünkben egyenlő feltételek esetén érdemes vizsgálni a járművek harci lehetőségeit, én ezt szerettem volna hangsúlyozni. Azt gondolom, hogy a Lynx is jó gyhj. lesz vagy lehet, de nagyon alaposan meg kell fontolni a szakembereknek, hogy mit választunk. Az időből nagyon kifutottunk, a BTR-ek kinyiffantak, minden forint pazarlás amit azokra költünk, minél előbb előre kell menekülni. Persze annyira nem, hogy ótvar török, vagy egyéb harmadik világbeli járművet vegyünk, remélem érted milyen optimális kompromisszumra gondolok. Tudnám sorolni a Puma hibáit is, de nem szeretném, mert parttalan vita kerekedne belőle.
Azért a Nemzeti Gárda nem volt kiképzetlen. Csak annyit akartam írni, hogy a magasságbeli különbség nem egyértelműen eredményez rosszabb harcjárművet. Döntsenek a felhasználók valamelyik német javára.
 
Azért a Nemzeti Gárda nem volt kiképzetlen. Csak annyit akartam írni, hogy a magasságbeli különbség nem egyértelműen eredményez rosszabb harcjárművet. Döntsenek a felhasználók valamelyik német javára.
Tisztelettel szerintem meg sajnos igen. A rajzos képeket azért tettem be, hogy könnyebben belátható legyen, a jó harcjármű nagy eséllyel megóvja a katonát. Mindegyiket ki lehet lőni, mindegyiket el fogják találni. De nem mindegy, hogy hányan halnak meg a harcjárműben találat esetén. Ez nekünk nagyon fontos, hisz nálunk az ember a legfontosabb és legnehezebben pótolható érték. A keletebbre lévő katonai kultúrákban ez nem így van, ott a jármű önmagában fontosabb (orosz, török, egyéb ázsiai népek tömeghadseregeinek jók hagyományosabb felépítésű járművek is). Profán módon A Lynx emberes toronnyal inkább a keleti országoknak való (ő...Ausztrália is lehet keletre, de őket kevés top attack rakéta fenyegeti :)).
A Puma egy innovatív ötlet, aminek felépítését másolja egyébként a Kurganec, az Armata is, szóval, ha valaki a jövőbe tekint, jobb, ha érti a járművek felépítésében rejlő filozófiákat. A Lynx egy tök hagyományos bazi nagy, bazi nehéz és korszerűen felszerelhető, de alapvetően múlt századi harcjármű (Marder utód).
Én szívesebben lennék a Pumában irányzó és parancsnok, mint a nehezebb Lynxben egy méterrel magasabban, védtelenül a top attack rakétákkal szemben. o_O
A 30 vagy 35 mm-es gépágyú meg annak a gyártónak egyszerű aki még valójában egyiket sem építette sorozatba harcjárműbe, bármit ígérhet mindkettő gyártásbavitele még ezután fog következni., hidd el nem csak egy csőcsere (én is szimpatizálok a Wotan gépágyúval ;)).
 
A dátumokat nézve... ha a brazilok az évi 5 gépből 1-ről lemondanak a külföldi megrendelők javára (2020-21-22 magyar gépek) (2023-2027 portugál gépek), akkor a saját rendelésükből az utolsó gépet 2029-ben kapná meg. Ennyivel tovább működhetne a gyártósor, h
2021-től számolj, és nyilván az előző évi gyártásból kapjuk...ha kapjuk :rolleyes:
 
  • Tetszik
Reactions: Hegylakó
Tisztelettel szerintem meg sajnos igen. A rajzos képeket azért tettem be, hogy könnyebben belátható legyen, a jó harcjármű nagy eséllyel megóvja a katonát. Mindegyiket ki lehet lőni, mindegyiket el fogják találni. De nem mindegy, hogy hányan halnak meg a harcjárműben találat esetén. Ez nekünk nagyon fontos, hisz nálunk az ember a legfontosabb és legnehezebben pótolható érték. A keletebbre lévő katonai kultúrákban ez nem így van, ott a jármű önmagában fontosabb (orosz, török, egyéb ázsiai népek tömeghadseregeinek jók hagyományosabb felépítésű járművek is). Profán módon A Lynx emberes toronnyal inkább a keleti országoknak való (ő...Ausztrália is lehet keletre, de őket kevés top attack rakéta fenyegeti :)).
A Puma egy innovatív ötlet, aminek felépítését másolja egyébként a Kurganec, az Armata is, szóval, ha valaki a jövőbe tekint, jobb, ha érti a járművek felépítésében rejlő filozófiákat. A Lynx egy tök hagyományos bazi nagy, bazi nehéz és korszerűen felszerelhető, de alapvetően múlt századi harcjármű (Marder utód).
Én szívesebben lennék a Pumában irányzó és parancsnok, mint a nehezebb Lynxben egy méterrel magasabban, védtelenül a top attack rakétákkal szemben. o_O
A 30 vagy 35 mm-es gépágyú meg annak a gyártónak egyszerű aki még valójában egyiket sem építette sorozatba harcjárműbe, bármit ígérhet mindkettő gyártásbavitele még ezután fog következni., hidd el nem csak egy csőcsere (én is szimpatizálok a Wotan gépágyúval ;)).

Azért az embertelen torony vagy 30 éves dolog a T-14-ben pedig felülről semmit nem véd a torony csak a lőszert.