A PSM azért nem indítja a Pumát mert a csehek csak ember által vezérelt toronnyal felszerelt járművet akarnak. A gyártó nem akarja és nem tudja ilyen rövid idő alatt áttervezni a Pumát, tekintve, hogy a jármű lényege a maximális védelem és ennek fontos eleme a minél kisebb és alacsonyabb hatásos célfelület. A Puma és a többi jármű között a túlélőképességben is nagy különbség van, többek között emiatt is. Az emberes toronnyal szerelt gépek
2,5-2,7 m magas hatásos célt mutatnak, a
Pumáé 2 m alatti (mindenki a testben ül lent), ez önmagában komoly előny. Továbbá a felülről támadó rakéták esetében az
emberes tornyú harcjárművek teljes küzdőtér és deszanttér felülete gyengén védett, a vezetőtérrel együtt, míg a
Puma esetében a küzdőtér (pk és irányzó helye), és
részben a deszanttér felett egy nagyméretű, jól páncélozott torony van, mely így
bizonyos védelmet nyújt részükre. Ez fontos szempont a túlélőképesség szempontjából, azon túl, hogy a Puma minden területen jobban páncélozott, mint régebbi vetélytársai, beleértve a Lynxet, aminek páncélvastagsága a képek alapján szintén nevetséges.
Nézd a vezető feje mellet:
A Lynx konstrukciós okokból védtelenebb, mint a Puma, ezért bazi vastag páncélzat kell majd az amúgy is nagyobb testre, a pletykák szerint a harci tömege a beígért cuccokkal, meg a
Pumával egyenértékű védelemmel kb. 50 tonna lesz majd! Köszi.
A KF41 demó változata 30 mm-es gépágyúval szerelt, a 35 mm-es gépágyú pont olyan reális, mint a Puma esetében: azzal kell rendelni és majd az áttervezést a vevő kifizeti. A németek egyelőre a 30 mm-essel rendeltek 350 darabot, így pontosan 350 darabbal több létezik belőle, mint Lynxből. Ennek nagy része már a BW lövészeknél van, gyűlnek a tapasztalatok, jönnek a módosítások, frissítések, korszerűsítések, hisz még nincs minden teljesen befejezve. A
Lynx, majd kb. 5-10 év múlva lesz ugyanitt, ha most nagyon gyorsan megrendeli valamely kalandvágyó ország vezetése. Hisz lényegében
egy tervező asztalon létező járműcsalád, melyre bármi rárajzolható, kiállításokon megígérhető, csak valaki fizessen már érte. A SPIKE (teljes) integráció a Pumánál még csak most lett elérhető, négy évvel a gyártás megkezdése után, a lynxnél sem lesz másképp, és ez igaz mindenre (drónra, C2 rendszerre, RCWS-re, új motorra, stb.). Az a folyamat még csak most kezdődik és pont olyan buktatókkal fog járni, mint a Puma vagy bármely más jármű esetében, csak hát pénz és évek kellenek, jó sok. Szóval szerintem a Lynx nekünk csak akkor jó, ha a Zrínyi 2620 programban szeretnénk rendszerbe állítani.